oxazepam

Bromazepam (62 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

15-02-2018 | Vrouw | 58
oxazepam (10mg)
Door huisarts voorgeschreven 2x10 mg ineens om beter te slapen. Werkt wel, maar soms al na enkele uren wakker. Overdag zeer neerslachtig gevoel, lijkt op een kater.

08-01-2018 | Vrouw | 19
oxazepam (5mg)
Heb doodsangsten, maar de oxazepam versterkt deze bij mij.

04-12-2021 | Vrouw | 23
oxazepam (10mg)
De pillen werken tegen mijn angst en maken mij wel rustig maar de bijwerkingen maken het alleen maar erger. Heb constant last van een vage duizeligheid en verder last van hartkloppingen. Mijn hartslag schiet alle kanten op. Zonder de bijwerkingen vind ik het top maar door die bijwerkingen wil ik niet eens slikken meer

23-09-2021 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Ik kreeg oxazepam voor onrust en slecht slapen

23-04-2020 | Vrouw | 29
oxazepam (10mg)
Ik gebruik weinig tot geen medicijnen maar door stress en slecht slapen een slaappil gehad. Deze had helaas totaal geen effect.

17-04-2020 | Man | 70
oxazepam (10mg)
10 Mg helpt niet om door te slapen. Het middel veroorzaakt soms een vervelende hoofdpijn, wat dan de onrust weer vergroot. Misschien moet ik antidepressiva gaan gebruiken vanwege de langdurige gevolgen van het Coronavirus om dat de onrust en paniek heftiger worden.

29-07-2019 | Vrouw | 57
oxazepam (10mg)
Ik heb deze gekregen in paniekaanvallen na Operatie endeldarm kanker ik heb maanden lang in n stress situatie gezeten 2 x geopereerd nu stoma de klap kwam na thuiskomst van de tweede operatie nu bijna 5weken verder verslaafd aan de oxazepam en nog angsten ik wil aan de antidepressiva gaan want moet oplossing komen maar heb ook de oxazepam kan dit wel samen ben wel [lees meer...]van plan om de oxazepam af te bouwen met tappering strips heb ik al toestemming voor 3maanden heel langzaam omdat ik nu al zo heftig op reageer wie heeft hier ervaring mee met beide tegelijk?

21-06-2019 | Vrouw | 60
oxazepam (10mg)
Ik zou graag horen of iemand last van bijwerkingen heeft. Na inname treedt vrij snel spierzwakte in benen en armen op. Dit duurt enkele uren, terwijl ik graag wil dat mijn hoofd rustig word. De huisarts zegt dit kan erbij horen. Heeft iemand hier ervaring mee en gaat dit na langer gebruik over.

14-05-2019 | Vrouw | 60

13-05-2019 | Vrouw | 44

16-11-2018 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Oxazepam voorgeschreven vanwege ernstige slaapproblemen. Helaas doet dit middel mij niet veel tot niks mbt slapen. Begin pas enige werking te merken als ik 4 tot 5 tabletten neem, maar dat vind ik nogal zot om elke keer 50 mg te nemen. Weet niet of dat wel goed voor je is, naast dat ik dan de volgende dag echt helemaal niks waard ben.

06-07-2018 | Vrouw | 20
oxazepam (10)

20-05-2018 | Vrouw | 42
oxazepam (10mg)
Naast Paroxetine slik ik zonodig 10 mg oxazepam. Meestal beperk ik het tot 1x daags. Ik vind het effect gering. Word er niet heel relaxed van. Een vriendin van mij ervaarde dit ook zo. Zij is overgegaan op zonodig Loraxepam 1 mg en vindt dit veel effectiever. Wie herkent dit en wat is nou eigenlijk het verschil?

09-01-2022 | Vrouw | 28
oxazepam (10mg)
Ik kreeg oxazepam voorgeschreven om me te helpen bij de opbouw van mijn antidepressiva. Het middel is zeer effectief; angsten verminderen, ik slaap er beter van en heb weer rust in mijn hoofd. Na het 5 weken gebruikt te hebben vond ik het wel mooi geweest en wilde ik stoppen met de oxazepam. Ik kreeg last van ontwenningsverschijnselen welke zo'n 3 dagen duurde. Kaakspannin[lees meer...]gen, beetje van de kaart en realistische, heftige dromen. Onderschat dit middel niet en ga er verantwoordelijk mee om. Het heeft me zeker geholpen, maar ben blij dat ik er weer vanaf ben.

09-12-2021 | Vrouw | 37
oxazepam (10mg)
In het begin werd ik er rustig van. Maar als ik het nu slik, slaap ik onrustig krijg rare dromen en wordt ik met mijn hart in de keel wakker. Ik vraag me ook af of ik acuut kan stoppen, omdat ik maximaal een half pilletje per dag slik.

10-10-2021 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Omdat ik veel pieker en verschillende angststoornissen heb kreeg ik oxazepam. Ik gebruik ze wanneer nodig. Dit is heel af en toe overdag als ik een paniekaanval voel opkomen maar vaker 's avonds als ik de nachten ervoor slecht geslapen heb. Tegen het piekeren, de paniekaanvallen en de spanningen vind ik het niet heel goed werken. Het haalt misschien de scherpe kantjes er[lees meer...]af maar echt sterk vind ik het niet. Om te slapen daarentegen werkt het heel goed! Ik val echt in een lange diepe slaap. Enige nadeel is dat ik de hele dag erna dan ook nog duf blijf en niet vooruit te branden ben.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum