oxazepam

Bromazepam (80 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

12-03-2020 | Man | 35
Overspannen/burn-out
goed middel, gebruik het al jaren. wanneer ik stress of drukte ervaar.( ooit overgehouden aan een burn-out) ik gebruik maximaal 2x 1 tablet per week. zodat het effectief blijft LET OP: bij langdurig gebruik, treed er gewenning op. dat is niet fijn, wanneer je weer wilt stoppen.

26-01-2020 | Vrouw | 41
oxazepam (10mg)
Oxazepam kreeg ik ter ondersteuning naast mijn medicatie voor mijn paniekstoornis en jaren heb ik ze alleen heel zeldzaam ingenomen als ik iets spannends moest doen zoals uit eten gaan, presentatie geven of wanneer ik ziek was en de paniek sterker was. De afgelopen maanden heb ik ze na een ontregeling van mijn medicatie (Citalopram) dagelijks moeten innemen, startend m[lees meer...]et 3x5mg en nu 3x20mg, want ik zit in een medicatieoverstap naar Clomipramine. Dus dit is tijdelijk. Het geeft mijn lichaam rust en ik kan goed slapen. Niet heel veel uur, maar de slaap zelf is goed. Ik ben super blij met deze oxazepam!

06-10-2019 | Man | 51
oxazepam (10mg)
Oxazepam is een heel geschikt middel, als je het met mate gebruikt. Ik gebruik het al jaren. En gebruik er 15-30 per half jaar. Als ik me rot en angstig voel en geen boodschappen durf te doen, doe ik ze toch ZONDER oxazepam. Ik ga dan bv meteen om 08.00 zodat ik de eerste ben. Ik doe dit omdat ik, ALS ik ze gebruik, ook de volle werking wil ervaren. B.v. bij de tandarts 20[lees meer...] mg of bloedprikken 10 mg of als ik ver van huis moet 15mg. En soms gewoon een kwartje, dus 2,5 mg om toch even die boodschappen verder van huis te doen. Soms is de bijwerking de dagen erna zo, dat je denkt dat je er weer 1 moet pakken. Ik blijf dan gewoon thuis en "zit"die dagen uit ZONDER oxazepam. Er zijn verschillende soorten oxazepam en soms moet je even wisselen. Neem vooral ook de pillen een paar uur van te voren in. De pammetjes werken snel maar de top ligt na zo'n 3-4 uur. Je moet dat zelf even uit proberen. groetjes Piet

19-09-2019 | Man | 27
Paniekaanvallen
Oxazepam heb ik altijd in huis sinds ik een moeilijk periode heb meegemaakt ( werk gerelateerd). Oxazepam heeft mij door deze moeilijke periode heen geholpen. Ik gebruik het nu nog alleen op sommigen momenten van stress en drukte in mijn hoofd. Het moet geen gewenning worden ik ben dus voorzichtig met inname van dit middel. Ook gebruik ik het heel af en toe voor het in sla[lees meer...]ap komen.

27-08-2019 | Vrouw | 46
Onrust
Persoonlijk heb ik dysthymie. Dit heb ik onder controle echter triggeren mij situaties met herhaalde spanning om erg opgefokt en paniekerig te worden. Mijn zoon heeft adhd en dat vraagt veel van ons als ouders en vooral van mij. Deze spanning zorgt er af en toe voor dat ik mijn lijf niet ontspannen krijg ondanks allerlei interventies zoals mindfullnes en yoga. Dan helpt h[lees meer...]et mij om vooral voor het slapen gaan een half tablet te nemen. Ik voel dat ik na een half uur à 3 kwartier spanning los laat. Ook geestelijk wordt ik rozig en mat. Hierna wordt ik slaperig en kan diep inslapen. De volgende dag ervaar ik na enkele uren op te zijn een katerachtige hoofdpijn. Deze trekt na verloop vd tijd weg. Alsof ik de avond ervoor wat te veel wijn op heb. Ik neem oxazepam voor spanning en onrust, afhankelijk voorgeschreven door onverwachte spanning voor een mri.( die ik elk jaar heb). Ik zorg dat ik elk half jaar 10 tbl bestel via de huisarts. Dan zijn ze vaak nog niet op. Ik ervaar geen verslavend effect of gevoel. Echter komt dat ook dat het je erg rozig/suffig maakt en de dag erna hoofdpijn kan geven. Ik moet er niet aan denken als ik werk of studeer.

29-06-2019 | Vrouw | 67
oxazepam (10mg)
Ik slik oxazepam al jaren, en mij help het goed. Ik ben wel eens even gestopt maar kreeg toen spierpijn in mijn benen en was ook erg moe. Van mijn arts moest ik er weer mee doorgaan en ik heb geen last meer van spierpijn, en ik ben ook wat minder nerveus. Dus ik neem gewoon iedere ochtend een pilletje en zonodig mag ik er ook één voor de nacht!

18-03-2019 | Vrouw | 40
oxazepam (50mg)
Onrust
Ik heb jaren drugs gebruikt voor ik met oxazepam begon ik heb erg veel nare herinneringen die voor mij onrust en een depri gevoel geven ben inmiddels 23 jr afhankelijk van de medicatie en dat is wel een groot nadeel maar zonder zou ik niet meer willen /kunnen

26-02-2019 | Man | 59
Paniekaanvallen
Ik gebruik al heel lang oxazepam . Niet voor de lol ,maar nadat ik een paar keer kanker heb gehad , heb ik veel last van paniek/angst aanvallen. Vooral als ik weer voor controle moet. Nu gebruik ik al lang het merk AUROBINDO . Nu gaat deze fabrikant stoppen met oxazepam . vorig jaar was het 5maanden niet leverbaar nu helemaal niet meer. Ik heb nare ervaringen met ander m[lees meer...]erken .wat nu ? Het wordt tijd dat deze fabrikant geboycot wordt . Dus mensen gebruik geen aurobindo meer , ze nemen hun klanten niet serieus.

02-02-2019 | Vrouw | 58
oxazepam (10mg)
Na enkel jaren af en toe lat van een paniekaanval te hebben gehad waardoor is zonodig een Oxazepam gebruikte, kwam ik twee weken geleden in een constant gevoel van onrust,angst en paniek terecht door een combinatie van altijd maar doorgaan en stress door jarenlang gesteggel met de gemeente vanwege een verhuizing van ons bedrijf. Ik slik nu verdeeld over de dag 4 x 1/4 ta[lees meer...]blet en hoewel er gezegd wordt dat dat niet kan werken, helpt het mij de scherpe randjes eraf te halen. Ik ben blij om ,na 2 vermoeiende weken, nu langzamerhand weer wat tot rust te komen.

05-12-2018 | Vrouw | 33
Overspannen/burn-out
Ik gebruik het doordat ik door stress en overspannen klachten erg gespannen ben. Zo erg dat ik dan niet meer goed kan eten of concentreren. Ik neem een half tablet van een hele val ik in slaap (ben niet zo groot/zwaar). Werkt erg goed duurt wel een uur maar dan merk ik echt dat ik meer rust heb. Is wel verslavend.

25-11-2018 | Man | 20
oxazepam (10mg)
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen omdat ik mijn eerste paniekaanval had. Sinds die paniekaanval, heb ik een paniekstoornis 'opgebouwd'. Het middel werkt goed, zowel preventief als op het moment zelf. Het geeft bij mij zelfs een placebo effect; na een paar minuten voel ik me al veel rustiger, terwijl het middel nog helemaal niet werkt. Ik merk nu wel, omdat de [lees meer...]therapie op zich laat wachten en men mij dit in de tussentijd voorgeschreven heeft, dat het nog niet écht verslavend is, maar ik merk wel dat ik er al redelijk afhankelijk van ben. Ik kan er wel zonder, maar liever niet. Ik was er ook een week mee gestopt zonder problemen, en dat na een paar maanden gebruik (10mg) Ik zou het aanraden, maar wel met goed overwegen én met een echte vorm van behandeling; dit middel is enkel symptoombestrijding, dus de angst zal dan weer terugkomen.

09-09-2018 | Vrouw | 30
oxazepam (10mg)
Oxazepam gebruik ik omdat ik last heb van een paniekstoornis. Ik gebruik het alleen als het echt nodig is. Bij gelegenheden die nog net een stapje te ver zijn om op dot moment aan te gaan. Het werkt voor mij erg goed. Het is voor mij erg fijn dat ik af en toe een dagje heb dat ik geen last heb van mijn angsten. Ik kom dan echt even tot rust en kan er dan de volgende dag [lees meer...]weer tegenaan. Na een uur merk ik dat ik rustiger word en ook mijn lichaam ontspant. Erg tevreden hierover. Als hulpmiddel dan, belangrijk om ook hulp te zoeken van een psycholoog!

06-09-2018 | Vrouw | 49
oxazepam (10mg)
Werkt in 1 woord fantastisch tegen mijn verschrikkelijke vliegangst. Voorheen ging ik huilend de lucht in zat ik de hele vlucht verstijfd in m'n stoel. De laatste jaren haal ik net voor ik op vakantie ga bij de huisarts een pil voor de heenweg en een voor de terugvlucht (of soms 1 meer als het een lange vlucht betreft). Nog nooit zo heerlijk ontspannen in een vliegtuig gez[lees meer...]eten. Ik voel me 'normaal' alsof of ik thuis ontspannen op de bank zit. Ben zelfs in staat om rustig een boek te lezen en wat te soezen. Op vliegvakantie gaan is een feestje geworden! Heel soms ervaar ik op vakantie (of als ik net thuis ben) een zwarte spin op het plafond als ik 's nachts wakker wordt. Als ik het licht aan doe of wakkerder wordt schijnt deze er niet echt te zijn. Ik ben erachter gekomen dat dit een zeer licht hallucinerende bijwerking van de oxazepampil van de dag ervoor is.

16-10-2022 | Vrouw | 77
Nervositeit
Ik slik al jaren xanax, maar niet meer te krijgen of veel te laat, nu over gestapt op oxazepam maar wel last van ontwenningsklachten, blijf nu toch oxazepam gebruiken want met xanax steeds problemen met leveren, vond het wel een beter middel ivm gereguleerde werking en oxazepam is vrij snel uitgewerkt, ik gebruik nu 4xdaags 1 tablet om de ontwenning soepel te laten verlope[lees meer...]n en hierna proberen om te minderen en desnoods alleen slikken indien nodig.

05-09-2022 | Man | 25
oxazepam (50mg)
Het is een goed middel zolang je niet afhankelijk word. Het werkt niet te lang . alleen de optie hebben om het te nemen geeft persoonlijk al verlichting van (angst) klachten. Samengevat bij zo nodig gebruik blijft het werkzaam(voor mij).

09-05-2022 | Man | 59
oxazepam (10mg)
ik slik oxazepam nu bijna zes jaar , elke ochtend, ik sta namelijk op met een enorme onrust en angst voor de dag. zware burnouts gehad, opnames. de 10 mg elke ochtend, een uurtje verder, dan durf ik naar mijn werk en gaat het de rest van de dag wonderbaarlijk goed. mijn psychiater zei dat deze dosis niet echt kwaad kan . dat neem ik dan maar aan. het helpt mij om de [lees meer...]dag op te starten, al zou ik het liever anders zien. ik zie het inmiddels als koffie om wakker te worden, maar dan om rustig mijn dag te kunnen beginnen. zonder voorbarige angstgevoelens. het zal wel niet helemaal goed zijn voor je lijf maar stress is slechter denk ik. het is jammer dat ik niet tegen wiet enzo kan, dat was natuurlijker geweest. 😂😂😂

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum