oxazepam

Bojan Nikolik (18-05-2015)

06-01-2020 | Man | 44
oxazepam (50mg)
Autisme
Doet meestal wat er van verwacht wordt. Geeft meestal na wakker worden nog enige tijd een hemelse rust in mijn hoofd. Werkt beduidend slechter als de spanningen groot zijn.

20-12-2019 | Vrouw | 52

30-07-2019 | Man | 60
oxazepam (10mg)
Oxazepam gekregen om de start met SSRI's te overbruggen. Die start was extreem heftig, durfde het huis niet meer uit. Toen ik ging zoeken op bijwerkingen van oxazepam, gelijk gestopt met de voorgeschreven 30mg per dag, en alleen ingenomen als het echt niet meer ging. Pas na 8 weken ging de SSRI werken. Als ik die 8 weken 30mg oxazepam had genomen, had ik een extra probleem[lees meer...] gehad. Heb nog steeds oxazepam, maar kan nu ruim een half jaar toe met 30 stuks. Neem ze dus alleen als de angst te ernstig toeslaat en alleen in de ochtend, om de dag door te komen. Gebruik de SSRI nog steeds. Paar keer mee gestopt: ging niet. Zit op een erg lage dosis SSRI, omdat de bijwerkingen anders net zo erg zijn als de angst.

18-06-2019 | Man | 18
oxazepam (10mg)
Ik krijg dit bij oplopende Spanning & Angst, en het werkt om die gevoelens te minderen, het werkt snel in. ik krijg dit regelmatig voorgeschreven door de Huisartsenpost. wel jammer dat de meeste voorschrijvers zeer terug houdend zijn naar deze middelen.

04-05-2019 | Man | 20
oxazepam (10mg)
De huisarts heeft dit voorgeschreven om me te helpen om tot rust te komen. Ik vind het niet prettig om met nieuwe medicatie te beginnen, dus heb het zo veel mogelijk uitgesteld. Uiteindelijk heb ik het toch maar genomen, en ik moet zeggen dat het best goed helpt om de paniek wat te verminderen. Ik moet bekennen dat dit middel de paniek niet helemaal wegneemt, maar het is w[lees meer...]el een goed hulpmiddel om tot rust te komen. Bijwerkingen zijn wel af en toe vervelend.

30-04-2019 | Man | 55
Agorafobie

22-03-2019 | Man | 21
oxazepam (10mg)
Ik gebruik ze als ik of te veel angst heb of overstuur begin te raken. Ik gebruik ze om mezelf te kunnen inslapen als het niet goed gaat. Vandaar ook de 30mg. Ik krijg ze voor "Zo nodig" Dat houd in dat ik ze niet dagelijks gebruik. Bij mij gaat het erom dat ik veilig ben naar mezelf toe en als ik me niet goed voel, en ik denk dat het fout kan gaan dan gebruik ik ze om in [lees meer...]slaap te komen na ongeveer 1 uur. Om erger te ver komen. Heel fijn dat dit kan en het werkt wel goed.

19-03-2019 | Vrouw | 48
oxazepam (10mg)
Begin van dit jaar heeft mijn broer suïcide gepleegd. Onverwachts voor ons. Ik als oudste uit het gezin heb de zorg van mijn ouders, zusje, neefjes en crematie op mij genomen. Door al het "onverwerkte" verdriet en zorgen om andere ben ik zenuwachtig, angstig en lig nachten te piekeren. Ik loop bij een psycholoog en het zorgteam maar ik bleef onrustig en slecht slapen. Nu [lees meer...]heb ik sinds een week oxazepam en heb ik eindelijk weer eens kunnen slapen. Overdag helpt het mij om naar mijn werk te gaan. Ik ga dan eerst naar mijn werk, neem er eentje en dan kom ik mijn dag door. Bijwerkingen heb ik gelukkig niet. Ik hoop over 2 weken af te bouwen zodat wanneer ik vakantie heb er vanaf ben. Maar als dat niet lukt dan gaan we door. Wees lief voor jezelf als het nodig is.

25-01-2019 | Man | 17
oxazepam (10mg)
Ik heb een angststoornis. Dit komt door mijn derealisatie en depersonalisatie. Maar op het gegeven moment kon ik mijn huis niet meer uit, ook in mijn huis ervaarde ik angst gevoelens en hevige paniekaanvallen. Daarom vroeg ik mijn psycholoog samen met mijn huisarts om een tijdelijk kalmerend middel. Ik heb zo'n anderhalve week gebruikt, geen bijwerkingen. Ik naam 1[lees meer...]x 10mg per dag, op het belangrijkste dag deel. Na die anderhalve week verloor het zijn kracht. Maar mijn angstgevoelens zijn vermindert na deze "kuur". Het was meer een soort pauze. Ik stope in één keer en geen klachten van gekregen.

24-12-2018 | Man | 68
Overspannen/burn-out
Hallo medegebruikers, Heeft iemand ervaring met droge ogen en mond na langdurig gebruik?

07-09-2018 | Man | 44
oxazepam (50mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

11-08-2018 | Vrouw | 27
Paniekaanvallen
Na 3 dagen aaneengesloten paniekaanvallen gehad te hebben en niet slapen, kreeg ik van de huisarts oxazepam 10mg. Ik was eerst bang om het in te nemen maar ik zag ook geen andere oplossing meer. De paniekaanvallen trokken rustig weg en ik heb als een roos geslapen die nacht. Ik slik het nu nog steeds bij paniekaanvallen en het werkt keer op keer weer. Een fijn middel voo[lees meer...]r korte termijn. Oxazepam is verslavend, slik het niet te lang.

26-07-2018 | Vrouw | 40
Onrust
oxazepam haalt de pieken van mijn obrust en zorgt ervoor dat ik beter en rustig in slaap val. Ook ben ik na gebruik meer ontspannen. Ik merk wel dat de werking na verloop van tijd wat afneemt en ik dan even moet stoppen met het gebruik

11-07-2018 | Vrouw | 20
oxazepam (10mg)
In eerste instantie dit medicijn voorgeschreven gekregen om mijn paniekaanvallen te onderdrukken. Ik nam toen 1 tablet in wanneer nodig en merkte dat ik er aanzienlijk rustiger van werd. Onlangs ernstige bijwerkingen gekregen van een ander medicijn (Primperan) waardoor ik erg angstig en onrustig werd. Gebeld met de huisartsenpost en die adviseerde me drie keer op een dag t[lees meer...]wee tabletten te nemen. Dit heeft goed geholpen. De angst werd minder en ik kon weer enigszins rusten. Wel minder eetlust gekregen wat voorheen ook al een aandachtspuntje was, maar dat is verwaarloosbaar in vergelijking met de hulp die het me geboden heeft.

26-05-2018 | Vrouw | 22
oxazepam (10mg)
Vreselijke faalangst domineerde mijn cijferlijst op school. Paniekaanvallen, ongelooflijk veel stres. Veel huilen.. Wanneer ik Oxazepam slik werkt het 'eng goed'. Ik wordt stukken rustiger, huil niet veel meer, paniek aanval lijkt weg te ebben.. Het voorkomt dat de paniek escaleert in een aanval waardoor ik helemaal in de prak lig. Dit medicijn ervaar ik als ZEER versla[lees meer...]vend. Doordat het zo goed werkt betrap ik mezelf erop steeds te denken 'oh met een Oxazepammetje is het zo weer rustig'. Daarom wil ik benadrukken: Wees AUB onwijs voorzichtig. Ik slik dit medicijn totaal niet vaak, omdat het zó goed werkt. Alsof de wereld om je heen even verdwijnt. Functioneren of sociaal doen kan ik dan echt niet meer.

26-05-2018 | Man | 86
oxazepam (10mg)
Ik gebruik veel medicijnen voor hart en vaat ziekten,ik heb hiervan ,veel last van bijwerkingen,nu gebruik ik wat minder van mijn medicijnen en daarnaast zonodig wat oxazepam,nu voel ik mij wel wat beter en mijn bloedruk is ook lager dan met al die bloedverlagers enz. Ik hoop nu wel dat het zo zal blijven, mijn voorgeschiedenis is,zeven keer gedotterd waarbij zes stents ge[lees meer...]plaatst,dus is het nu afwachten,hoe gaat het verder,ik wil er wel bij vertellen,ik doe dit zonder overleg met een arts.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum