Ervaringen met Oxazepam

Bojan Nikolik (18-05-2015)

06-01-2020 | Man | 44
oxazepam (50mg)
Autisme
Doet meestal wat er van verwacht wordt. Geeft meestal na wakker worden nog enige tijd een hemelse rust in mijn hoofd. Werkt beduidend slechter als de spanningen groot zijn.

20-12-2019 | Vrouw | 52

30-07-2019 | Man | 60
oxazepam (10mg)
Oxazepam gekregen om de start met SSRI's te overbruggen. Die start was extreem heftig, durfde het huis niet meer uit. Toen ik ging zoeken op bijwerkingen van oxazepam, gelijk gestopt met de voorgeschreven 30mg per dag, en alleen ingenomen als het echt niet meer ging. Pas na 8 weken ging de SSRI werken. Als ik die 8 weken 30mg oxazepam had genomen, had ik een extra probleem[lees meer...] gehad. Heb nog steeds oxazepam, maar kan nu ruim een half jaar toe met 30 stuks. Neem ze dus alleen als de angst te ernstig toeslaat en alleen in de ochtend, om de dag door te komen. Gebruik de SSRI nog steeds. Paar keer mee gestopt: ging niet. Zit op een erg lage dosis SSRI, omdat de bijwerkingen anders net zo erg zijn als de angst.

12-09-2023 | Vrouw | 33
Overspannen/burn-out
Ik wil na ruim 7 maanden dagelijks gebruik van oxazepam 10 mg. 1x dgs gaan afbouwen. Ben heel erg benieuwd naar vooral positieve verhalen over afbouwen? Wie oh wie kan me een beetje positieve moed in praten?

12-07-2023 | Vrouw | 36
oxazepam (10mg)
Goedemiddag, Gebruiken jullie ook oxa als het zo warm is? Groetjes

26-05-2023 | Vrouw | 76

06-02-2023 | Man | 32
oxazepam (10mg)
Ik heb al aantal jaar last van paniek aanvallen en hyperventilatie.. Laatste jaren / tijd minder en beheersbaar had bij nood aprazolam 0.25 werkte prima , helaas ineens niet meer leverbaar dus als vervanging de oxazepam 10mg gekregen eers Prima , maar na aantal keer gebruikt te hebben blijft onrust zenuwachtig aanhouden .. dus ik raad het niet iedereen gelijk aan om het te[lees meer...] gebruiken eerste nacht ging prima daarna berg afwaarts dus ga er mee stoppen en misschien zal het even stuk erger worden maar proberen zeker waard voordat je in een sleur komt net nieuwe medicijnen etc

23-12-2022 | Man | 69
oxazepam (10mg)
Ik ken deze bijwerkingen.Ik voel me soms depressief. Ik bouw ook af.ik ben nu aan 3x daags 1/2 tablet voel me niet altijd lekker.Maar ik wil het volhouden

27-09-2022 | Man | 31
Overspannen/burn-out
Ruim 2 geleden voorgeschreven door de arts voor zo nodig tijdens een heftige burn-out. Ik heb ze zo minimaal mogelijk geslikt want ik wil geen afhankelijkheid van dit middel want dan schijnt het middel erger te zijn dan de kwaal als je wilt stoppen. Mijn ervaring is wel dat het bij hele heftige spanning (in de buik) zeer effectief is, maar om je gedachten te stoppen of rus[lees meer...]tiger te maken niet zo. Ook slappe benen maar dat is logisch met dit middel. Als het uitgewerkt is krijg ik altijd hele erge chemische hoofdpijn. Dit is niet mijn middel. Ik heb voor nu Alprazolam / Xanax als ik een pammetje nodig heb. Deze heeft bij mij geen noemenswaardige bijwerkingen en werkt beter voor me.

20-07-2022 | Vrouw | 42
oxazepam (10mg)
Hielp in het begin goed. Na een tijdje begon dat wat minder te worden en ben er helaas aan verslaafd geraakt. Met behulp van een goede psychiater ben ik inmiddels afgebouwd, na 14 jaar.. Goed middel voor even, maar pas op dat je het niet te lang of te vaak gebruikt

25-06-2022 | Man | 27
oxazepam (50mg)
slik al 9 jaar benzo ook diazepam erbij 15mg vroeger drugs verslaafd wil iedereen waarschuwen als je nog andere opties hebt gebruik dit nooit wou dat ik niet de afkick en ontwenning van dit had dat ik de tijd terug kon draaien zat ooit op 130 mg diazepam dit spul maakt je uiteindelijk nog meer na de klote soms voelt het voor mij te laat maar voor wie er nog hoop i[lees meer...]s gebruik het niet langer dan een week en niet hoog en zeker niet als je een drugs verslaving of alcohol hebt gehad tenzei voor even voor de ontwenning van alcohol

20-05-2022 | Vrouw | 33
Onrust
In vergelijking met Lorazepam minder effectief. Heeft een licht effect en geeft enige rust. Voordeel is dat de bijwerkingen niet heftig zijn.

19-05-2022 | Vrouw | 21
Onrust
Ik sta helemaal strak van de spanning daarom slik ik dit medicijn. Ik slik het pas 2 dagen 1x 1 pilletje op , maar moest dus na de 2e dag al braken. Ik werd misselijk wakker en voelde me erg zwak.

22-03-2022 | Vrouw | 59
Was er 1 week van af maar ging weer mis.. Nu weer 3x20 mg... Tiscklote

09-01-2022 | Vrouw | 28
oxazepam (10mg)
Ik kreeg oxazepam voorgeschreven om me te helpen bij de opbouw van mijn antidepressiva. Het middel is zeer effectief; angsten verminderen, ik slaap er beter van en heb weer rust in mijn hoofd. Na het 5 weken gebruikt te hebben vond ik het wel mooi geweest en wilde ik stoppen met de oxazepam. Ik kreeg last van ontwenningsverschijnselen welke zo'n 3 dagen duurde. Kaakspannin[lees meer...]gen, beetje van de kaart en realistische, heftige dromen. Onderschat dit middel niet en ga er verantwoordelijk mee om. Het heeft me zeker geholpen, maar ben blij dat ik er weer vanaf ben.

09-12-2021 | Vrouw | 37
oxazepam (10mg)
In het begin werd ik er rustig van. Maar als ik het nu slik, slaap ik onrustig krijg rare dromen en wordt ik met mijn hart in de keel wakker. Ik vraag me ook af of ik acuut kan stoppen, omdat ik maximaal een half pilletje per dag slik.