oxazepam

Bromazepam (80 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

20-07-2022 | Vrouw | 42
oxazepam (10mg)
Hielp in het begin goed. Na een tijdje begon dat wat minder te worden en ben er helaas aan verslaafd geraakt. Met behulp van een goede psychiater ben ik inmiddels afgebouwd, na 14 jaar.. Goed middel voor even, maar pas op dat je het niet te lang of te vaak gebruikt

25-06-2022 | Man | 27
oxazepam (50mg)
slik al 9 jaar benzo ook diazepam erbij 15mg vroeger drugs verslaafd wil iedereen waarschuwen als je nog andere opties hebt gebruik dit nooit wou dat ik niet de afkick en ontwenning van dit had dat ik de tijd terug kon draaien zat ooit op 130 mg diazepam dit spul maakt je uiteindelijk nog meer na de klote soms voelt het voor mij te laat maar voor wie er nog hoop i[lees meer...]s gebruik het niet langer dan een week en niet hoog en zeker niet als je een drugs verslaving of alcohol hebt gehad tenzei voor even voor de ontwenning van alcohol

20-05-2022 | Vrouw | 33
Onrust
In vergelijking met Lorazepam minder effectief. Heeft een licht effect en geeft enige rust. Voordeel is dat de bijwerkingen niet heftig zijn.

19-05-2022 | Vrouw | 21
Onrust
Ik sta helemaal strak van de spanning daarom slik ik dit medicijn. Ik slik het pas 2 dagen 1x 1 pilletje op , maar moest dus na de 2e dag al braken. Ik werd misselijk wakker en voelde me erg zwak.

22-03-2022 | Vrouw | 59
Was er 1 week van af maar ging weer mis.. Nu weer 3x20 mg... Tiscklote

09-01-2022 | Vrouw | 28
oxazepam (10mg)
Ik kreeg oxazepam voorgeschreven om me te helpen bij de opbouw van mijn antidepressiva. Het middel is zeer effectief; angsten verminderen, ik slaap er beter van en heb weer rust in mijn hoofd. Na het 5 weken gebruikt te hebben vond ik het wel mooi geweest en wilde ik stoppen met de oxazepam. Ik kreeg last van ontwenningsverschijnselen welke zo'n 3 dagen duurde. Kaakspannin[lees meer...]gen, beetje van de kaart en realistische, heftige dromen. Onderschat dit middel niet en ga er verantwoordelijk mee om. Het heeft me zeker geholpen, maar ben blij dat ik er weer vanaf ben.

09-12-2021 | Vrouw | 37
oxazepam (10mg)
In het begin werd ik er rustig van. Maar als ik het nu slik, slaap ik onrustig krijg rare dromen en wordt ik met mijn hart in de keel wakker. Ik vraag me ook af of ik acuut kan stoppen, omdat ik maximaal een half pilletje per dag slik.

10-10-2021 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Omdat ik veel pieker en verschillende angststoornissen heb kreeg ik oxazepam. Ik gebruik ze wanneer nodig. Dit is heel af en toe overdag als ik een paniekaanval voel opkomen maar vaker 's avonds als ik de nachten ervoor slecht geslapen heb. Tegen het piekeren, de paniekaanvallen en de spanningen vind ik het niet heel goed werken. Het haalt misschien de scherpe kantjes er[lees meer...]af maar echt sterk vind ik het niet. Om te slapen daarentegen werkt het heel goed! Ik val echt in een lange diepe slaap. Enige nadeel is dat ik de hele dag erna dan ook nog duf blijf en niet vooruit te branden ben.

18-01-2020 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Fijn middel gebruik 2 mnd zit nu op 2 halve 5 mg wil binnekort afbouwen.

21-03-2019 | Vrouw | 23
Paniekaanvallen
Wegens ik steeds onverklaar bare paniekaanvallen kreeg gaf de huisarts me dit mee om te proberen. Omdat de aanval zo lang duurde maar 2 genomen. Ik heb er wel door geslapen. Ik kreeg nadat ik 5 dagen achter elkaar gebruikt had emotiewisselingen , ik kreeg juist allemaal nare gedachtes die ik nooit tevoren heb gehad. Dus ik wou stoppen met het gebruik van dit medicijn na 3 [lees meer...]weken dit heeft mentaal echt veel moeite gekost. Alsof je lichaam het gevoel wil wat je krijgt door die pillen. Gelukkig ben ik ervan af en heb dus ook die klachten niet meer. Ben wel blij om te lezen dat dit medicijn anderen wel heeft geholpen !

07-02-2019 | Man | 23
oxazepam (10mg)
Was wel handig om bepaalde situaties door te komen. Haalt overdenken en angst wel weg tijdelijk. Met nadruk op tijdelijk. Oxazepam was ook heel makkelijk te krijgen via online winkels.

23-01-2019 | Vrouw | 54
oxazepam (10mg)
Ik heb ivm angstklachten dit middel een maand of 9 moeten gebruiken. Ik wil mijn verhaal hier melden omdat ik toentertijd op zoek ging naar hoe het afbouwen van dit middel ervaren wordt. Ik las hier verhalen dat het stoppen heel vreselijk en moeilijk was. Al die maanden ben ik bang geweest dat ik er dus nooit vanaf zou kunnen komen, terwijl ik het vreselijk vond dat ik ze [lees meer...]nodig had. Maar....ik ben er vanaf!! Ik slikte 60 a 70 mg per dag. Ik ben heel geleidelijk gaan afbouwen met ook plateauperiodes (soms een paar weken op dezelfde dosering blijven). Ik heb zeker onttrekkingsverschijnselen gevoeld. Maar werden die te hevig, dan bleef ik even een poosje op die dosering. Ik ben nooit terug meer gaan gebruiken. Wat mij heeft geholpen de onttrekkingsverschijnselen het hoofd te bieden, was mijn leeftempo vertragen en ontspanningsoefeningen doen. Ik hoop dat mijn verhaal anderen het vertrouwen geeft dat je er echt vanaf kunt komen. Maar doe het in je eigen tempo! (de 10 mg per week afbouwen wat de specialist adviseerde, was voor mij soms te veel. Stapjes van 5 mg per 3 weken ging beter. Laatste stap was zelfs 2,5 mg).

13-10-2018 | Vrouw | 36
oxazepam (10mg)
De eerste keer hielp het om iets rustiger te worden en viel ik daarna in slaap, inname 1.00 uur. Maar sliep maar 3 uur door waarna de angst direct weer flink toenam. De volgende ochtend voelde ik me raar in mijn hoofd. Alles kwam vertraagd binnen, ging zwalken, zweten, kon geen gesprek voeren of simpele vragen beantwoorden, vertraagd denken, moest liggen, voelde me vervre[lees meer...]emd, geen eetlust. 3 dagen later 5 mg genomen om 23 uur. Voelde ongeremde drang om gek te doen, wilde dansen, zingen, gek lopen, lachen, alsof ik dronken was. Was hyper, ging kletsen en giechelen, ben na 1,5 uur in slaap gevallen, weer voor een paar uur. De volgende dag waren de bijwerkingen die ik de eerste keer had minder sterk

24-09-2018 | Vrouw | 61
oxazepam (10mg)
Ik ben hier mee begonnen toen ik erg onrustig in mijn hoofd was Herhaaldelijk ben ik er mee gestopt totaal geen probleem of afkick verschijnselen

24-08-2018 | Vrouw | 51
oxazepam (10mg)
Sommige leveranciers leveren zonder breukstreep. Das lastig als je eens een halve extra wilt nemen. Blijkt invloed op je REM slaap te hebben waardoor je niet echt uitrust. Fijn voor korte termijn hulp. Maar niet voor langere termijn.....bleek...

14-10-2022 | Man | 64
oxazepam (10mg)
Door heftig oorsuizen psychische klachten. Kreeg oxazepam voorgeschreven, naar behoefte 10 tot 30 mg per dag. Heb oxazepam gedurende enkele maanden gebruikt. Wat een ellende! Op zich werkt het goed, maar je hebt er steeds meer van nodig en als je minder wil gaan gebruiken word je somber, duf, moe, misselijk. Ik kon ook zonder oxazepam niet meer slapen. Heb heel langzaam a[lees meer...]fgebouwd en ben nu bijna "clean", ik gebruik nu nog 5 mg per dag, eerdaags nog 2,5 mg en volgende week hoop ik ervan verlost te zijn. Voel me weer stukken beter. Mijn advies: gebruik het slechtst incidenteel, hooguit 1x per week 10 mg. Dan is er geen kans op verslaving en dan werkt het goed als middel om door te slapen. Hou er wel rekening mee dat je de volgende dag wat duf kan zijn. Het middel werkt dan nog even door. Vermijd intensief gebruik, je krijgt straks te maken met stevige ontwenningsverschijnselen.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum