oxazepam

Bromazepam (65 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

24-08-2018 | Vrouw | 51
oxazepam (10mg)
Sommige leveranciers leveren zonder breukstreep. Das lastig als je eens een halve extra wilt nemen. Blijkt invloed op je REM slaap te hebben waardoor je niet echt uitrust. Fijn voor korte termijn hulp. Maar niet voor langere termijn.....bleek...

14-03-2018 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Tja, wat moet ik er over zeggen.... Gebruik het nu 9 a 10 weken ofzo, eerst 4 keer per dag (om de 6 uur) en nu sinds twee nachten Seroquel 25mg want slapen kon ik niet op de Oxazepam, ook niet op Diazepam, en ook niet op Temazepam... Sla de oxazepam van de nacht nu over omdat de Seroquel zijn werk dan doet. Neem overdag nog 3 tabletjes Oxazepam van 0,5mg... Hoop over te [lees meer...]kunnen gaan op een ander angstremmend middel of Seroquel XR (verlengde afgifte) en daardoor de Oxazepam af te kunnen nouja durven bouwen. Ik ga niet adviseren om het wel of niet te gaan gebruiken maar wel dat ik er van baal dat ik me er zo afhankelijk van voel.... Verschrikkelijke periode achter de rug, trauma, stress, angst, depressie.... stapelgek en apatisch geworden van angst, letterlijk...... En dan opgenomen worden in een crisisziekenhuis... Ook niet heel tof geweest.... Door de gebeurtenissen daar ben ik het preventief gaan slikken. AL met al, het heeft me door een afschuwelijke periode heen geloosd maar ik durf het huis niet meer uit zonder. In iedere tas en iedere jaszak zitten tabletjes... Geestelijk zwaar verslavend dus..... Haat liefde verhouding geworden.

16-01-2018 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
Ik weet niet waar ik moet beginnen. Het begon een 2 jaar geleden ongeveer. Ik had wel eens in de avond/nacht dat ik flinke hartkloppingen kreeg of flink begon te tollen ik moest dan meteen na de wc en kwam alles eruit van voor en achter. Ik kreeg het koud en begin te zweten op me handen en voeten. Sinds 2 maanden is het nu heel erg. Ik kreeg op een avond het zelfde alleen[lees meer...] nu had ik een soort druk op me borst en het leek wel alsof mijn tong verdoofd was aan de achterkant dis ik had moeite met praten. Ik wist niet wat me over kwam en heb de huisartsenpost gebeld. Eenmaal daar werd me verteld dat ik angst/paniek aanvalken had. Uiteindelijk weer bij mijn huisarts geweest en kwam blijkbaar okk uit dat ik hyperventilatie heb nooit geweten. De aanvallen heb ik nu ook overdag het komt zo ineens opzetten maar als ik oxazepam in neem merk ik vrij weinig ik voel niets mijn hartkloppingen blijven maar het ergste van alles ik heb een duizeligheid in mijn hoofd dat echt angstig is. Je hebt geen controle over je lichaam het gevoel dat je flauw gaat vallen en dat maakt mij zo ontzettend bang omdat je machteloos bent. Vooral als mijn man er niet is en ik alleen met mijn zoontje ben. Ik heb ook temazepam voor als ik echt niet kan slapen. Gisteren was weer zo een dag en had er eentje in genomen maar op 1 of andere manier werd ik helemaal gek het leek net of er een stem tegen mij zei dat ik dood moest(ik dacht echt wat overkomt mij nu) terwijl mijn man naast me sliep heb ik mijn moeder gebeld en die heeft na een lang gesprek gezegd neem nog een temazepam dan vak je in slaap. Zo gezegd zo gedaan ik ben pas rond 4 uur in de nacht in slaap gevallen maar de wekker van mijn man ging niet veel later dus helemaal niet geslapen. Ik stond op met het zelfde gevoel en heb voordat ik mijn zoontje na school ging brengen 1 oxazepam in genomen maar ik heb echt het idee dat het bij mij niet werkt want ik blijf het gevoel hebben. Velen mensen die ik ken zeggen je mag er ook twee in nemen maar dat durf ik niet bang voor overdosis of iets.. wat doen jullie als het niet helpt? Ik weet ook echt niet waar de aanvallen vandaan komen want ze komen uit het niets opzetten. Mijn cesar therapeut denk stress en mijn huisarts ook maarja daar loop ik al JAREN mee.. hoop dat iemand mij kan helpen.. wil hier zo graag vanaf en wil als helemaal geen pillen slikken.

04-12-2021 | Vrouw | 23
oxazepam (10mg)
De pillen werken tegen mijn angst en maken mij wel rustig maar de bijwerkingen maken het alleen maar erger. Heb constant last van een vage duizeligheid en verder last van hartkloppingen. Mijn hartslag schiet alle kanten op. Zonder de bijwerkingen vind ik het top maar door die bijwerkingen wil ik niet eens slikken meer

23-09-2021 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Ik kreeg oxazepam voor onrust en slecht slapen

23-04-2020 | Vrouw | 29
oxazepam (10mg)
Ik gebruik weinig tot geen medicijnen maar door stress en slecht slapen een slaappil gehad. Deze had helaas totaal geen effect.

17-04-2020 | Man | 70
oxazepam (10mg)
10 Mg helpt niet om door te slapen. Het middel veroorzaakt soms een vervelende hoofdpijn, wat dan de onrust weer vergroot. Misschien moet ik antidepressiva gaan gebruiken vanwege de langdurige gevolgen van het Coronavirus om dat de onrust en paniek heftiger worden.

29-07-2019 | Vrouw | 57
oxazepam (10mg)
Ik heb deze gekregen in paniekaanvallen na Operatie endeldarm kanker ik heb maanden lang in n stress situatie gezeten 2 x geopereerd nu stoma de klap kwam na thuiskomst van de tweede operatie nu bijna 5weken verder verslaafd aan de oxazepam en nog angsten ik wil aan de antidepressiva gaan want moet oplossing komen maar heb ook de oxazepam kan dit wel samen ben wel [lees meer...]van plan om de oxazepam af te bouwen met tappering strips heb ik al toestemming voor 3maanden heel langzaam omdat ik nu al zo heftig op reageer wie heeft hier ervaring mee met beide tegelijk?

21-06-2019 | Vrouw | 60
oxazepam (10mg)
Ik zou graag horen of iemand last van bijwerkingen heeft. Na inname treedt vrij snel spierzwakte in benen en armen op. Dit duurt enkele uren, terwijl ik graag wil dat mijn hoofd rustig word. De huisarts zegt dit kan erbij horen. Heeft iemand hier ervaring mee en gaat dit na langer gebruik over.

14-05-2019 | Vrouw | 60

13-05-2019 | Vrouw | 44

16-11-2018 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Oxazepam voorgeschreven vanwege ernstige slaapproblemen. Helaas doet dit middel mij niet veel tot niks mbt slapen. Begin pas enige werking te merken als ik 4 tot 5 tabletten neem, maar dat vind ik nogal zot om elke keer 50 mg te nemen. Weet niet of dat wel goed voor je is, naast dat ik dan de volgende dag echt helemaal niks waard ben.

06-07-2018 | Vrouw | 20
oxazepam (10)

20-05-2018 | Vrouw | 42
oxazepam (10mg)
Naast Paroxetine slik ik zonodig 10 mg oxazepam. Meestal beperk ik het tot 1x daags. Ik vind het effect gering. Word er niet heel relaxed van. Een vriendin van mij ervaarde dit ook zo. Zij is overgegaan op zonodig Loraxepam 1 mg en vindt dit veel effectiever. Wie herkent dit en wat is nou eigenlijk het verschil?

22-08-2021 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
Ik heb oxazepam gebruikt maar ik wou dat ik vergooit aan begonnen was! Ik heb last van paniekaanvallen en oxazepam maakt het vele malen erger! dit medicijn is niet voor zwakke mensen het is ongelooflijk sterk en zorgt ervoor dat je niet meer helder en normaal kan denken mijn hoofd werd er heel zwaar van en ik was de hele dag enorm moe daarnaast was ik zo stoned [lees meer...]al een garnaal de hele dag door het heeft bij mij niet geholpen helaas het ergste van alles is dat je er ook hartkloppingen van krijgt

18-12-2020 | Man | 23
oxazepam (10mg)
Voor een behandeling van een arts was ik bang door bepaalde angsten. Nu kreeg ik het wonder pilletje 2 maal om savonds voor bed en sochtens voor de behandeling. Nou ik met mijn zenuwen niet onder controle het wondermiddel in geslikt uurtje nog even opgeweest om het in te laten werken en te slapen. Nu ging dit lastig volgende ochtend sta ik vrolijk op neem het wondermidd[lees meer...]eltje opnieuw. Word weer een stukje drukker inmiddels Zijn we in het ziekenhuis waar ik op dat moment zoveel stress ervaarde dat ik de behandeling niet heel goed kan herrinneren hoe het is verlopen nouja dat ik zat te trillen door de angst en de persoon die mij steunde er later niet bij kon zijn Nu was ik laterna door de stress in mijn hoofd door de behandeling onrustig en vrij snel aangebrand Ik geloof niet in medicatie Ik heb een idee dat het alleen maar chemische troep is netzoals de synthetische drugs al dan niet hele spectrum En ik heb precies de tegenovergestelde werking gehad en daarkon ik nog mezelf controleren enigzins want deze behandeling was met spoed anders ging dit problemen veroorzaken Ik neem zeker nooit meer een medicijn Word nu gek en stresserig van het wakker blijven zou bijna een oxazepam nemen ofja beter niet want het is een placebo pill GEEN AANRADER MEER PROBLEMEN DAN OPLOSSING

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum