Ervaringen met Oxazepam

Bromazepam (87 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

18-01-2020 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Fijn middel gebruik 2 mnd zit nu op 2 halve 5 mg wil binnekort afbouwen.

23-02-2024 | Vrouw | 34
oxazepam (10mg)
Oxazepam werkt matig, als ik 30 mg neem dan slaap ik 4 uurtjes. Dus dan moet ik weer bijnemen, of het combineren met een ander slaapmiddel (zolpidem of zopiclon, doe dit niet zonder overleg met je huisarts!) en dan werkt het ietsje beter. Misschien is het gewenning… maar ik heb wel eens een hele strip in een dag opgemaakt en ik voelde er weinig van. Niet mijn favoriete mid[lees meer...]del om kalm te worden

29-12-2023 | Vrouw | 30
oxazepam (10mg)
Ik gebruik 25 mg per nacht maar het is veel erger geweest. Ik slik nu al bijna 2 jaar oxazepam. Ik weet niet of ik een probleem heb of dat ik door kan gaan met oxazepam gebruik. Mijn lichamelijke conditie en geheugen is achteruit gegaan.

14-10-2022 | Man | 64
oxazepam (10mg)
Door heftig oorsuizen psychische klachten. Kreeg oxazepam voorgeschreven, naar behoefte 10 tot 30 mg per dag. Heb oxazepam gedurende enkele maanden gebruikt. Wat een ellende! Op zich werkt het goed, maar je hebt er steeds meer van nodig en als je minder wil gaan gebruiken word je somber, duf, moe, misselijk. Ik kon ook zonder oxazepam niet meer slapen. Heb heel langzaam a[lees meer...]fgebouwd en ben nu bijna "clean", ik gebruik nu nog 5 mg per dag, eerdaags nog 2,5 mg en volgende week hoop ik ervan verlost te zijn. Voel me weer stukken beter. Mijn advies: gebruik het slechtst incidenteel, hooguit 1x per week 10 mg. Dan is er geen kans op verslaving en dan werkt het goed als middel om door te slapen. Hou er wel rekening mee dat je de volgende dag wat duf kan zijn. Het middel werkt dan nog even door. Vermijd intensief gebruik, je krijgt straks te maken met stevige ontwenningsverschijnselen.

30-09-2022 | Vrouw | 52
oxazepam (5)
Overspannen/burn-out
vanwege burnout met angstaanvallen begonnen, afgebouwd van 50 mg naar inmiddels 20 mg. maar het is nog zo bij inname grote vermoeidheid of katterig gevoel. voelt soms alsof mijn kop onder water zit, voel het ook in de oren bij afkicken pijn in spieren, rillen en moe dus ook moeilijk.

28-07-2022 | Man | 43
Gelijk bij lysanxia 10mg verhaal

27-06-2022 | Man | 69
oxazepam (10mg)
Ik kreeg weer last van onverwerkte emoties.30 jaar geleden door het overlijden van mijn vader dit niet goed verwerkt.Psychiater bij de hand genomen en er toch overheen gekomen.Nu binnen 2 jaar 4 vrienden kwijt geraakt(overleden).Nu weer het zelfde probleem.Blijkbaar kan ik dat maar slecht een plekje geven.Op moment vrij angstig en onrustig.ik gebruik 3x10mg oxazepam Binnen[lees meer...]kort naar een psycholoog hopelijk brengt hij wer verlichting in mijn leven.Gerrit

20-05-2022 | Man | 62
oxazepam (50mg)
Door sexueveel misbruik kreeg ik 5 jaar geleden dit middel 2keer geprobeerd via op namen in paranoia te stoppen ik kon niet meer lopen hart sloeg wel 100 slagen de arts van daar zij geef hem die middel terug aan hem een dag later kon ik naar huis ik slik het nu nog steeds

04-12-2021 | Vrouw | 23
oxazepam (10mg)
De pillen werken tegen mijn angst en maken mij wel rustig maar de bijwerkingen maken het alleen maar erger. Heb constant last van een vage duizeligheid en verder last van hartkloppingen. Mijn hartslag schiet alle kanten op. Zonder de bijwerkingen vind ik het top maar door die bijwerkingen wil ik niet eens slikken meer

23-09-2021 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Ik kreeg oxazepam voor onrust en slecht slapen

23-04-2020 | Vrouw | 29
oxazepam (10mg)
Ik gebruik weinig tot geen medicijnen maar door stress en slecht slapen een slaappil gehad. Deze had helaas totaal geen effect.

17-04-2020 | Man | 70
oxazepam (10mg)
10 Mg helpt niet om door te slapen. Het middel veroorzaakt soms een vervelende hoofdpijn, wat dan de onrust weer vergroot. Misschien moet ik antidepressiva gaan gebruiken vanwege de langdurige gevolgen van het Coronavirus om dat de onrust en paniek heftiger worden.

29-07-2019 | Vrouw | 57
oxazepam (10mg)
Ik heb deze gekregen in paniekaanvallen na Operatie endeldarm kanker ik heb maanden lang in n stress situatie gezeten 2 x geopereerd nu stoma de klap kwam na thuiskomst van de tweede operatie nu bijna 5weken verder verslaafd aan de oxazepam en nog angsten ik wil aan de antidepressiva gaan want moet oplossing komen maar heb ook de oxazepam kan dit wel samen ben wel [lees meer...]van plan om de oxazepam af te bouwen met tappering strips heb ik al toestemming voor 3maanden heel langzaam omdat ik nu al zo heftig op reageer wie heeft hier ervaring mee met beide tegelijk?

08-09-2023 | Vrouw | 40
oxazepam (50mg)
Ik kan niet meer in slaap komen ben heel de week al wakker en krijg zware pillen 80mg diazepam werkt niet toen 37.5 mg dormicum werkt ook niet 900 mg serequel werkt ook niet en nu 100 mg oxazepam en werkt ook totaal niet.ik kan niet meer in slaap komen zelfs de huisarts weet het niet meer ik loop tegen muren aan om geholpen te worden.ik heb alleen het probleem dat ik zovee[lees meer...]l hoge doseringen heb niet allemaal tegelijk natuurlijk maar niks helpt.ik ben radeloos heeft iemand misschien nog tips want met een slaapkliniek komen de huisarts en ik ook niet verder

07-05-2023 | Vrouw | 67
Onrust
Vreselijk begin er nooit aan het helpt niet en je ga door een hel met afbouwen ben er nu 3 maanden van af maar is vreselijk misselijk en down en duizelig is niet te doen ik snap niet dat de huisarts die zo lang voorschrijft 2 jaar lang

27-02-2023 | Man | 24
oxazepam (10mg)
Ik wil iedereen die dit leest waarschuwen: PAS OP met oxazepam! Sowieso met benzodiazepines in het algemeen. Zeer verslavend! Dit is geen medicatie, maar drugs! Afkicken ervan is een hel. Weet waar je aan begint. Ja, angst en paniek kan levensbeheersend zijn, maar in mijn ogen heb je er met deze "medicijnen" een probleem erbij. Wanneer u (of een geliefde) deze "medicatie" [lees meer...]toch wil gebruiken, alstublieft gebruikt u dit dan tijdelijk zo weinig mogelijk. Een afhankelijkheid van benzodiazepinen ligt op de loer. Dit is niet overdreven, maar de realiteit. Tip: antidepressiva (SSRI) kunnen mogelijk helpen bij angst/spanning. Doet sertraline (1x100mg) wel voor mij. En de SSRI's zijn NIET verslavend.