oxazepam

Bromazepam (72 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

23-02-2020 | Vrouw | 95
oxazepam (10mg)
95 jaar. Mijn moeder woonde nog zelfstandig en kon goed voor zichzelf zorgen. Hart patient, evenwicht stoornis . Mijn moeder had veel moeite met slapen. Na een telefonootje schrijft de huisarts , die niet haar eigen arts is. Zonder bezoek aan de patient oxapam voor. Het gevolg is dat ze dezelfde nacht bij toilet bezoek is gevallen omdat haar benen helemaal slap war[lees meer...]en. Heup gescheurd en na 2 weken was ze overleden. Mensen die zo oud zijn mogen ze dat medicijn niet voorschrijven.

26-05-2018 | Man | 86
oxazepam (10mg)
Ik gebruik veel medicijnen voor hart en vaat ziekten,ik heb hiervan ,veel last van bijwerkingen,nu gebruik ik wat minder van mijn medicijnen en daarnaast zonodig wat oxazepam,nu voel ik mij wel wat beter en mijn bloedruk is ook lager dan met al die bloedverlagers enz. Ik hoop nu wel dat het zo zal blijven, mijn voorgeschiedenis is,zeven keer gedotterd waarbij zes stents ge[lees meer...]plaatst,dus is het nu afwachten,hoe gaat het verder,ik wil er wel bij vertellen,ik doe dit zonder overleg met een arts.

30-11-2021 | Man | 70
oxazepam (10mg)
Prima te gebruiken voor mij. Je moet dit soort medicijnen niet dagelijks nemen. Af en toe als je moeilijk in slaap komt. Dat is mijn ervaring. 1 a 2 x per week.

17-04-2020 | Man | 70
oxazepam (10mg)
10 Mg helpt niet om door te slapen. Het middel veroorzaakt soms een vervelende hoofdpijn, wat dan de onrust weer vergroot. Misschien moet ik antidepressiva gaan gebruiken vanwege de langdurige gevolgen van het Coronavirus om dat de onrust en paniek heftiger worden.

30-03-2021 | Vrouw | 68
Onrust
ik ben op advies van mijn huisarts overgestapt op alprozalom...want ik slikte teveel oxazepam..stuk 0f 4 of 5 per dag...zogauw ik duizelig en koude rillingen kreeg pakte ik er 1. en dat hielp.de huisarts adviseerde om een alprozalom te proberen, want dat zou langer doorwerken. ..alleen als ik het niet op tjjd neem....dan ben ik paniekerig.onrustig, kan niet stil zitten..he[lees meer...]b er een soort smetvrees door ontwikkeld..

24-12-2018 | Man | 68
Overspannen/burn-out
Hallo medegebruikers, Heeft iemand ervaring met droge ogen en mond na langdurig gebruik?

29-06-2019 | Vrouw | 67
oxazepam (10mg)
Ik slik oxazepam al jaren, en mij help het goed. Ik ben wel eens even gestopt maar kreeg toen spierpijn in mijn benen en was ook erg moe. Van mijn arts moest ik er weer mee doorgaan en ik heb geen last meer van spierpijn, en ik ben ook wat minder nerveus. Dus ik neem gewoon iedere ochtend een pilletje en zonodig mag ik er ook één voor de nacht!

20-12-2020 | Vrouw | 64
oxazepam (10mg)
Hallo, wat naar dat je corona hebt gehad. Ik gebruik oxezapam sinds 2 weken voor angst en paniek. Gebruik 2 maal daags 0,5mg. Het maakt me wat rustiger. Heb ook antidepressiva. Paroxetine. Jaren 20 mg en nu sinds 2 weken 30mg. Daarbij zijn de klachten toegenomen. Schijnt een aantal weken te duren. Heftig hoor.

03-05-2020 | Vrouw | 64
oxazepam (50mg)

15-03-2018 | Vrouw | 63
Nervositeit
Na heftige levenservaringen en verlies van dierbaren heeft oxazepam me geholpen om rustiger te worden.

20-05-2022 | Man | 62
oxazepam (50mg)
Door sexueveel misbruik kreeg ik 5 jaar geleden dit middel 2keer geprobeerd via op namen in paranoia te stoppen ik kon niet meer lopen hart sloeg wel 100 slagen de arts van daar zij geef hem die middel terug aan hem een dag later kon ik naar huis ik slik het nu nog steeds

22-02-2022 | Man | 62
oxazepam (10mg)
Na begin van omnicro. Slecht slapen en het idee dat je eruit moet frisse lucht. Vlucht idee. Huisarts zou je beter moeten voorlichten

06-03-2019 | Vrouw | 62
oxazepam (5mg)
Ik heb dit medicijn gekregen van mijn internist voor een onderzoek wat ik volgende week moet ondergaan, en waar ik in het verleden tot op de dag van vandaag een trauma van heb opgelopen. Vandaar dat ze voorstelde om 2 tabletjes van 5 mg voor te schrijven. Ik naar apotheek,die me vertelde dat ze enkel 10 mg tabletjes had, geen bezwaar dacht ik breek ik het pilletje wel do[lees meer...]ormidden. Kosten kwamen voor eigen rekening want de oxazepam moet je voortaan zelf betalen. Ik kreeg een beschrijving van de pil ( die je ook altijd moet betalen) totaal kosten € 13,58, ik voelde me genaaid om het zo maar even te zeggen. Ik heb het betaald en ben vandaag is even p onderzoek uitgegaan op internet, daar krijg je 30 pillen voor € 50,00 euro. Dus ik belde mijn apotheker vandaag terug en vroeg of ik voor een hele doos had afgerekend. De assistente gaf me als antwoord, U betaald dat bedrag voor de controle..de beschrijving van het medicijn etc etc. ik zei dan had de dokter me beter voor een hele doos uit kunnen schrijven, want volgens haar zouden de kosten dan waarschijnlijk niet veel hoger zijn geweest. Ik zei dan worden jullie wel rijk van 1 doosje oxazepam want als ik 1 tablet krijg voorgeschreven kunnen jullie de rest van de pillen weer door berekenen aan iemand anders die misschien ook maar 1 pilletje voor geschreven krijgt. Ik vind dit echt laaielichterij, zo worden onze apothekers dus rijk. Geen wonder dat veel mensen hun pillen op internet bestellen, niet dat ik er een voorstander van ben..Maar door deze ervaring zou je bijna zeggen ik ga het ook doen. In ieder geval gaat het er mij om, dat ik jullie die dit lezen laat weten, waarom we steeds meer voor medicijnen moeten betalen. Ik bedank mijn apotheker hier in Veghel voor de eerlijke prijs die U hier handhaaft..

24-09-2018 | Vrouw | 61
oxazepam (10mg)
Ik ben hier mee begonnen toen ik erg onrustig in mijn hoofd was Herhaaldelijk ben ik er mee gestopt totaal geen probleem of afkick verschijnselen

27-04-2018 | Man | 61
oxazepam (10mg)
Zeer goed middel tegen o.a. hevige angst en paniekaanvallen. Gebruik dit nu maanden en heb dit (nu even) nodig. Begonnen met 3 x daags 10 mg, maar door de hevige verslechtering van mijn klachten regelmatig 5 x daags 10 mg. Werkt goed, totaal geen bijwerkingen en slaap er prima ook op. Enige is, dat ik regelmatig erg levendige dromen heb. Geloof die "horrorverhalen" niet. A[lees meer...]ls je dit nodig (voor enige maanden) hebt is het gewoon een Topmiddel.

30-07-2019 | Man | 60
oxazepam (10mg)
Oxazepam gekregen om de start met SSRI's te overbruggen. Die start was extreem heftig, durfde het huis niet meer uit. Toen ik ging zoeken op bijwerkingen van oxazepam, gelijk gestopt met de voorgeschreven 30mg per dag, en alleen ingenomen als het echt niet meer ging. Pas na 8 weken ging de SSRI werken. Als ik die 8 weken 30mg oxazepam had genomen, had ik een extra probleem[lees meer...] gehad. Heb nog steeds oxazepam, maar kan nu ruim een half jaar toe met 30 stuks. Neem ze dus alleen als de angst te ernstig toeslaat en alleen in de ochtend, om de dag door te komen. Gebruik de SSRI nog steeds. Paar keer mee gestopt: ging niet. Zit op een erg lage dosis SSRI, omdat de bijwerkingen anders net zo erg zijn als de angst.