Ervaringen met Oxazepam

Bromazepam (87 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

23-02-2024 | Vrouw | 34
oxazepam (10mg)
Oxazepam werkt matig, als ik 30 mg neem dan slaap ik 4 uurtjes. Dus dan moet ik weer bijnemen, of het combineren met een ander slaapmiddel (zolpidem of zopiclon, doe dit niet zonder overleg met je huisarts!) en dan werkt het ietsje beter. Misschien is het gewenning… maar ik heb wel eens een hele strip in een dag opgemaakt en ik voelde er weinig van. Niet mijn favoriete mid[lees meer...]del om kalm te worden

29-12-2023 | Vrouw | 30
oxazepam (10mg)
Ik gebruik 25 mg per nacht maar het is veel erger geweest. Ik slik nu al bijna 2 jaar oxazepam. Ik weet niet of ik een probleem heb of dat ik door kan gaan met oxazepam gebruik. Mijn lichamelijke conditie en geheugen is achteruit gegaan.

22-10-2023 | Vrouw | 16
ADHD
Het werkt best goed ben alleen wel vaak duizelig en suf maar het voelt alsof ik eindelijk rust in me hoofd heb enige probleem is wel, het werkt uit na langdurig gebruik en je lichaam went er aan ook slik ik daar bij miratezapine 1 uur voor het slapen gaan en overdag methylfenidaad voor de concentratie problemen en zodat ik nog wel kan functioneren 😂

12-09-2023 | Vrouw | 33
Overspannen/burn-out
Ik wil na ruim 7 maanden dagelijks gebruik van oxazepam 10 mg. 1x dgs gaan afbouwen. Ben heel erg benieuwd naar vooral positieve verhalen over afbouwen? Wie oh wie kan me een beetje positieve moed in praten?

08-09-2023 | Vrouw | 40
oxazepam (50mg)
Ik kan niet meer in slaap komen ben heel de week al wakker en krijg zware pillen 80mg diazepam werkt niet toen 37.5 mg dormicum werkt ook niet 900 mg serequel werkt ook niet en nu 100 mg oxazepam en werkt ook totaal niet.ik kan niet meer in slaap komen zelfs de huisarts weet het niet meer ik loop tegen muren aan om geholpen te worden.ik heb alleen het probleem dat ik zovee[lees meer...]l hoge doseringen heb niet allemaal tegelijk natuurlijk maar niks helpt.ik ben radeloos heeft iemand misschien nog tips want met een slaapkliniek komen de huisarts en ik ook niet verder

12-07-2023 | Vrouw | 36
oxazepam (10mg)
Goedemiddag, Gebruiken jullie ook oxa als het zo warm is? Groetjes

26-05-2023 | Vrouw | 76

24-05-2023 | Vrouw | 39
oxazepam (50mg)
Ik kreeg oxazepam van mijn psychiater toen ik gestopt ben met een ander medicijn en daar angstaanvallen van kreeg. In het begin werkte het waanzinnig. Ik werd er heel rustig van maar ook heel moe, kon de hele dag slapen. Ik heb het lang geslikt, ik denk wel een half jaar dagelijks. Op een gegeven moment merkte ik dat het niet meer werkte en ging meer slikken. Ik kon niet m[lees meer...]eer zonder. Het effect na zo lang gebruiken bleef uit. Ik was continu down, en continu bezig met wanneer ik mijn volgende oxazepam zou kunnen pakken. Tot ik 2 weken geleden op een festival was, en daar 4 (!) Oxazepam mee naar toe had genomen voor de zekerheid. Van die dag weet ik niks meer, ik had blijkbaar zo erg de behoefte me te verdoven dat ik ze alle 4 heb geslikt. De dag er na kwam ik er achter toen ik de lege uitdrukstrip zag. Ik schrok me kapot en ben er resoluut, cold turkey mee gestopt. De twee dagen daarna voelde ik me bijzonder slecht en heel depressief. Maar dat ging voorbij en ik doe het nu al 2 weken zonder. Ik voel me echt heel veel beter zonder. Net of ik als een zombie heb geleefd afgelopen tijd. Ik was er helemaal niet bij. Ik leef nu weer. Het heeft me even goed geholpen maar echt, slik het nooit te lang want het maakt je kapot. Ik ben blij dat ik er van af ben.

22-05-2023 | Vrouw | 73
Angst
Gebruik 10 tot 15 mg per dag. Inmiddels al 35 jaar. Kan gewoon een dag of 2 dagen met een half tablet of zonder. Niet meer uit mijn leven weg te denken. Teva en Sandoz werken bij mij goed

14-05-2023 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Al in zeer lage hoeveelheid werkt dit zo goed. Ik neem het niet om rustig te worden. Ik neem het om me weer mezelf te voelen. Ik ben altijd gespannen. Dit helpt me om van het leven te kunnen genieten en moeilijke dingen aan te kunnen. Ik word niet afhankelijk door minstens 2 dagen per week het niet te nemen en ook de dosering niet te overschrijden. Ik neem ook vaak maa[lees meer...]r 5 mg. Ik snap dat mensen verslaafd worden aan dit spul. Het voelt heerlijk. Maar het is gevaarlijk. Pas op met dit medicijn. Gebruik het verstandig.

07-05-2023 | Vrouw | 67
Onrust
Vreselijk begin er nooit aan het helpt niet en je ga door een hel met afbouwen ben er nu 3 maanden van af maar is vreselijk misselijk en down en duizelig is niet te doen ik snap niet dat de huisarts die zo lang voorschrijft 2 jaar lang

05-04-2023 | Vrouw | 36

13-03-2023 | Vrouw | 58

10-03-2023 | Vrouw | 32
oxazepam (10mg)
Werkt opzich best goed. Gebruik nu 4 weken lang al 10 mg per dag omdat ik ook bezig ben met het opbouwen van Citalopram vanwege de bijwerkingen. Ben alleen zo bang eraan verslaafd te raken omdat er overal op internet staat het niet langer dan 2 weken achter elkaar te mogen gebruiken. Iemand die dit ook langere tijd achter elkaar gebruikt heeft en er goed mee is kunnen stop[lees meer...]pen?

10-03-2023 | Vrouw | 107
oxazepam (10mg)
Even reageren op de persoon die zegt dat het een vreselijk product is 😂Het is daarom ook voor TIJDELIJKE gebruik 😉 Wat bij jou is ,hoeft bij een ander niet zo te zijn , Voor de gebe die het nodig hebben en er goed mee omgaan is het een top middel, Ik kan er zo mee beginnen en Cold Turkey mee stoppen,je moet echt weten hoe je het gebruikt!! Alles wat eindigt met pamm[lees meer...]etjes is geen snoepgoed!!! En blijft rotzooi! Dus weer waar je aan begint, alleen gebruik bij ernstige problemen en met therapeut die je in de gaten houdt 🫁🧠

09-12-2022 | Vrouw | 58
Overspannen/burn-out
Dit medicijn helpt mij eigenlijk al mijn hele leven, vanaf mijn 17e, door zware periodes heen. Daarnaast slik ik ook vanaf mijn 32e Seroxat, 20 mg. Oxazepam gebruik ik als ik het echt niet meer zie zitten. Nu ook alweer een jaartje, 10 mg per dag, het helpt mij om overeind te blijven, te functioneren op mijn werk maar ook in mijn sociale leven. Heel af en toe slik ik er [lees meer...]2 per dag, vooral als ik weer overmand word door hartoverslagen, hartkloppingen, duizeligheid etc.. Zonder deze medicijnen had ik waarschijnlijk geen werk en huwelijk meer gehad en was ik ook geen goede moeder geweest. Dus ik ben dankbaar.