oxazepam

Bromazepam (72 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

23-05-2022 | Vrouw | 34
ADHD
Na 18 jaar wiet als zelfmedicatie te hebben gebruikt,wou ik het anders aanpakken! Door adhd klachten kon ik mij slaap niet pakken. Het helpt om in te slapen en goed door te slapen. Pak ik dit niet,schiet ik zo 25 keer wakker in een nacht.

20-05-2022 | Vrouw | 33
Onrust
In vergelijking met Lorazepam minder effectief. Heeft een licht effect en geeft enige rust. Voordeel is dat de bijwerkingen niet heftig zijn.

22-08-2021 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
Ik heb oxazepam gebruikt maar ik wou dat ik vergooit aan begonnen was! Ik heb last van paniekaanvallen en oxazepam maakt het vele malen erger! dit medicijn is niet voor zwakke mensen het is ongelooflijk sterk en zorgt ervoor dat je niet meer helder en normaal kan denken mijn hoofd werd er heel zwaar van en ik was de hele dag enorm moe daarnaast was ik zo stoned [lees meer...]al een garnaal de hele dag door het heeft bij mij niet geholpen helaas het ergste van alles is dat je er ook hartkloppingen van krijgt

08-10-2020 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
In eerste instantie voorgeschreven gekregen voor angst en obsessieve gedachten. Nu 10 jaar later ben ik sinds 2 maanden afgekickt maar ik merk dat mijn brein niet meer de oude is. Ik ben sowieso al jaren erg vermoeid en dat terwijl ik een sterk lichaam en weerstand heb. Mijn brein werkt niet meer naar behoren en inmiddels raad ik het ten zeerste af om oxazepam langer dan 2[lees meer...] weken te slikken. Ik betaal nu de prijs van jarenlang gebruik en ik voel heel duidelijk dat de chemie in mijn hersenen niet meer in orde zijn en instinctief weet ik dat hier nog een flinke tijd overheen zal gaan voordat deze klachten weg zijn. Mijn hersenen zitten als het ware vast en maken weinig positieve stoffen aan, ondanks ik zeer hoopvol en positief in het leven sta. Er is in mijn optiek teveel verdoofd geweest voor een te lange periode waardoor er het één en ander is gekrompen of veranderd in bepaalde hersencellen. Dat stukje zou een neuroloog beter kunnen uitleggen. Ook heb ik in de afkick-periode intense spasmes gekregen rond mijn kaak en nek. Met voldoende ontspanning blijf ik deze de baas, maar wat was dat heftig zeg. Kortom: Oxazepam heeft de chemie in mijn brein veranderd door langdurig gebruik. Mensen, dit kalmeringsmiddel is het niet waard op de lange termijn. Ik ben een jonge vrouw die helaas al jaren noodgedwongen 70 % van het jaar op bed ligt vanwege extreme vermoeidheid. Ik hoop dat mijn reactie een verschil zal maken en onnodig lijden zal voorkomen. Btw. Geef nooit op en zoek je heil in gezonde voeding en omgeving!

05-12-2018 | Vrouw | 33
Overspannen/burn-out
Ik gebruik het doordat ik door stress en overspannen klachten erg gespannen ben. Zo erg dat ik dan niet meer goed kan eten of concentreren. Ik neem een half tablet van een hele val ik in slaap (ben niet zo groot/zwaar). Werkt erg goed duurt wel een uur maar dan merk ik echt dat ik meer rust heb. Is wel verslavend.

19-06-2022 | Vrouw | 32
oxazepam (10mg)
Ik was zwaar depressief, ik wist geen raad. Begeleiders raden mij aan om meer te wandelen. Maar echt raar buiten lukte niet, wou liever dood. Ik heb hulp gezorgd en heb oxezepram gekregen. Als ik oxezepram niet had gehad was waarschijnlijk ik uit huis geplaatst. Tot nu toe is voor mij een wonder middel. Ze zeggen dat je het niet lang kan gebruiken, wegens verslaving gevoel[lees meer...]igheid. Maar mensen met suiker, nemen ook heel hun leven medicijnen. Ik denk dat ik dit middel ook lang ga gebruiken. Want ben al lang ziek, ik wil niet terug naar dood gevoelens. Maar medicijnen werken bij iedereen anders.

05-03-2020 | Vrouw | 32
Overspannen/burn-out
Dit middel voorgeschreven gekregen ter ondersteuning bij zware (nachtelijke) paniekaanvallen welke gerelateerd bleken te zijn aan een burn-out. Voor laatstgenoemde krijg ik begeleiding van een psycholoog. Ik neem alleen een tablet in wanneer het nodig is en ik merk veel verbetering bij het vinden van rust alsmede van een stukje berusting in mijn situatie. Hierdoor biedt di[lees meer...]t middel een fijne ondersteuning wanneer het allemaal even teveel wordt. Belangrijk vind ik hierin wel dat ik het ook daadwerkelijk alleen neem als ik het echt nodig heb, en dat lukt vooralsnog prima.

22-03-2018 | Vrouw | 32
oxazepam (10mg)
Voorgeschreven na een traumatische ervaring. Vooral als ik op bed lag had ik last van angst en paniek aanvallen en kon er niet of slecht van slapen . Slapen is nog niet 100% maar de paniek aanvallen waren zeer goed controleerbaar met de oxazepam de eerste dagen 3 maal per dag genomen daarna alleen 2 een uur voordat ik ging slapen . Laatste week nog maar 1 in de avond

16-08-2020 | Vrouw | 30
Hyperventilatie
Ik heb last van bijna constant aanwezige hyperventilatie. Dit zorgt dagelijk voor veel verschillende klachten, waaronder angstige gevoelens en het gevoel onwel te worden. Ook vaak benauwd en krijg informatie moeilijk verwerkt. Door een half pilletje te nemen, komt er net wat meer rust in m'n lijf en voel ik even weer de ontspanning in m'n lijf. Hierdoor kan ik beter eten e[lees meer...]n voel ik me een stuk rustiger.

09-09-2018 | Vrouw | 30
oxazepam (10mg)
Oxazepam gebruik ik omdat ik last heb van een paniekstoornis. Ik gebruik het alleen als het echt nodig is. Bij gelegenheden die nog net een stapje te ver zijn om op dot moment aan te gaan. Het werkt voor mij erg goed. Het is voor mij erg fijn dat ik af en toe een dagje heb dat ik geen last heb van mijn angsten. Ik kom dan echt even tot rust en kan er dan de volgende dag [lees meer...]weer tegenaan. Na een uur merk ik dat ik rustiger word en ook mijn lichaam ontspant. Erg tevreden hierover. Als hulpmiddel dan, belangrijk om ook hulp te zoeken van een psycholoog!

23-04-2020 | Vrouw | 29
oxazepam (10mg)
Ik gebruik weinig tot geen medicijnen maar door stress en slecht slapen een slaappil gehad. Deze had helaas totaal geen effect.

03-11-2019 | Vrouw | 29
oxazepam (10mg)
Oxazepam (10mg) had een verwaarloosbaar effect op mij. Dit in tegenstelling tot lorazepam (1mg), wat ik enkele weken ervoor twee maanden aaneen driemaal per dag heb geslikt - misschien is dit ook de reden dat oxazepam niet veel voor mij deed. Nu ben ik succesvol overgestapt op een heel ander type medicatie dat geen gewenning geeft (dus geen benzodiazepine).

18-10-2019 | Vrouw | 29

18-10-2019 | Vrouw | 29

09-01-2022 | Vrouw | 28
oxazepam (10mg)
Ik kreeg oxazepam voorgeschreven om me te helpen bij de opbouw van mijn antidepressiva. Het middel is zeer effectief; angsten verminderen, ik slaap er beter van en heb weer rust in mijn hoofd. Na het 5 weken gebruikt te hebben vond ik het wel mooi geweest en wilde ik stoppen met de oxazepam. Ik kreeg last van ontwenningsverschijnselen welke zo'n 3 dagen duurde. Kaakspannin[lees meer...]gen, beetje van de kaart en realistische, heftige dromen. Onderschat dit middel niet en ga er verantwoordelijk mee om. Het heeft me zeker geholpen, maar ben blij dat ik er weer vanaf ben.

05-07-2018 | Vrouw | 28
oxazepam (10mg)
Voorgeschreven gekregen in een periode waarbij ik erg veel last had van angsten en extreme paniekaanvallen. Ik had nog nooit oxazepam gebruikt en vond het een beetje eng. Door de oxazepam ervaarde ik weer een beetje rust in mijn hoofd en lichaam waardoor ik echt even in de gelegenheid was om te ontspannen. Ook nare of enge gedachten werden minder. Voor mij was het op dat m[lees meer...]oment een 'wondermiddel'. Ik nam 2x 10 mg per dag in. Ik nam het niet in vóór het slapen omdat ik dan de dag erna ontzettend veel last had van een 'katerig' gevoel. Hoofdpijn, zwarte ledematen etc. In overleg met de arts besloten om ook weer gauw af te bouwen met het middel vanwege het verslavende effect. Ik begon na een tijdje ook te merken dat ik inderdaad veel behoefte had naar het effect van het middel. Afbouwen is goed gegaan. Van 1x 10 mg per dag naar 3x 10 mg per week en op een gegeven moment alleen maar op de momenten van extreme paniek. Ik gebruik het nu al een lange tijd niet meer en door middel van therapie en een antidepressiva(escitalopram) ben ik weer aan het herstellen. Ik heb ook niet meer verlangd naar het middel. Bijwerkingen waren extreme vermoeidheid, duizeligheid, soms wazig zicht, zware ledematen. Ondanks dat voelde ik soms ook een bepaalde opgewektheid, een soort opleving. Ik voelde me even niet 'chaotisch'. Het heeft mij zeker geholpen om door een zware periode heen te komen, maar uiteindelijk zul je het toch zelf moeten doen.