Ervaringen met Oxazepam

Bromazepam (87 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

22-10-2023 | Vrouw | 16
ADHD
Het werkt best goed ben alleen wel vaak duizelig en suf maar het voelt alsof ik eindelijk rust in me hoofd heb enige probleem is wel, het werkt uit na langdurig gebruik en je lichaam went er aan ook slik ik daar bij miratezapine 1 uur voor het slapen gaan en overdag methylfenidaad voor de concentratie problemen en zodat ik nog wel kan functioneren 😂

02-03-2021 | Vrouw | 16
Autisme
Werkt fijn alleen heb zelf meer nodig dan 10 mg alleen weeg daar te weinig voor waardoor dat niet zomaar kan

02-03-2021 | Vrouw | 16
Autisme
Veel onrust en altijd aan het nadenken ook dat ik soms nieteens weet waaraan ik denk.

12-10-2023 | Man | 19
Drugsverslaving
Deze shit moet je in een vape stoppen, en je wordt hartstikke moe en erg ziek . Wel veslavend dus pas op.

11-09-2019 | Vrouw | 19
oxazepam (50mg)
Ik kreeg het voor mijn angsten de eerste dag, hielp het daarna werd ik nog alleen maar angstiger van de pillen. Ik verloor de controle en raakte in depersonsatie derealisatie. Het werkte dus met het omgekeerde effect. de dosis weet ik niet meer wat het was.

16-11-2019 | Vrouw | 20
Hyperventilatie
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven van mijn huisarts, omdat ik last had van hyperventilatie. Ik kreeg Oxazepam om rustiger te worden. Maar wat de huisarts mij niet vertelde is dat zodra de Oxazepam uitgewerkt was, alle paniek etc veel erger terug kwam, wat dus nóg meer hyperventilatie veroorzaakte. Oxzepam heeft een aantal maanden uit mijn leven erg zwaar gemaakt. De bi[lees meer...]jwerkingen waren angst. En ik had zeker angst. Angst voor om mezelf wat aan te doen want ik zag geen nut meer in het leven. Ik had ook angst om alleen te zijn, er moest continue iemand bij mij blijven. Ik ben mijzelf kwijtgeraakt dankzij de Oxazepam. Gelukkig met heel veel pijn en moeite de oxazepam laten staan, en ben nu gelukkiger dan ooit. ( ik kreeg telkens meer pillen voorgeschreven van mijn huisarts die mij uiteindelijk niet hielp met afbouwen) Ik raad dit medicijn echt niemand aan. ECHT NIET.

19-05-2022 | Vrouw | 21
Onrust
Ik sta helemaal strak van de spanning daarom slik ik dit medicijn. Ik slik het pas 2 dagen 1x 1 pilletje op , maar moest dus na de 2e dag al braken. Ik werd misselijk wakker en voelde me erg zwak.

18-04-2020 | Vrouw | 21
oxazepam (10mg)
Ik gebruik het al een jaar af en toe. Eerst met escitalopram en nu met fluoxetine. Soms gebruik ik het 2x per week bijv bij extreme spanning of de tandarts. Maar meestal hooguit 2x in de maand. Zolang je met een kleine dosis begint en kijkt hoe je lichaam reageer, en het alleen inneemt wanneer het echt niet anders kan (max 2 weken opeenvolgend tijden medicatiewisseing), is[lees meer...] het een perfect medicijn. Nog nooit last gehad van ontwenningsverschijnselen of bijwerkingen behalve een moe en rustig gevoel wat dus ook de bedoeling is

03-07-2019 | Man | 21

04-12-2021 | Vrouw | 23
oxazepam (10mg)
De pillen werken tegen mijn angst en maken mij wel rustig maar de bijwerkingen maken het alleen maar erger. Heb constant last van een vage duizeligheid en verder last van hartkloppingen. Mijn hartslag schiet alle kanten op. Zonder de bijwerkingen vind ik het top maar door die bijwerkingen wil ik niet eens slikken meer

18-12-2020 | Man | 23
Angst
Voor een behandeling van een arts was ik bang door bepaalde angsten. Nu kreeg ik het wonder pilletje 2 maal om savonds voor bed en sochtens voor de behandeling. Nou ik met mijn zenuwen niet onder controle het wondermiddel in geslikt uurtje nog even opgeweest om het in te laten werken en te slapen. Nu ging dit lastig volgende ochtend sta ik vrolijk op neem het wondermidd[lees meer...]eltje opnieuw. Word weer een stukje drukker inmiddels Zijn we in het ziekenhuis waar ik op dat moment zoveel stress ervaarde dat ik de behandeling niet heel goed kan herrinneren hoe het is verlopen nouja dat ik zat te trillen door de angst en de persoon die mij steunde er later niet bij kon zijn Nu was ik laterna door de stress in mijn hoofd door de behandeling onrustig en vrij snel aangebrand Ik geloof niet in medicatie Ik heb een idee dat het alleen maar chemische troep is netzoals de synthetische drugs al dan niet hele spectrum En ik heb precies de tegenovergestelde werking gehad en daarkon ik nog mezelf controleren enigzins want deze behandeling was met spoed anders ging dit problemen veroorzaken Ik neem zeker nooit meer een medicijn Word nu gek en stresserig van het wakker blijven zou bijna een oxazepam nemen ofja beter niet want het is een placebo pill GEEN AANRADER MEER PROBLEMEN DAN OPLOSSING

04-06-2020 | Vrouw | 23
oxazepam (10mg)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Een aantal weken Oxazepam 10mg gebruikt om de bijwerkingen van een anti-depressiva mee op te vangen. Ik heb de Oxazepam niet dagelijks gebruikt, alleen wanneer het voelde dat ik niet anders kon. Het heeft me wel door de eerste periode heen gesleept. Geen gevoel van verslaving aan over gehouden en ermee stoppen ging gemakkelijk.

27-02-2023 | Man | 24
oxazepam (10mg)
Ik wil iedereen die dit leest waarschuwen: PAS OP met oxazepam! Sowieso met benzodiazepines in het algemeen. Zeer verslavend! Dit is geen medicatie, maar drugs! Afkicken ervan is een hel. Weet waar je aan begint. Ja, angst en paniek kan levensbeheersend zijn, maar in mijn ogen heb je er met deze "medicijnen" een probleem erbij. Wanneer u (of een geliefde) deze "medicatie" [lees meer...]toch wil gebruiken, alstublieft gebruikt u dit dan tijdelijk zo weinig mogelijk. Een afhankelijkheid van benzodiazepinen ligt op de loer. Dit is niet overdreven, maar de realiteit. Tip: antidepressiva (SSRI) kunnen mogelijk helpen bij angst/spanning. Doet sertraline (1x100mg) wel voor mij. En de SSRI's zijn NIET verslavend.

18-09-2022 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Zelfs met een halve onwijs veel last van bijwerkingen. De hoofdpijn die ik er de volgende dag van krijg is niet te doen. Ook komen de paniekaanvallen 10 keer zo hard terug.

05-09-2022 | Man | 25
oxazepam (50mg)
Het is een goed middel zolang je niet afhankelijk word. Het werkt niet te lang . alleen de optie hebben om het te nemen geeft persoonlijk al verlichting van (angst) klachten. Samengevat bij zo nodig gebruik blijft het werkzaam(voor mij).

25-07-2022 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Al sinds 2016 heb ik dit middel voorgeschreven gekregen voor mijn angsten. Toendertijd enkele weken het dagelijks 1 a 2 moeten innemen, wat mij compleet van de wereld bracht. Door een verandering in situatie had ik ze eigenlijk een lange tijd niet meer nodig. De angsten blijven terug komen in vlagen en als het echt niet gaat, dan neem ik een pil. Nooit meer dan 1. Als[lees meer...] ik het gevoel heb dat een dag spannend wordt, begin ik met een halve. Het is voor mij al geruststellend dat ik ze bijvoorbeeld in de tas heb zitten. Dit middel werkt enorm prettig in de crisis momenten en heftig sederend als slaapmiddel. Een aanrader als je zelf verstanding om kan gaan met een middel als dit, want de tolerantie en ontwenningsverschijnselen zijn verschrikkelijk als je het langdurig slikt of misbruikt.