oxazepam

Bromazepam (65 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

19-09-2019 | Man | 27
Paniekaanvallen
Oxazepam heb ik altijd in huis sinds ik een moeilijk periode heb meegemaakt ( werk gerelateerd). Oxazepam heeft mij door deze moeilijke periode heen geholpen. Ik gebruik het nu nog alleen op sommigen momenten van stress en drukte in mijn hoofd. Het moet geen gewenning worden ik ben dus voorzichtig met inname van dit middel. Ook gebruik ik het heel af en toe voor het in sla[lees meer...]ap komen.

11-08-2018 | Vrouw | 27
Paniekaanvallen
Na 3 dagen aaneengesloten paniekaanvallen gehad te hebben en niet slapen, kreeg ik van de huisarts oxazepam 10mg. Ik was eerst bang om het in te nemen maar ik zag ook geen andere oplossing meer. De paniekaanvallen trokken rustig weg en ik heb als een roos geslapen die nacht. Ik slik het nu nog steeds bij paniekaanvallen en het werkt keer op keer weer. Een fijn middel voo[lees meer...]r korte termijn. Oxazepam is verslavend, slik het niet te lang.

13-04-2022 | Vrouw | 26
oxazepam (10mg)
Vooorgeschreven voor mijn angst stoornis Ik ervaar dit medicijn echt als super fijn. Werkt snel, creëer rust en orde in mijn hoofd

26-03-2022 | Vrouw | 26

22-10-2020 | Vrouw | 26
oxazepam (10mg)
6 jaar lang doorgelopen met allerlei problemen. Nu heftige angst en paniekaanvallen die mijn lijf overnemen In maart corona gehad. Vanwege eerde ziekte extra angst en paniek om weer erg ziek te worden van covid. Nu gebruik ik 3x daags 0.5 mg oxazepam Dit geeft meer rust. Wel heb ik het idee dat ik veel meer droom. Ik heb hiervoor anti depressieve gehad maar doorda[lees meer...]t ik zo zwak ben lichamelijk en geestelijk kan mijn lichaam dat niet aan.

09-07-2019 | Man | 26
oxazepam (10mg)
Pas alstublieft op met deze middelen. Op het moment van gebruik werken ze erg goed, maar na verloop van tijd werken ze averechts. Voor mijn gebruik geen depressieve klachten, door de ontwenningsverschijnselen erg depressief geworden. Gebruik dit middel dus niet structureel. De ontwenningsverschijnselen zijn verschrikkelijk. Benzodiazepine geven tijdelijk een oplossing..

30-06-2019 | Vrouw | 26
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik ben met oxazepam begonnen, heb vanalles gehad. Ik vraag me af of het wel echt zo gevaarlijk is om een pil te nemen die ik normaal niet meer neem. Ik ben echt super gestresst en kan totaal niet rust hebben. Ik wil gewoon niet de hele tijd huilen van binnen. Door de oxazepam is dat onmogelijk. Wie kan hier iets over kwijt?

02-05-2018 | Vrouw | 26
oxazepam (10mg)
Door stress veel last van paniekaanvallen voornamelijk s’nachts. Ik werd paar keer per week in totale paniek wakker s’nachts, zweten, hartkloppingen & slecht slapen. Vreselijk!! Overdag last van angsten en pijn op de borst. Na lang genoeg met deze klachten rond te lopen kon ik niet meer en ben ik naar de HA geweest. Oxazepam heeft me enorm geholpen. Neem ze zonodig een hal[lees meer...]f tabletje in. Merk dat ik veel minder stress heb en pijn op de borst. Ik ben heel tevreden met dit geneesmiddel. Probeer het niet te vaak te gebruiken.

30-06-2021 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Jaren geleden heeft mijn huisarts mij Oxazepam (10 mg) voorgeschreven, omdat ik bij hem kwam met angstklachten. Ik heb last van sociale angst (+ bloosangst). Ik was destijds studente en ik kon door de angst niet meer naar mijn colleges. Hij gaf aan dat ik 3x verspreid over de dag 1 pilletje (10 mg, dus 30 mg per dag in totaal) mocht innemen. Tevens kwam ik op de wachtlijst[lees meer...] bij de praktijkondersteuner (soort van psycholoog). Die avond nam ik het eerste pilletje. Het duurde 15-30 min tot het inwerkte en toen voelde ik het. Echt een rust kwam er over me heen. Vergelijkbaar met het gevoel van 2 glaasjes rode wijn. Ik heb dit een tijdje gedaan, ook voor bijvoorbeeld colleges. Dit werkte best goed. Ik vond dingen nog wel spannend, het voelde dus niet alsof ik de hele wereld aankon of zo, maar de spanning was beter te verdragen. In dat geval best positief. Toch kwam ik ook achter het nadeel van deze medicatie. Ik weet nog dat ik in een restaurant was met een paar vriendinnen van mij. Er was een man en die verslikte/verstikte in iets dat in zijn eten zat. Hij viel echt op de grond en er moest ambulance bijkomen. Iedereen was van: 'Wow, wat gebeurt hier? Wat erg voor die man etc.' Ik, daarentegen, voelde er helemaal niets bij. Het nadeel is dus dat je wat onverschillig of ongevoelig kan worden. Dit kan echter ook te maken hebben met de (vind ik) hoge dosering van 3x per dag 1 pilletje (10mg, dus in totaal 30mg per dag). Op den duur ben ik ook gestopt met de medicatie, omdat dit mij zo afvlakte. Ik besloot om het op eigen krachten te proberen, maar ondanks inmiddels zo'n 5 jaren aan verschillende therapieën bleef ik een constante spanning behouden. Dit heeft mij op den duur echt opgebroken en daarom heb ik vorige week, in overleg met een psychiater, besloten om naast mijn therapie toch weer medicatie toe te voegen. Oxazepam is echter geen medicatie voor op lange termijn, want je kunt er verslaafd aan raken. Om deze reden ga ik starten met 37,5 mg Venlafaxine. Tussen het moment dat de spanning mij zogezegd 'opbrak' en het moment dat ik de Venlafaxine krijg zit ongeveer 1 week. In die tijd heb ik opnieuw Oxazepam gebruikt ter overbrugging. Dit keer heb ik besloten om 3x per dag 0,5 pilletje te nemen (dat komt op 15 mg Oxazepam in totaal per dag) en dit werkt voor mij beter. Al met al: - Werkt goed tegen constante spanning - Neem niet te veel, want dat vlakt je emoties echt af - Het is niet voor op langere termijn, want het werkt verslavend Over mijn ervaring met Venlafaxine zal ik een dagboekje bijhouden en deze ook posten op mijnmedicijn.nl :)

16-11-2018 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Oxazepam voorgeschreven vanwege ernstige slaapproblemen. Helaas doet dit middel mij niet veel tot niks mbt slapen. Begin pas enige werking te merken als ik 4 tot 5 tabletten neem, maar dat vind ik nogal zot om elke keer 50 mg te nemen. Weet niet of dat wel goed voor je is, naast dat ik dan de volgende dag echt helemaal niks waard ben.

13-01-2018 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Ik heb nu bijna 2jaar hyperventilaties wat om zet tot paniekaanvallen. 2x met de ambulance mee geweest ook omdat ik er in bleef hangen. Vaak op de 1e hulp geweest en bij de huisarts. Psychologe gehad en ademhalings therapieën. Niets dat geholpen heeft behalve mondelinge steun. Maar helaas blijft het probleem. Ik slik nu al 2jaar (dan wel en dan niet) oxazepam en diazepam e[lees meer...]n pillen dat je hartslag vertragen. Ook variaan pillen slik ik afentoe. Maar het enige dat werkt is oxazepam. Helaas is dit wel een medicijn met rot bijwerkingen en word er heel moe en vaak misselijk van. Maar altijd nog beter dan die verschrikkelijke enge aanvallen. Wel een aanrader voor mensen met hetzelfde probleem als ik (en vele)

04-12-2021 | Vrouw | 23
oxazepam (10mg)
De pillen werken tegen mijn angst en maken mij wel rustig maar de bijwerkingen maken het alleen maar erger. Heb constant last van een vage duizeligheid en verder last van hartkloppingen. Mijn hartslag schiet alle kanten op. Zonder de bijwerkingen vind ik het top maar door die bijwerkingen wil ik niet eens slikken meer

18-12-2020 | Man | 23
oxazepam (10mg)
Voor een behandeling van een arts was ik bang door bepaalde angsten. Nu kreeg ik het wonder pilletje 2 maal om savonds voor bed en sochtens voor de behandeling. Nou ik met mijn zenuwen niet onder controle het wondermiddel in geslikt uurtje nog even opgeweest om het in te laten werken en te slapen. Nu ging dit lastig volgende ochtend sta ik vrolijk op neem het wondermidd[lees meer...]eltje opnieuw. Word weer een stukje drukker inmiddels Zijn we in het ziekenhuis waar ik op dat moment zoveel stress ervaarde dat ik de behandeling niet heel goed kan herrinneren hoe het is verlopen nouja dat ik zat te trillen door de angst en de persoon die mij steunde er later niet bij kon zijn Nu was ik laterna door de stress in mijn hoofd door de behandeling onrustig en vrij snel aangebrand Ik geloof niet in medicatie Ik heb een idee dat het alleen maar chemische troep is netzoals de synthetische drugs al dan niet hele spectrum En ik heb precies de tegenovergestelde werking gehad en daarkon ik nog mezelf controleren enigzins want deze behandeling was met spoed anders ging dit problemen veroorzaken Ik neem zeker nooit meer een medicijn Word nu gek en stresserig van het wakker blijven zou bijna een oxazepam nemen ofja beter niet want het is een placebo pill GEEN AANRADER MEER PROBLEMEN DAN OPLOSSING

04-06-2020 | Vrouw | 23
oxazepam (10mg)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Een aantal weken Oxazepam 10mg gebruikt om de bijwerkingen van een anti-depressiva mee op te vangen. Ik heb de Oxazepam niet dagelijks gebruikt, alleen wanneer het voelde dat ik niet anders kon. Het heeft me wel door de eerste periode heen gesleept. Geen gevoel van verslaving aan over gehouden en ermee stoppen ging gemakkelijk.

21-03-2019 | Vrouw | 23
Paniekaanvallen
Wegens ik steeds onverklaar bare paniekaanvallen kreeg gaf de huisarts me dit mee om te proberen. Omdat de aanval zo lang duurde maar 2 genomen. Ik heb er wel door geslapen. Ik kreeg nadat ik 5 dagen achter elkaar gebruikt had emotiewisselingen , ik kreeg juist allemaal nare gedachtes die ik nooit tevoren heb gehad. Dus ik wou stoppen met het gebruik van dit medicijn na 3 [lees meer...]weken dit heeft mentaal echt veel moeite gekost. Alsof je lichaam het gevoel wil wat je krijgt door die pillen. Gelukkig ben ik ervan af en heb dus ook die klachten niet meer. Ben wel blij om te lezen dat dit medicijn anderen wel heeft geholpen !

07-02-2019 | Man | 23
oxazepam (10mg)
Was wel handig om bepaalde situaties door te komen. Haalt overdenken en angst wel weg tijdelijk. Met nadruk op tijdelijk. Oxazepam was ook heel makkelijk te krijgen via online winkels.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum