Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

amoxicilline / clavulaanzuur

jeukende nek rode kleur in gezicht jeukende bult(en) in één gebied duizeligheid jeuk in het gezicht anafylactische shock Jeuk over het hele lichaam misselijkheid algemene malaise acute hoofdpijn

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

26-10-2020 | Man | 73
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Tandvleesontsteking
Vreselijke bijwerkingen. Hele mond vol met schimmel en een half jaar tongbranden gehad.

21-09-2020 | Man | 74
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Infectie (wond)
Moest overeind geholpen worden vanaf alles waar ik op zat of lag gedurende pakweg 10 dagen en daarna nog weken gauw vermoeid, zweverigheid en een keer gestruikeld op straat. Ik was er al op tegen maar de huisarts wilde er geen rekening mee houden. Ik had alléén maar een wond aan een vinger die niet ontstoken was, maar stel dat hij zou gaan ontsteken, zei ze.

21-07-2020 | Man | 53
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Bacteriële infectie
Heb de medicijnen gehad aan het begin van dit jaar. Had een open wond infectie aan mijn hand en heb 2 kuren gekregen, Het is een effectief middel maar ik had wel erg veel last van bijwerkingen. Vooraal misselijk en diaree. Ik ben in 12 dagen bijna 10 kilo afgevallen. Goed middel dus tegen overgewicht:)

30-01-2020 | Man | 33
Keelontsteking
Reguliere bijwerkingen. Kuur afgemaakt en problemen die ik al een maand had weg. Effectief al na enkele dagen, maar hele kuur afgemaakt omdat dat ESSENTIEEL is bij dit soort medicatie.

02-07-2019 | Man | 44
Tandverzorging
Voorgeschreven gekregen na het ontwikkelen van een abces. 500 mg werkte niet. Amoxiclav 500/125mg werkte wel, maar na 6 dagen was het abces terug erg dik. Na 7 dagen kreeg ik last van oorsuizingen. De vermoeidheid, energieverlies,... kan ook van het abces afkomstig zijn. Ik ga stoppen met de kuur aangezien ik reeds 8 dagen dit product slik.

08-05-2019 | Man | 68
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/100mg)
Trekken van tand of kies
na drie dagen een dikke opgezwollen tong. Pijnlijke keel en uitslag.

30-04-2019 | Man | 52
Urineweginfectie
Vorig jaar ook een kuur gedaan. Werkte goed. Helaas nu opnieuw. Ook nu werkt het weer snel. Dezelfde dag ging het al veel beter en de dag na de start waren de klachten grotendeels voorbij. Net als vorige keer geen bijwerkingen.

27-04-2019 | Man | 74
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Preventie van nabloeding
na long punctie is een longbloed over het hoofd gezien na weg halen bloed moesten de medicijnen een longontsteking voorkomen

19-02-2019 | Man | 44
Middenoorontsteking
diepe oorontsteking, mogelijk ook speekselklieren ontstoken maar dat is niet zichtbaar of voelbaar aan buitenkant hoofd en hals, was ook reden om wachten met naar huisarts gaan die toch oorontsteking zag, eerst sofradex druppels gehad die zeven dagen niet werkte nu pijn in hals en diep in wang toegenomen dus de kuur erbij, men hoopt dat er meer zichtbaar is op MRI deze we[lees meer...]ek

20-08-2018 | Man | 62
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Longontsteking
Na twee dagen heftig braken etc de huisarts om een andere antibiotica gevraagd. Deze constateerde echter een schockachtige toestand- Ziekenhuisopname vereist.

21-07-2018 | Man | 68

20-02-2018 | Man | 50
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125)
Kaakoperatie
Na het aanbrengen van schroeven en bot-poeder, m.b.t. implantaten in de bovenkaak, kreeg ik een ontsteking aan het verhemelte. Kreeg een kuur voor 10 dagen. Na 3 dagen nam de ontsteking wat af, daarna weer toe, en tenslotte weer wat af. Helaas werkt het medicijn, naar mijn mening niet goed genoeg. Hetzelfde medicijn maar dan van een andere fabrikant heb ik jaren geleden (5[lees meer...]jr) gebruikt, bij een ergere ontsteking, en werkte toen zeer goed!

30-01-2018 | Man | 41
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Werkzaam, duurde wel even voordat middel aansloeg, ruim 3 dagen. Na een eerste kuur die niet voldoende geholpen had ( ciproflexaxiline / floxapen) kuur 2. Flinke diarree, misselijkheid en onrustige buik, met name s morgens. Echter kuur wel volgehouden want de infectie moest weg. De diarree behandeld met diarree remmer, maagzuur met rennies en verder niet te zwaar gegeten, [lees meer...]en minimaal koffie. Echter na 2 dagen waren de bijwerkingen volledig verdwenen, en werd het innemen sn verdragen van het medicijn een makkie. Na een kuur van 20 tabletten was de infectie waar ik al ruim een maand mee liep verdwenen! De moeite waard om vol te houden dus. Van de eerste kuur had ik overigens nul bijwerkingen, maar die gaf dus niet het gewenste resultaat....

13-01-2018 | Man | 27
Ziekte van Pfeiffer
Na meerdere bezoeken bij de huisarts, werd ik doorverwezen naar de KNO arts. Na goed gekeken te hebben, kreeg ik dit vrij vlot voorgeschreven. Klachten destijds: - Extreem zere keel, linker kant: Amper kunnen slikken - Klieren waren dusdanig opgezet, dat de huig scheef hing - Hoofdpijn - Opkomende oorontsteking, linker kant - 38,4° verhoging - Slijmvloed Op 12-0[lees meer...]1-2018 heb ik rond 16.30 uur het eerste tabletje ingenomen, in combinatie met 1x 600mg Ibuprofen Aurobindo en 1x 1000mg Paracetamol zetpil. Ik ben gaan douchen en heb even op bed gelegen, maar door de pijn is slapen er niet van gekomen. Na in de kamer op de bank te hebben gezeten en bijna te zijn ingedommeld, merkte ik me dat ik na het eerste tabletje al aan de beterende hand was. Nog diezelfde avond kon ik al weer een stukje ovenschotel naar binnen werken, druiven en meloen eten en drinken zonder pijn. Natuurlijk is de pijn nog niet volledig geschiedenis, maar ik ben onder de indruk dat ik al snel al weer fatsoenlijk kon slikken. Deze kuur neem ik iedere 8 uur in, voor de komende 7 tot 10 dagen. Hopen op een snel herstel en dat de potentiële vermoeidheid ook buiten de deur blijft.

19-12-2017 | Man | 19
Amandelontsteking
Dit bericht zet ik hier neer namens mijn vriend, omdat mijn vriend van dit medicijn NOG STEEDS ZIEK LIGT TE ZIJN, EN ZODANIG ZIEK DAT HIJ ZELF NIETS MEER KAN!!!!!!!!!!!!!! EN DIT NU AL 1,5 WEEK AAN DE GANG IS!!! de veertiende begon mn vriend met deze medicatie naar aanleiding van heel veel keelpijn, niets meer kunnen eten en drinken ook bijna niet meer, extreem hoge koo[lees meer...]rts. eenmaal aangekomen op de spoedpost omdat hij al 1 week koorts had tussen de 41/ 42 graden, kreeg hij deze kuur voorgeschreven vanwege amandelontsteking en angina. ik heb zo goed mogelijk voor hem gezorgd, maar de eerste twee dagen merkte hij niets en hielp t medicijn totaal niet. ik merkte dat na verloop van tijd de koorts zakte en dat hij ietsje minder last had van de klachten. dacht ik. dus niet. de klachten kwamen al snel terug en bovenop de wat ik noem ''normale bijwerkingen'' zoals diarree en hoofdpijn, kreeg hij alle heftige reacties die je je maar kunt bedenken. steeds als hij smorgens zn bed uitkwam leek hij zich even beter te voelen, maar nadat die steeds die klote pillen innam zakte hij gelijk in elkaar. hij begon helemaal te trillen, de koorts nam weer belachelijk hoge waardes aan, kreeg koortstuipen. en begon zodanig veel te zweten dat hij letterlijk zn bed uit dreef en alles nat was. matras nat, kussens nat dekbed nat, alles compleet doorweekt. de druppels lopen letterlijk over zn hele lichaam naar beneden. heb tegen hem gezegd dat we morgen de dokter gaan bellen want ik vind dit echt abnormaal en een schande dat ze hem dit hebben meegegeven. hij heeft amper spierkracht meer, hij kan amper nog lopen naar boven de trap op of staan in de douche, dan moet ik hem ondersteunen en voor in de douche een stoel pakken omdat hij letterlijk door zijn benen zakt. wat die mensen mijn vriend hebben gegeven neem ik ze niet in dank af, het middel is veel en veel extreem veel erger dan de kwaal!!!!!!!!!!!!!!!! hij is dan ook totaal gesloopt heb hem 1,5 week verzorgd en redelijk intensief, het bleef niet bij hem eten opdienen en voor je partner zorgen zoals dat zou moeten bij een ''gewoon'' griepje., hij was op dat moment gewoon gehandicapt. hier baal ik echt van want dit was allemaal niet nodig geweest, hij had verdorie allang beter kunnen zijn. en voor mezelf vind ik dat dan totaal geen probleem verder want voor je partner doe je alles! maar voor hem vind ik het nog het allerergste, hij ligt doodziek te zijn, voor een middel wat niet eens helpt, maar het allemaal nog veel erger maakt.... ik raad dan ook ieder ten zeerste af om dit middel te gaan gebruiken of verder te gebruiken het breekt je hele systeem totaal af!!!! dit zouden ze echt nooit maar dan ook nooit meer mee mogen geven aan mensen, dit is echt schandalig, en de mate waarin je ziek word van dit medicijn is niet normaal. heb mn vriend gezegd dat wat die arts ook zegt we gaan stoppen met deze kuur, want dit word me te heftig. ik kan het niet meer aanzien hoe mijn eigen vriend van wie ik zielsveel hou hier half ligt te stikken omdat er een of andere troela is geweest die dit flutmedicijn heeft voorgeschreven! we zijn nu bij dag 5 van de kuur en hij moet nog een dikke drie dagen. terwijl er heel makkelijk gepraat word over het medicijn door de arts van: het is zo voorbij ladiedadieda, nou dat hebben we geweten! nooit maar dan ook nooit meer laat ik mijn vriend zo vergiftigen door zulke medicatie!

09-09-2017 | Man | 73
Abces in oksel.