Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

amoxicilline / clavulaanzuur

duizeligheid anafylactische shock jeukende nek jeukende bult(en) in één gebied jeuk in het gezicht rode kleur in gezicht misselijkheid Jeuk over het hele lichaam algemene malaise acute hoofdpijn

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

17-06-2020 | Vrouw | 50
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
COVID-19
Had koorts, kortademig, larynx gezwollen, ging naar de triage en daar moest ik amoxiclav nemen... En moest thuis in quarantaine. Het werkte heel goed, bij mij toch... Ik ben maar met 2 personen in aanraking geweest en erna nooit meer... Behalve 1 die mijn boodschappen aan de deur zet zolang het gevaar niet geweken is... Groeten

05-05-2020 | Vrouw | 53
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Heel koud, heftige hoofdpijn, grieperig heel moeilijk gevoel. Als ik ging rusten hoorde ik stemmen. Dat was heel raar. Was voor kattenbeet die niet genas. Kon ik hier niet invoeren.

09-04-2020 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Samengaand met een forse keelontsteking kreeg ik eveneens last van ontstoken tandvlees rondom mijn verstandskiezen, wat erg pijnlijk was met eten. De huisarts schreef voor de keelontsteking dit antibioticum voor, wat voor de keelpijn binnen twee dagen aansloeg. Tandvlees bleef echter heel pijnlijk, maar na dag drie begon dit ook in rap tempo af te nemen! Wat een verlossing[lees meer...] haha! Als enige bijwerking in het begin wat misselijkheid, maar dat viel heel erg mee!

19-03-2020 | Vrouw | 47
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Na 3 weken kwakkelen heeft vervangend arts dit voorgeschreven voor golfbal groot abces in oksel. De eerste 3 dagen geen bijwerkingen, echter dag vier werd ik overvallen door een gevoel van doodziek zijn. Koude rillingen, extreme moeheid, vuurrode wangen. Kon alleen maar liggen en slapen. Huisarts is langsgeweest. Ondanks overgevoeligheidsreactie toch doorgaan met kuur. Dag[lees meer...] 5 en 6 nog erg ziek. Dag 7 iets minder moeheid. Nu de eerste dag na stoppen heel weinig energie en diarree. Ook hoofdpijn. Hopelijk zakt dit gaandeweg. Voor bestrijding abces doet dit middel prima zijn werk. Verder is het ongelooflijke troep.

15-03-2020 | Vrouw | 67
Ontsteking (mond)
Ik ga de volgende keer een andere antibiotica vragen. Ik kon de deur niet uit vanwege ernstige diaree en zwakte en ik had het vreselijk koud. Voelde mij beroerd als met een buikgriep en had ook hoofdpijn, duizelig en misselijk.

21-02-2020 | Vrouw | 48
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Het middel werkt wel. Alleen jammer van die bijwerkingen. Ik heb ze voir 10 dagen gekregen.

12-02-2020 | Vrouw | 59
Nierbekkenontsteking
zeer heftige nierbekkenontsteking nadat ik 1 1/2 jaar bij verschillende urologen had bezocht met chronisch blaaspijn syndroom,en echte blaasontstekingen.opeens veel pijn in de onderrug en nierstreek erg misselijk overgeven en diarree.daana de huisartsenpost bezocht en amoxiline clavalaanzuur gekregen na 2 dagen merkte ik verbetering.ik heb een kuur gehad van 7 dagen toen w[lees meer...]aren de klachten nog echt niet weg.pas 3 dagen na het beindigen van de kuur was ik van mijn klachten af.een geweldigmiddel. geeft wel flinke diarree.

03-02-2020 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Ik heb jammergenoeg wat vaker blaasontsteking; acht verschillende antibiotica’s geprobeerd maar Amoxicilline met Clavulaanzuur werkt bij mij super. Daarom kom ik altijd bij deze kuur. Het is erg effectief en slaat snel aan. Geen last van bijzondere bijwerkingen; behalve wat sneller moe.

03-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
hallo ik ben een gebruiker van amoxciciline met clavulaanzuur gebruik blaasontsteking vandaag mee begonnen heb als bijwerking een opgezwollen tong en dat is niet echt fijn hoop dat er niet meer bijwerkingen bij komen heb vorige week anoxciciline zonder clavulaanzuur gehad vanwege een longontstekking maar had daar ook een bijwerking van dus ik ga het niet meer gebruiken een[lees meer...] advies aan iedereen drink gewoon crembaary sap dat werkt het beste en heeft feen nare bijwerkingen

21-09-2019 | Vrouw | 29
Amandelontsteking
Ontsteking verdween even, keelpijn bleef net zoals een extreme, extreme vermoeidheid waardoor ik niets meer kon doen. Nu ben ik drie weken verder van grotendeels op bed liggen en heb ik weer dezelfde symptomen. Voor mijn gevoel heeft deze antibiotica niet veel gedaan naast de ergste symptomen tijdelijk verminderen en mij zeer vermoeid achter laten. Ik vind het opvallend ho[lees meer...]eveel mensen aangeven dat hun symptomen terug zijn gekomen na het gebruik van dit medicijn.

06-09-2019 | Vrouw | 52
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125)
Blaasontsteking
Eerst wilde huisarts niets geven, al was er zichtbaar bloed in urine. Na 4 dagen dan een ABkuur. Maar blaasontsteking bleef. Cystoscopie gekregen en daarna dit middel. Ingenomen tijdens maaltijden. Enorme diarree. Ik heb crohn. Dat is bekend bij de artsen. Ik moest 1 dag eerder dit staken. crohn helemaal actief. De hele dag en nacht diarree. Heel veel darmslijm. Ook na sta[lees meer...]ken vd kuur. Zelfs ontstoken mond en slokdarm. Wat een ellende. En de blaaspijn is er nog want er stroom geen vocht in de blaas als alles via achter eruitloopt. Domme artsen!

21-07-2019 | Vrouw | 87
Ademhalingsproblemen
Na urineonderzoek bleek bacteriële blaasontsteking.Bij opgave van inname per dag ging het mis. Ik moest 3 grote tabletten per dag - met 8 uur tussen iedere inname - innemen. De kuur duurde 7 dagen. 7 dagen en nachten heb ik niet kunnen slapen omdat ik steeds moest plassen, soms om het kwartier, dan weer half uur, zelfs nu en dan om de 5 minuten! Dit ging zo door, zelfs [lees meer...]overdag. Ik ben 87 jaar en mijn hele leven was mijn spijsverteringsstelsel bijzonder goed, regelmatige stoelgang. Na kuur compleet van slag.Ik ben COPD patiënt, heb inhalers. Klaagde over benauwdheid, vandaar urine-onderzoek. Na kuur nog steeds benauwd + spijsvertering in de war. Lijdensweg door Amoxicilline Clavulaanzuur !

20-06-2019 | Vrouw | 56
Oorontsteking
Dit middel kreeg ik bij een uitwendige oorontsteking. Hoopte dat het direct eerste of tweede dag merkbaar zou zijn, maar het duurde tot de 5e dag voordat ik verbetering zag/voelde. Maakt je wel onzeker of het wat doet, vooral omdat huisarts zei dat je de volgende dag al wat moest merken. 10 dagen kuur was dus niet overbodig. Bijwerking: buikkramp, maar goed mee te leven.[lees meer...] Wel heb ik sinds ik dot middel slik, weer erg veel aften.

28-05-2019 | Vrouw | 26
Tandvleesontsteking
Ik heb het 7 dagen lang moeten gebruiken. Kreeg het voorgeschreven door de tandarts. Pas nadat ik klaar was met de kuur, was mijn ontsteking afgezakt en had ik geen last meer. Ik heb tijdens de kuur geen last gehad van bijwerkingen, had bijna het idee dat het bij mij niet hielp. Ben nu 5 dagen klaar. En heb sinds gisteren (4e dag stop) last van diarree en jeukende ho[lees meer...]ofdhuid. Ik heb geen idee of het van de kuur alsnog komt?

27-05-2019 | Vrouw | 63
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
20 tabl. voorgeschreven gekregen. Echter na een paar tabl. krampen maag/darm. Na 5 tabl. erge huidproblemen schaamstreek, rood, opgezwollen, na paar dagen kwam de huid los. Na stoppen tabl. (na 16 tabl.) griepachtige verschijnselen, hoofdpijn, misselijk, geen eetlust, nek, hals en oorpijn (scheuten vanuit nek), veel zweetaanvallen afgewisseld met koude rillingen. Tussendo[lees meer...]or huisarts geraadpleegd. Kon waarschijnlijk niet tegen clavulaanzuur. Medicatie is uitgeschreven door tandarts.

21-03-2019 | Vrouw | 31
Ontsteking in de borst
0,0 effect op de ontsteking. Voelde me erg ziekjes van de medicatie. Dit is nu de 3e en laatste keer dat ik dit medicijn geprobeerd heb voor deze aandoening.