Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

amoxicilline / clavulaanzuur

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

28-09-2022 | Vrouw | 33
Bacteriële infectie
Gekregen vanwege een infectie "ergens" in het lichaam. Tot op de dag van vandaag heb ik geen idee wat het was en het was door dit middel niet bestreden. Meest vreselijke AB kuur die ik ooit heb gehad. Op dag 2-3 begon de onophoudelijke diarree. Zodra ik iets at, kwam het er met een half uur weer uit. Dit heeft nog een week na de kuur aangehouden. Uiteraard daarbij de nodig[lees meer...]e buikpijn, hoofdpijn en ik kreeg er uitslag van in het gezicht en de borst

25-07-2021 | Vrouw | 67
Bacteriële infectie
Voor een bacteriële infectie van mijn vinger ? (volgens de arts) kreeg ik deze antibioticum (25 mei). Na de 1e dag misselijk en na dag 2 zware diarhee en was mijn smaak verdwenen, maar alles deed zeer aan mijn tong. Op de een na laatste dag begon 's nachts de jeuk, van de zolen van mijn voeten tot aan het topje van mijn hoofd. Zo erg dat ik met mijn blote rug tegen het gra[lees meer...]nol aan heb geschuurd tot bloedens toe. Niets hielp ook geen koud water, zalf of mentholpoeder. Mijn huid van armen en benen gaat nu na 2 maanden er pas iets beter uitzien. Mijn vinger? nog steeds even dik en het bovenste gewricht is nog steeds rood.

28-09-2018 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Allerlei vieze bacteriele infecties dankzij onkundige huisarts en ondersteuning, assistenten, zorgpersoneel en omgeving na verhuizing door gedwongen opname GGZ waar de patienten en personeel erg onhygienisch waren ook in gedrag en uitspraken. Luchtwegen infecties, huidinfecties, maag-, darm infecties met zwakke weerstand en pijnklachten verhuisde in had aantal ingrepen en[lees meer...] medische onderzoeken moeten ondergaan ivm auto immuumziekte en ben zieker geworden dankzij zorg, hulp en de dwangeis van omgeving en artsen in huisartsenpraktijken erheen te gaan. Erg beangstigend ook, die bijwerkingen en de gevolgen, pijn en andere schade naast de onwil medische hulp te verlenen bij ernstige klachten op lichamelijk gebied vanaf eerste moment

14-08-2020 | Vrouw | 67
Bacteriële infectie
In Z-H Klebsiella cel opgelopen en heeft geresulteerd in zeer ernstige pijnlijke en open wonden in buikwand. Ik heb na spondolese operatie een dag en nacht op de I C gelegen en dáár komt deze juíst cel voor! Het openbaarde zich na 2 weken thuiskomst, wat een muggenbult dacht ik te zijn ontaarde zich in een vieze etterende plek waarna een ong 5 dagen een tweede bij kwam [lees meer...]die ook ondanks de medicatie, fluoxciline, ook flink ontstak. Eerste plek is door huisarts onder verdoving opengesneden en wat eruit kwam was een stinkende vieze brij waar ik van walgde. Moest de 'gaatjes' 5x per dag uitspoelen wat zeer pijnlijk was. Ik ben nu 7 weken verder en wonden zijn redelijk dicht maar blijven branden! Ben wel bang dat de cel niet uitgeroeid is en het zich zomaar weer kan openbaren. Ik denk er over na een klacht in te dienen bij betreffend Z-H.

27-06-2017 | Man | 65
Bacteriële infectie
Heb vanwege ontsteking van een wond in mijn kuit deze medicijnen voorgeschreven gekregen door de huisarts. Vanaf de 2e dag werd ik langzaam steeds meer afwezig en had ook duizelingen. Dit hinderde mij ernstig in mijn functioneren op een voor mij normaal peil, ondanks het feit dat ik lichamelijk gehinderd werd door de ontsteking in de wond aan mijn kuit waarvoor ik met mij[lees meer...]n been moest rusten op een krukje. Ben vanaf dag 2 ernstig in mijn concentratie gehinderd. M.a.w. was zelfs tot 10 dagen na einde kuur ernstig afwezig en vermoeid

21-07-2020 | Man | 53
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Bacteriële infectie
Heb de medicijnen gehad aan het begin van dit jaar. Had een open wond infectie aan mijn hand en heb 2 kuren gekregen, Het is een effectief middel maar ik had wel erg veel last van bijwerkingen. Vooraal misselijk en diaree. Ik ben in 12 dagen bijna 10 kilo afgevallen. Goed middel dus tegen overgewicht:)

21-10-2015 | Vrouw | 35
Bacteriële infectie
Naar de huisarts geweest met klachten als bijna niet meer kunnen slikken, hoofdpijn, koorts, koude rillingen, algehele malaise etc. CRP waarde geprikt, was 400, veel te hoog, bacteriele infectie dus. Direct antibiotica gekregen en de volgende dag ging het al ietsje beter. Wel meteen diarree erbij gekregen, maar was al zooo blij dat die andere klachten minder waren geworden[lees meer...]. De dag na het eindigen met antibiotica weer diarree. Hopelijk is dit snel over. Ik ben wel meteen de eerste dag van de antibiotica begonnen met het nemen van Actimel en Yakult. Natuurlijk niet tegelijkertijd, maar tussen de doseringen door.

31-05-2021 | Vrouw | 44
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Bacteriële infectie
Een aantal maanden terug heb ik een ontsteking aan mijn kuit gehad door een diepe wond, antibiotica heeft goed geholpen, nu na een paar maanden is helaas de wond nog niet goed genezen en heb ik weer een ontsteking opgelopen en heeft de dokter mij een ander middel gegeven helaas heeft deze geen effect dus ga ik de huisarts maar weer bellen voor een nieuwe medicijn.

07-07-2017 | Vrouw | 31
Bacteriële infectie
Ik gebruik deze antibiotica voor geïnfecteerde bijtwonden. Na 1 dag werden de infecties al minder. Vrijwel geen bijwerkingen, behalve de eerste dag wat lichte buikpijn. Ik heb deze AB al een aantal keer eerder gebruikt, toen ook geen bijwerkingen (behalve schimmelinfectie naderhand), terwijl ik op veel soorten medicatie slecht reageer. Voor mij werkt het super!