Ervaringen met Amoxicilline

amoxicilline

jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch allergische reactie Misselijkheid rillingen buikpijn zweten vermoeidheid verlies van eetlust misselijkheid buikkrampen

Longontsteking (61 meningen)
Keelontsteking (50 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

10-01-2024 | Vrouw | 67
Longontsteking
Na Covid-19 kreeg ik een longontsteking. In eerste instantie kreeg doxicilline voorgeschreven. Dit deed niet wat ik nodig had. Hierna amoxicilline gekregen, dit werkte na 3 dagen. Op een beetje diarree na, geen bijwerkingen gehad.

28-09-2022 | Vrouw | 67
Blaasontsteking
En longblaasjes ontsteking

22-02-2022 | Vrouw | 66
Longontsteking
Heb bij bacteriële longontsteking naast Corona met hoge koorts 40.2 en hoge bezinking > 120 dit medicijn voor 7 dagen voorgeschreven gekregen. Na 48 uur merkte ik dat het beter ging. Geen enkele bijwerking gehad. Na kuur wel direct gestart met probiotica om darmflora weer op te krikken. Ik slik zelden medicijnen, geloof dat lichaam meestal zelf herstellend is.

25-02-2024 | Vrouw | 65
amoxicilline (1mg)

allergische reactie jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch

3 dagen na de ( 7 dagen amoxicilline kuur) voorgeschreven door implantoloog kreeg ik enorme allergische aanval van rode jeukende galbulten over het hele lichaam. Heel heel erg. Zelfs met antihistaminetabletten duurde het 6 dagen voordat huid weer rustig werd.

14-08-2023 | Vrouw | 65
Longontsteking
Helpt voor heel veel ongemakken . Heel benauwd, zweten, trillen, heb contact gehad met huisartsen post

06-08-2022 | Vrouw | 62
Tandvleesontsteking
Door tandarts voorgeschreven vanwege abces door wortelpuntonsteking. Nu, 5de dag, is abces (vrijwel) verdwenen, in die zin is het een effectief middel. Eerste 2 dagen nergens last van, sinds 3de dag wankel met lopen, fietsen, bewegen. Dat werd gisteren, 4de dag meer. Niet duizelig, maar opletten dat ik niet zwalk. Zou niet kunnen werken, durf niet auto te rijden. Voelt va[lees meer...]n gezond met weliswaar een abces, naar algeheel vaag lijf. Verdere bijwerkingen: paar keer overgegeven, is mee te leven. Wou stoppen maar huisartsenpost en spoedtandarts denken t beste kuur afmaken en verwijzen naar elkaar voor finaal advies (ja, in weekend natuurlijk dit soort gedoe).

16-12-2021 | Vrouw | 62
Bacteriële infectie
Kuur voor 7 dagen gekregen bij wondroos. Op advies h a. kuur niet afgemaakt. Kreeg zwelling keel. Daarnaast last van Jeuk, hartkloppingen, licht en duizelig in hoofd. Voel me ronduit beroerd . 1x nooit weer!! Nu 3 dagen na laatste gebruik nog steeds niet fit.

19-07-2020 | Vrouw | 62
amoxicilline (250mg)
Nierbekkenontsteking
Ivm een nieuwe huisarts heb ik andere medicatie gekregen die goed werkt en minder bijwerkingen heeft bij mij. Dat is de reden voor deze switch

03-02-2022 | Vrouw | 61
amoxicilline (1000mg)
Bijholteontsteking
steeds terugkerende bijholteontsteking. chronisch. Ik halveer de medicatie aangezien de arts niet gelooft dat ik er zoveel problemen mee heb

23-04-2020 | Vrouw | 61
Ademhalingsproblemen
Rode vlekken op bil en heup, Netelroosvormige jeukende uitslag on bilnaat, Spit in de rug 4 weken lang.

05-08-2023 | Vrouw | 60
Oorontsteking
Een 7 dgs kuur amoxycilinne voor oorontsteking, echter na 1 capsule werd ik ene paar uur later erg. Duizelig en mijn maag deed moeilijk voor eten. Met huisarts overlegd en gestopt met de kuur graag hoor ik wie ook voornamelijk ook duizelig was gelijk al in het begin. Dag later maag overstuur moeilijk eten en heel veel lucht

14-07-2023 | Vrouw | 60
Tandvleesontsteking
10 daagde kuur afgemaakt. 2 dagen later een allergische reactie hele lichaam met jeukende bultjes. Huisarts geïnformeerd, krijg medicijnen om dit te bestrijden Tandvlees ontsteking minder maar niet nog niet over. Niet tevreden over dit medicijn

19-10-2023 | Vrouw | 57
amoxicilline (100mg/ml)
Kaakontsteking
Al jaren ben ik allergisch voor deze antibiotica maar bij een ontsteking in m’n kies toch maar weer geprobeerd.. dit was de verkeerde beslissing

12-12-2022 | Man | 57
amoxicilline (500)
Longontsteking
Na constatering longontsteking deze kuur gekregen Na 2e dag merk ik wel dat de koorts is afgenomen mede als mijn eetlust Verder goed aan diarree nu,vermoeid en hoofdpijn maar besluit deze kuur gewoon af te maken omdat ik echt van deze longontsteking af wil komen

02-04-2022 | Man | 56
Keelontsteking
Flinke amandelontsteking, keel half dicht en slikken zeer pijnlijk en eten of drinken kon niet of nauwelijks. Ontstekingswaarde was met 42 niet erg hoog. 1e dosis 15:00 u 2e om 24:00 u 3e dosis 7:00 u en rond 11:00 u kon ik weer slikken met redelijk verdraagbare pijn. Daarna ging het met grote stappen steeds beter ! Na 4e dosis om 15:00 u kon ik zelfs weer een boterham ete[lees meer...]n en om 19:00 u weer met de pot mee warm eten ! Wel wat hoofdpijn ondanks 2 paracetamol om de 6 uur maar wat een opluchting ! Ik las dat antibiotica alleen werken bij een bacteriële infectie en niet bij een virus. Ik denk dat daar dus ook het grote verschil mbtwerkzaamheid deels is te verklaren. Dat geeft dus wel een vertekend beeld. Vraag me af of dit door de huisarts niet vooraf is te zien/meten of het een virus of bacterie is want dat zou veel ellende kunnen besparen die veel bijwerkingen ervaren terwijl antibiotica niet werkt bij een virus.

28-04-2020 | Man | 56
Kaakontsteking