Ervaringen met Amoxicilline

amoxicilline

jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch allergische reactie Misselijkheid rillingen buikpijn zweten vermoeidheid verlies van eetlust misselijkheid buikkrampen

Longontsteking (61 meningen)
Keelontsteking (50 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

11-09-2023 | Vrouw | 28
Infectie (wond)
Gebruik het voor voorkomen van infectie in de neus (neusoperatie gehad) en tepelpiercings ontsteking. Ik lees veel ervaring met darmproblemen/dunne ontlasting. Er word dan ook streng geadviseerd om eerst iets te eten, dit te laten zakken, en dan pas het middel in te nemen! Wel vervelend als je er 3 op een dag moet en je bent niet zon eter. Ik merk hoofdpijn en dunner[lees meer...]e donkere ontlasting. Ik slik het nu 2 dagen, slapeloosheid komt bij mij ook voor. Voor de rest goed makkelijk in te nemen, het is een mooi glad tablet maar wel groot, je kan hem altijd nog makkelijk door 2en breken en zo innemen! Een pro tip! Slik sochtends en eventueel savonds 1 omeprazol van 20 mg. Erbij. Dit kan ernstige maag en darmklachten voorkomen!

19-02-2022 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Sinds de inname erg licht in m'n hoofd en duizelig. Voel me totaal niet mezelf

16-08-2020 | Vrouw | 27
Tandvleesontsteking
Door een infectie rondom verstandskies aan de antibiotica gegaan, nu dag 2 is de pijn al weg en ziet het er een stuk rustiger uit. (Nog) geen bijwerkingen ervaren

26-12-2022 | Man | 26
Tandvleesontsteking
Arm begon pijn te doen(gevoelige huid) na dag 4, maar de ontsteking in mijn mond was wel weg.

08-06-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Sinds een aantal weken blaasontsteking en eerst begonnen met een zakje Monuril in de avond. Helaas had ik hier weinig baat bij waardoor de arts besloot over te gaan op Amoxicilline 500 mg 1 x daags. Door alle ervaringen op deze pagina was ik angstig om dit medicijn in te nemen. Echter heb ik geen enkele bijwerking ervaren. De capsules zijn wat groot maar dat is het enige w[lees meer...]at ik mij kan bedenken dat negatief is. Helaas is mijn blaasontsteking niet volledig genezen maar mijn ergste klachten zijn wel verholpen door Amoxicilline.

20-01-2021 | Vrouw | 26
amoxicilline (500mg)
Trekken van tand of kies
Dit medicijn gekregen nadat mijn verstandskies verwijderd werd. Kuur ging helemaal goed tot dat ik klaar was met mijn kuur. 1 dag na stoppen kreeg ik overal uitslag, dit werd steeds erger. Jeuk, overal vlekken en bulten. Daarnaast kreeg ik er maagpijn bij. Als het goed is moet dit dan na 1 week over zijn. ( ik hoop ook dat dit gebeurd!) voor mij in ieder geval nooit meer d[lees meer...]it medicijn!

28-10-2022 | Vrouw | 25
Helicobacter pylori
Ik begon aan deze medicatie doordat ik besmet ben met helicobacter. Ik sliep er heel erg onrustig van. Hartkloppingen s’nachts en opeens kreeg ik stuiptrekkingen in mijn nek. Deze zijn alleen maar erger geworden. Ook denk ik niet dat de bacterie weg is omdat mijn buikklachten alleen maar erger zijn geworden.

08-12-2020 | Man | 25
Amandelontsteking
Ik heb deze pil 1x ingenomen, 2 uur later stond mijn keel zo dik dat ik bijna aan het stikken was na 4 weken dood ziek te zijn door een keelontsteking is mijn probleem nog steeds ni opgelost ik ben onmiddellijk moeten stoppen Is puur vergif heeft mij bijna mijn leven gekost, nooit meer ik hoop dat niemand dit hoeft mee te maken!

28-12-2019 | Vrouw | 23
Middenoorontsteking
Probeer vlak voor inname wat te eten, dit hielp bij mij tegen de extreme misselijkheid.

15-09-2023 | Man | 22
amoxicilline (750mg)
Longontsteking
Gister bij de spoedpost geweest en blijkt een longontsteking te zijn dus een kuur meegekregen 750mg , dus ook om 23:00 de tablett genomen zoals de arts mij dat zij , vannacht om half 4 wakker geworden met enorme buik klachten misselijk braken en dat de helenacht door .. kan zo de kuur niet afmaken houd totaal niks binnen alles wat er in gaat gaat er meteen ook weer uit �[lees meer...]

22-09-2022 | Vrouw | 21
amoxicilline (1000mg)
Nadat penicilline tegen mijn ontsteking niet heeft gewerkt en ik er te ziek van werd voor een 20 dagen kuur, overgestapt naar amoxicilline. 3x per dag voor 10 dagen. Moest zeker wat bij gegeten worden, anders overgeven, nu gewoon misselijk. Geen voorstander maar een van de betere antibtioticums die ik gebruikt heb, hopelijk nu wel resultaat :).

14-08-2022 | Vrouw | 20
Keelontsteking
Had ontstoken amandelen. Algemene pijn in de keel en ver schikkelijken pijn bij het slikken. Maakte heel veel speeksel aan en had hoofdpijn. Ik werd eerste op ibuprofen gezet wat zeker hielp tegen de pijn maar niet tegen de ontsteking. Na bezoek aan huisarts kreeg ik een kuur augmentin. Na eerste dag slikken van augmentin (amoxicilline met clavulaanzuur) werd ik de volgen[lees meer...]de dag wakker zonder pijn, was de zwelling gezakt en kon ik weer heerlijk genieten van mijn vakantie. De pillen zijn groot maar kunnen makkelijk door midden worden gebroken om in twee keer stikken te nemen. Niet super fijn maar deed geen pijn ofzo. Als bijwerking had ik soms enige tijd na een slikken last van mijn arm of hand. Niet echt erg of heftig maar het viel wel op. Over het algemeen positieve ervaring mee gehad.

30-05-2022 | Man | 20
Bacteriële infectie
Ik had zogenaamde maagbacterie . Heb het in 2020 ook al geprobeeerd was te heftig . Jaar 2022 weer het zelfde medicijn van de huisarts gekregen bijwerkingen. Misselijk , hoofdpijn , vermoeidheid, koude rillingen , oorsuizingen, overgeven Ik word gek lijk net alsof ik al dagen aan de drugs zit zelfs erger ik word hier niet goed van .ik bent totaal niet me zelf .

15-09-2020 | Vrouw | 20
Ontsteking in de borst

20-06-2020 | Vrouw | 17
Blaasontsteking
Al langer dan een maand last van blaasontsteking. Eerst een kuur Nitrofurantoine gekregen. Dit bleek niet effectief. Hierna een 5 daagse kuur Amoxicilline. Kuur niet afgemaakt. Klachten gingen niet weg en kreeg daarnaast veel last van bijwerkingen. Veel last van mijn darmen en dus ook diarree. Ook nog eens een opgezwollen keel en was kotsmisselijk. Voor mij was dit dus gee[lees meer...]n goede kuur en zal het niet nog eens gebruiken.

23-12-2022 | Vrouw | 16
amoxicilline (100mg/ml)
Keelontsteking
Keelontsteking + oorontsteking Geen enkele bijwerking van gehad en na 3 dagen voelde ik niet meer dat ik ziek was geweest.