Ervaringen met Amoxicilline

amoxicilline

rillingen vermoeidheid verstikkend gevoel allergische reactie buikpijn jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch zweten Misselijkheid jeuk aan arm of been jeuk

Longontsteking (62 meningen)
Keelontsteking (51 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

26-11-2021 | Vrouw | 48
Ontsteking (mond)
Ik heb geen problemen met dit medicijn ervaren. Wel zette mijn buik op. Inmiddels de kuur afgemaakt en geen klachten meer aan mijn mond (kaak) en nu is mijn buik ook niet meer opgezet. Erg vreemd. Vreemd genoeg om te vermelden.

07-10-2020 | Man | 48
amoxicilline (25mg/ml)
Tandverzorging
Wanneer je dit gebruikt gaat ook je darmflora eraan . veel huid irritatie . probiotica helpt goed voordat ik een pil nam flesje yakult. of andere pro biotica..het gaat dan een stuk beter moet wel zeggen dat amoxycilline echt tommel is maar t werkt wel

19-11-2022 | Man | 46
Wondroos
Deze antibiotica werkte een stuk beter dan flucloxacilline die standaard voor wondroos zou worden voorgeschreven. Nadat de wondroos na 6 dagen amper minder werd tijdens het gebruik van flucloxacilline is overgegaan op de amoxicilline met clavulaanzuur. Binnen enkele dagen gelijk verbetering en koortsvrij.

16-05-2021 | Vrouw | 45
amoxicilline (1000mg)
Trekken van tand of kies
Eerste keer dat ik dit antibioticum kreeg, hoef het ook niet meer te hebben want na de kuur kreeg ik over mijn hele lichaam rood jeukende uitslag en kan je zeggen geen pretje. Sindsdien meer allergische reacties op het moment heb ik problemen met een allergische astma waarvan we niet weten waar het vandaan komt.

14-11-2020 | Vrouw | 45
amoxicilline (500mg)
Im gebruik dit voor een bacterie in mijn maag. Sinds ik dit gebruik heb ik hele vuze smaak on mijn mond Van alles geprobeerd om er vanaf te komen tandenpoeten kindertandpasta met mi t smaak. Water drinken sapjes frisdrank thee koffie. Het helpt allemaal niet'nu heb ik ook het idee dat im uit me mond stinkt

29-04-2020 | Vrouw | 45
amoxicilline (100mg/ml)
Kaakontsteking
Helpt effectief en goed, teruggrijpend op de oude anti biotica. Combinatie ammoxiciline en clavulaanzuur werkt effectief en zeer snel

14-02-2020 | Vrouw | 44
Luchtweginfectie
2e kuur Amoxicilline Teva gehad..wat een vreselijke bijwerkingen heb ik er van gehad...af en toe misselijk (beetje) at voor het innemen altijd iets. Heb nooit geweten wat erge gejaagdheid was nu wel!!! Doodeng. Tot hyperventileren aan toe, niet prettig. Hoop dat die nare bijwerkingen niet meer te lang duren, 2 dagen geleden laatste pil gehad..

21-02-2023 | Man | 43
amoxicilline (250mg)
Tandvleesontsteking
Inderdaad je krijgt er enorme diarree van en als je dan een wind moet laten op een feestje dan is het alsof er iets ontploft in je broek. Dan staat iedereen naar je te kijken maar ik deed gewoon alsof er niets aan de hand was. Iedereen laat toch weleens een wind? Kijk lekker naar jezelf. Afijn mijn witte broek was helemaal bruin en kreeg verder nog weinig aandacht van dame[lees meer...]s. Mijn tip: eet geen bruine bonen of gebakken aardappelen als je dit medicijn gebruikt want het risico dat je een knalscheet moeten laten en daarbij alle diarree eruit perst is enorm.

23-10-2022 | Man | 43
Tandvleesontsteking
De tandarts had dit middel voor geschreven voor een abces, de eerste dag wat slappere stoelgang gehad. Dag twee geen last meer van. Vanaf dag twee merkte ik al een klein verschil op en kon ik om de drie uur pijnstilling nemen ipv om de twee uur. Gelukkig want kon al heel de week met moeite twee uur slapen door de pijn. Brufen 600 werkte maar twee uur en paracetamol met moe[lees meer...]ite een uur. Dag 3 kon ik al 4 tussen laten en minder brufen nemen. Super blij dat dit geneesmiddel zijn werk doet. Buiten de slappe stoelgang in het begin, klein beetje last van duizeligheid en vermoeidheid, maar dat komt volgens mij van de hele week maar 3 uur te slapen en de uitputting van de pijn. Super blij dat dit middel zo vlug werkt.

26-04-2022 | Vrouw | 43
Tandvleesontsteking
Voor ontsteking kies 10 daagse kuur gekregen voordat wortelkanaalbeh gaat plaatsvinden. Beetje vervelende bijwerkingen, ochtend diarree maar gaat beter na wat eten, erg moe en lusteloos en tegelijkertijd opgejaagd gevoel en innerlijke onrust. Beetje hoofdpijn en misselijk maar t moet maar ff allemaal. De extreme, bijna niet uit te houden kiespijn was na 2 dagen weg. Nu da[lees meer...]g 4 is kies wel nog erg gevoelig dus we zullen zien.....

27-01-2020 | Man | 43
amoxicilline (375mg)
Bacteriële infectie
Exact zelfde hier...loop sindsdien 1 a 2x per week met rode dikke plekken of lip of tong, enkels benen billen et. Rond. Niets helpt denk dat dit echt oorzaak is.

13-08-2023 | Vrouw | 42
Keelontsteking

21-10-2020 | Vrouw | 42
amoxicilline (50mg/ml)
kaak ontsteking ,nu sinds de tweede dag gebruik ik amoxiciline maar merk weinig. sterker nog het lijkt erger te worden de zwelling. inname makkelijk oplos tabletten. smaakloos. we wachten af.

27-07-2020 | Vrouw | 42
Kaakontsteking
Na heftige ontstekingspijnen uiteindelijk een ab kuur gekregen. Deze ging na ongeveer 3 a 4 dagen werken. De klachten werden een stuk minder en waren uit te houden. Geen enkele bijwerking gehad.

27-02-2020 | Vrouw | 42
Bijholteontsteking
Van de tandarts amoxicilline gekregen. Wilde dat eerst niet omdat ik er jaren gelden enorme diarree van kreeg. Nu met pro-biotica van orthica niks aan de hand! Geen 1x last van mn darmen gehad, dus echt een aanrader om met pro-biotica te gebruiken!

25-05-2023 | Vrouw | 41
Voorhoofdsholteontsteking