amoxicilline

Blaasontsteking (33 meningen)
Kaakontsteking (30 meningen)
Oorontsteking (29 meningen)
Tandvleesontsteking (29 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bijholteontsteking (13 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (437 meningen)
Augmentin (51 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

20-06-2020 | Vrouw | 17
Blaasontsteking
Al langer dan een maand last van blaasontsteking. Eerst een kuur Nitrofurantoine gekregen. Dit bleek niet effectief. Hierna een 5 daagse kuur Amoxicilline. Kuur niet afgemaakt. Klachten gingen niet weg en kreeg daarnaast veel last van bijwerkingen. Veel last van mijn darmen en dus ook diarree. Ook nog eens een opgezwollen keel en was kotsmisselijk. Voor mij was dit dus gee[lees meer...]n goede kuur en zal het niet nog eens gebruiken.

28-04-2020 | Man | 56
Kaakontsteking
Kaakontsteking na kaakoperatie

23-04-2020 | Vrouw | 61
Ademhalingsproblemen
Rode vlekken op bil en heup, Netelroosvormige jeukende uitslag on bilnaat, Spit in de rug 4 weken lang.

27-01-2020 | Man | 43
amoxicilline (375mg)
Bacteriële infectie
Exact zelfde hier...loop sindsdien 1 a 2x per week met rode dikke plekken of lip of tong, enkels benen billen et. Rond. Niets helpt denk dat dit echt oorzaak is.

16-01-2020 | Vrouw | 49
Middenoorontsteking
Naast dat het niet geholpen heeft, nadat de kuur (1 week) is afgelopen enorme uitslag ontstaan over mijn gehele lichaam. Dit jeukt ook erg.

05-01-2020 | Vrouw | 52
amoxicilline (500mg)
Door dit medicijn heb ik 3 dagen ernstige maagpijn gekregen. Apotheek gebeld en dit is geen reden om een ander merk te krijgen. Ohra vergoedt alleen dit merk. Nu gebruik ik merk sandoz geen maagklachten of wat. Maar ik heb de antibiotica zelf moeten betalen!! Waar ga dit in hemelsnaam heen. Shame on you OHRA

14-12-2019 | Vrouw | 48
Longontsteking
Eigenlijk al gelijk na start met de antibioticakuur (Amoxicilline Mylan 500 Mg, 3x pd 1 capsule) hevige diarree en buikkrampen. Ondanks hevige klachten werd mij geadviseerd om de kuur af te maken. Nu 1 week na afronding van de kuur nog steeds hevige diarree met buikkrampen en een pijnlijke branderige keel .

01-10-2019 | Man | 64
Longontsteking
In mijn vakantie naar plaatselijke huisarts geweest , die constagneerde een longontsteking , ik kreeg amoxciline voor geschreven, drie maal daags 500 mg gedurende een week. Kuur afgemaakt, weinig last. Een dag later vreselijke jeuk en huiduitslag. Weer een dag later veel pijn in schouder, nu een week na de kuur vreselijke spierpijn, gewrichtspijn en jichtaanval, het wordt[lees meer...] alleen maar erger. Gisteren bij de huisarts geweest. Die vertelde mij dat het duidelijk een allergische reactie op de amoxciline is. Ik ga morgen weer naar de huisarts. Nooit meer die troep!!!!

20-05-2019 | Man | 83
Infectie (mond)
Preventief gekregen Voor een wortelkanaal behandeling. In eerste instantie geen last van bijwerkingen. Maar na de 6 de dag kreeg ik wat huiduitslag en jeuk op mijn rug. Ik ben naar de huisarts gegaan en deze schreef een crème voor tegen de jeuk en een antihistaminica. De volgende dag nam de huiduitslag enorm toe en begon mijn hoofd te zwellen. Ook kreeg ik zwelling rond[lees meer...] mijn ogen en mond. Ik werd kortademig en mijn zoon heeft op vrijdag avond de HAP gebeld. Er is een huisarts langsgekomen, deze heeft besloten mij op te laten nemen in het EMC. Ik kon op dat moment nog amper zelf lopen , had 39 graden koorts en had over mijn hele lichaam rode uitslag en enorm veel jeuk! Mijn ademhaling was zwaar en moeizaam en mijn bloeddruk schommelde. Uit bloedonderzoek bleek dat mijn nierfunctie verstoord is. Momenteel lig ik nog in het ziekenhuis, maar ik verwacht dat ik morgen naar huis mag. Men gaat nog proberen om de nierfunctie te herstellen. Kordaad optreden van dienstdoende huisarts en het EMC!

31-10-2018 | Man | 43
amoxicilline (500mg)
Trekken van tand of kies
Als je tintelingen of jeuk in je handen voelt vlak na inname ga gelijk naar dokter/eerste hulp Ik moest er vier tegelijk innemen 1,5 uur voor het trekken van kiezen. toen ik in de wachtruimte zat bij de tandarts begon de binnenkant van mijn handen te tintelen en werden rood. 10 minuten later zat ik helemaal onder de rode vlekken en met witte dikke plekken in het midden.[lees meer...] toen zsm naar de huisartsenpost gereden

09-10-2018 | Man | 55
Kaakontsteking
Beste, Enorme bijwerkingen van dit medicijn. Na een wortelkanaalbehandeling die fout ging doordat de tandarts niet de juiste lengte vijltjes had heb ik een week met vreselijke pijn gelopen. Uiteindelijk diende ik alvorens bij het Endo centrum Utrecht De Endo afgemaakt zou worden Amoxicilline slikken. De kuur afgemaakt en en de Endo af laten maken. De dag nadat ik de laatst[lees meer...]e pil nam begon de ellende!! Vreselijke jeuk met opeens opkomende rode vlekken op de huid over het gehele lichaam. De jeuk komt van binnenuit en er is niets tegen te doen en duurt nu al 14 dagen. Soms is het 1 dag wat minder maar ik ben hopeloos. De andere bijwerking is namelijk ernstige hoofdpijn en pijn die vanuit het borstbeen (maag of slokdarm??) oploopt naar de onderkaak en een enorm beklemmende krampen die niet uit te houden zijn. Kwam uiteindelijk op de eerste hulp terecht en die gaf mij een spuitje doordat hij zei dat ik duidelijk allergisch was voor dit middel. Het spuitje hielp 1 dag en daarna kwam de jeuk en pijn op de borst en tussen de schouderbladen en onderkaak weer terug!! In alle hevigheid. Uiteindelijk weer op de eerste hulp beland en opgenomen. Hier dachten ze dat ik hartfalen had maar dit bleek niet zo te zijn en weer weggestuurd. Nu tot op de dag van vandaag nog steeds in de zelfde situatie!! Ben hopeloos. Jeukaanvallen en pijn komen en gaan de gehele dag door. Ik kan niet slapen en niet werken. Help!!! Wat nu??? 14e dag. Ik ga morgen maar eens met dat Endo centrum bellen. Hoop op een oplossing. Groet, Johan

10-09-2018 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
In april 2018 Amoxcicilline voorgeschreven gekregen omdat ik weer blaasontsteking had. Het hielp meteen. In augustus 2018 opnieuw blaasontsteking dus kreeg ik dezelfde kuur. Een dag na afloop van de laatste pil ontstonden de eerste rode plekken/ galbulten. De volgende morgen zat mijn lichaam helemaal vol met galbulten. Branden jeuk. Opgezette lip, kortademig. Het was afsc[lees meer...]huwelijk. Bij de Eerste hulp antihistamine gekregen en prednison. Er kwamen nog plekken bij in mijn hals en in mijn haar en op mijn benen. Heeft zo'n 6 dagen geduurd. Ik sliep hoogstens twee uur per nacht door de jeuk en het branden. Voor mij nóóit meer dit medicijn.

10-08-2018 | Vrouw | 27
amoxicilline (100mg/ml)
Ontsteking in de borst
Omdat de dokter bij de HAP dacht dat ik borstontsteking had (wat achteraf niet zo was, ik had wat rode plekken en een beetje pijn.) kreeg ik amoxicilline. Ik moest het drie keer per dag innemen en mijn dokter van 2,5 week mocht om de zes uur bij mij drinken...dat kan natuurlijk niet. Dit laatste hebben we niet gedaan, omdat op de bijsluiter en andere betrouwbare sites staa[lees meer...]t dat het samen kan gaan met borstvoeding. Omdat ik verhoging had, was ik naar de hap gegaan, maar voor ik dit innam was mijn verhoging weg. Toch, wist ik veel, ging ik dit medicijn slikken en kreeg ik allerlei bijwerkingen: vaginale schimmelinfectie, huiduitslag, hoofdpijn, ademhalingsproblemen, droge mond, spruw, moeheid, jeuk in tepels, diaree, opgezwollen nekklieren. Dit zijn allemaal allergische reacties. Ook mijn dochter voelde zich niet lekker: darmkrampen, niet meer lachen, veel slapen, veel willen drinken en bij papa en mama zijn...echt heel erg sneu. Dit vind/vond ik nog het ergste. Wij zijn opnieuw naar de hap gegaan en ik heb gevraagd of ik mocht stoppen en dat mocht. Nu zijn we drie dagen verder, de bijwerkingen nemen af, maar bij ons beiden is het nog niet uit ons bloed.

01-08-2018 | Man | 20
Keelontsteking
Na een aantal dagen gebruik van de amoxicilline kreeg ik last van mijn darmen. Dit was voor mij niets nieuws, aangezien dit een vaak voorkomend gevolg is van antibiotica gebruik. Aan het eind van de kuur begon echter de ellende. Ik zat volledig onder de rode bulten die ontzettend jeukten en brandden. Deze rode bulten maakten in de loop van de tijd plaats voor rode vlekken,[lees meer...] waardoor ik volledig rood was. Daarbij was ook mijn gezicht opgezwollen. Mijn lichaam voelde kokend heet aan. Door de huisarts werd desolatadine voorgeschreven, 1 pil per dag. De reactie op de antibiotica werd echter zo heftig dat de huisartsenpost besloten heeft deze anti allergiepillen te verdubbelen. Na drie dagen zit ik nog steeds onder de jeukende en brandende rode vlekken. Ik hoop dat dit snel over gaat. Voor mij dit medicijn nooit meer!!

22-07-2018 | Vrouw | 17
amoxicilline (500mg)
Wat een verschrikkelijk middel. Voor mijn ontsteking heeft het vrij snel geholpen maar ik had liever daarmee gelopen dan met deze bijwerkingen. Ik heb hevige buikkrampen, rugpijn (vooral in de onderrug), diarree, keelpijn, hoofdpijn en hartkloppingen gehad. Nu, twee dagen na het slikken van de laatste pillen, verschijnen er rooie jeukende bulten op mijn lichaam. Ik heb me [lees meer...]nog nooit zo beroerd gevoeld als de afgelopen dagen en ben binnen een paar dagen dan ook bijna 5 kilo afgevallen. Ook heb de huisarts gecontacteerd maar hij vond het niet verstandig om te stoppen met de kuur. Voor mij nooit meer, dit wens ik m'n ergste vijand nog niet toe.

21-03-2018 | Vrouw | 29
Tandvleesontsteking
Ik gebruik dit medicijn voor een wortelpuntontstekking. Na 2 dagen ontzettende jeuk over het hele lichaam, nadat dit begon volgde in enkele uren over mijn hele lichaam jeukende bulten die begonnen te branden. Van de huisarts pillen tegen deze allergische reactie gekregen die helaas hier tegen niet werken. Voor mij nooit geen amoxeline meer!!

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum