Ervaringen met Amoxicilline

amoxicilline

rillingen vermoeidheid verstikkend gevoel allergische reactie buikpijn jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch zweten Misselijkheid jeuk aan arm of been jeuk

Longontsteking (62 meningen)
Keelontsteking (51 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

30-05-2022 | Man | 20
amoxicilline (1000mg)
Bacteriële infectie
Ik had zogenaamde maagbacterie . Heb het in 2020 ook al geprobeeerd was te heftig . Jaar 2022 weer het zelfde medicijn van de huisarts gekregen bijwerkingen. Misselijk , hoofdpijn , vermoeidheid, koude rillingen , oorsuizingen, overgeven Ik word gek lijk net alsof ik al dagen aan de drugs zit zelfs erger ik word hier niet goed van .ik bent totaal niet me zelf .

31-03-2022 | Vrouw | 37
amoxicilline (250mg)
Keelontsteking
Door de kuur (35 jaar geleden) direct last van ernstige slapeloosheid die nog steeds voortduurt.

19-02-2022 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Sinds de inname erg licht in m'n hoofd en duizelig. Voel me totaal niet mezelf

23-01-2022 | Vrouw | 70
Oorontsteking
Ik kreeg heel veel jeuk aan handen en voeten en schaamstreek en al snel begon alles te vervellen. Na overleg met de huisarts ben ik na twee dagen gestopt. Daarna op advies van de apotheek drie verschillende zalfjes gekocht (zelf betalen!!!) en een paar katoenen handschoentjes ( ook weer 13 euro) om 's nachts jeuken te voorkomen. Ik draag ze 's nachts met veel zalf aan [lees meer...]de handen. Ik zou graag eenfoto toevoegen, maar daarvoor is geen ruimte. Toen ik de huisarts zei, dat ik vaker jeuk en vervelling kreeg van anti bio vond hij dat 'niet ernstig'. Hij sachreef ze dus toch voor.

26-10-2021 | Vrouw | 53
Ziekte van Lyme
De temperatuur begon te stijgen op dag 7. Vanwege EM lyme verdenking 14 dagen voorgeschreven. Dag 11 doodziek. Hoge koorts. Na stoppen daalde de koorts direct. Na stoppen begon de leverpijn. Scherpe steken rechts in buik. Nu bij huisarts en ziekenhuis voor leverschade. Echt waardeloos!

30-09-2021 | Man | 68
amoxicilline (500)
ontsteking voet door roestige spijker, huisarts geeft tetanus prik en ik krijg amoxilline mee. Binnen 2 uur na inname eerste pil zeer ernstig overgeven en diarree. Werkelijk doodziek, hoge koorts, bij opstaan flauw gevallen en spier in kuit gescheurd.

28-07-2021 | Vrouw | 50
Bronchitis
Vanaf dag 1 heel veel last van diarree, buikkramp, misselijk, veranderende smaak en slapeloosheid. Na 3 dagen kreeg ik ook een droge mond, keelpijn en hierdoor hoesten en vervolgens pijn op de borst. Nog 1 dag te gaan en dan NOOIT meer.

09-04-2021 | Vrouw | 68
Helicobacter pylori
Vanaf dag 1 last van bijwerkingen, erg misselijk, oprispingen, zere mond met verdikking in de keel, droge mond, brandende slokdarm, slapeloosheid en dunne ontlasting. Ik moet nog 1 dag maar het is wel afzien. Geen fijn middel.

12-03-2021 | Vrouw | 38
Kaakontsteking
Vanwege pijn in de onderkaak door een ontsteking kreeg ik Amoxicilline voorgeschreven van de tandarts, voor 7 dagen. Door de ervaringen die ik hier las was ik nogal huiverig van tevoren. Toch ben ik eraan begonnen. Tijdens de kuur kreeg ik de eerste 2 dagen flinke last van hoofdpijn. De derde dag was dit weg. De klachten in mijn kaak leken héél langzaam te verminderen. Ik[lees meer...] heb de kuur afgemaakt en twee dagen na de kuur kreeg ik overal huiduitslag. Kleine rode vlekjes overal m.u.v. rug en gezicht. Soms jeukte het ook. Ik heb contact opgenomen met de huisarts en die gaf aan dat dit een reactie op het antibioticum is en na een paar dagen, mogelijk weken, zou verdwijnen. Dat klopte, nu bijna een week later, is de uitslag bijna weg. Huisartsassistente gaf aan dat wanneer er na een volgende kuur weer uitslag optreedt, het misschien beter is dit antibioticum niet meer te gebruiken. De klachten in mijn kaak zijn nu weer net zo hevig terug als voor de kuur. Dus helaas ben ik er niks mee opgeschoten.

19-02-2021 | Vrouw | 34
Bacteriële infectie
Ik heb deze antibiotica voorgeschreven gekregen omdat ik laat had van een chronische infectie en het ziekenhuis hoopte met deze kuur de infectie voor altijd op te lossen. Sinds deze kuur heb ik enorme spierproblemen en heb ik last van spierkrampen , pijn en spasmen.

11-02-2021 | Vrouw | 75
amoxicilline (500mg)
Voor een kleine ontsteking in de keel 10 dagen amoxicilline/clavulaanzuur gehad. Aan het eind van de keur begon de ellende, 4 weken heftige jeuk gehad van top tot teen. Leverfunctie moetzijn onder de 35 was 492 . Prednison gehad, niets hielp. Toen per dag 4 zakjes. Questran gehad , daar ging het langzaam mee over. Nooit meer Amox....

08-12-2020 | Man | 25
amoxicilline (1000mg)
Amandelontsteking
Ik heb deze pil 1x ingenomen, 2 uur later stond mijn keel zo dik dat ik bijna aan het stikken was na 4 weken dood ziek te zijn door een keelontsteking is mijn probleem nog steeds ni opgelost ik ben onmiddellijk moeten stoppen Is puur vergif heeft mij bijna mijn leven gekost, nooit meer ik hoop dat niemand dit hoeft mee te maken!

27-11-2020 | Vrouw | 50
Ontsteking (mond)
Na maanden kiespijn deze ab kuur gekregen maar het is een hel, Ik voel me totaal niet meer mezelf heb tril aanvallen hyperventilatie oorsuizingen ben niet aanspreekbaar en dan nog de hevige diarree en misselijkheid en de kiespijn erbij. Niet te doen. Ik hoop dat ik het volhoud nog drie dagen.

15-09-2020 | Vrouw | 20
Ontsteking in de borst

01-09-2020 | Vrouw | 30
Keelontsteking

20-06-2020 | Vrouw | 17
Blaasontsteking
Al langer dan een maand last van blaasontsteking. Eerst een kuur Nitrofurantoine gekregen. Dit bleek niet effectief. Hierna een 5 daagse kuur Amoxicilline. Kuur niet afgemaakt. Klachten gingen niet weg en kreeg daarnaast veel last van bijwerkingen. Veel last van mijn darmen en dus ook diarree. Ook nog eens een opgezwollen keel en was kotsmisselijk. Voor mij was dit dus gee[lees meer...]n goede kuur en zal het niet nog eens gebruiken.