amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (26 meningen)
Tandvleesontsteking (24 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (15 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Infectie (wond) (7 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Ontsteking (mond) (5 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (409 meningen)
Augmentin (47 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

01-08-2018 | Man | 20
Keelontsteking
Na een aantal dagen gebruik van de amoxicilline kreeg ik last van mijn darmen. Dit was voor mij niets nieuws, aangezien dit een vaak voorkomend gevolg is van antibiotica gebruik. Aan het eind van de kuur begon echter de ellende. Ik zat volledig onder de rode bulten die ontzettend jeukten en brandden. Deze rode bulten maakten in de loop van de tijd plaats voor rode vlekken,[lees meer...] waardoor ik volledig rood was. Daarbij was ook mijn gezicht opgezwollen. Mijn lichaam voelde kokend heet aan. Door de huisarts werd desolatadine voorgeschreven, 1 pil per dag. De reactie op de antibiotica werd echter zo heftig dat de huisartsenpost besloten heeft deze anti allergiepillen te verdubbelen. Na drie dagen zit ik nog steeds onder de jeukende en brandende rode vlekken. Ik hoop dat dit snel over gaat. Voor mij dit medicijn nooit meer!!

22-07-2018 | Vrouw | 17
amoxicilline (500mg)
Wat een verschrikkelijk middel. Voor mijn ontsteking heeft het vrij snel geholpen maar ik had liever daarmee gelopen dan met deze bijwerkingen. Ik heb hevige buikkrampen, rugpijn (vooral in de onderrug), diarree, keelpijn, hoofdpijn en hartkloppingen gehad. Nu, twee dagen na het slikken van de laatste pillen, verschijnen er rooie jeukende bulten op mijn lichaam. Ik heb me [lees meer...]nog nooit zo beroerd gevoeld als de afgelopen dagen en ben binnen een paar dagen dan ook bijna 5 kilo afgevallen. Ook heb de huisarts gecontacteerd maar hij vond het niet verstandig om te stoppen met de kuur. Voor mij nooit meer, dit wens ik m'n ergste vijand nog niet toe.

21-03-2018 | Vrouw | 29
Tandvleesontsteking
Ik gebruik dit medicijn voor een wortelpuntontstekking. Na 2 dagen ontzettende jeuk over het hele lichaam, nadat dit begon volgde in enkele uren over mijn hele lichaam jeukende bulten die begonnen te branden. Van de huisarts pillen tegen deze allergische reactie gekregen die helaas hier tegen niet werken. Voor mij nooit geen amoxeline meer!!

30-01-2018 | Vrouw | 45
amoxicilline (25mg/ml)
Tijdens tandartsbezoek/behandeling complete hartfalen. Huisarts erbij gehaald om te herstellen (in de tandartsstoel).

04-11-2017 | Man | 62
Keelontsteking
Slechts 2x een capsule ingenomen en acuut met de kuur gestopt door ernstige maagproblemen en knallende hoofdpijn. Ik hield niets meer binnen, zelfs geen slok water. Overgestapt op mildere kuur.

04-11-2017 | Vrouw | 37
amoxicilline (250mg)
Trekken van tand of kies
Bij het plaatsen van een implantaat is mij voor een week dit antibioticum voorgeschreven. Tijdens het slikken nergens last van gehad, twee dagen na het beëindigen van de kuur zie ik er uit als een gevlekte panter.... sla de volgende keer amoxicilline over....

25-08-2017 | Vrouw | 50
Luchtweginfectie
Medicijn gewoon afgemaakt. Ik had alleen hoofdpijn en was benauwd, maar dacht dat dat bij de infectie paste. 2 dagen nadat ik gestopt was kreeg ik netelroos en galbulten. Benauwdheid en hoofdpijn hielden aan. Als tegenmiddel kreeg ik desloratadine en Ventolin. Deze helpen goed, maar nu 7 dagen na gebruik heb ik nog steeds last van af en toe opzettende galbulten en benauwdh[lees meer...]eid. Ik bemerk als het tabletje is uitgewerkt dat ik weer hevig benauwd wordt en ik weer meer jeuk krijg. Wat als de tabletjes op zijn? Maandag zal ik het weten!

07-08-2017 | Man | 62
amoxicilline (250mg)
Longontsteking
Het medicijn gekregen nadat ik koorts had en een longontsteking kreeg. Meteen gestart met de medicatie en nadat ik enkele uren later pijn tussen de vingers kreeg naar bed gegaan omdat ik me niet lekker voelde. Bij wakker worden bleek ik op de hand tussen de vingers ernstig grote vochtblaren te hebben. Ben daarom meteen naar de huisarts gegaan die me andere medicijnen voors[lees meer...]chreef.

27-05-2017 | Vrouw | 63
Bacteriële infectie
Ik kreeg een ernstige ontsteking aan mijn grote teen die na 2 weken niet herstelde. De huisarts schreef mij deze voor om te voorkomen dat de ontsteking in het bot terecht kwam. De een na laatste dag kreeg ik uitslag, dikke rode plekken over mijn hele lichaam. Einde van de dag kreeg ik een hele droge keel en daarna keelpijn. werd ernstig vermoeid en duizelig. Ik had dit me[lees meer...]dicijn nooit mogen hebben i.v.m. ernstig darmontsteking cultus ulcerosa.

25-03-2017 | Man | 56
Trekken van tand of kies
Wat vind ik dit een gif! 3 u na inname overgeven. Daarna diarree en koorts. 4 dagen ziek geweest. Dat dit wordt voorgeschreven

23-03-2017 | Man | 54
Kaakontsteking
Van de tandarts voorgeschreven gekregen vanwege kaakontsteking. Kies is ondertussen getrokken en weinig last; zit twee dagen na afbreken kuur echter nog steeds met ernstige darmklachten en kan niet werken. Wat een paardenmiddel! Never again voor mij.

23-03-2017 | Man | 65
amoxicilline (500mg)
Heb middel gedurende drie dagen gebruikt en gestopt vanwege ernstige maag/darmkrampen en algehele malaise. Slechts 3 pillen gebruikt ! Na 3 dagen gestopt te zijn desalniettemin ernstige jeuk en vlekken (galbulten?) over gehele lichaam. Mate van mijn klachten zijn zo ernstig dat wat mij betreft dit middel direct uit de handel zou moeten genomen.

19-03-2017 | Man | 65
Ontsteking (mond)
Ernstige buikkrampen en in mindere mate misselijkheid. Was in begin niet duidelijk waardoor verschijnselen werden veroorzaakt. Leek op ernstige buikgriep. Ziek naar bed, 's morgens volgende dag veel beter. Middel ingenomen bij ontbijt: weer buikkrampen... Overdag in woonkamer niet actief. Ziek naar bed, 's morgens volgende dag veel beter. Middel ingenomen bij ontbijt: weer[lees meer...] buikkrampen... Overdag in woonkamer niet actief. Mate van bijwerkingen zo ernstig dat ik onmiddellijk met dit middel stop. Klachten zo serieus dat je niet kunt werken! Opvallend dat 's morgens alle klachten verdwenen waren. Die vervolgens weer begonnen zodra het middel weer was ingenomen. Heb dit nooit eerder meegemaakt met enig medicijn.

15-03-2017 | Man | 4
amoxicilline (100mg/ml)
Longontsteking
Mijn zoontje van 4 kreeg dit voor een vermeende longontsteking (bleek later niet het geval na controle door andere huisarts). Al snel werd hij steeds zieker met hoge koorts. Na 2,5 dag zat hij volledig onder de uitslag met een opgezwollen keel en kon hij geen licht meer verdragen. Blijkt een allergische reactie. Het is nu een week later en hij is nog steeds niet volledig h[lees meer...]ersteld van de amoxicilline. Moe, uitslag en buikpijn.

30-01-2017 | Man | 55
Tandvleesontsteking
Antibiotica veroorzaakte jichtaanvallen. De darmflora vernield, daardoor 7 weken last met 20 jichtaanvallen en explosieve ontlasting. Pijnlijke zwellingen van grote tenen en voeten. Met jicht ben je afhankelijk van goede darmflora. De spaanse tandarts in nederlandse praktijk wilde niets anders voorschrijven, ze was onbegrijpbaar in gesprek, niet duidelijk in nederlands. Sp[lees meer...]anje schrijft toch makkelijk antibiotica voor. Apotheek weet dat ik jicht heb, maar gaf dit middel toch mee. Klacht dat ik veel aanvallen had gehad, schrok men wel van, maar uitleg vooraf was ook niet gegeven. Ik kreeg wel afschrift van medicijnen die ze mij leveren, waarop ook de Colchinine voor de jicht staat, maar zij zijn niet genoeg op de hoogte van jicht en darmflora. De huisarts is ook niet op de hoogte van die koppeling. nu dus wel, je moet ze allen apart die problematiek laten koppelen in je behandelgegevens en hopen dat ze er op letten ook bij ziekenhuisbezoek.

29-10-2020 | Vrouw | 33
Tandvleesontsteking
Heb dit medicijn gebruikt vanwege een tandabces. De bijwerkingen waren bij mij erg heftig. Droge huid en mond, brandplekken, tandverkleuring, had de hele tijd het gevoel alsof ik over mijn hele lichaam verbrand was, schimmelinfectie (had ik maar probiotica genomen). Een afschuwelijk medicijn.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum