amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (26 meningen)
Tandvleesontsteking (24 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (15 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Infectie (wond) (7 meningen)
Amandelontsteking (7 meningen)
Ontsteking (mond) (5 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Ziekte van Lyme (2 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (409 meningen)
Augmentin (47 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

16-01-2020 | Vrouw | 49
Middenoorontsteking
Naast dat het niet geholpen heeft, nadat de kuur (1 week) is afgelopen enorme uitslag ontstaan over mijn gehele lichaam. Dit jeukt ook erg.

05-01-2020 | Vrouw | 52
amoxicilline (500mg)
Door dit medicijn heb ik 3 dagen ernstige maagpijn gekregen. Apotheek gebeld en dit is geen reden om een ander merk te krijgen. Ohra vergoedt alleen dit merk. Nu gebruik ik merk sandoz geen maagklachten of wat. Maar ik heb de antibiotica zelf moeten betalen!! Waar ga dit in hemelsnaam heen. Shame on you OHRA

03-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
hallo allemaal heb nu amoxciciline met clavulaanzuur maar ook die heeft nare bijwerkingen heb hiervoor een andere antibiotica gehad dat heet amoxciciline maar dan zonder clavulaanzuur ook daar kreeg ik nare bijwerkingen van zoals een opgezwollen gezicht maar moest hem gebruiken voor een longontsteking

28-12-2019 | Vrouw | 23
Middenoorontsteking
Probeer vlak voor inname wat te eten, dit hielp bij mij tegen de extreme misselijkheid.

14-12-2019 | Vrouw | 48
Longontsteking
Eigenlijk al gelijk na start met de antibioticakuur (Amoxicilline Mylan 500 Mg, 3x pd 1 capsule) hevige diarree en buikkrampen. Ondanks hevige klachten werd mij geadviseerd om de kuur af te maken. Nu 1 week na afronding van de kuur nog steeds hevige diarree met buikkrampen en een pijnlijke branderige keel .

29-10-2019 | Vrouw | 23
Voorhoofdsholteontsteking
Al 4 jaar lang heb ik chronische voorhoofdholte en bijholte ontsteking... Al voor de 3e of 4e keer amoxicilline kuurtje gekregen voor 10 dagen. Helaas heeft het al een paar keer niet geholpen en heb ik pijnstillers mee gekregen (arthrotec 50mg) ook dit wil niet werken dus moet ik nog extra 2 paracetamols 3 x per dag slikken. Helaas wil het allemaal niet werken en heb ik[lees meer...] enorm veel pijn van mijn voorhoofdholte en bijholte ontsteking.... Vor mij dus niet meer zo effectief.. 2 schoonmaak operaties achter de rug, te veel neussprays en zout spoelen. Ik zal de pijn maar helaas moeten accepteren na 4 jaar... En langer...

19-08-2019 | Vrouw | 30
Keelontsteking
Hevige keelontsteking met beginnend abces op de amandel. Hevig opgezette klier in nek. Na 1 dag al bijna geen keelpijn meer en de ontsteking werd snel zichtbaar en voelbaar minder. Erg blij met de werking. Wel dagelijks aan de paracetamol door hevige hoofdpijn gedurende de week van de kuur. Ook wat duf, dunne ontlasting en opgezette buik. Maar dat valt mee. De hoofdpijn [lees meer...]was bijna ondraaglijk soms.

14-08-2019 | Vrouw | 73
Tandvleesontsteking
Heb 2 dagen vreselijke pijn gehad aan kaak/tandvlees, trok naar mijn oor een bovenkaak. Gelijk de tweede dag na de start van het gebruik verlost van de pijn/ verdikking van het tandvlees na een paar uur opengebroken kwam vies spul eruit, eruit gespuugd dit een paar keer. Gaat gelukkig goed heb gelukkig géén last van bijwerkingen.

30-06-2019 | Vrouw | 31
Middenoorontsteking
Ik heb een gehoorgangonsgeking een middenoorontsteking en een geperforeerde trommelvlies. Helse pijn kan ik je vertellen! Het zou na 2 a 3 dagen beter moet zijn na dat de trommelvlies “gesprongen” is zo kon de ontsteking eruit. Nou niet dus! Dag 2 eindelijk medicatie gekregen. Na 2 dagen flinke koorts en troep wat uit men oor kwam, voelde me goed beroerd met het ene momen[lees meer...]t ging het goed en binnen een paar minuten kon het weer omslaan. Nu 3 dagen de medicatie en kan je vertellen dat ik me even beroerd voel ondanks dat de huisarts zij binnen 48 zou je je beter moeten voelen. Pluspunt; ontsteking is echt stukke minder! Echter nog heel veel wondvocht en jeuk in mijn oor. Minpunt; voel me nog altijd even beroerd

29-06-2019 | Vrouw | 48
Tandvleesontsteking
Heb dit medicijn al vaker voorgeschreven gekregen voor verschillende ontstekingen. Ik heb er weinig last van. Een beetje last van mijn darmen, wat dunne ontlasting. Verder niks. Medicijn vind ik effectief. Meestal neemt de ontsteking de derde dag al af.

23-05-2019 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Pericoronitis: infectie rond verstandskiezen met pijn. Na trekken eerste verstandskies 1 week amoxicilline geslikt, geen infectie gekregen en heeft dus goed gewerkt. 2 weken later 3 dagen een soort gelijk antibiotica in griekenland geslikt, vervolgens tweede verstandskies getrokken en 5 dagen amoxicilline geslikt tot dat ik de 5e dag vol zat met huiduitslag en enorme jeu[lees meer...]k, een soort rode bultjes/schijven op mijn lichaam. Ellebogen, knieën, hoofdhuid, benen en buik zaten eronder. Contact gehad met de dokter en moet gelijk stoppen. Nu afwachten wanneer het over is en hopelijk de infectie in mijn mond niet terug komt.

02-05-2019 | Vrouw | 51
Ontsteking (mond)
Ik geloof dat het helpt voor een nare ontsteking in de mond die met veel zwelling gepaard gaat. De scherpte is van de hevige pijn, de zwelling verdwijnt niet. Ik heb nu hoofdpijn, een soort vol gevoel in mijn hoofd en aan de achterkant van mijn hoofd en lichte misselijkheid. Al die zwellingen geven me wat zorgen.

01-04-2019 | Vrouw | 33
Bijholteontsteking
Deze kuur gekregen voor buikholte ontsteking. Veel pijn gehad dus was blij met deze kuur. Na 2 dagen begon het te werken. Helaas wel bijwerkingen voor terug gekregen, misselijk, heftige hoofdpijn, zweten en soms duizelig. Nog steeds niet in staat om te gaan werken. Had ik wel gehoopt met deze medicijnen. Ontsteking is wel weg. Conclusie, met of zonder medicijnen, allebei i[lees meer...]s t eigenlijk niets.

27-03-2019 | Vrouw | 59
Oorontsteking
Maandag begonnen. Dinsdagavond vreselijk duizelig en misselijk. Woensdagochtend nog 1 keer ingenomen, begon weer duizelig te worden. Ben gestopt.

17-02-2019 | Vrouw | 19
Bijholteontsteking
deze antibiotica kuur heeft ook niet geholpen bij mijn bijholte ontsteking. er last gehad van misselijkheid. 1 positief iets, ik ben wel 4 kg afgevallen doordat ik niks wilde eten door de misselijkheid ;)

08-02-2019 | Vrouw | 19
Bijholteontsteking
een paar uur na het innemen van de eerste pil erge misselijkheid. Als ik dan iets probeer te eten heb ik het gevoel dat ik moet overgeven. Ook erg vermoeid en een vaginale schimmel infectie gekregen door de medicijnen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum