Ervaringen met Amoxicilline

amoxicilline

rillingen vermoeidheid verstikkend gevoel allergische reactie buikpijn jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch zweten Misselijkheid jeuk aan arm of been jeuk

Longontsteking (62 meningen)
Keelontsteking (51 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

14-07-2023 | Vrouw | 60
Tandvleesontsteking
10 daagde kuur afgemaakt. 2 dagen later een allergische reactie hele lichaam met jeukende bultjes. Huisarts geïnformeerd, krijg medicijnen om dit te bestrijden Tandvlees ontsteking minder maar niet nog niet over. Niet tevreden over dit medicijn

08-07-2023 | Vrouw | 34
amoxicilline (100mg/ml)
Helicobacter pylori
Voor de bacterie maagzuurremmers en de antibiotica: amoxicilline en claritromycine gekregen. Misselijkheid, extreme vermoeidheid en diarree. Heb totaal geen energie meer. Veels te vol gevoel waardoor eten alleen in kleine beetjes kan. Ben vooral fruit en groente aan het eten. Ik krijg niks anders door mijn keel. Ook af en toe wat gember thee en zo nu en dan water. Ik[lees meer...] slik in de ochtend en in de avond de drie pillen. Absoluut geen pretje om in te nemen. Ik hoop dat ik hierna ervan af ben. Want ik kan absoluut niet nog een kuur aan. Na het lezen hier op de forum. Vitamine B12, probiotica en broccolikiemen gaan nemen. Ik hoop dat het werkt.

25-05-2023 | Vrouw | 41
Voorhoofdsholteontsteking

02-04-2023 | Vrouw | 70
Anti biotica had geen enkel effec Volgens bijsluiter zat. Fabrikant in. Malta

02-03-2023 | Vrouw | 29
Longontsteking
Dit medicijn als kuur tegen een longontsteking voorgeschreven gekregen (5dg, 3x d) bij de huisartsenpost. Koorts verdween na 2 dagen, gevoel van ziek zijn na 4 dagen. Weinig bijwerkingen, alleen een brandende maag en last van mijn darmen. Gelukkig had ik Yakult gekocht, wat het enigszins heeft verminderd. Ik ben helaas nog niet helemaal beter, er zit nog veel slijm en ik h[lees meer...]oor nog allemaal geluiden uit mijn longen. Ik weet niet of dit normaal is, ik heb nog nooit eerder een longontsteking gehad. Wel fijn dat de koorts zo snel weg was!

26-02-2023 | Vrouw | 53
Tandvleesontsteking
Ik had last van kaak-/keelontsteking, misselijkheid en spanningshoofdpijn aan de kant dode kies. Tandvlees was ontstoken. Spoedafspraak tandarts gemaakt want ik had hevige kiespijn met kauwen. Foto gemaakt, geen zwarte vlek zichtbaar wat duidt op dode kies. Koudetest en verkleurde tand wees uit op dode kies. Binnenkort wortelkanaal behandeling onderzoek van 2 uur nodig. [lees meer...] Jeuk, verhoging avonduren, op de 6de dag waterige diarree om 07:00 uur en kon beter kauwen (dode grijskleurige kies. Op derde dag verdween kloppende gevoel en soort van spanningshoofdpijn linkerkant hoofd. Last van vermoeidheid. Tevreden!

22-02-2023 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Ik zou dit middel langdurig slikken in combinatie met een ander middel vanwege mijn chronische blaasontsteking. Echter, ik kreeg al snel druk op de borst en hartkloppingen. Ook kreeg ik last van nachtmerries, iedere dag en mijn stemming werd somber. Helaas moest ik het gebruik staken. Na anderhalve dag waren alle bijwerkingen weg. Wel jammer dat ik het niet kon blijve[lees meer...]n slikken, want het werkte wel. Als het slechts voor een paar dagen zou zijn dan zou ik het wel aanraden, maar voor een langere periode was dit voor mij in ieder geval met deze bijwerkingen niet te doen.

02-02-2023 | Vrouw | 30
amoxicilline (500mg)
Trekken van tand of kies
Ivm alveolitis en lange tijd verhoging en ziek zijn dit medicijn gekregen. Eindelijk na 3.5e weer van de infectie af. Geen bijwerkingen gehad bij het gebruik van dit medicijn. Enkel veranderende geur van urine.

13-01-2023 | Vrouw | 32
amoxicilline (25mg/ml)
Bronchitis
Zeer erge huiduitslag blaasjes korstjes etc breidt zich uit Ben nu 2 weken geleden gestopt met de kuur nog steeds last , het is vreselijk!! Jeukt zo erg

28-12-2022 | Vrouw | 38
Oorontsteking
Mijn klachten begonnen eerst met hoesten en een loopneus. Na een paar dagen had ik een bovenste luchtweg infectie met een middenoorontsteking. Had een enorme druk op mijn oor met enorme oorsuizen en hoorde praktisch niets. Na 1 week kreeg ik eindelijk een kuur van 1 week van de huisarts. Deze heeft voor mijn gevoel de ontsteking van de holtes redelijk verminderd, maar de o[lees meer...]orontsteking totaal niet, waar het voor was bedoeld. Na 1,5 week heb ik nu last van een loopoor en mijn klieren bij de ontstoken oor zijn enorm oogezet. De doofheid met oorsuizen heb ik nog steeds 24/7! Door deze antibiotica krijg ik een zeeeeeer droge mond.

23-12-2022 | Vrouw | 16
amoxicilline (100mg/ml)
Keelontsteking
Keelontsteking + oorontsteking Geen enkele bijwerking van gehad en na 3 dagen voelde ik niet meer dat ik ziek was geweest.

23-12-2022 | Vrouw | 68
Bijholteontsteking
Vanwege aanhoudende klachten dit voorgeschreven gekregen. Op dag 3 minder slijmvorming. Totaal geen last van bijwerkingen behalve iets dunnere ontlasting. Wel direct gestart met probiotica tabletten wat denk ik een goede keus is

09-12-2022 | Vrouw | 35
Longontsteking
Wat fijn dat dit middel bestaat, een longontsteking voelt echt niet fijn, heel dankbaar dat ik dit goed werkende antibioticum heb gekregen. Ik voelde me na de eerste dag van inname al wat minder koortsig en ziek, de ontstekingswaarden in het bloed waren al beduidend lager. En geen noemenswaardige bijwerkingen, zeker niet als je het afweegt tegen hoe een bacteriele longonts[lees meer...]teking naar kan aflopen zonder inname van antibiotica.

28-10-2022 | Vrouw | 25
Helicobacter pylori
Ik begon aan deze medicatie doordat ik besmet ben met helicobacter. Ik sliep er heel erg onrustig van. Hartkloppingen s’nachts en opeens kreeg ik stuiptrekkingen in mijn nek. Deze zijn alleen maar erger geworden. Ook denk ik niet dat de bacterie weg is omdat mijn buikklachten alleen maar erger zijn geworden.

28-09-2022 | Vrouw | 67
Blaasontsteking
En longblaasjes ontsteking

22-09-2022 | Vrouw | 21
amoxicilline (1000mg)
Nadat penicilline tegen mijn ontsteking niet heeft gewerkt en ik er te ziek van werd voor een 20 dagen kuur, overgestapt naar amoxicilline. 3x per dag voor 10 dagen. Moest zeker wat bij gegeten worden, anders overgeven, nu gewoon misselijk. Geen voorstander maar een van de betere antibtioticums die ik gebruikt heb, hopelijk nu wel resultaat :).