amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (28 meningen)
Tandvleesontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (419 meningen)
Augmentin (50 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

27-07-2020 | Vrouw | 42
Kaakontsteking
Na heftige ontstekingspijnen uiteindelijk een ab kuur gekregen. Deze ging na ongeveer 3 a 4 dagen werken. De klachten werden een stuk minder en waren uit te houden. Geen enkele bijwerking gehad.

27-02-2020 | Vrouw | 42
Bijholteontsteking
Van de tandarts amoxicilline gekregen. Wilde dat eerst niet omdat ik er jaren gelden enorme diarree van kreeg. Nu met pro-biotica van orthica niks aan de hand! Geen 1x last van mn darmen gehad, dus echt een aanrader om met pro-biotica te gebruiken!

27-01-2020 | Man | 43
amoxicilline (375mg)
Bacteriële infectie
Exact zelfde hier...loop sindsdien 1 a 2x per week met rode dikke plekken of lip of tong, enkels benen billen et. Rond. Niets helpt denk dat dit echt oorzaak is.

31-10-2018 | Man | 43
Trekken van tand of kies
Als je tintelingen of jeuk in je handen voelt vlak na inname ga gelijk naar dokter/eerste hulp Ik moest er vier tegelijk innemen 1,5 uur voor het trekken van kiezen. toen ik in de wachtruimte zat bij de tandarts begon de binnenkant van mijn handen te tintelen en werden rood. 10 minuten later zat ik helemaal onder de rode vlekken en met witte dikke plekken in het midden.[lees meer...] toen zsm naar de huisartsenpost gereden

14-02-2020 | Vrouw | 44
Luchtweginfectie
2e kuur Amoxicilline Teva gehad..wat een vreselijke bijwerkingen heb ik er van gehad...af en toe misselijk (beetje) at voor het innemen altijd iets. Heb nooit geweten wat erge gejaagdheid was nu wel!!! Doodeng. Tot hyperventileren aan toe, niet prettig. Hoop dat die nare bijwerkingen niet meer te lang duren, 2 dagen geleden laatste pil gehad..

13-12-2017 | Vrouw | 44
Kiespijn
Een kuur voorgeschreven door de tandarts ivm last hebben van een ontstoken verstandskies. Prima middel en geen bijwerkingen gehad. Inmiddels zijn er drie verstandskiezen getrokken door een kaakchirurg. Uit voorzorg (een uur voor het trekken) wederom dit middel in moeten om ernstige infecties te voorkomen. Geen bijwerkingen gehad.

16-05-2021 | Vrouw | 45
amoxicilline (1000mg)
Trekken van tand of kies
Eerste keer dat ik dit antibioticum kreeg, hoef het ook niet meer te hebben want na de kuur kreeg ik over mijn hele lichaam rood jeukende uitslag en kan je zeggen geen pretje. Sindsdien meer allergische reacties op het moment heb ik problemen met een allergische astma waarvan we niet weten waar het vandaan komt.

14-11-2020 | Vrouw | 45
amoxicilline (500mg)
Im gebruik dit voor een bacterie in mijn maag. Sinds ik dit gebruik heb ik hele vuze smaak on mijn mond Van alles geprobeerd om er vanaf te komen tandenpoeten kindertandpasta met mi t smaak. Water drinken sapjes frisdrank thee koffie. Het helpt allemaal niet'nu heb ik ook het idee dat im uit me mond stinkt

29-04-2020 | Vrouw | 45
amoxicilline (100mg/ml)
Kaakontsteking
Helpt effectief en goed, teruggrijpend op de oude anti biotica. Combinatie ammoxiciline en clavulaanzuur werkt effectief en zeer snel

30-01-2018 | Vrouw | 45
amoxicilline (25mg/ml)
Tijdens tandartsbezoek/behandeling complete hartfalen. Huisarts erbij gehaald om te herstellen (in de tandartsstoel).

11-11-2017 | Man | 45
amoxicilline (500mg)
Kom per toeval op deze site, doordat ik een geïrriteerde en branderige tong en lippen heb. Zou aan dit medicijn kunnen liggen. Gisteren het laatste tablet ingenomen, de hoofdpijn is bijna zo goed als weg, maar nog steeds een zeer geïrriteerde tong en lippen. Tong is rood gekleurd met groeven erin. Voel me ook wat zwakjes.. Kreeg het via de tandarts vanwege een wortelkanaal[lees meer...]behandeling. Die pijn en hoofdpijn konden enigszins onderdrukt worden met paracetamol. Hoop nu snel van de klachten af te komen.

15-10-2018 | Vrouw | 46
Voorhoofdsholteontsteking
Na twee dagen in mijn bed met de meest afschuwelijke hoofdpijn ook de huisarts laten komen en de diagnose voorhoofdsholteontsteking en bijholte ontsteking. Meteen amoxicciline voorgeschreven gekregen en daarbij Tramadol pijnstillers. Al binnen 24 uur een lichte vermindering van de hoofdpijn wat al een zegen was maar door de Tramadol veel misselijk en spugen dus na overle[lees meer...]g met de huisarts zelf met de Tramadol gestopt. Binnen weer 24 uur ( dus 48 uur na eerste tablet) voor 75% van de hoofdpijn af, maar inmiddels wel wat bijwerkingen. Ik heb zelf bij iedere antibioticakuur dezelfde darmklachten, nl diarree, en nu dus ook weer. Dit keer echter ook een erg droge mond, smaakverlies, maar het ergste vond ik de slapeloosheid, en de enorme hitte/zweetaanvallen met name ‘snachts. Dan ben je al zo beroerd, en als je dan ook nog eens niet of nauwelijks slaapt dan vreet dat aan je. Ik heb een wisselende lichaamstemperatuur nu maar voornamelijk bloedheet, geen koorts, maar zweet als een gek. Hierdoor dus onrustig in bed ook. Dat is wat ik echt heel jammer vind. Als zelfstandig ondernemer kan ik niet anders dan na een week thuis weer aan het werk te gaan maar ik ben doodop. Ik hoop dan ook echt dat dat verdwijnt na het beindigen van de kuur! Ik ben nog niet helemaal klaar met de kuur dus benieuwd of het uiteindelijk werkt. In het verleden middenoorontsteking gehad icm holte ontsteking en toen twee kuren achter elkaar gehad vd huisarts.

07-08-2019 | Man | 47
Tekenbeet
Preventief op Tekenbeet. Ik heb ze preventief gebruikt als reactie op een teken beet. ik had geen acute klachten Ik ben zeer gevoelig voor antibiotica t.a.v. bijwerking op mijn conditie. Mijn conditie is zeer zwak tijdens de kuur, verschillende types antibiotica in verschillende kuren geeft dit (ook met Clavulaanzuur etc)

08-02-2019 | Man | 47
na 6 dagen gebruik plotseling hele nacht last van jeuk

09-02-2018 | Man | 47
Longontsteking
Kuur van week 3 capsules per dag goed middel werkte snel koorts binnen een dag van 39,7 naar 37,9

28-11-2017 | Vrouw | 47
amoxicilline (750mg)
Kiespijn
Het middel werkt uiteindelijk voor de aandoening, toch veel pijnstilling ernaast gebruikt. Wel erg veel bijwerkingen, persoonlijk zou ik dit middel niet aanraden.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum