flucloxacilline

Wondroos (37 meningen)
Infectie (wond) (26 meningen)
Bacteriële infectie (22 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Ontsteking in de borst (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

31-05-2021 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Ik heb sinds een week flucloxacilline 500 mg gekregen van de dokter vanwege een flinke wond aan mijn been die ontstoken is. Toe ik een paar maanden geleden de wond opliep heb ik al een antibiotica kuur gekregen maar die was anders en hielp wel, nu heb ik een ontsteking opgelopen en werkt de antibiotica niet. Vandaag de dokter bellen voor een consult en nieuwe antibioti[lees meer...]cum.

16-09-2021 | Vrouw | 45
Bacteriële infectie
Gevoel dat de pil in de keel blijft steken. Vervelend om in te nemen op de nuchtere maag. Ook lastig plannen 1 uur voor het eten en 2 uur na een maaltijd. Geen eetlust. Omdat de kuur moet worden afgemaakt ben ik de pillen blijven slikken maar ben blij dat ik er morgen vanaf ben.

18-09-2021 | Vrouw | 46
flucloxacilline (25mg/ml)
Bacteriële infectie
Kuur van 10 dagen ivm huidinfectie. Na 2 dagen gestopt ivm klachten. Met helicopter naar ziekenhuis gebracht. Na een week van onderzoeken was de conclusie dat ik kerngezond was en dat de oorzaak van de klachten wel dit medicijn moet zijn geweest. Vreselijk als je CONTINU MOET bewegen, niet even stil kan zitten of liggen, laat staan slapen. Huidinfectie was wel weg.

02-04-2021 | Man | 46
Ontsteking van de lippen
Na een vermoedelijke infectie van mijn bovenlipwaar ik ook aan behandeld ben, dit medicijn gekregen. Ik weet uit een verleden dat mijn maag en darmen hier niet prettig op reageren. Echter dit keer veroorzaakt het niet één bijwerking. Na eerst niet echt dit medicijn te willen gezien de ervaringen uit het verleden, nu dik tevreden.

03-12-2015 | Man | 46
Wondroos
Naar aanleiding van een wondroos aanval dit medicijn gaan slikken. Het is een beetje uitrekenen, wanneer je moet eten en wanneer je daarna je medicijnen pas mag slikken, maar dat was voor mij geen probleem. 10 dagen lang elke dag 2 x 2 capsules ingenomen. Weinig bijwerkingen, tenzij het koorts is, maar dat kan ook ergens anders aan liggen. Al na enkele dagen begon ik het e[lees meer...]ffect te merken en zag ik de dikte van mijn voet afnemen en ook het warme gevoel begon steeds minder te worden. Wel veel afgevallen in die weken, maar ook goed kunnen eten en weinig last van diarree. Vandaag de laatste dag, dus benieuwd hoe het na morgen gaat.

29-09-2020 | Vrouw | 47
Wondroos
Na inname moet men rechtop blijven zitten voor 30 min, anders is het net of de capsule blijft hangen in de slokdarm wat pijn doet en daar open gaat wat heel vies smaakt, branderig gevoel en misselijkheid veroorzaakt. Meteen na dat uur eten lijkt te verlichten. 10 dgn 4x per dag om 7.00 , 12.00, 17.00, 22.00. Je mag dan eten en drinken tussen 8.00 en 10.00, 13.00 en 15.00[lees meer...], 18.00 en 20.00, 23.00 en 1.00, maar zo laat eet ik niet meer. Je mag tussendoor wel thee en water maar niet in grote hoeveelheden.

05-09-2020 | Vrouw | 48
Wondroos
Door een blaar op mijn hiel en dan op slippers lopen, wondroos gekregen. Koorts, dikke pijnlijke voet. Medicijnen zorgen wel dat het afneemt, maar we zijn op dag 6 van de 10. Het innemen is echt wel een ding. Ik heb normaal nooit problemen met het inslikken van medicijnen, maar deze wel! Ze lijken regelmatig te blijven steken in mijn keel slokdarm, proef soms ook de m[lees meer...]edicijnen. Misselijk, vol gevoel. Nog 4 dagen...!! 🤮 Schema van op lege maag innemen is ook wel even nadenken, maar dat moet je er voor over hebben. Hopelijk wondroos dan helemaal weg.

20-08-2020 | Vrouw | 49
Wondroos
De effectiviteit is prima. Maar de extreme vermoeidheid is vreselijk. En het gevoel dat de pillen ergens blijven hangen. Zoals bij elke antibiotica aan het eind van de kuur een vaginale schimmelinfectie.

08-11-2016 | Vrouw | 49
Slijmbeursontsteking
Na spoedopname en operatie 4 okt. aan infuus gekomen met continu 12 gram per 24 uur, bij thuiskomst nog 2 weken 4x daags 500 mg gebruikt. Vooral op de insteekplaatsen waar infuus heeft gezeten erg veel jeuk. Ook nu nog nadat ik de kuur al bijna een week niet meer slik. Tijdens de infuusperiode (2 wkn) was het net of de ab door de aderen heen brandde. Jeuk toen vooral opgel[lees meer...]ost met ijspackingen. Nu huid vettig houden en vooral niet krabben.

19-10-2018 | Vrouw | 50
flucloxacilline (500mg)
Voorgeschreven vanwege atheroom cyste in borst. Was pijnlijk en gezwollen. Het medicijn werkt maar kreeg na eerste dag inname een migraine aanval. Voor de rest hele tijd misselijk en hoofdpijn. De wond van de borst is wel aan het genezen. Ik hoef dit middel maar een week te nemen. Gelukkig want vier keer per dag twee uur voor inname niet eten en een uur na inname ook niks [lees meer...]eten is nogal een gepuzzel met tijd en wel mogen eten. Is niet handig.

28-09-2018 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Forse ontsteking bij mijn grote teen, kon geen sok 9f schoen meer aan. Slechte bloedvoorziening ivm diabetes

06-05-2018 | Vrouw | 50
Eczeem
Door een allergische reactie had ik ernstige eczeem klachten ip mijn handen en armen. Daar is een bacterie bij gekomen waardoor alles ging ontsteken. Dit was zo ernstig dat ziekenhuisopname ter sprake kwam,zeker toen ik er ook nog wondroos bij kreeg! Eerst de penicilline proberen was mijn keus,ziekenhuis kan altijd nog! Inmiddels 3 dagen bezig met de flucloxacilline en mij[lees meer...]n handen beginnen langzaam te genezen maar de rest van mijn lijf zit onder de rode bulten die heftige jeuk veroorzaken! Jammer dat ik geen foto’s kan plaatsen! Morgen de huisarts bellen om dit te bespreken want de jeuk is gekmakend!

25-03-2018 | Vrouw | 50
Infectie (wond)
Dit middel wil ik nooit meer. Na 2 dagen kreeg ik een onrust in benen en lijf. Vreselijk gevoel. Snachts niet kunnen slapen en naarmate ik slikte voelde ik me al zieker. Dit nooit meer. Geen trek in eten. Zitten liggen en lopen ga maar door! Ook 4 x dus en dan of 2 uur na of 1 uur voor t eten! Maargoed t eten smaakte me al minder dus dat werd wat makkelijker!

31-03-2016 | Man | 50
Infectie (wond)
Bijwerkingen: buikpijn, diarree, vochtophoping, pijn aan de wond op mijn voet.

25-02-2018 | Vrouw | 51
Folliculitis
Sinds twee dagen aan dit medicijn. Lastig te timen omdat het 4x per dag moet. Ook veel last s ochtends van mijn maag als ik de capsule inneem. Het brandt heel weg dan, overdag wat minder last. Effect op de folliculitis nog niet merkbaar na twee dagen.

22-10-2017 | Man | 51
Ontsteking in de borst
Ontstoken cyste/talgklier in borst. De ontsteking werd chirurgisch geopend en schoongemaakt. Ik moest dagelijks 2x daags de wond reinigen en de kuur (5 dagen) afmaken. Na 2 dagen gingen mijn darmen opspelen, werd erg moe maar de wond werd minder.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum