flucloxacilline

Wondroos (37 meningen)
Infectie (wond) (26 meningen)
Bacteriële infectie (22 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Ontsteking in de borst (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

20-10-2018 | Vrouw | 25
Wondroos
Meteen de eerste dag al misselijk erdoor. Vooral na inname en paar uur daarna met eten last. Na paar happen eten kotsneiging. Werkt voor de wondroos goed maar zou het niet nog is willen hebben. Ook gevoelig voor een migraine aanval.

05-03-2018 | Vrouw | 25
Infectie (wond)
Vanwege een wondinfectie op mijn been kreeg ik flucloxacilline voorgeschreven. Tijdens het gebruik hiervan werkte het goed en de ontsteking verdween. Helaas waren er enkele bijwerkingen, maar hier viel mee te leven. Echter kreeg ik na afloop van de kuur last van rode bultjes op mijn lichaam en heel veel jeuk. Wacht hiermee niet totdat het verdwijnt, maar ga gelijk terug na[lees meer...]ar je arts!

25-07-2020 | Vrouw | 26
flucloxacilline (500mg)
Ik heb de medicijnen gekregen omdat ik een bacteriële infectie heb, gepaard met een fixe onsteking in me keel, alles is opgezet waardoor ik al 2 dagen niet had gegeten en weinig had gedronken, na een koortsmeting van 39,8 heb ik medicijnen meegekregen. Helaas vertelde de dokter mij dat ik dit kon innemen samen met 1 ibropufen 400mg en 1 paracetamol 500mg. Ik ben hier heel [lees meer...]ziek van geworden en ik kon niks meer inhouden, doordat ik al niks had gegeten of gedronken ben ik uitgedroogd. Dus heel belangrijk! Gebruik flucloxacilline 500mg niet met ibropufen!

06-10-2017 | Man | 26
flucloxacilline (500mg)
Ongeveer 1.5 week met een ontstoken vinger/nagelriem gelopen in de hoop dat het vanzelf wegging. Toch maar naar de dokter gegaan en die schreef mij flucloxaclilline voor 4 maal per dag. Sowieso al een gedoe met rekenen 1 uur voor of 2 uur na het eten. En na 1 dag gestopt met de inname van de capsules want ze vielen erg verkeerd. Ik werd moe, diaree, misselijk en knallen[lees meer...]de koppijn. Ben er gelijk mee gestopt en heb nu wat anders gehad.

03-08-2021 | Vrouw | 27
Oorontsteking
Ik heb een fikse oorontsteking waarbij druppels met antibiotica niet hielpen, dus deze voorgeschreven gekregen. Zit nu op dag 3 en merk geen verbetering. Wel moet ik na bijna alles wat ik eet of drink overgeven, heb ik eigenlijk helemaal geen honger en ben ik constant zo moe dat ik alleen maar in bed lig. Volgens de arts zou ik met deze antibiotica sneller beter worden maa[lees meer...]r op deze manier zit dat er niet in.

16-10-2021 | Vrouw | 28
Oorontsteking
10 daagse kuur gekregen, i.v.m bacteriële infectie in het oor. De eerste 2 dagen van de kuur wat dunne ontlasting en een flauw gevoel op de maag in de ochtend (op nuchtere maag). Dit verdween eigelijk de 3e dag. De kuur was snel effectief, ik voelde mij de 3e dag al een stuk beter. Kuur met voldoende water innemen. Daarnaast heb ik pro-biotica ernaast gebruikt. K[lees meer...]ortom effectief en weinig bijwerkingen.

18-06-2018 | Vrouw | 28
Ontsteking in de borst
Voorgeschreven gekregen ivm borstontsteking. Ik was heel optijd erbij dus het hielp al na 2 pillen. Kuur was 21 pillen over 7 dagen. In de nacht van dag 6 op 7 gigantisch maagzuur dat niet weg te krijgen was met Rennie en melk. Ook een dag of 3 andere ontlasting gehad. Ook bij de baby. Df gekolfde melk dus niet gegeven. Kuur moet afgemaakt worden maar ik kijk er gi[lees meer...]gantisch tegenop.

14-01-2019 | Vrouw | 29
Wondroos
Na 4 dagen ziekenhuis(kreeg daar antibiotica via infuus) ivm wondroos in het gezicht, thuis verder gegaan met de flucloxacilline. 4x daags 500mg. De wondroos nam snel af. Enige minpunt, soms misselijk.

17-03-2021 | Man | 30
Bacteriële infectie
Na drie dagen gestopt met dit medicijn. De bijwerkingen op de maag zijn erger dan de kwaal

31-07-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële infectie
Kuur gekregen ivm bacteriële infectie in de oksel (folliculitis) Slik de pillen nu 3 dagen en heb weinig bijwerkingen. Wel het gevoel dat de pil ergens blijft hangen en dat terwijl ik altijd supplementen slik die minstens net zo groot zijn en daar nooit last van heb gehad. Ik slik de pil om 07.00-15.00-23.00. Tip: slik tussendoor (moet 4 uur tussen zitten anders zinloos) e[lees meer...]en goede probiotica! Antibiotica doodt helaas ook de goede bacteriën, en als je darmflora niet goed is blijf je kwakkelen met je gezondheid. Ik slik deze dus om 12.00 en 19.00. Biokult heeft een zeer goede probiotica.

05-09-2021 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Vanwege een infectie in een wond dit middel voorgeschreven gekregen. 4x per dag een capsule op een lege maag. Wat een vreselijk middel is het! Heb al vaker antibiotica gebruikt, maar nog nooit zulke bijwerkingen als dit. Ik heb elke na elke capsule binnen een half uur het gevoel dat mijn hele binnenkant weggebrand wordt en zit continu tegen overgeven aan. Omeprazol neemt m[lees meer...]et moeite de scherpe randjes weg. Het branden houdt aan tot de volgende capsule en ik lig er in de nacht wakker van. Ook ben ik enorm vermoeid en heb ik last van mijn darmen.

13-07-2018 | Man | 32

21-10-2015 | Man | 32
Oorontsteking
Heb al 2 weken een ooronsteking, 1e kuur sloeg niet aan was 2 Ab kuur in 1 ofzo. Nu heb ik dus Flucloxacilline 500 mg. Vanaaf ben ik precies 3 dagen bezig, heb veel last van maag- en darmklachten, rommelt de hele dag door.. Innametijden is ff wennen, maar lukt aardig. Hopelijk is vanaf morgen de verbetering te voelen, das normaal 3 dagen.

18-08-2021 | Vrouw | 33
Infectie (wond)
Na de 2de dag ontzettend misselijk, hoofdpijn en last van maag en darmen. Wat een troep is dit spul zeg. Na 3 dagen gestopt. Niet vol te houden.

21-06-2019 | Man | 34
flucloxacilline (500mg)
Ga op dit moment de 5e dag in en het werkt super wbt de ontsteking, moest gister wat meer dan normaal naar de toilet maar moest vandaag verdorie werk afbellen moest zowat vanaf de wc bellen😖 kuur heeft nog tot zondag te gaan nog 3 dagen ai ai ai

31-08-2021 | Vrouw | 35
Bacteriële infectie
Gekregen bij lymfangitis. Heel effectief. Rode streep op mijn been werd met het uur kleiner. Wel last van misselijkheid. Ook nog na de kuur (weet niet of dat ook door de flucloxacilline komt, maar denk t wel)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum