flucloxacilline

Wondroos (37 meningen)
Infectie (wond) (26 meningen)
Bacteriële infectie (22 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Ontsteking in de borst (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

18-10-2017 | Vrouw | 64
Wondroos
Via een piepklein wondje in mijn knie (na een val) wondroos op mijn scheenbeen. Eerst antibiotica creme, 1 week gebruikt, wondroos verdubbeld. Nu sinds 8 dagen aan de Flucloxacilline. 4 x p.d. 500mg. Na 3 dagen wondroos qua omvang voor de helft verminderd, roodheid minder, minder opgezet. Na 5 dagen kreeg ik echt last van een gevoel alsof de capsule in mijn maag is blijven[lees meer...] steken... soms oprispingen, boeren, en nu continue het gevoel alsof de capsule in de maag is blijven steken. Beetje branderig, geen fijn gevoel. 2x 1 dag ziek geweest. De eerste dag van de kuur, alsof ik de kater van de eeuw had, en de 8ste dag ongelofelijk vermoeid. Op de nuchtere maag innemen vind ik wel een dingetje :-( om de 6 uur dus 's nachts ( 05.00 uur) de wekker zetten. Ook heb ik de laatste dagen een enorm opgeblazen gevoel, vooral mijn maag, alsof ik een paar kilo ben aangekomen. Nu nog 2 dagen te gaan, wederom controle huisarts en dan hoor ik of ik kan stoppen of dat er nog 4 dagen bij komen. (Wat ik niet hoop) Dat propgevoel in mijn slokdarm, en gevoeligheid maag vind ik momenteel het vervelendst, zeker als het moment er weer aankomt om weer een capsule tot mij te nemen.

07-06-2020 | Vrouw | 65
Slijmbeursontsteking
Begint te helpen na 8 dagen. Moet het 10 dagen nemen.

09-02-2016 | Vrouw | 65
flucloxacilline (500mg)
medicijn slaat tot nu toe niet aan! vervelende bijwerkingen: misselijkheid en maagklachten.

25-10-2015 | Man | 65
Wondroos
Na drie dagen treedt verbetering op. Wel vervelend dat je rekening moet houden dat de medicatie op een nuchtere maag dient te worden ingenomen. Blijf de eerste dagen in de buurt van het toilet!

14-05-2020 | Vrouw | 66
Wondroos
Voor de 6de keer wondroos aan mijn borst. Voor het eerst dat ik problemen ondervind van deze AB. Een tijdje na innemen van capsule krijg ik een zeer vervelend, branderig gevoel in mijn slokdarm. Gaat soms over na water drinken, soms niet. Is ook niet bij elke capsule.

03-12-2020 | Vrouw | 68
Bacteriële infectie
Ik werd op 9 november j.l. geopereerd aan carpaal tunnelsyndroom en na 3 dagen zoveel pijn in mijn hand dat ik ter controle terugging naar Osaka ziekenhuis in Zwolle, vonden dat ik meer moest oefenen en vervolgens na 2 dagen weer met spoed naar ziekenhuis, waar in totaal 3 dagen achter elkaar onder narcose de hand is schoongemaakt want er zat een zeer ernstige infectie in [lees meer...], vervolgens 8 dagen aan het infuus en daarna naar huis met dit medicijn, Nu is het 3 december en nog niet helemaal genezen en heel veel pijn maar het gaat de goede kant op

10-04-2018 | Man | 68
Blaasontsteking
Ik heb een blaasontsteking veroorzaakt door een staffilococ. In het verleden heb ik een sepsis van de staffilococ gehad.

11-06-2016 | Vrouw | 68
Wondroos
Was eigenlijk heel tevreden over het verloop van het herstel met behulp van de Flucloxacilline. Wat inname betrof: beetje lastig en een gepuzzel qua maaltijden. Wat ik er wel aan over gehouden heb zijn zeer pijnlijke kuiten. Kan nog geen 20 stappen lopen en moet al stoppen zodat de pijn wegtrekt. Was voor mijn wondroos aanval niet het geval. Tenniste 3 x in de week nu [lees meer...]kan dit niet meer. Maandag naar fleboloog, ben benieuwd. Ik geef de Flucloxilline de schuld. Zijn er meer mensen met deze ernstige klacht?

17-10-2021 | Vrouw | 69
Infectie (wond)
Heb een wond op de arm, die is gaan ontsteken. Huisarts dacht aan lymfevat ontsteking. Ontsteking werd al snel minder maar ben erg ziek van deze antibiotica. Heb PDS, dus al heel gevoelige darmen. Neem extra probiotica. Veel hoofdpijn, misselijk , algehele malaise en vreselijk moe. Bel morgen de huisarts, wil hier mee stoppen, ook al is het effectief.

25-05-2020 | Vrouw | 69
flucloxacilline (500mg)
Kreeg dit middel voor 10 dagen voorgeschreven omdat ik een vreemde bobbel op mijn onderarm had die in anderhalve week tijd enorm gegroeid was en rood eruit zag. Dit middel werkte effectief op de ontsteking rondom de cyste (dit is wat ik dénk dat het is) en over 2 dagen kan ik de dokter weer bellen hoe e.e.a. gewerkt heeft. De ontsteking is weg, doch de bobbel van ongeveer[lees meer...] 5 cm. doorsnee is gebleven....Hij voelt hard aan. De plek is iets kleiner geworden, maar je ziet hem en voelt hem nog steeds goed. Vervelende bijwerking in de vorm van maagkrampen en diarree, ook 's nachts!! DIt trad op na een paar dagen innemen. Had de neiging te gaan stoppen, maar ik maak de kuur toch maar af (10 dg. dus)

13-04-2020 | Vrouw | 69
Wondroos
Dolblij met het medicijn. Wondroos aan oor al na twee dagen duidelijk minder. Vooral in coronatijd heel blij dat ik er zo snel vanaf was. Ik ben gevoelig voor wondroos, was al de derde keer, ik weet hoe ernstig het kan worden.

22-11-2018 | Vrouw | 69
flucloxacilline (500mg)
Pijn ging niet over,voet bleef opgezet,rood

25-03-2018 | Man | 77
Infectie (wond)
Plotseling hevige maagberoering gevolgd door diare 1 dag na start gebruik van het middel

05-12-2019 | Vrouw | 81

13-01-2021 | Vrouw | 82
Wondroos
Mijn moeder is 82 en heeft 2x per jaar wondroos, voeten of benen en ook af en toe gezicht helemaal. Dit is een geweldige kuur(10dg 3x 500mg), meestal na 3-4 dagen resultaat. Enigste nadeel dat je goed aan de tijden moet houden, 1 uur voor of 2 na eten. Soms lastig bij ouderen mensen.

02-08-2021 | Vrouw | 83
Infectie (wond)
Infectie, cellulitis, in hand en pijn na 2 dagen duidelijk minder, geplande ditterbehandeling moest helaas uitgesteld worden

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum