flucloxacilline

Wondroos (37 meningen)
Infectie (wond) (27 meningen)
Bacteriële infectie (23 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Ontsteking in de borst (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

03-03-2018 | Vrouw | 59
Ontsteking in de borst
Wondje in tepel is gaan ontsteken. Er kwam ook pus uit. Pijnlijke steken. Klieren vuurrood daardoor. Na 3 dagen vermindering klachten. Minder vurig. Nog wel af en toe steken. Korstvorming op tepel. Geen pus meer. Is nu aan het helen.

25-02-2018 | Vrouw | 51
Folliculitis
Sinds twee dagen aan dit medicijn. Lastig te timen omdat het 4x per dag moet. Ook veel last s ochtends van mijn maag als ik de capsule inneem. Het brandt heel weg dan, overdag wat minder last. Effect op de folliculitis nog niet merkbaar na twee dagen.

21-02-2018 | Vrouw | 57
flucloxacilline (250mg)
Ik kreeg de medicijnen voor een infectie aan mijn vinger. Ik ben erg misselijk geweest van deze medicijnen. Je moet ze geruime tijd voor of na de maaltijd slikken (wat lastig te doen is omdat je ze vier maal zo goed mogelijk over de dag verspreid moet innemen), en hoe beter ik me daar aan hield, hoe misselijker ik werd. Het maagzuurbranden 's nachts was pijnlijk. Het mi[lees meer...]ddel hielp overigens wel goed, na een week was de infectie verdwenen. Bewijs dat het ermee te maken heeft, heb ik natuurlijk niet, maar ik ben sinds de medicijnen drie kilo aangekomen en de gewichtstoename gaat ook twee weken na de laatste pil nog door.

19-02-2018 | Man | 52
Wondroos
nadat broxil volstrekt geen effect had op de wondroos en de wondroos zich uitbreidde en grote open wonden veroorzaakte, kreeg ik flucloxacilline voorgeschreven. De eerde dagen in een hogere dosering, daarna terug naar 4x 500 mg per dag. Binnen een dag zakte de koorts. Binnen 3 dagen werden de plekken rustiger. Kortom: prima

15-02-2018 | Vrouw | 35
Ontsteking in de borst
Effectief middel, na een paar dagen was de ontsteking weg. Nadeel had last van extreme vermoeidheid, misselijkheid, diaree, duizeligheid en in het algemeen je gwn ziek voelen.

10-01-2018 | Man | 53
Hidradenitis suppurativa
Heb voor de zoveelste keer weer last van hidradenitis in de oksel. Tijdens de Kerstdagen op komen zetten, na 4 dagen is de zwelling opengebarsten. De restanten moeten nog operatief worden verwijderd en de huid schoongemaakt. Het medicijn verlicht de klachten goed. Geen last van bijwerkingen. Wel uitkienen/rekenen wanneer ze in te nemen.

30-12-2017 | Man | 37
Gewrichtsontsteking
Ik had deze medicijnen voorgeschreven gelegen ivm een ontsteking in mijn knie die overging in mijn scheenbeen. Na het lezen van de verschillende bijwerkingen op deze site voor ik aan de kuur ging beginnen zag ik er toch wel tegen op. Mijn ervaring na het afsluiten van de kuur is echter erg positief. Had de eerste dag lichte hoofdpijn en de rest van de kuur geen enkele las[lees meer...]t van bijwerkingen. Na 4 dagen verdween de rode huid van mijn scheenbeen en op de laatste dag van de kuur is de pijn uit mijn knie en is hij ook niet dik meer. Kortom veel baat bij gehad.

22-10-2017 | Man | 51
Ontsteking in de borst
Ontstoken cyste/talgklier in borst. De ontsteking werd chirurgisch geopend en schoongemaakt. Ik moest dagelijks 2x daags de wond reinigen en de kuur (5 dagen) afmaken. Na 2 dagen gingen mijn darmen opspelen, werd erg moe maar de wond werd minder.

18-10-2017 | Vrouw | 64
Wondroos
Via een piepklein wondje in mijn knie (na een val) wondroos op mijn scheenbeen. Eerst antibiotica creme, 1 week gebruikt, wondroos verdubbeld. Nu sinds 8 dagen aan de Flucloxacilline. 4 x p.d. 500mg. Na 3 dagen wondroos qua omvang voor de helft verminderd, roodheid minder, minder opgezet. Na 5 dagen kreeg ik echt last van een gevoel alsof de capsule in mijn maag is blijven[lees meer...] steken... soms oprispingen, boeren, en nu continue het gevoel alsof de capsule in de maag is blijven steken. Beetje branderig, geen fijn gevoel. 2x 1 dag ziek geweest. De eerste dag van de kuur, alsof ik de kater van de eeuw had, en de 8ste dag ongelofelijk vermoeid. Op de nuchtere maag innemen vind ik wel een dingetje :-( om de 6 uur dus 's nachts ( 05.00 uur) de wekker zetten. Ook heb ik de laatste dagen een enorm opgeblazen gevoel, vooral mijn maag, alsof ik een paar kilo ben aangekomen. Nu nog 2 dagen te gaan, wederom controle huisarts en dan hoor ik of ik kan stoppen of dat er nog 4 dagen bij komen. (Wat ik niet hoop) Dat propgevoel in mijn slokdarm, en gevoeligheid maag vind ik momenteel het vervelendst, zeker als het moment er weer aankomt om weer een capsule tot mij te nemen.

06-10-2017 | Man | 26
flucloxacilline (500mg)
Ongeveer 1.5 week met een ontstoken vinger/nagelriem gelopen in de hoop dat het vanzelf wegging. Toch maar naar de dokter gegaan en die schreef mij flucloxaclilline voor 4 maal per dag. Sowieso al een gedoe met rekenen 1 uur voor of 2 uur na het eten. En na 1 dag gestopt met de inname van de capsules want ze vielen erg verkeerd. Ik werd moe, diaree, misselijk en knallen[lees meer...]de koppijn. Ben er gelijk mee gestopt en heb nu wat anders gehad.

09-09-2017 | Vrouw | 39
Oorontsteking
Dit middel stopte gelijk de pijn steken en na al 3 dagen waren mijn oren al opgeklaard en alle zwellingen van mijn speekselklieren afgenomen. Iets moeilijk met gebruik...een uur na eten of anders 2 uur voor het eten innemen en dat 4 keer per dag. Maar het verlichting van de pijn en het resultaat waren het waard.

08-06-2017 | Vrouw | 16
Infectie (mond)
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven door mijn huisarts omdat ik een talgklier bij de hoek van mijn mond had die opengemaakt was door de huisarts en er een mogelijke infectie daardoor moest worden tegengegaan. Het vervelende aan dit medicijn in dat je moet wachten met eten dus dat was zeker vervelend met plannen, daarnaast kreeg ik tijdens de kuur last van lichte diarree e[lees meer...]n na de kuur van vaginale schimmel. Voor de rest geen bijwerkingen en er is ook geen infectie opgetreden.

03-03-2017 | Man | 20
Bacteriële infectie
De huid rondom een wond begon steeds roder te worden en spreide zich uit. Na een gesprek met de huisarts dit begonnen te slikken voor eerst 10 dagen en verlengd naar 14 dagen. De roodheid begon zich na 4 dagen langzaam terug te trekken, nog wel roze huid er om heen, maar de felroodheid is verdwenen. Ik werd wel erg futloos en vermoeid, wat natuurlijk niet erg leuk is. Daa[lees meer...]rnaast merkte ik wel dat mijn ontlasting ook niet helemaal door had wat het nou met het medicijn aan moest. Verder was het erg lastig om het 4 keer per dag te doen op een nuchtere maag...

26-02-2017 | Man | 58
Bacteriële infectie
Ik had een fikse ontsteking aan linkerwijsvinger, waarbij er een groot risico was dat deze zou gaan uitbreiden naar de handpalm. De huisarts heeft om die reden zwaar aangezet met 4 maal daags 500 mg 10 dagen lang om een constante Flow te creëren. Een eventuele ontsteking in de handpalm had chirurgisch behandeld moeten worden. Een fijne bijkomende zaak is dat ik mijn hoof[lees meer...]dholtes met verkoudheid kwijt ben en mijn verstopte buis van Eustachius ontstopt is. Voelt uiteindelijk best lekker al met al ik ben tevreden zonder negatieve bijwerkingen bij mij.

16-01-2017 | Vrouw | 35
Krentenbaard
Ik heb dit middel gekregen ivm. krentenbaard in mijn gezicht. Na een dag of drie was de werking duidelijk zichtbaar. Dat is fijn. Wat ik echt heel lastig vind is het innemen. Vier keer per dag een capsule op de lege maag en dat ook nog goed verdeeld is een crime. Zeker op bijv. een werkdag. Het is puzzelen om tot een goed schema te komen. Ik ervaar ook veel bijwerkingen,[lees meer...] te weten: Candida, Lusteloosheid, Misselijkheid, Darmkrampen, Oprispingen, Maagzuuraanvallen. Ik zal echt blij zijn als ik klaar ben... Dan nog even van de Candida af en alles is hopelijk weer normaal.

21-12-2016 | Man | 53
flucloxacilline (500mg)
Ik heb een steunhart en heb 3 weken in het lumc gelegen met longontsteking, deze was bijna over maar kwam weer terug, tevens heb ik last van mijn driveline (een stroomdraad die van mijn controller naar de pomp aan mijn hart loopt) pijnlijk en dik, omdat mijn ontstekingswaarden weer stegen waren ze bang voor een bacterie op mijn driveline als dit gebeurd krijgen ze de bacte[lees meer...]rie niet meer weg en moet je je hele leven antibotica slikken. Slik nu 4x 1000mg voor bijna 4 weken, als ik het inneem dan krijg ik een branderig gevoel in mijn slokdarm en slikken doet pijn tevens heb ik jeuk op mijn voeten. het LUMC gebeld maar ik moet de kuur afmaken, mag nu wel 2x per dag pantoprazol slikken en voor dat ik ze inneem een glas melk drinken dit helpt wel

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum