flucloxacilline

Wondroos (37 meningen)
Infectie (wond) (24 meningen)
Bacteriële infectie (21 meningen)
Ontsteking in de borst (9 meningen)
Oorontsteking (8 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

22-10-2017 | Man | 51
Ontsteking in de borst
Ontstoken cyste/talgklier in borst. De ontsteking werd chirurgisch geopend en schoongemaakt. Ik moest dagelijks 2x daags de wond reinigen en de kuur (5 dagen) afmaken. Na 2 dagen gingen mijn darmen opspelen, werd erg moe maar de wond werd minder.

18-10-2017 | Vrouw | 64
Wondroos
Via een piepklein wondje in mijn knie (na een val) wondroos op mijn scheenbeen. Eerst antibiotica creme, 1 week gebruikt, wondroos verdubbeld. Nu sinds 8 dagen aan de Flucloxacilline. 4 x p.d. 500mg. Na 3 dagen wondroos qua omvang voor de helft verminderd, roodheid minder, minder opgezet. Na 5 dagen kreeg ik echt last van een gevoel alsof de capsule in mijn maag is blijven[lees meer...] steken... soms oprispingen, boeren, en nu continue het gevoel alsof de capsule in de maag is blijven steken. Beetje branderig, geen fijn gevoel. 2x 1 dag ziek geweest. De eerste dag van de kuur, alsof ik de kater van de eeuw had, en de 8ste dag ongelofelijk vermoeid. Op de nuchtere maag innemen vind ik wel een dingetje :-( om de 6 uur dus 's nachts ( 05.00 uur) de wekker zetten. Ook heb ik de laatste dagen een enorm opgeblazen gevoel, vooral mijn maag, alsof ik een paar kilo ben aangekomen. Nu nog 2 dagen te gaan, wederom controle huisarts en dan hoor ik of ik kan stoppen of dat er nog 4 dagen bij komen. (Wat ik niet hoop) Dat propgevoel in mijn slokdarm, en gevoeligheid maag vind ik momenteel het vervelendst, zeker als het moment er weer aankomt om weer een capsule tot mij te nemen.

06-10-2017 | Man | 26
flucloxacilline (500mg)
Ongeveer 1.5 week met een ontstoken vinger/nagelriem gelopen in de hoop dat het vanzelf wegging. Toch maar naar de dokter gegaan en die schreef mij flucloxaclilline voor 4 maal per dag. Sowieso al een gedoe met rekenen 1 uur voor of 2 uur na het eten. En na 1 dag gestopt met de inname van de capsules want ze vielen erg verkeerd. Ik werd moe, diaree, misselijk en knallen[lees meer...]de koppijn. Ben er gelijk mee gestopt en heb nu wat anders gehad.

09-09-2017 | Vrouw | 39
Oorontsteking
Dit middel stopte gelijk de pijn steken en na al 3 dagen waren mijn oren al opgeklaard en alle zwellingen van mijn speekselklieren afgenomen. Iets moeilijk met gebruik...een uur na eten of anders 2 uur voor het eten innemen en dat 4 keer per dag. Maar het verlichting van de pijn en het resultaat waren het waard.

08-06-2017 | Vrouw | 16
Infectie (mond)
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven door mijn huisarts omdat ik een talgklier bij de hoek van mijn mond had die opengemaakt was door de huisarts en er een mogelijke infectie daardoor moest worden tegengegaan. Het vervelende aan dit medicijn in dat je moet wachten met eten dus dat was zeker vervelend met plannen, daarnaast kreeg ik tijdens de kuur last van lichte diarree e[lees meer...]n na de kuur van vaginale schimmel. Voor de rest geen bijwerkingen en er is ook geen infectie opgetreden.

03-03-2017 | Man | 20
Bacteriële infectie
De huid rondom een wond begon steeds roder te worden en spreide zich uit. Na een gesprek met de huisarts dit begonnen te slikken voor eerst 10 dagen en verlengd naar 14 dagen. De roodheid begon zich na 4 dagen langzaam terug te trekken, nog wel roze huid er om heen, maar de felroodheid is verdwenen. Ik werd wel erg futloos en vermoeid, wat natuurlijk niet erg leuk is. Daa[lees meer...]rnaast merkte ik wel dat mijn ontlasting ook niet helemaal door had wat het nou met het medicijn aan moest. Verder was het erg lastig om het 4 keer per dag te doen op een nuchtere maag...

26-02-2017 | Man | 58
Bacteriële infectie
Ik had een fikse ontsteking aan linkerwijsvinger, waarbij er een groot risico was dat deze zou gaan uitbreiden naar de handpalm. De huisarts heeft om die reden zwaar aangezet met 4 maal daags 500 mg 10 dagen lang om een constante Flow te creëren. Een eventuele ontsteking in de handpalm had chirurgisch behandeld moeten worden. Een fijne bijkomende zaak is dat ik mijn hoof[lees meer...]dholtes met verkoudheid kwijt ben en mijn verstopte buis van Eustachius ontstopt is. Voelt uiteindelijk best lekker al met al ik ben tevreden zonder negatieve bijwerkingen bij mij.

16-01-2017 | Vrouw | 35
Krentenbaard
Ik heb dit middel gekregen ivm. krentenbaard in mijn gezicht. Na een dag of drie was de werking duidelijk zichtbaar. Dat is fijn. Wat ik echt heel lastig vind is het innemen. Vier keer per dag een capsule op de lege maag en dat ook nog goed verdeeld is een crime. Zeker op bijv. een werkdag. Het is puzzelen om tot een goed schema te komen. Ik ervaar ook veel bijwerkingen,[lees meer...] te weten: Candida, Lusteloosheid, Misselijkheid, Darmkrampen, Oprispingen, Maagzuuraanvallen. Ik zal echt blij zijn als ik klaar ben... Dan nog even van de Candida af en alles is hopelijk weer normaal.

21-12-2016 | Man | 53
flucloxacilline (500mg)
Ik heb een steunhart en heb 3 weken in het lumc gelegen met longontsteking, deze was bijna over maar kwam weer terug, tevens heb ik last van mijn driveline (een stroomdraad die van mijn controller naar de pomp aan mijn hart loopt) pijnlijk en dik, omdat mijn ontstekingswaarden weer stegen waren ze bang voor een bacterie op mijn driveline als dit gebeurd krijgen ze de bacte[lees meer...]rie niet meer weg en moet je je hele leven antibotica slikken. Slik nu 4x 1000mg voor bijna 4 weken, als ik het inneem dan krijg ik een branderig gevoel in mijn slokdarm en slikken doet pijn tevens heb ik jeuk op mijn voeten. het LUMC gebeld maar ik moet de kuur afmaken, mag nu wel 2x per dag pantoprazol slikken en voor dat ik ze inneem een glas melk drinken dit helpt wel

27-11-2016 | Vrouw | 23
Infectie (wond)
Ruim een week geleden begonnen met dit medicijn i.v.m. een ernstige infectie van een buikwond. Amper bijwerkingen, enkel snel moe en weinig eetlust. Voor de infectie doet het (nog) niks, deze is alleen maar verergerd. Morgen ga ik weer terug naar de huisarts, wellicht is dit gewoon niet de juiste antibioticum.

27-11-2016 | Man | 59
Bacteriële infectie
Ik had last van een bacteriële huidontsteking bij het oor. Kreeg een kuur voorgeschreven 4 x daags 1 capsule voor 10 dagen. Na drie dagen was de huidontsteking verdwenen. Moest natuurlijk de kuur wel afmaken en dat was een behoorlijke opgave. Betekent toch goed plannen met eten en doorgaan tot de 10 dagen voorbij zijn terwijl het euvel al verholpen was. Wel een paar bijwer[lees meer...]kingen zijnde diaree en huiduitslag (bultjes en jeuk). Vandaag de eerste vrije medicijnen-dag dus hoop dat de bijwerkingen snel verdwijnen. Kortom voor mij een goed medicijn met wat ongemakken.

22-11-2016 | Vrouw | 39
flucloxacilline (500mg)
Ik had een ontsteking op me been, dit was de 3e keer al alleen nu het andere been. Been zag rood en dik, omdat ik de klachten herkende direct actie ondernomen. Kreeg een stevige antibiotica 4xdaags, voor of na het eten innemen, dat was soms lastig, om je nuchtere maag gaf geen bijwerkingen. Alleen een vaginale schimmelinfectie krijg je kado, bij deze antibiotica is dat [lees meer...]niet vermeld, de andere vaak wel.

08-11-2016 | Vrouw | 49
Slijmbeursontsteking
Na spoedopname en operatie 4 okt. aan infuus gekomen met continu 12 gram per 24 uur, bij thuiskomst nog 2 weken 4x daags 500 mg gebruikt. Vooral op de insteekplaatsen waar infuus heeft gezeten erg veel jeuk. Ook nu nog nadat ik de kuur al bijna een week niet meer slik. Tijdens de infuusperiode (2 wkn) was het net of de ab door de aderen heen brandde. Jeuk toen vooral opgel[lees meer...]ost met ijspackingen. Nu huid vettig houden en vooral niet krabben.

16-10-2016 | Man | 38
Wondroos
Ik heb deze kuur gekregen omdat in wondroos in mijn arm had. Na vier dagen duidelijk effect en verbetering. Helaas na 10 dagen niet alles over en een verlenging van 10 dagen was nodig. Totaal geen last van bijwerkingen gehad.

31-08-2016 | Vrouw | 35
Bacteriële infectie
Vanaf maandag gestart met deze kuur ivm een ontsteking van de nagelriem. Nu dus de 3e dag. Vanaf gister last van hoofdpijn, diarree en veel maagpijn vanmorgen. Net naar de huisarts gebeld en mag er omeprazol bij nemen. Hopelijk helpt dit. Nagelriem lijkt al wel rustiger en loost geen pus meer.

21-07-2016 | Vrouw | 20
Wondroos
Slik de capsules 4 keer per dag 10 dagen lang en dit al voor de 2e keer aangezien ik binnen een korte periode 2 keer wondroos heb gekregen. Heb totaal geen last van alle bijwerkingen zoals vele zeggen te hebben. Alleen heel soms wat misselijk, maar dat is ook zo weer over. De antibiotica werkt heel goed en al heel snel.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum