Ervaringen met Flucloxacilline

flucloxacilline

Bij  WondroosX

Infectie (wond) (37 meningen)
Bacteriële infectie (33 meningen)
Ontsteking in de borst (12 meningen)
Krentenbaard (10 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

15-09-2023 | Man | 47
Wondroos
Ik had van de een op de andere dag. Een rode, warme, dikke knie. Na een bezoek aan ha. Bleek dit een fikse ontsteking te zijn. Dus een kuur van 10 dagen en deze werd nog 5 dagen verlengt. 4xper dag 500mg. Capsules zijn wat aan de grote kant, maar slikken wel goed weg. Ik kreeg wel last van overmatig maagzuur, dunne ontlasting en hoofdpijn. De laatste twee klachten zijn na[lees meer...] stoppen vd kuur helaas nog aanwezig en worden volgens huisarts door de antibiotica nog steeds veroorzaakt. De ontsteking is gelukkig over.

23-02-2023 | Man | 51
Wondroos
Ik kreeg plots zeer hoge koorts en de volgende morgen was mijn onderbeen en enkel dik en rood. Gelukkig kon ik dezelfde ochtend bij de huisarts terecht, diagnose: wondroos. Ik kreeg meteen deze antibiotica, 4 maal daags in te nemen. Onhandig omdat dit tussen maaltijden moet, dus even puzzelen. Ik vond de capsules ook erg groot en de geur en smaak is inderdaad metalig zoals[lees meer...] hier als werd genoemd. Toch ben ik zeer tevreden want dit medicijn doet wat het moet doen, na 2 dagen merkte ik al het verschil en nu is nog niet eens de hele kuur van 10 dagen klaar en de wondroos is (of lijkt) al helemaal weg. Natuurlijk wel wat bijwerkingen (beetje wazig), maar wondroos is enorm ernstig en voor de snelle genezig heb ik dat er graag voor over. Ik wil gebruikers van dit medicijn dan ook gerust stellen. Je neemt het niet voor de lol, maar de kwaal die dit medicijn oplost is vele malen erger dan de bijwerkingen die er optreden. Tip: ik neem wel per dag een Jakult erbij omdat darmflora beschadigd kan raken door antibiotica.

19-11-2022 | Man | 46
Wondroos
Werkt niet goed tegen wondroos. Lastig met innemen vanwege etenstijden die je moet gaan plannen, want niet innemen tussen 1 uur voor het eten en 2 uur erna. Beetje gruis in stinkende verkleurde urine. Daarna overgegaan op amoxicilline met clavulaanzuur (augmentin) en die werkte een heel stuk beter.

24-08-2022 | Man | 66
Wondroos
Gestart met medicatie toen de wondroos al 10 dagen flink bezig was. Na 24uur groot effect. Na 4 dagen bultjes en jeuk.

01-05-2022 | Man | 64
Wondroos
Innemen gaat prima. Schema 7-12.17-23 uur. Erg misselijk en het gevoel dat er een steen in mijn maag zit. Meeste last hiervan als ik ga liggen. Moet ik na inname nog een tijd blijven zitten? Lijkt namelijk of dit medicijn problemen veroorzaakt als ik gelijk weer ga liggen(wil ook snel weer liggen omdat ik mij moe en beroerd voel door de wondroos) Moe en af en toe slaan[lees meer...] mijn gedachten op hol.

21-03-2021 | Man | 21
Wondroos
Ik had een serieuze infectie achter op mijn kuit, maar door dit medicijn is alles verholpen. 4 x een pil van 500mg per dag hielp mij enorm, en na 48 uur werd de pijn, roodheid, en zwelling een stuk minder dik. Nu 5 dagen later is het bijna helemaal opgelost. top middel

27-09-2020 | Man | 62
Wondroos
Erg misselijk en weinig eetlust. Met veel water innemen scheelt soms. Ook rechtop blijven staan/zitten scheelde bij mij iets. Dus niet gelijk weer in bed gaan liggen, wel lastig als je beroerd bent. Weet niet of het aan de kuur ligt, maar ik voel me na 14 dagen einde kuur nog steeds niet de oude: licht misselijk, moe, slap gevoel, geen verhoging temperatuur overigens. W[lees meer...]ellicht komt dit door de impact van dit medicijn of de wondroos cq. de combinatie van beiden? Anders maar naar de huisarts.

12-08-2019 | Man | 59
Wondroos
Ik moet 4 x per dag 2 x 500 mg slikken, óf 1 uur voor, óf 2 uur na de maaltijd. Ik vind het handiger om 1 uur voor de maaltijd de capsules in te nemen op de lege maag. Mijn schema voor de medicijniname is: 08:00, 13:00, 17:00 en 23:00 Mijn maaltijden zijn dan om: 09:00, 14:00, 18:00 In de ochtend eet ik 2 boterhammen, de middagmaaltijd sla ik vaak over en [lees meer...]om 18:00 eet ik eventueel wat brood met als hoofdmaaltijd veel fruit (banaan, mandarijnen en appel) Tussen de maaltijden door drink ik witte thee. In het begin had ik last van diaree, maar later werd het vaste ontlasting. Ik heb vooral last van verminderde concentratie.

19-10-2023 | Vrouw | 55
flucloxacilline (1000mg)
Wondroos
na knie operatie had ik een na bloeding, op de hechtingen deze heeft nog 6 dagen na de OK dag gelekt en toen was het dicht en werd dezelfde dag dik, warm, zeer rood op de wondgebied waar de lekkage was. had ook wat koorts. was natuurlijk in weekend en heb thuis lopen koelen, dacht dat het bij de na weeen van de operatie hoorde. maandag gebeld met arts en direct getart met [lees meer...]met fluxapen na controle been want het was wondroos. port d'entre de nalekkage wondje/hechting.Ben flink een paar dagen ziek geweest en met de AB eerste dagen slapen, moe, energieloos . De AB met waneer eten en niet is even flink uitvogelen en opletten.. Nu na 10 dagen 6 x 1 gram ben ik terug gezet naar 4 x 1 gram. het is verbeterd maar nog niet weg. voel mij wel stukken beter. so far so good

28-07-2023 | Vrouw | 48
flucloxacilline (250mg)
Wondroos
Na een heftig ongeluk was de schaafwond op mijn been het minste waar ik me druk om maakte. Totdat deze na drie weken ontstoken raakte en ja wondroos. Wat een helse pijn! Heb zitten janken van ellende, pijn en kon nog geen 3 meter lopen. Verder niet superziek klein beetje verhoging. Na 1.5 dag gebruik effect van dit antibioticum. Inname zonder problemen en geen enkele bijw[lees meer...]erking, even rekening houden met wanneer eten maar als je zoveel pijn hebt is dat echt niet heel belangrijk

05-07-2023 | Vrouw | 65
Wondroos
Ik gebruik de antibiotica nu inmiddels 8 dagen, eerste dagen veel last van brandend gevoel in keel en slokdarm, sinds ik de capsules met véél water inneem heb ik geen last meer van het brandende gevoel.Verder doet het medicijn wat het moet doen.

12-06-2023 | Vrouw | 50
Wondroos
Plotseling rode, erg pijnlijk borst. 2 dagen mee gelopen. Toen huisarts. Wondroos. Wondje kon hij niet vinden. 10 dagen 4x per dag 1 capsule. Effect was er vrij snel. Nu bijna een week na de laatste capsule nog steeds een rood plekje op de borst. Wordt steeds kleiner, maar niet weg. Wel groot nadeel was het inname schema. 1 uur na f 2 uur voor capsule eten. Dat was he[lees meer...]t enige dat wel vervelend was. Verder weinig klachten. Wat andere en vaker ontlasting. En 2x een branderig gevoel bij inname, verder niet.

24-04-2022 | Vrouw | 54
Wondroos
Ik was op tijd bij huisarts. Had wel 2 dagen verhoging. Wondroos werd wel minder maar na 10 dagen slikken nog niet weg. Verlengd met 5 dagen. Ben wel inmiddels 2 kg aangekomen ondanks zelfde dieet en sporten. Vocht vasthouden.Ik denk dat ik wat meer water moet drinken. Kreeg het na elke keer slikken benauwd, alsof mijn keel werd dicht geknepen. Ook kreeg ik uitslag over [lees meer...]mijn bovenbenen. Wondroos had ik op mijn arm . Ik heb lymfoedeem door bestraling. Borstkanker gehad. Nu laatste dag vd antibiotica. Wondroos is bijna weg. Toch maar weer naar de huisarts voor beoordeling. Hoop dat ik geen verlenging hoef, vind het toch wel een dingetje met de slikschema.

22-04-2022 | Vrouw | 38
Wondroos
Gekregen ivm wondroos aan mijn arm. Na dag 3 zag ik duidelijk verbetering. Zwelling en roodheid namen af. Ik heb de dosering voor 12 jarigen aangehouden ivm mijn (lichte) gewicht en overgevoeligheid voor medicatie, dus 3 x p/d ipv 4. Op de nuchtere maag voor mij geen doen. Ik kreeg onmiddellijk Maagzuur en braakneigingen. na overleg met de huisarts afgesproken om het na w[lees meer...]at voedsel in te nemen. Vergeleken met andere antibiotica viel deze reuze mee.

19-02-2022 | Vrouw | 54
Wondroos
Door onbekende oorzaak kreeg ik ineens wondroos in mijn gezicht. Omdat ik het niet kende misschien wat laat naar huisarts gegaan ( 3 dagen nadat de verschijnselen begonnen). Ik kreeg een kuur voor 10 dagen, 3x daags 2x 500gr dus best heftig. Innemen van deze capsules was al een drama, ze bleven hangen in me keel maar met heel veel water kreeg ik ze weg. Na 48 uur zag ik we[lees meer...]l heel duidelijk verschil. Zwelling en pijn werden rap minder maar dat werd vervangen door lichte misselijkheid de hele dag door en hoofdpijn. Vooral snachts en smorgens was de hoofdpijn wel heel heftig. Zie je met 3x daags maar eens aan een eetschema te houden #not dus. Ik probeer 7-3-11 aan te houden. Dit medicijn doet zijn werk goed maar door die bijwerkingen hoop ik het nooit meer te hoeven slikken.

02-07-2021 | Vrouw | 56
Wondroos
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Het werkte al op de tweede dag (ik had een kuur voor 10 dagen) en ik had totaal geen bijwerkingen.