Ervaringen met Ciprofloxacine

ciprofloxacine

acute hoofdpijn misselijkheid paniek aanval

Blaasontsteking (153 meningen)
Urineweginfectie (32 meningen)
Nierbekkenontsteking (26 meningen)
Prostaatontsteking (22 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Longontsteking (8 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

15-03-2024 | Vrouw | 47
Darmproblemen - diarree

paniek aanval acute hoofdpijn misselijkheid

Dag 1 perfect. Diarree gestopt na 4 dagen leegloop. Dag 2 Bij inname heel erg zweten, duizelig. Binnen een uur extreme hoofdpijn, misselijk en paniek aanvallen. Zonder overleg gestopt, wat n troep!

30-07-2018 | Vrouw | 72
Darmproblemen - diarree
Eerste dag 2 x ingenomen d volgende dag normale met loperamide iedere 2 uur een capsule. volgende dag was de ontlasting weer normaal maar de twee dagen opvolgende weer vaak naar toilet. derde dag begon normaal maar als er wat eten in mijn maag komt na kwartiertje weer toilet. Mijn indruk is dat dit middel niet helpt. Heb een darmoperatie gehad en preventief een paar chemo[lees meer...] kuren met medicijnen ook chemo pillen krijg je iedere keer te horen komt door de chemo met medicijnen. Het typische is dat Ciprofloxacine als een van de vele bijwerkingen Diarree aan geeft vreemd als dit medicijn voor Diarree is. Voor mij heel vreemd.

06-04-2017 | Man | 71
ciprofloxacine (250mg)
Darmproblemen - diarree
Op advies van thuisvaccinatie meegenomen naar Gambia, om in te nemen bij waterige ontlasting. Ingenomen, hielp geen zier, maar voelde me steeds beroerder, rotdag gehad. Daarop een mijn vertrouwde Immodium smelttablet genomen en de volgende dag was ik weer als nieuw. Toen de bijsluiter eens door gelezen, wanneer je dat doet gebruik je het nooit meer, gezien de meest afschuw[lees meer...]elijke bijwerkingen, tot zelfmoordneigingen aan toe. Wat een troep. Onze Gambiaanse gids kreeg ook darmproblemen, ik heb hem een Immodium gegeven die ik altijd bij me heb en het hielp ook direct. Later bleek Immodium in capsulevorm ook in de Gambiaanse apotheek te koop.

09-01-2017 | Vrouw | 44
Darmproblemen - diarree
Ik ben pas dagen later begonnen met de kuur na het lezen van de bijsluiter en deze berichten, wat erg! Maar ik kan niet anders zeggen, op een paar bijwerkingen na (heel erg koud zijn en pijn in spieren en gewrichten en erg moe), dat ik dat ervoor over heb, omdat ik serieus al 30 dagen in de wc woonde in plaats van in huis! Uit bloedonderzoek en ontlasting kwam geen ontstek[lees meer...]ing of ander engs naar voren, dus deze kuur gekregen om mijn darmflora weer in balans te krijgen. En nu moet ik vandaag en morgen nog de kuur afronden en sinds vandaag woon ik niet meer in het toilet, ik heb de bijwerkingen (wat in mijn geval echt meevalt) er echt voor over!

14-03-2015 | Vrouw | 69
Darmproblemen - diarree
Het komt mij vreemd voor dat van een middel tegen acute diarree ik een middel krijg dat als 'vervelende' bijwerking diarree geeft..... Na drie dagen is de koorts nog steeds 39, en de ontlasting groen....ik ben zelf ook groen - van ellende. ....doodmoe! Middel erger dan de kwaal? Na vijf dagen is de kuur af.. Nog vier pillen te gaan...

25-06-2013 | Man | 34
Darmproblemen - diarree
Voor mij is dit een wondermiddel! Tijdens reizen in onhygienische landen heeft me dit vaak meteen geholpen. Ik koop het meestal preventief (in buitenland). Het werkt meteen bij de eerste pil (wel kuur afmaken! Alleen gebruiken bij langdurige ernstige diarree. Ga bij twijfel altijd naar een dokter voor onderzoek.

09-08-2012 | Vrouw | 47
Darmproblemen - diarree
Kwam thuis van vakantie met een darminfectie en heb dit middel van de arts gekregen. Helpt snel maar de bijwerkingen zijn vervelend. Slaap 's nachts niet en ook geen eetlust. Enorm vieze smaak in mijn mond en het gevoel dat je je mond verbrand hebt. Ik zal blij zijn als ik klaar ben met de kuur!