Ervaringen met Ciprofloxacine

Blaasontsteking (152 meningen)
Urineweginfectie (32 meningen)
Nierbekkenontsteking (26 meningen)
Prostaatontsteking (22 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Longontsteking (8 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

12-03-2014 | Man | 43
Infectie (wond)
Geïnfecteerde wond in de lies. - maagproblemen, veel maagzuur - donkere urine kleur - enkele dagen neerslachtig geweest.

21-04-2013 | Man | 43
Infectie (wond)
help tegen sinus infectie met pseudomonas MAAR mag niet overdreven gebruikt worden anders deze word imuun op zelfde..en dat is mijn geval nu.....

22-07-2014 | Man | 45
ciprofloxacine (500mg)
Infectie (wond)
Moet de kuur 21 dagen slikken na liesbreukoperatie in combinatie met bacteriële ontsteking. Kan de hele dag liggen en heb flink wat napijn na de operatie. Ook de ontstekingen en zwellingen zijn nog erg hinderlijk en pijnlijk na 10 dagen. Na 21 dagen hopen dat het lichaam weer op peil is, maar nu nog erg moe en weinig energie. Ik vermoed dat deze kuur veel energie wegtr[lees meer...]ekt. Slapen doe ik met temazepam en ik slik toch maar gewoon diclofenac 3 x per dag... Nog 11 dagen wachten (en liggen) dus...

25-09-2012 | Vrouw | 55
Infectie (wond)
Ciproxin is een krachtig a.b. maar helaas veel bijwerkingen, die het onmogelijk maakten om mijn kuur af te maken. Ik ging hallucineren, had ontzettende pijn in mijn ribbenkast, mijn ademhaling sloeg soms op hol en ik voelde me heel angstig. De diarree en pijn in mijn knie nam ik voor wat het was.

15-10-2020 | Vrouw | 73
ciprofloxacine (500mg)
Infectie (wond)
In tegenstelling tot mijn verhaal van ongeveer een week geleden, waarin ik aangaf dat ik geen bijwerkingen ervoer van dit antibioticum, wil ik dit verhaal even bijstellen. Effectiviteit praktisch nihil, wond blijft zweren en uitbreiden. Bij de bijwerkingen had ik gelezen dat er problemen met de achillespees konden ontstaan. Dat voelde ik toen niet, maar nu doet die pees [lees meer...]van mijn linkerbeen behoorlijk veel pijn. Ondanks dat de dokter mij, omdat het niet hielp, had voorgeschreven met het slikken door te gaan, moest ik, toen ik die pijn meldde, er meteen mee stoppen. Nu ben ik doorverwezen naar een vaatspecialist.