Ervaringen met Ciprofloxacine

Blaasontsteking (150 meningen)
Urineweginfectie (32 meningen)
Nierbekkenontsteking (26 meningen)
Prostaatontsteking (22 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

25-07-2023 | Man | 39
Longontsteking
Dit middel is mij voorgeschreven vanwege een longonsteking. Nadat ik begonnen ben met het innemen van dit middel merkte ik dat mijn eetlust afnam en dingen anders smaakten dan ik gewend ben. Daarnaast merkte ik dat ik sneller erg emotioneel word terwijl ik normaal nogal stoicijns ben. Maar het ergste kwam op dag 3, toen ben ik midden in nacht naar de eerste hulp gegaan va[lees meer...]nwege ondraaglijke maag en rugpijn. Uiteindelijk met hulp van een morfineprik dit doorstaan en sindsdien aan de maagbeschermers. Helaas zijn na een week mijn klachten van de longontsteking nog steeds niet weg. Dus morgen maar weer naar de huisarts.

16-02-2013 | Vrouw | 50
Longontsteking
zit bijna in de 4e week longontsteking. gaat wat beter maar heb veel last van spieren als bijwerking. en opgezette klieren en nekpijn, hoofdpijn.

20-08-2014 | Man | 53
Longontsteking
Zware longontsteking na het krijgen van Legionella besmetting. 41 graden koorts. 4 dagen ziekenhuis via infuus dit medicijn gekregen, onrustig, trillen, duf. gore smaak, kon niets meer eten alleen appelmoes. vervolg kuur 32 tabletten 500 mg 2 x daags. Hoofd-spier-borstpijn, gehoor verslechtert, hoge tonen klinken harder. Slapen als een os 12 uur per dag min. Nu 6 da[lees meer...]gen geleden laatste tablet ingenomen, maar nog steeds klachten. Ik weet niet zeker of dit nog door de medicatie komt, of de nasleep van Legionella. Tip: probeer toch stukjes te wandelen en een krant te lezen.

30-11-2018 | Vrouw | 63
Longontsteking
Het is een afgrijselijk middel! Enkele dagen na inname kreeg ik tintelingen in mijn rechterhand. Vervolgens werd mijn rechterhand dik en kreeg ik galbulten op mijn rechter bovenarm. Mijn huisarts gaf aan dat er wel honderd bijverschijnselen zijn en dat ik mij geen zorgde moest maken. Na vier dagen raakte mijn rechterhand verlamd. De vijfde dag raakte mijn rechterarm en lin[lees meer...]kerhand verlamd. De zesde dag werd ik grotendeels verlamd in het ziekenhuis opgenomen. De eerste dagen na de opname was ik erg benauwd en kon ik nauwelijks slikken. Het was een zeer afschuwelijke gewaarwording. Na 19 dagen in het ziekenhuis opgenomen te zijn geweest ben ik nog steeds niet geheel hersteld. De spierkracht is grotendeels terug, maar slechts voor een deel in mijn rechterhand en rechterarm.

10-04-2014 | Man | 66
Longontsteking
Middel gekregen om longontsteking op te heffen. Na 2-3 dagen namen de klachten duidelijk af, maar vanaf dag 4 kwamen er bijwerkingen om de hoek kijken zoals stekende pijn in de onderrug. Deze verdwenen weer maar toen begonnen beide achillespezen pijnlijk aan te voelen en kan vanaf dag 6 alleen nog maar strompelen. De werking van het middel is goed alleen de bijwerkingen[lees meer...] zijn verschrikkelijk. Gelukkig is de kuur nu afgelopen en is het afwachten hoe het verder gaat. Voor mij dit middel niet meer.

08-05-2023 | Vrouw | 72
Longontsteking
Bij het innemen van de 1e dosering leken longen en hart een opdonder te krijgen en verloor ik voor 5 minuten mijn bewustzijn.. Mijn man heeft 112 gebeld Het bleek een alergiche reactie te zijn op dit medicijn.