Ervaringen met Ciprofloxacine

ciprofloxacine

artritis van de gewrichten van handen en voeten bloeden in de ogen krachtverlies in armen en handen misselijkheid Overal pijn peesontsteking zwelling van de hand

Blaasontsteking (150 meningen)
Nierbekkenontsteking (26 meningen)
Prostaatontsteking (22 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Longontsteking (8 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

26-10-2016 | Man | 60
Urineweginfectie
Gisteren (25/10/2016) begonnen, vandaag heb ik geen energie meer, ben heel erg moe en ook wel lusteloos. Vorig jaar ook gehad. Tussen kerst en oud en nieuwe op de spoed terecht gekomen, en volgende dag bij huisarts om mijn blaas leeg te laten lopen. Niet fijn.

21-08-2016 | Vrouw | 64
ciprofloxacine (250mg)
Urineweginfectie
Na de zoveelste antibiotica kuur voor de blaasontsteking is ook deze voor mij niet geschikt, te veel bijwerkingen.

03-08-2016 | Vrouw | 19
Urineweginfectie
Gisteren nacht opgenomen in de spoed. Ik had hevige steken in mijn onderrug en was misselijk. Uit bloed en urine test bleek dat er een ontsteking aanwezig was. Infectie van de urinewegen. Ik heb al 3 antibioticapillen genomen en voel me erg suf. Niet leuk want ik moet studeren voor de herexamens.. hopelijk gaat het snel over.

25-06-2016 | Man | 55
Urineweginfectie
Ik voel het meestal vroeg genoeg aankomen mede door doordat ik een suprapub catheter heb voor degene die niet weten wat het is ,een catheter direct door de buikwand in de blaas. Als je gelijk in het begin van de ontsteking kan beginnen dus de 1ste dag 2 en dan de volgen de dag 3 dan heb je de 3de dag al nagenoeg geen last meer, er zit 1 maar aan als je het teveel achter el[lees meer...]kaar slikt kun je er immuun voor worden. Ik heb nog een tip als je arts Ammoxiline clavelaatzuur voorschrijft en je weerstand is niet zo goed dan kun je een schimmel infectie eraan overhouden.

10-12-2015 | Vrouw | 75
Urineweginfectie
Mijn moeder heeft 2x een kuur genomen van in totaal 2 weken, iedere dag 1000mg!!! De eerste kuur sloeg niet aan, dus direct de 2e erachteraan. erg misselijk, nog steeds en na de kuur gewrichtsklachten. Erg vervelend medicijn. Nu bij de orthopeed voor waarschijnlijk peesontsteking!

23-09-2015 | Vrouw | 54
Urineweginfectie
Constipatie, nog meer koorts, geen energie meer, duizeligheid, geen eetlust meer, trillen, voel me nog slechter erdoor

29-08-2015 | Vrouw | 52
Urineweginfectie
heel veel bijwerkingen, ik werd nog zieker dan voordien. Lusteloosheid, grieperig gevoel, bonkende hoofdpijn, stramme gewrichten, pijn aan de achillespezen, en dit laatste was DE waarschuwing om ermee te stoppen!

06-03-2015 | Vrouw | 65
ciprofloxacine (250mg)
Urineweginfectie
Na eerst 24/2 Ivm urineweginfectie monurol 1 zakje voorgeschreven kreeg, leek iets meer te kunnen plassen. Begon de ellende op 3/3 opnieuw, arts urine gebracht en meteen andere kuur gekregen. Ciprofloxacine 2 x dgs 1 tablet. Eerste nacht kramp in kuit en voet. Tweede nacht rollen van de pijn in de zij, en ribbenkast, kramp in beide benen. Benauwd hoesten. Voelde me erg be[lees meer...]roerd, dat vlak voor weekend, dan weer arts gebeld dat ik wilde stoppen, wat ie geen goed plan vond. En dus weer 1 zakje monurol kreeg. Vanavond proberen dan maar. hopen dat mn pijn in ribben en zij weg wil trekken, en benauwdheid. Wat is dit voor een vreemd middel toch? Lees hier dat er veel mensen zijn met bijwerkingen. En er nog mee tobben