Blaasontsteking (128 meningen)
Nierbekkenontsteking (23 meningen)
Prostaatontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (9 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

07-09-2012 | Vrouw | 38
Urineweginfectie
Ben vandaag begonnen met ciprofloxacine na twee kuren gaan we dit proberen maar ik moet zeggen dat ik na een tablet al aardig wat bijwerkingen voel waaronder benauwdheid en trillen ik weet niet of ik er wel mee door wil gaan vind het allemaal wel eng of ik de dokter moet bellen weet ik niet voel ik me morgen nog zo dan bel ik

13-08-2012 | Vrouw | 40
Urineweginfectie
slechte ervaring, voel mij nu tijdens het gebruik na 5 pillen (kuur duurt tot 18 augustus het is vandaag 13 augustus) vreselijk . Maagpijn heel erg veel kramp, kortademig van de pijn en draaierig/misselijk gevoel. Ik voel me zieker dan voor het gebruik van de medecijnen heel erg opgezette buik alsof die uit elkaar klappen gaat. Ik heb een buik zo opgezet alsof ik hoog zwa[lees meer...]nger zou zijn. al met al vreselijk medicijn, ondanks het bellen van de huisarts adviseerde de assistente mij dit medicijn gewoon te blijven gebruiken.

04-06-2011 | Vrouw | 22
Urineweginfectie
Hele nare bijwerkingen gehad met dit medicijn. Misselijkheid en hoofdpijn, en daarnaast vanmorgen een paniekmoment gehad. Gevoel dat mijn keel dik werd en ik niet meer kon slikken/ademen. Verder werd ik erg duizelig en had ik het gevoel elk moment flauw te kunnen vallen. Ook voelde ik mijn armen niet. Een hele nare ervaring. Dit is pas de 2e dag dat ik het medicijn gebruik[lees meer...].

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum