Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (207 meningen)
Yasmin (183 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (51 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

25-09-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Dochter van toen 12 op advies van huisarts begonnen met deze pil vanwege heftige menstruatie. In de maanden erna ging het steeds slechter met dochter. Depressief, moe, niet naar school willen, suĆÆcidaal etc. Diverse ggz instellingen al geweest en sinds augustus 2017 niet meer naar school. Antidepressiva sinds dec 2017 . Deze onderdrukt wel de ergste paniekaanvallen maar[lees meer...] het rotgevoel bleef. Zelfs begonnen met Bach therapie. Totdat ik 2 maanden geleden deze berichten over deze pil las. Per direct en zonder overleg met huisarts gestopt met de pil. En nu ..6 weken later... ik zie weer mijn oude vrolijke gezellige dochter langzaam terugkomen. Ze ziet weer toekomst. Ze wil weer sporten. Ze begint met thuisonderwijs. Ze wil weer met vriendinnen afspreken. Kan het dan al die rottijd aan die verdomde pil hebben gelegen? Heeft die de pubertijd van mijn dochter kapot gemaakt? Ik ga het echt geloven. Dus bij deze een waarschuwing voor ander tienermeiden. Pas op met deze pil.
18-09-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben 18 jaar oud en begon deze pil vorig jaar te slikken als vorm van anticonceptie. Het hele jaar voelde ik me niet gelukkig. Ik was net begonnen aan mijn nieuwe studie, die ik overigens heel leuk vind, en toch voelde ik me zo. Na een leuke dag kon ik in de avond in huilen uitbarsten, ookal was daar totaal geen reden voor. Ik kon soms ontzettend boos op mijn vriend word[lees meer...]en, en ook daar zat dan geen reden achter. Ik voelde mij vaak eenzaam en heb ontzettend last van anxiety. Ik voel me over vrijwel alles heel onzeker. Vandaag ben ik deze pil gaan Googlen en ik schrok enorm van wat ik zojuist heb gelezen. Ik herken mij in alles! Morgen ga ik een afspraak met de huisarts maken om van deze afschuwelijke pil af te komen.
28-08-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

I'm not Dutch, so I'll share my experience in English. I've taken this brand for a year. There have been no serious physical side effects for me, however, I've become very moody and had my downs very often (and they're getting worse as the time passing). I didn't have an obvious PMS before taking the pill and now I have it for sure, a pretty serious one as well. Now I'm [lees meer...]about to finish my last round and changing into another one.
28-08-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Deze pil is mij door een specialist voorgeschreven om hormonale schommelingen te voorkomen, aangezien ik een instabiele suikerspiegel heb (diabetes type 1) In deze tijd gebeurde er van alles en fysiek stond alles op de kop. Herstellen van kanker, diagnose type 1 diabetes, ontstekingen in mijn hoofd, veel huidproblemen, flinke buikpijnaanvallen en op den duur dagelijkse ho[lees meer...]ofdpijn. Ding voor ding werd bekeken en heb veel behandelingen, ingrepen en revalidatie gehad. Vwb de hoofdpijn lag er bij de pijnpoli al een plan klaar om zenuwbanen te gaan platspuiten. Morfine had ik al in huis omdat niets meer hielp. Ben zelfs volledig afgekeurd. In het voorjaar de pil eens laten staan omdat ik me ineens bedacht dit het gebruik overeen kwam met de duur vd dagelijks forse hoofdpijnen. Met dat ik stopte was ik al heel snel vd forse hoofdpijn af en daarna zakte mijn bloeddruk nog s zoveel, dat ik slecht 1 medicijn per dag nodig ben ipv 3. Daarbij hoef ik veel minder insuline te spuiten want reageer daar veel beter op. Dus dat zijn al hele wezenlijke dingen. Echt te bizar!! Lees tevens dat het galstenen kan vormen. Vorige zomer is mijn galblaas verwijderd ivm meerdere maanden aan koliekaanvallen. Na een echo bleek door grote galstenen?! Toeval? Geen idee. Maar de rest is duidelijk bewijs van hoe slecht dit middel kan uitpakken
25-08-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Moest 3 maanden deze pil slikken ivm mogelijke cystes. Ben nu na anderhalf strip per direct gestopt, nadat ik al deze verhalen las en spontaan in huilen uitbarstte. Ik voel me zo vreselijk somber de laatste weken, emotioneel afgevlakt, heb nergens zin en geen gekke bui meer gehad. Mijn libido is volledig weg en heb last van zweetaanvallen. Voel me continu moe en lusteloos.[lees meer...] Ik ben nu 38, heb eerder microgynon30 geslikt vanaf mijn 16e tot en met 25 en na 2 bevallingen nog een poosje. Na mijn 30e gestopt en voelde me toen ineens weer 'gewoon' worden, mijn libido kwam weer terug. Maar het effect van deze pil is vele malen erger, heb me nog nooit zo gevoeld!! Wat een vreselijke pil is dit. Grote afraden.
22-08-2018

04-08-2018

31-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Fijn om niet ongewenst zwanger te raken, maar vervelend van de lange menstruaties.
23-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben nu iets meer dan een maand aan de pil en ik ben al vijf kilo aangekomen. Ik denk dat ik vocht vasthoud want mijn voeten, enkels en borsten zijn dikker geworden. Mijn borsten doen erg veel pijn. Ik hoop dat mijn klachten nog zullen wegtrekken; ik heb gelezen dat de bijwerkingen in de eerste drie maanden het ergste zijn.
12-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Op advies van specialist kreeg ik Levonorgestrel/ethinylestradiol. Er was geen merk bij genoemd. In de apotheek kreeg ik Sandoz. Vanaf dag 1 heel veel bijwerkingen: missselijk, overgeven, buikkrampen, duizelig, zweet aanvallen, wakker worden van de misselijkheid en pijn. zweet aanvallen. Omdat ik er zo ziek van werd, terug naar de huisarts gegaan, die behandelin[lees meer...]g van specialist over nam. Ze zeid dat ik het wel moest blijven gebruiken en nog een tablet proberen. Helaas wordt het alleen maar erger. Zelf vermoed ik nu dat het komt door de hulpstoffen die in het medicijn zitten. Ik heb gevraagd of ik wat anders kon krijgen. Dat kon niet omdat dit het medicijn is wat wordt geleverd, omdat het het goedkoopste is. Nu is goedkoop in mijn geval duurkoop. En ik moest het nog zelf betalen ook. Dus wat is nu dat het goedkoop is, de verzekering betaald het niet eens. Je bent ook verplicht om meteen een heel doosje van 3-strips af te nemen. Terwijl bij andere medicijnen je vaak ook gewoon de eerste keer 1 strip of enkele stuks kan krijgen. Medicatie verspilling als dus blijkt dat het niet geschikt voor je is.
11-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Hoi ik ben 17 jaar en slik de pil nu 3 maanden, ik heb bijna geen last van bijwerkingen, alleen af en toe wat hoofdpijn of last van mijn onder rug. Ben best tevreden want ik gebruik het voor anti conseptie en menstruatie pijn. šŸ‘šŸ¼
10-07-2018

Lage rugpijn

Wel 70% minder rugpijn de 1e keer bij eisprong en menstruatie. Maar n bezig met 2e menstruatie en alles wat slecht kan gaat slecht.... zie symptomen
03-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Alleen in het begin had ik last van bijwerkingen (hele erge misselijkheid en hoofdpijn). Ik slik het nu een tijdje en heb nergens last van. Geen gewichtstoename, geen sombere gevoelens, geen hoofdpijn etc. Na de stopweek ben ik wel ongeveer 2 dagen misselijk, maar verder nergens last van.
03-07-2018

Buikpijn

Ik zit nu vijf maanden aan deze pil. Begon aanvankelijk omdat ik heel veel last had van mijn ongesteldheid (hevige buikkrampen) en sinds april ook voor veilige seks. Sinds ik aan de pil zit ben ik niet meer zo zwaar ongesteld. Ik heb nog wel eens kramp in mijn stopweek maar het is lang niet zo erg als voordat ik aan de pil begon. Ook bloed in minder. Ik heb niet zo'n last [lees meer...]van hele vervelende bijwerkingen. Ik merk wel dat sinds ik aan de pil zit emotioneler ben, ik moet ineens veel sneller huilen van zielige filmpjes of bepaalde gebeurtenissen. Ik heb ook wel eens dat ik ineens 'zin' heb om te huilen terwijl er niets aan de hand is. Het is zeker niet zo dat ik neerslachtig of verdrietig ben geworden maar het zijn gewoon soms die rare buien. Ik probeerde pas geleden ook door te slikken, maar halverwege de tweede strip kreeg ik een doorbraakbloeding. Toen heb ik de strip afgemaakt en daarna een stopweek ingelast, waardoor ik dus zo'n 3 weken heb gebloed.. Ik denk wel dat het per persoon verschilt hoe je lichaam op de hormonen in de pil reageren; ik heb vriendinnen die aan dezelfde pil zitten en geen last hebben van doorbraakbloedingen en rustig een paar strips achter elkaar kunnen slikken.
25-06-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Door de huisarts is mij Mircrogynon 30 voorgeschreven, maar helaas kreeg ik deze anticonceptie. De nacht na inname werd ik wakker van de hartkloppingen en slapeloosheid. Ik dacht dat het hoorde bij het wennen aan anticonceptie door mijn lichaam, maar helaas gingen deze klachten niet weg. De nachten hierna heb ik steeds maar enkele uren geslapen en werd ik midden in de nach[lees meer...]t wakker van rusteloosheid en hartkloppingen. Overdag was het niet veel beter; ik was niet vooruit te branden, ik doseerde mijn energie (na het oplopen van een trap was ik kapot en had ik een verhoogde hartslag), daarnaast was ik enorm emotioneel en kon ik constant blijven huilen zonder reden. Aangezien deze bijwerkingen te overheersend waren heb ik in overleg met mijn huisarts besloten om over te stappen op originele Microgynon 20 (hierbij is dus ook de hoeveelheid werkzame stoffen verlaagd). De hartkloppingen het 's nachts waren meteen na inname van het eerste tablet weg. Normaal ben ik een stabiele, vrolijke, energieke jonge meid, maar ik bleef enorm emotioneel en moe, ik had het gevoel dat ik oververmoeid was en dat ik dagen achter elkaar kon slapen. Na 4 dagen gebruik veranderde er niks aan deze bijwerkingen, en heb ik na overleg met mijn huisarts besloten om per direct te stoppen. Vanaf de dag erna voelde ik me langzaam weer mezelf worden, en na een week ben ik weer helemaal de oude en heb ik weer zin Ć©n energie om dingen te ondernemen. Dat ik nu mega onregelmatige ongesteld blijf, is dan maar zo. Maar de bijwerkingen wogen niet op tegen regelmatig ongesteld zijn.
24-05-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Na een pauze van 6 jaar wee aan pil begonnen. Ik wilde de originele Microgynon 30, maar ik kreeg helaas deze pil. Na 1 maand begonnen de klachten. Tweemaal blaasontsteking, ernstige maag- en darmklachten, kramp in spieren en veel misselijk zijn. Ben door de mallemolen gegaan in het ziekenhuis (ik verdacht de pil destijds nog niet), maar men vond niks. Nu 5 maanden later he[lees meer...]b ik besloten deze pil niet meer te nemen. Ik ben gemiddeld twee weken in de maand geveld door ernstige buik/rugpijn en mijn priveleven lijst hier hevig onder. Bijkomend nadeel: deze pil is een slag groter dan de Microgynon en is ruw, ik kon hem amper doorslikken.. Na alle gruwelverhalen die ik heb gelezen is het even klaar voor mij. Ik duim dat mijn natuurlijke menstruatie weer op gang komt en hopelijk minder heftig zal zijn.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum