Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (203 meningen)
Yasmin (182 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (50 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

23-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben nu iets meer dan een maand aan de pil en ik ben al vijf kilo aangekomen. Ik denk dat ik vocht vasthoud want mijn voeten, enkels en borsten zijn dikker geworden. Mijn borsten doen erg veel pijn. Ik hoop dat mijn klachten nog zullen wegtrekken; ik heb gelezen dat de bijwerkingen in de eerste drie maanden het ergste zijn.
12-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Op advies van specialist kreeg ik Levonorgestrel/ethinylestradiol. Er was geen merk bij genoemd. In de apotheek kreeg ik Sandoz. Vanaf dag 1 heel veel bijwerkingen: missselijk, overgeven, buikkrampen, duizelig, zweet aanvallen, wakker worden van de misselijkheid en pijn. zweet aanvallen. Omdat ik er zo ziek van werd, terug naar de huisarts gegaan, die behandelin[lees meer...]g van specialist over nam. Ze zeid dat ik het wel moest blijven gebruiken en nog een tablet proberen. Helaas wordt het alleen maar erger. Zelf vermoed ik nu dat het komt door de hulpstoffen die in het medicijn zitten. Ik heb gevraagd of ik wat anders kon krijgen. Dat kon niet omdat dit het medicijn is wat wordt geleverd, omdat het het goedkoopste is. Nu is goedkoop in mijn geval duurkoop. En ik moest het nog zelf betalen ook. Dus wat is nu dat het goedkoop is, de verzekering betaald het niet eens. Je bent ook verplicht om meteen een heel doosje van 3-strips af te nemen. Terwijl bij andere medicijnen je vaak ook gewoon de eerste keer 1 strip of enkele stuks kan krijgen. Medicatie verspilling als dus blijkt dat het niet geschikt voor je is.
11-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Hoi ik ben 17 jaar en slik de pil nu 3 maanden, ik heb bijna geen last van bijwerkingen, alleen af en toe wat hoofdpijn of last van mijn onder rug. Ben best tevreden want ik gebruik het voor anti conseptie en menstruatie pijn. šŸ‘šŸ¼
10-07-2018

Lage rugpijn

Wel 70% minder rugpijn de 1e keer bij eisprong en menstruatie. Maar n bezig met 2e menstruatie en alles wat slecht kan gaat slecht.... zie symptomen
03-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Alleen in het begin had ik last van bijwerkingen (hele erge misselijkheid en hoofdpijn). Ik slik het nu een tijdje en heb nergens last van. Geen gewichtstoename, geen sombere gevoelens, geen hoofdpijn etc. Na de stopweek ben ik wel ongeveer 2 dagen misselijk, maar verder nergens last van.
03-07-2018

Buikpijn

Ik zit nu vijf maanden aan deze pil. Begon aanvankelijk omdat ik heel veel last had van mijn ongesteldheid (hevige buikkrampen) en sinds april ook voor veilige seks. Sinds ik aan de pil zit ben ik niet meer zo zwaar ongesteld. Ik heb nog wel eens kramp in mijn stopweek maar het is lang niet zo erg als voordat ik aan de pil begon. Ook bloed in minder. Ik heb niet zo'n last [lees meer...]van hele vervelende bijwerkingen. Ik merk wel dat sinds ik aan de pil zit emotioneler ben, ik moet ineens veel sneller huilen van zielige filmpjes of bepaalde gebeurtenissen. Ik heb ook wel eens dat ik ineens 'zin' heb om te huilen terwijl er niets aan de hand is. Het is zeker niet zo dat ik neerslachtig of verdrietig ben geworden maar het zijn gewoon soms die rare buien. Ik probeerde pas geleden ook door te slikken, maar halverwege de tweede strip kreeg ik een doorbraakbloeding. Toen heb ik de strip afgemaakt en daarna een stopweek ingelast, waardoor ik dus zo'n 3 weken heb gebloed.. Ik denk wel dat het per persoon verschilt hoe je lichaam op de hormonen in de pil reageren; ik heb vriendinnen die aan dezelfde pil zitten en geen last hebben van doorbraakbloedingen en rustig een paar strips achter elkaar kunnen slikken.
25-06-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Door de huisarts is mij Mircrogynon 30 voorgeschreven, maar helaas kreeg ik deze anticonceptie. De nacht na inname werd ik wakker van de hartkloppingen en slapeloosheid. Ik dacht dat het hoorde bij het wennen aan anticonceptie door mijn lichaam, maar helaas gingen deze klachten niet weg. De nachten hierna heb ik steeds maar enkele uren geslapen en werd ik midden in de nach[lees meer...]t wakker van rusteloosheid en hartkloppingen. Overdag was het niet veel beter; ik was niet vooruit te branden, ik doseerde mijn energie (na het oplopen van een trap was ik kapot en had ik een verhoogde hartslag), daarnaast was ik enorm emotioneel en kon ik constant blijven huilen zonder reden. Aangezien deze bijwerkingen te overheersend waren heb ik in overleg met mijn huisarts besloten om over te stappen op originele Microgynon 20 (hierbij is dus ook de hoeveelheid werkzame stoffen verlaagd). De hartkloppingen het 's nachts waren meteen na inname van het eerste tablet weg. Normaal ben ik een stabiele, vrolijke, energieke jonge meid, maar ik bleef enorm emotioneel en moe, ik had het gevoel dat ik oververmoeid was en dat ik dagen achter elkaar kon slapen. Na 4 dagen gebruik veranderde er niks aan deze bijwerkingen, en heb ik na overleg met mijn huisarts besloten om per direct te stoppen. Vanaf de dag erna voelde ik me langzaam weer mezelf worden, en na een week ben ik weer helemaal de oude en heb ik weer zin Ć©n energie om dingen te ondernemen. Dat ik nu mega onregelmatige ongesteld blijf, is dan maar zo. Maar de bijwerkingen wogen niet op tegen regelmatig ongesteld zijn.
24-05-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Na een pauze van 6 jaar wee aan pil begonnen. Ik wilde de originele Microgynon 30, maar ik kreeg helaas deze pil. Na 1 maand begonnen de klachten. Tweemaal blaasontsteking, ernstige maag- en darmklachten, kramp in spieren en veel misselijk zijn. Ben door de mallemolen gegaan in het ziekenhuis (ik verdacht de pil destijds nog niet), maar men vond niks. Nu 5 maanden later he[lees meer...]b ik besloten deze pil niet meer te nemen. Ik ben gemiddeld twee weken in de maand geveld door ernstige buik/rugpijn en mijn priveleven lijst hier hevig onder. Bijkomend nadeel: deze pil is een slag groter dan de Microgynon en is ruw, ik kon hem amper doorslikken.. Na alle gruwelverhalen die ik heb gelezen is het even klaar voor mij. Ik duim dat mijn natuurlijke menstruatie weer op gang komt en hopelijk minder heftig zal zijn.
23-05-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Prima pil, mee begonnen door onregelmatige menstruatie maar toen de tijd een beginnende relatie dus kwam het steeds beter uit, nu 2,5 jaar later nog steeds tevreden. Vaak last van de bijwerkingen misselijkheid en hoofdpijn en ook helaas erg veel gewichtstoename gekregen.
05-05-2018

prima lichte pil
05-05-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ben 5 jaar geleden overgestapt van Mersilon naar deze pil. Sins ik deze pil gebruik was ik niet meer dezelfde, van vrolijk en positieve springen in het veld, een saaie chagrijn. Ik ben een vrouw van 45 jaar en heb geen relatie meer, dus op een gegeven moment zag ik het nut van de pil innemen ook niet meer in omdat ik ook geen gemeenschap meer heb. Ben dus een maand ges[lees meer...]topt ermee, vond het wel een beetje eng omdat ik een leeftijd heb waar de overgang ook op de loer ligt. Ik heb me in die maand nog nooit zo gelukkig gevoelt nergens last van en ik was weer de vrolijke mafketel die ik vroeger was. Anyway de maand daarna toch weer begonnen ermee omdat mijn vriend en ik weer contact hadden met elkaar, zekere voor het onzekere, en ja hoor daar was de chagrijnige heks weer. Om een heel lang verhaal kort te maken, ABC IK KAP ERMEE, wat een ellendig spul is dit zeg het beĆÆnvloed gewoon mijn leven. Geen aanrader dus. Vanaf nu lekker ontpillen en die troep hoef ik niet meer in mijn lijf zeker deze pil niet. Ik ben wel geschrokken van alle reviews, maar heel veel puzzel stukken vallen op zijn plaats in mijn beslissing. dank daarvoor dames.
03-05-2018

Bloedarmoede

Ze zouden dit medicijn niet mogen voorschrijven. Begin hier nooit aan wat een ellende. Ik ben normaliter altijd een energiek en positieve persoon, maar werd in een keer zo somber van dit medicijn. Zogenaamd is dit de beste pil met de minste bijwerkingen. Ja hoor ik heb me nog nooit zo rot gevoeld. Enfin, ben een week gestopt en gaat weer super gelukkig! Liever PMS dan dit![lees meer...]!!
01-05-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben door dit product nog nooit zwanger geraakt. Dat is dan ook het enige positieve aan deze hele pil. Vanwege het huidige zorgstelsel krijg ik elke keer een andere pil, die wellicht dezelfde hoeveelheid hormonen bevatten, maar wel andere hulpstoffen waar ik niet goed op reageer. "Pech" volgens de huisarts en de apotheek. Overigens wel lastig om een recensie te plaatsen [lees meer...]voor dit middel omdat dus elke variant van deze pil weer andere hulpstoffen heeft en daarmee andere bijwerkingen.
23-04-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik las laatst online veel negatieve berichten over deze pil, maar zelf slik ik deze al 7 jaar met heel veel tevredenheid. Reden voor gebruik is natuurlijk zwangerschapspreventie, en dat doet hij heel goed. Heb daarnaast van mezelf een onregelmatige cyclus, maar met deze pil valt het heel gemakkelijk te reguleren. 3 weken niks, 1 week ongesteld. Vaak maar 4 of 5 dagen een l[lees meer...]ichte bloeding, wel natuurlijk hoofdpijn, buikpijn en pijn in m'n onderrug, maar veel minder dan zonder pilgebruik. De bijwerkingen die andere noemen (stemmingswisselingen, extreme moeheid, enz.) heb ik nooit gemerkt.
12-04-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na 10 jaar een spiraal gehad te hebben besloot ik om de pil te gaan gebruiken. Mede vanwege kinderwens op korte termijn. Ik pas Ć©Ć©n week bezig maar ik voelde me zo slecht de afgelopen week dat ik de link ging leggen met de pil waar ik net mee begonnen ben. Nu ik alle recensies lees ben ik blij dat ik nu de link al heb gelegd. Ik voelde me richting het depressieve afgelop[lees meer...]en dagen en dat baarde me natuurlijk zorgen want waag kwam het vandaan? Mijn vriend merkte het ook aan me en ik stop er per direct mee. Dan maar andere voorbehoedsmiddelen gebruiken. Als ik daardoor beter in mijn vel zit. Ben wel geschrokken van alle reacties die ik las, vroeger had ik de microgynon en daar nooit last van gehad.
05-04-2018

Menstruatiepijn

Na ongeveer een jaartje gestopt te zijn met deze pil, toch weer begonnen vanwege zeer ernstige menstruatiepijn en PMS. Na enkele dagen kreeg ik pijnlijke borsten, gelukkig verdwenen deze alweer snel. Daarna voelde ik me 2 weken prima, vervolgens kwam er een extreme vermoeidheid opzetten die niet meer is overgegaan. Continu doorbraakbloedingen/ongesteld met buikkrampen, hoo[lees meer...]fdpijn en 's ochtends moe wakker worden met hoofdpijn en een drukkend gevoel op maag/darmen. Ik ga snel de huisarts bellen op zoek naar een andere oplossing want zo moe en lusteloos wil ik mij niet meer voelen.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum