Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (214 meningen)
Yasmin (194 meningen)
YAZ 24+4 (133 meningen)
Marvelon (51 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

21-12-2018 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/levonorgestrel (0,03/0,15)
Acne/puistjes
Een jaar geleden gestart met deze pil , omdat mijn andere pil niet meer leverbaar was volgens de apotheek. Klachten begonnen langzaam in te sluipen, eerst had ik af en toe last van hartkloppingen die vanzelf wel weer weg gingen. Totdat ik ze bijna elke dag ervaarde . Toen werd het op een dag teveel omdat de klachten er elke dag en elke minuut van de dag waren. Heb toen[lees meer...] een paniek aanval gehad in de trein en sinds dat moment ging het bergafwaarts. Huisartsen die maar zeiden dat ik een angst stoornis had en een paniek stoornis. Wou dit zelf niet geloven omdat ik dit nooit eerder heb gehad . Van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk was de definitieve uitspraak dat ik dus inderdaad nmaar een paniek stoornis had. Durfde nergens meer heen, overal waar ik was had ik een benauwd gevoel, hartkloppingen en vooral heelveel paniek in mijn lichaam. Totdat ik uiteindelijk de pil niet meer ging slikken, toen werden de klachten , minder en minder. Conclusie. Deze pil is zeker NIET aan te raden.

18-12-2018 | Vrouw | 48
ethinylestradiol/levonorgestrel (0,03/0,15Mg)
Ik heb een tijd deze pil geslikt en ik voelde me ge stress depri zag dubbel erge hooft pijn ik was totaal me zelf niet Wis niet waar van het kwam ik dach ik ben gewoon te druk ik ben nu gestopt met deze pil ik voel me elke dag iets beter ik ben er erg van geschoken wat een troep Ik heb vroeger merverlon geslikt nooit ergens last van Deze pil niet gebruiken heb veel [lees meer...]invloed op je leven

07-12-2018 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/levonorgestrel (0,03/15)
Doordat de vorige pil niet meer voorhanden was kreeg ik deze pil. Nu naar maanden deze pil geslikt te hebben moet ik toch mijn conclusie kwijt. Neem een andere pil. Veel kilo’s bijgekomen met hetzelfde eetpatroon als van te voren. Stemmingswisselingen zijn dagelijks erger aan het worden. Te veel hormonen in deze pil. Ik ben zelfs midden in de maand gestopt omdat ik er geno[lees meer...]eg van had en het gaat me nu stukken beter. Denk goed na voordat je aan deze variant van pil begint

23-11-2018 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/50ug)
Wát een troep! Ik zit nu meer dan een jaar in therapie voor een angst- en paniekstoornis na een trauma, maar ik had het idee dat ik allang over dat trauma heen was. In die tijd ook van pil geswitched. Ik de afgelopen jaren ontzettend angstig geweest. Heftige paniek- en angstaanvallen. Durfde niet meer op drukke plekken te komen, alles was me te veel en durfde niet goed om [lees meer...]mij heen te kijen. Ontzettend down, depressief en in mijzelf gekeerd. Ik had geen humor weer en was ontzettend vlak in mijn emoties. Terwijl ik van mijzelf een heel vrolijk, nuchter mens ben die lekker sarcastisch kan zijn. Ik was mezelf helemaal kwijt. Prikkels kon ik niet handelen en daarnaast ook veel lichamelijke klachten zoals duizelig, mega licht in mn hoofd, gevoel dat ik flauwviel en vaak kortademig. Ik dacht echt dat ik gek werd en dat dit nooit meer goed zou komen. Nu ben ik 1,5 week uit nood geswichted van pil omdat mijne niet meer leverbaar was. En wat denk je? Ik voel me duizend keer beter! Kwam het dus allemaal door die klote pil. Mijn psycholoog had me al meerdere malen voorgesteld om anti depressiva te gaan slikken tegen de angst, maar ik had al niet het idee dat dat de oplossing was. Bleek de pil de oorzaak te zijn. Wat een troep is dit.

08-11-2018 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Hoi iedereen, ik schrijf normaal nooit zoiets maar ik wil mensen waarschuwen voor de conceptiepil van het merk AUROBINDO, jaren lang heb ik de anticonceptiepil van het merk mylan gebruikt en nooit problemen gehad, nu moest ik vanwege leveringsproblemen overstappen naar het merk aurobindo. Er zitten zogenaamd precies dezelfde stoffen in maar ik kreeg enorm bijwerkingen, bui[lees meer...]kpijn/hoofdpijn/neerslachtig ik kon niet slapen en als allerergste ik kreeg grote rode jeukende bulten zo groot als 2 euro munten over mijn lichaam. Als je mylan met aurobindo vergelijkt staat bij aurobindo in de bijsluiter dat het netelroos/galbulten kan veroorzaken terwijl dit bij mylan nergens bij de bijwerkingen staat. Ik naar de apotheek en huisarts gebeld en ben gister gestopt met deze pil. Je raad het: alle bijwerrking zijn weg/ voor 80 procent weg. Nu maar over op de prikpil. Helaas maar deze pil werkt dus echt niet. Wat een ellende. Ik ben 19 jaar en slikte de pil voor mijn hevige menstruatie, implanon kost honderden euro’s en spiraaltje wil ik niet. Hopen dat de prikpil mij wel helpt. Volg je onderbuikgevoel dames als deze nieuwe pil niet fijn voelt!

02-11-2018 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Sinds twee/drie weken voel ik mij erg moe, zou ik de hele dag kunnen slapen. Ook voel ik mij lusteloos, duizelig, stemmingswisselingen, soms hoofdpijn. Overigens ben ik twee maanden geleden bevallen en dacht ik dat het daardoor kwam. Maar de eerste weken had ik nergens last van. En toen bedacht ik mij dat ik drie weken geleden ben begonnen met deze pil en is het toen eigen[lees meer...]lijk begonnen. Dit is een andere pil dan ik eerst had een deze werd mij voorgeschreven door de apotheker. Na mij eerste bevalling was ik ook weer begonnen met de pil (had ik nog mijn oude pil) en had ik nergens last van. Maandag moest ik eigenlijk weer beginnne aan een nieuwe strip maar ik ga deze niet slikken en kijken of het aan de pil ligt.

01-11-2018 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Totaal geen bijwerkingen, en een van de goedkoopste pillen. Ik ben 21 jaar. Zorgen maken over slechte reviews was totaal onnodig! Eerste maand wel 2 weken lang bloedingen gehad, en na de stop week is dat helemaal over gegaan :)

24-10-2018 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Overgezet naar deze pil omdat huidige pil niet meer voorradig was. Ervaring was exact hetzelfde als met vorige pil. Geen bijwerkingen, ongesteldheid prima timing elke keer. Geen hoofdpijn/buikpijn/angst. Prima pil.

24-10-2018 | Vrouw | 18
Uitstellen van menstruatie
Na al deze schrikbarende berichten gelezen te hebben wil ik ook graag mijn eigen ervaring delen met deze pil. In 2016 kreeg ik deze pil voorgeschreven van de huisarts, vooral om mijn menstruatie zelf te kunnen 'regelen' en voor mijn acne te verminderen. En sindsdien nog aan deze pil. Enkel heb ik wat meer last van hoofdpijn dan voorheen, maar mijn menstruatie periode kom i[lees meer...]k veel makkelijker door. Minder pijn en minder bloedverlies. Mijn acne is ook verminderd, niet geheel weg maar wel stukken minder geworden. Verder geen last gehad van aankomen, vochtvast houden, duizeligheid etc.

18-10-2018 | Vrouw | 33
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Horror menstruaties met fors bloed (met stolsels zo groot als +/- een tennisbal) en buik pijnen zo hevig dat ik wel kon flauw vallenvan de pijn. Implanon was in mijn arm gezet maar duurt 6 maandaen voor deze het werk doet vandaar deze tijdelijke hulp

13-10-2018 | Vrouw | 54
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Kreeg deze pil van de apotheker daar mijn eigen pil niet meer voorradig is en ook niet meer verkrijgbaar is. Tijdens die 3 weken van inname ben ik steeds lichtelijk ongesteld geweest, het rommelde steeds en vervelende buikpijn onderin de buik, heel onrustig slapen, lusteloos, niet lekker in mijn vel.

10-10-2018 | Vrouw | 53
Overgang
Heb deze pil omdat ander merk niet beschikbaar is. Enorme nare bijwerkingen. Migrainehoofdpijn, onrustig slapen, erg droge mond en tinteling in tong. Direct GESTOPT na twee dagen gebruik. Er moet snel iets veranderen aan dit medicijnbeleid in Nederland.

07-10-2018 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ik ben al paar maanden niet mezelf, ik zeg ook iedere keer ik voel me gewoon zo anders, depri gevoelens, angst gedachtes, hoofdpijn gewoon echt een ander mens. Ik ben het dus gaan zoeken achter de pil die ik sinds juli slik ik kreeg ineens een ander van de apotheek, en nu ik iedereen ze verhaal lees durf ik te wedden dat het door de pil komt ik ben nooooit zo geweest. Ik d[lees meer...]acht dat ik gek werd echt...

03-10-2018 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
mentale bijwerkingen zoals: stemmingswisselingen, depressie, gevoel van eenzaamheid, snel emotioneel.

25-09-2018 | Vrouw | 14
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Dochter van toen 12 op advies van huisarts begonnen met deze pil vanwege heftige menstruatie. In de maanden erna ging het steeds slechter met dochter. Depressief, moe, niet naar school willen, suïcidaal etc. Diverse ggz instellingen al geweest en sinds augustus 2017 niet meer naar school. Antidepressiva sinds dec 2017 . Deze onderdrukt wel de ergste paniekaanvallen maar[lees meer...] het rotgevoel bleef. Zelfs begonnen met Bach therapie. Totdat ik 2 maanden geleden deze berichten over deze pil las. Per direct en zonder overleg met huisarts gestopt met de pil. En nu ..6 weken later... ik zie weer mijn oude vrolijke gezellige dochter langzaam terugkomen. Ze ziet weer toekomst. Ze wil weer sporten. Ze begint met thuisonderwijs. Ze wil weer met vriendinnen afspreken. Kan het dan al die rottijd aan die verdomde pil hebben gelegen? Heeft die de pubertijd van mijn dochter kapot gemaakt? Ik ga het echt geloven. Dus bij deze een waarschuwing voor ander tienermeiden. Pas op met deze pil.

18-09-2018 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Ik ben 18 jaar oud en begon deze pil vorig jaar te slikken als vorm van anticonceptie. Het hele jaar voelde ik me niet gelukkig. Ik was net begonnen aan mijn nieuwe studie, die ik overigens heel leuk vind, en toch voelde ik me zo. Na een leuke dag kon ik in de avond in huilen uitbarsten, ookal was daar totaal geen reden voor. Ik kon soms ontzettend boos op mijn vriend word[lees meer...]en, en ook daar zat dan geen reden achter. Ik voelde mij vaak eenzaam en heb ontzettend last van anxiety. Ik voel me over vrijwel alles heel onzeker. Vandaag ben ik deze pil gaan Googlen en ik schrok enorm van wat ik zojuist heb gelezen. Ik herken mij in alles! Morgen ga ik een afspraak met de huisarts maken om van deze afschuwelijke pil af te komen.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum