Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (207 meningen)
Yasmin (183 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (51 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

15-09-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb deze pil ongeveer 19 jaar ingenomen en raad hem af. Ik heb nooit in de gaten gehad dat de klachten die ik had, te wijten waren aan de anticonceptiepil. Hoofdpijn/migraine, depressiviteit (down gevoel), pijnlijke/opgezwollen borsten, hyperventilatie, duizelingen, stemmingswisselingen, gewichtstoename, opgeblazen gevoel, paniek aanvallen en moe. Sinds ik gestopt ben m[lees meer...]et deze anticonceptie ben ik een ander mens. Heb geen ene klacht meer... Natuurlijk is ieder mens anders en reageert ieder lichaam anders op een anticonceptie. Maar ik wil als tip geven als je één van de bijwerkingen zoals ik aangaf ondervind, gelijk stoppen en iets anders nemen.
22-08-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds gebruik van de pil had ik helemaal geen zin meer in seks, wat op mijn relatie en op mijn eigen welzijn toch veel invloed had. Nu ik gestopt ben voel ik me meer mezelf en heb ik weer een goed seksleven waarin ik ook zin heb. Tijdens mijn stopweek had ik erge buikkrampen waar ik nu ook geen last meer van heb. De bloeding was wel veel minder en korter toen ik de pil geb[lees meer...]ruikte en ook veel voorspelbaarder dus dat was wel een voordeel. Ik hoop dat ze in de toekomst gewoon iets verzinnen wat minder invloed heeft door de hoeveelheid hormonen want het werkt wel maar heeft voor mij ook zijn nadelen als je in een relatie zit (en dat is meestal waarom je aan de anticonceptie begint, in mijn geval tenminste).
01-08-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds ik deze pil ben gaan gebruiken kreeg ik ontzettende last van paniekaanvallen, eerst niet de link gelegd. Maar door een gesprek met iemand ben ik er toch mee gestopt en daarmee stopten ook de paniekaanvallen. Nu op zoek naar een alternatief, iemand enig idee? Een spiraal wil ik niet.
31-07-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik gebruik deze pil al 5 jaar en ik loop al lang met klachten rond, maar wist niet dat het door de pil kwam. Ik ben bijna altijd humeurig, heb nergens zin in, ook geen zin in seks. Heb vaak hoofdpijn en ik ben vrijwel altijd moe. Ik ga deze week naar de huisarts om te bespreken of ik een andere pil kan uitproberen.
29-07-2017

Menstruatiepijn

Heb 10 jaar geleden ook een tijdlang microgynon geslikt. Kampte toen ook met depressiviteit, maar kan me niet meer herinneren of dat inderdaad direct met de start van mijn pilgebruik samenhing. Vorig jaar na een stop periode van 2-3 jaar weer met de pil begonnen omdat ik zware menstruatiekrampen kreeg. Daartegen hielp de pil goed. Maar tegelijkertijd begon ik me erg angsti[lees meer...]g, opgejaagd en down te voelen met vaak spanningshoofdpijn. Dacht dat het vooral door werk stress kwam en heb zelfs mijn baan opgezegd. Ik bleef me echter onrustig, opgejaagd en angstig voelen. Toen kwam ineens het inzicht, dat deze gevoelens begonnen vlak nadat ik ook begonnen was microgynon te nemen. Gelijk gestopt en de week erop voelde ik me weer 'normaal'. Wat een impact zo'n klein pilletje op je leven kan hebben!
23-07-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Wegens wens naar anticonceptie deze pil van de huisarts vorogeschreven gekregen. 'Goedkope' versie van de Microgynon. De pil bevalt prima. Als je hem een keer vergeet, duidelijk instructies opvolgen en dan gaat alles alsnog goed. Ik las normaalgezien altijd een stopweek in, hierin heb ik dan vanaf donderdag een bloeding. De bloeding is iets langer dan zonder anticonceptie,[lees meer...] maar ik heb minder last van bijvoorbeeld krampen en prikkelbaarheid. Dit had ik voorheen licht, met de anticonceptiepil nauwelijks. Ook de pil doorslikken voor bijvoorbeeld vakantie gaat goed, geen doorbraakbloedingen of iets dergelijks. Verder wil ik nog even iets duidelijk maken voor de mensen die overwegen deze pil te gaan slikken en angstig zijn door de vele negatieve reacties over deze pil. Mensen laten sneller een reactie achter wanneer zij een negatieve ervaring hebben. Mensen met positieve ervaringen denken vaak van 'het is wel prima zo' en voelen geen behoefte iets achter te laten. Laat u dus niet teveel afschrikken door negatieve reacties, positieve ervaringen laten gewoonweg minder weten. Vandaar dat ik graag mijn positieve mening wilde achterlaten. Verder is het zo dat mensen die gevoelig zijn voor een depressie (door nog vele andere factoren, niet alleen de pil dus!) extra geprikkeld kunnen worden door de anticonceptiepil. Wees dus niet bang dat u door deze pil zomaar depressief raakt.
28-06-2017

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Op mijn 14e begonnen met deze pil omdat ik heel veel bloed verloor en onregelmatig ongesteld was. Nu 21 jaar. Na deze pil kwamen de bijwerkingen langzaam, en wist ik niet dat het door het gebruik van de pil kon komen. Heb enorm libido verlies, ben 10+ kilo aangekomen en heb vaak depressieve gedachten. Zit er zeker aan te denken om over te stappen op de mirena.
24-06-2017

Acne/puistjes

Na mijn bevalling overgestapt naar deze anticonceptiepil ivm acne klachten. Geleidelijk aan kreeg ik last van diverse klachten; ik had zware, vermoeide en pijnlijke benen, wist soms niet hoe ik zitten of liggen moest. Ik kreeg met regelmaat last van zeer pijnlijke steken bij het hart waardoor de pijn soms zo hevig was dat ik er naar van werd en weg viel. Ik heb zelf een ha[lees meer...]rtafwijking en daarom maakt deze klacht die een aantal keer per week de kop opsteekt mij bang. De pijn is zo hevig dat het moeilijk is om door te ademen en op zo'n moment brak het zweet mij uit, na een paar minuten ebt het langzaam weer weg en val ik uiteindelijk in slaap. Voordat ik met deze pil begon had ik vrijwel nooit last van hoofdpijn. Maar eenmaal begonnen met de pil namen de hoofdpijnen steeds frequenter toe. Ook nam mijn gewicht toe. Ik raakte vaker in een dip, ik wilde zoveel op een dag maar er kwam niets uit mijn handen. Na een tijdje bleef dit gevoel iedere dag aanwezig. Ik ben enorm moe, gaap veel en kan niet tot laat opblijven. Omdat ik zelf het idee heb dat al deze klachten door deze pil veroorzaakt worden, ben ik sinds vandaag gestopt met het gebruik van deze pil. Ik hoop dat de klachten snel zullen afnemen en ik meer energie krijg om zoveel mogelijk uit mijn dag te kunnen halen met mijn kinderen.
17-06-2017

Abnormaal vaginaal bloedverlies

verschrikkelijk ziek van geworden, kan alleen maar op bed liggen. kleinste inspanning is verschrikkelijk vermoeiend. Moet nu starten met revalidatie om weer op te knappen.
23-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

De pil deed z'n werk prima en was makkelijk in gebruik. De bijwerkingen waren helaas heel erg aanwezig bij mij. Vanaf het moment dat ik met deze pil begon met heb ik witte mee-eter achtige bultjes op mijn voorhoofd/rug/borst gehad die om de zoveel tijd veranderde in puistjes. Ik had minder energie, hoe gezond ik ook at. Ik had niet echt oprecht enthousiasme voor dingen. Ik[lees meer...] voelde me in veel situaties neutraal, terwijl ik wist dat ik dan blij/verdrietig moest zijn. Ik heb ook zeer depressieve gedachtes gehad en was heel angstig. Ik had nooit echt de link met de pil gelegd en dacht dat het aan mezelf lag, tot ik ermee stopte en ik me veel beter voelde. Ik voel mijn emoties duidelijker (en ben veel vrolijker) en kan mijn gedachtes beter controleren/sturen. Mijn huid is nu zelfs egaal! Inmiddels over gestapt op mirena spiraal en alle bijwerkingen van de pil zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Nu hopen dat ik geen bijwerkingen krijg van de mirena.
22-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

ik gebruik deze pil tegen een zwangerschap en voor onregelmatige ongesteldheid. Als ik deze reacties lees over deze pil, zie ik dat ik veel bijwerkingen heb van de pil. ik wist niet dat dit door de pil kon komen. ik merk de laatste tijd dat ik heel erg moe ben, depressief, dat ik heel erg aanvallend kan zijn en het gevoel heb of ik alleen ben en heb dan jankbuien. Ik slik[lees meer...] deze pil al vanaf mijn 13de, omdat ik om de 2 weken ongesteld werd en hele erge bloedingen had. Ik heb besloten om deze maand de pil af te maken en daarna te kijken hoe het gaat zonder pil. hopelijk voel ik mij daarna ook weer lekker in mijn vel en ga ik zeker opletten welke pil mij goed bevalt.
22-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Toen ik begon met het slikken van deze pil viel het mee met de bijwerkingen. Na een maand begonnen de eerste klachten. Ik was elke ochtend misselijk en heel moe. Ik voelde me depressief en huilde om alles. Ik slik hem nu nog steeds en heb vaak hoofdpijn. Ook heb ik veel pijn bij de menstruatie terwijl dat niet zo hoort te zijn. Ook ben ik door deze pil bijna altijd 10 dage[lees meer...]n ongesteld. Voorheen was dat maar 6/7 dagen. Als laatste heb ik elke dag hele erge steken onder mijn borst. Het is soms zo hevig dat ik niks kan ademen en kan bewegen. Het is niet zeker dat dat door de pil komt. Ik raad het aan om niet aan deze pil te beginnen.
15-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

na 28 jaar de pil gebruikt te hebben, overgestapt op de mirena en vanaf de eerste dag voelde ik me een stuk beter, niet dat ik eerst ergens last van had, maar het leven kan dus een stuk prettiger aanvoelen met minder hormonen, 2 kilo afgevallen dus geen buikje meer en mijn libido verhoogd, nu niet meer ongesteld en geen slecht humeur meer. Slik dus niet klakkeloos de pil j[lees meer...]aren door.
04-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik was met deze pil begonnen toen ik denk ik 14 was, ik had last van stemmingswisselingen en werd in de ochtend toen ik m nam misselijk. Mee gestopt toen ik 17 was en overgegaan naar de spiraal, dat ging dus al helemaal mis, ik kreeg daar hele erge acne van. Die er dus ook weer uitgehaald. Nu weer aan de pil, alleen mijn vraag is, wanneer ben ik safe. Ik was ongesteld gewo[lees meer...]rden en de 5e dag ben ik begonnen met slikken. Op sommige sites staat na een hele strip en sommige staat er na 7 dagen. Heb nu 10 dagen geslikt, kan iemand mij helpen?..
03-04-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Gebruikte het tot augustus 2015. Ben er toen accuut en eigenlijk bij toeval mee gestopt. Ik had al jaren ernstige hoofdpijn en pijn in het gezicht. Op het laatst had ik nog maar een enkele dag in de maand dat ik me enigzins beter voelde. Uiteindelijk bij de neuroloog de diagnose aangezichtspijn gekregen. Nou wil het toeval dat ik in diezelfde periode eigenlijk weer een he[lees meer...]rhaling van de pil moest gaan halen, maar dat ik dat vergeten was. Met als gevolg dat ik het maar achterwege had gelaten en het maar eens een tijdje zonder ging proberen. Ik gebruikte hem alleen omdat onregelmatig was iedere maand. Het resultaat was verbazingwekkend. Ik ben voor 95% van mijn aangezichtspijn af dankzij het niet meer nemen van de pil. Een enkele keer heb ik nog een aanval, maar deze is dan maar van korte duur en bij tijdig ingrijpen met simpel paracetamol en rust op te lossen. Dus na jaren van ellende voor mij echt geen pil meer.
27-03-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben net begonnen met deze pil vanwege erge buikpijn tijdens de ongesteldheid. Sinds ik hem slik heb ik ernstige buikpijn, voel ik me erg slap en heb weinig tot geen eetlust.. Ik heb geen idee of de bijwerkingen al zo snel kunnen komen, ik heb geen idee waar het anders vandaan moet komen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum