Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (203 meningen)
Yasmin (182 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (50 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

17-06-2017

Abnormaal vaginaal bloedverlies

verschrikkelijk ziek van geworden, kan alleen maar op bed liggen. kleinste inspanning is verschrikkelijk vermoeiend. Moet nu starten met revalidatie om weer op te knappen.
23-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

De pil deed z'n werk prima en was makkelijk in gebruik. De bijwerkingen waren helaas heel erg aanwezig bij mij. Vanaf het moment dat ik met deze pil begon met heb ik witte mee-eter achtige bultjes op mijn voorhoofd/rug/borst gehad die om de zoveel tijd veranderde in puistjes. Ik had minder energie, hoe gezond ik ook at. Ik had niet echt oprecht enthousiasme voor dingen. Ik[lees meer...] voelde me in veel situaties neutraal, terwijl ik wist dat ik dan blij/verdrietig moest zijn. Ik heb ook zeer depressieve gedachtes gehad en was heel angstig. Ik had nooit echt de link met de pil gelegd en dacht dat het aan mezelf lag, tot ik ermee stopte en ik me veel beter voelde. Ik voel mijn emoties duidelijker (en ben veel vrolijker) en kan mijn gedachtes beter controleren/sturen. Mijn huid is nu zelfs egaal! Inmiddels over gestapt op mirena spiraal en alle bijwerkingen van de pil zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Nu hopen dat ik geen bijwerkingen krijg van de mirena.
22-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

ik gebruik deze pil tegen een zwangerschap en voor onregelmatige ongesteldheid. Als ik deze reacties lees over deze pil, zie ik dat ik veel bijwerkingen heb van de pil. ik wist niet dat dit door de pil kon komen. ik merk de laatste tijd dat ik heel erg moe ben, depressief, dat ik heel erg aanvallend kan zijn en het gevoel heb of ik alleen ben en heb dan jankbuien. Ik slik[lees meer...] deze pil al vanaf mijn 13de, omdat ik om de 2 weken ongesteld werd en hele erge bloedingen had. Ik heb besloten om deze maand de pil af te maken en daarna te kijken hoe het gaat zonder pil. hopelijk voel ik mij daarna ook weer lekker in mijn vel en ga ik zeker opletten welke pil mij goed bevalt.
22-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Toen ik begon met het slikken van deze pil viel het mee met de bijwerkingen. Na een maand begonnen de eerste klachten. Ik was elke ochtend misselijk en heel moe. Ik voelde me depressief en huilde om alles. Ik slik hem nu nog steeds en heb vaak hoofdpijn. Ook heb ik veel pijn bij de menstruatie terwijl dat niet zo hoort te zijn. Ook ben ik door deze pil bijna altijd 10 dage[lees meer...]n ongesteld. Voorheen was dat maar 6/7 dagen. Als laatste heb ik elke dag hele erge steken onder mijn borst. Het is soms zo hevig dat ik niks kan ademen en kan bewegen. Het is niet zeker dat dat door de pil komt. Ik raad het aan om niet aan deze pil te beginnen.
15-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

na 28 jaar de pil gebruikt te hebben, overgestapt op de mirena en vanaf de eerste dag voelde ik me een stuk beter, niet dat ik eerst ergens last van had, maar het leven kan dus een stuk prettiger aanvoelen met minder hormonen, 2 kilo afgevallen dus geen buikje meer en mijn libido verhoogd, nu niet meer ongesteld en geen slecht humeur meer. Slik dus niet klakkeloos de pil j[lees meer...]aren door.
04-05-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik was met deze pil begonnen toen ik denk ik 14 was, ik had last van stemmingswisselingen en werd in de ochtend toen ik m nam misselijk. Mee gestopt toen ik 17 was en overgegaan naar de spiraal, dat ging dus al helemaal mis, ik kreeg daar hele erge acne van. Die er dus ook weer uitgehaald. Nu weer aan de pil, alleen mijn vraag is, wanneer ben ik safe. Ik was ongesteld gewo[lees meer...]rden en de 5e dag ben ik begonnen met slikken. Op sommige sites staat na een hele strip en sommige staat er na 7 dagen. Heb nu 10 dagen geslikt, kan iemand mij helpen?..
03-04-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Gebruikte het tot augustus 2015. Ben er toen accuut en eigenlijk bij toeval mee gestopt. Ik had al jaren ernstige hoofdpijn en pijn in het gezicht. Op het laatst had ik nog maar een enkele dag in de maand dat ik me enigzins beter voelde. Uiteindelijk bij de neuroloog de diagnose aangezichtspijn gekregen. Nou wil het toeval dat ik in diezelfde periode eigenlijk weer een he[lees meer...]rhaling van de pil moest gaan halen, maar dat ik dat vergeten was. Met als gevolg dat ik het maar achterwege had gelaten en het maar eens een tijdje zonder ging proberen. Ik gebruikte hem alleen omdat onregelmatig was iedere maand. Het resultaat was verbazingwekkend. Ik ben voor 95% van mijn aangezichtspijn af dankzij het niet meer nemen van de pil. Een enkele keer heb ik nog een aanval, maar deze is dan maar van korte duur en bij tijdig ingrijpen met simpel paracetamol en rust op te lossen. Dus na jaren van ellende voor mij echt geen pil meer.
27-03-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben net begonnen met deze pil vanwege erge buikpijn tijdens de ongesteldheid. Sinds ik hem slik heb ik ernstige buikpijn, voel ik me erg slap en heb weinig tot geen eetlust.. Ik heb geen idee of de bijwerkingen al zo snel kunnen komen, ik heb geen idee waar het anders vandaan moet komen.
20-03-2017

Menstruatiepijn

Ik had altijd gigantisch veel last van mijn menstruatie. Ontzettende krampen, moeilijk slapen, futloos voelen; ik was totaal nutteloos. Daarnaast was ik zeer onregelmatig, maar meestal heel snel weer ongesteld. De eerste 2 weken van gebruik kreeg ik heel veel bijwerkingen en voelde ik me heel slecht. Ik heb eerder een depressie gehad en het voelde alsof ik daar weer ik b[lees meer...]elandde. Ik heb de weken uitgezeten, het werd minder en na ongeveer een maand voelde ik me weer normaal. Sindsdien heb ik nergens last van gehad, zijn mijn periodes regelmatig, kan ik ze plannen en bovenal kan ik weer een leven hebben tijdens mijn menstruatie en voel ik me niet zo slecht.
19-03-2017

Menstruatiepijn

Begonnen met de pil vanwege zeer erge menstruatieklachten (buikkrampen, hoofdpijn/migraine, futloos) en als bescherming tegen zwanger worden. Voor het eerst begonnen afgelopen woensdag en vanaf de aller eerste inname al last van misselijkheid, terwijl ik normaliter zelden misselijk ben. Naast de misselijkheid kreeg ik ook last van hoofdpijn. Gelijk contact opgenomen met de[lees meer...] huisarts en besloten de pil niet op de nuchtere maag in te nemen maar pas in de avond. Dit ook een tijdje volgehouden naar wederom weer hele dagen misselijk. Weer contact opgenomen met de huisarts en besloten te stoppen met deze pil en zsm een afspraak maken voor een ander middel. Geen goede ervaringen mee dus!
08-03-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ben dit gaan gebruiken i.v.m. heftige ongesteldheid en pms klachten. Heb al maanden vage klachten, misselijkheid, duizelig, lenzen die ik niet meer kan dragen en haar verlies. Mijn arts wist er niet waar mijn klachten vandaan kwamen, tot ik de bijsluiter op Internet gevonden had en het mee nam naar haar. Ben dan ook direct gestopt en krijg mijn oude pil weer. Die ik e[lees meer...]erder slikte en niet deze goedkopere variant.
07-03-2017

Overgang

Gedurende 20 jaar Femodeen gebruikt. Nooit klachten gehad. Naderhand de goedkopere versie ethinylestradiol/gestodeen 0,030/0,075 mg van merk Mylan of Sandoz gebruikt. Dit merk ook altijd zonder tussentijdse bloedingen kunnen gebruiken. Geen klachten, alleen tijdens stopweek wat meer hoofdpijn, ook met Femodeen. Sinds ongeveer 23 september 2016 met lichtere pil begonnen op [lees meer...]advies van gynaecoloog. Ethinylestradiol/levonorgestrel merk Mylan 0,02/0,10 mg. Werd na een paar weken ontzettend misselijk, kon geur van koffie nog niet verdragen. Ben toen, na een week ziek te zijn geweest, gestopt met deze pil en was na een dag al niet meer misselijk en kon na 2 dagen weer gaan werken. Ben toen definitief met hormonen gestopt en in 4 maanden tijd 7 kilo afgevallen.
05-03-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben ermee gestopt omdat ik ernstige stemmingswisselingen er op na hield, dat het mij enorm belemmerd in alles. Je kan je relatie ermee verkloten als je zoveel stemmingswisselingen en piekergedachtes hebt. Nu ik een weekje ben gestopt, begin ik mij al wel beter te voelen. Mijn relatie gaat beter dan een paar maanden geleden en nu hoop ik dat het alleen maar beter wordt.
23-02-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sorry maar wat is dit voor een rotzooi??! Krijg ineens een nieuw merk voorgeschoteld van de apotheek Eerst super misselijk Hoofdpijnen Huilbuien Depressief Boos Gespannen Hele erge nachtmerries En niet helder zien horen??? Ik weet dat iedere pil zijn bijwerkingen heeft, maar dit is niet te doen hoor. Ik vind het vergif.
17-02-2017

Overgang

14-02-2017

Premenstrueel syndroom (PMS)

Altijd deze pil geslikt sinds deze mij was voorgeschreven. Eerst had ik een hogere dosis waarbij ik vrij intrusieve bijwerkingen kreeg. Na het overstappen naar een lichtere dosis zijn deze vrijwel verdwenen. Ik slik deze pil non-stop zonder stopweek (op advies van mijn huisarts).

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum