Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (210 meningen)
Yasmin (187 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (51 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

04-05-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik was blij met de pil, weinig bijwerkingen, maar vergat hem vaak. Daarom ben ik overgestapt naar de kyleena spiraal.
28-04-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik slik deze pil al een aantal jaar , ik was wel altijd gevoelig voor spanning maar dat trok weer weg, nu ben ik al ruim 5 weken erg gespannen, vooral als ik weg moet en durf amper meer uit huis te gaan om wat te doen met vrienden. Heeft iemand dezelfde ervaringen als ik? Ik ben nu paar dagen gestopt met de pil en ik hoop dat ik me er beter door voel
08-04-2019

Endometriose

effectiviteit op endometriose weet ik niet, is niet getest in die periode.
08-04-2019

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Ik werd niet meer ongesteld maar had wel regelmatig hele erge pijn aan m’n baarmoeder. Soms zo erg dat ik niet kon staan of lopen erdoor. Toen kreeg ik te horen dat ik PCOS had en het dan normaal was dat m’n menstruatie uit was. Ook heb ik al vanaf m’n 11de last van acne waar ik graag vanaf wilde. In deze periode (vanaf m’n 16e) was ik ook erg depressief. Ik begon dus met [lees meer...]m’n pil toen ik 16 jaar was, en het had zeker niet het gewenste effect. Mijn depressie werd alleen maar erger, ik kwam amper m’n bed uit en normale dagelijkse dingen werden enorme obstakels voor me. Ook kreeg ik acne op de rechterkant van m’n kin, aan de puistjes kwam geen einde elke dag zaten er nieuwe en ik kon ze voelen branden als ze vol zaten. Ongeveer een half jaar later bedacht ik me dat de puistjes begonnen toen ik ook begon met deze pil slikken, ik ben toen gelijk gestopt met deze pil en ja ja weg waren de verschrikkelijke brandende puistjes op m’n kin! Mijn depressie werd ook veel minder heftig, minder last van moodswings. Wel ging mijn menstruatie weer uit maar ik ben de yaz-pil gaan gebruiken en die is veel fijner voor mij, helpt ook enorm met m’n huid!
27-03-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Deze pil heb ik vorig jaar vanaf sept 2018 tot halverwege jan 2019 geslikt. Even gestopt vanwege een ander voorval! Eind feb weer gestart en meteen viel ik terug in Mn oude negatieve patroon van de maanden ervoor tijdens gebruik van dit medicijn. Ik kreeg geen enkel positief lichtpunteer en dit terwijl ik een tevreden mens ben, heb voor mijn gevoel alles redelijk goed voo[lees meer...]r elkaar. Zo Mn zorgen maar dat is te overzien. En nu de afgelopen 1,5u is er geen dag voorbij gegaan of ik heb wel gedacht ik stop ermee ik wil op deze manier niet leven. Wat een moeilijk iets is dit om je gevoel uit te leggen. Totaal geen moment meer gehad om nog positief te denken. Opgejaagd, paniek, zenuwachtig, vreetbuien, abnormaal zweten vooral s’nachts maar t ergste is de gedachten dat je niet meer wil leven, verschrikkelijk zeg!! Ik ben er accuut mee gestopt en merkte na de eerste dag zonder al gelijk een verschil. Binnen 2 weken ben ik 3,5kg aangekomen volgens mij ook door t vasthouden van vocht! Fijn dat t voor sommige mensen een uitkomst biedt maar ik slik t nooit meer. Ik kan niet goed onder woorden brengen wat een naar gevoel mij dit medicijn heeft gegeven. Ik ga terug naar de gynaecoloog natuurlijk om dit te vermelden. Het was t laatste probeersel, wat hierna volgt zie ik wel, maar nooit hormonen meer.
21-03-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Nooit zal ik meer dit anticonceptiemiddel gebruiken. Wat een vreselijke weken zijn het geweest. 6 dagen pil geslikt, gestopt en pas 2 weken erna weer enigzins normaal voelen. Wat een troep zeg.
18-03-2019

Overgang

Vanwege de overgang en ernstige menstruatie heb ik deze pil voorgeschreven gekregen, om mijn cyclus weer normaal te krijgen. Alleen wat een drama zeg. De eerste week ging prima, voelde me goed, en daarna kwam de hoofdpijn, ik kreeg een steeds korter lontje, hele hoge hartslag (normaal 65 nu gemiddeld 85!), geen fut, slapeloosheid en ga zo maar door. Na de stopweek toch we[lees meer...]er gestart op aanraden van de huisarts, maar ik ga er nu mee stoppen (3 dagen voor einde tweede strip), want ik voel me belachelijk beroerd, en slaap gewoon niet meer. Voor ik startte met deze pil had ik hier geen last van! Overigens hoef ik hem niet te slikken voor anticonceptie, want ik ben gesteriliseerd. Ook ben ik in twee maanden 5 kilo aangekomen, terwijl ik bijna geen eetlust heb, en dus slecht eet. In het verleden (tot 10 jaar terug ongeveer) altijd microgynon gehad, en nooit bijwerkingen gehad.
19-02-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Rond mijn 13/ 14e begonnen met deze pil. Altijd goed gegaan, wel altijd al een hele lage libido door deze pil. Nooit ergens last van gehad maar nu ong 1.5 jaar toch last van erge dipjes als ik de laatste week slik. Ook echt me om alles druk maken. Dat is niet altijd maar wel elke maand dat ik een soort "aanval" krijg van gevoelens. Het is echt vreselijk, daarom van de week[lees meer...] een afspraak maken bij de dokter.
12-02-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

In 2017 weer begonnen met deze pil,welke inmiddels van een andere fabrikant was dan voorheen, na 2 jaar niet te hebben geslikt. Recent weer gestopt, had steeds vaker tussentijdse bloedingen, op het laatst continu, steeds minder sexdrive,en mentaal ging het helemaal mis: stemmingswisselingen als een pingpong-bal, algeheel depri gevoel terwijl je het gevoel hebt;"dit gaat [lees meer...]ben ik niet" en in dat ruime jaar erg aangekomen ondanks onveranderd eet en leefpatroon. Van zelfverzekerd naar onzeker-angstig-depri. Inmiddels 3 weken gestopt en de bloedingen zijn vrijwel gelijk gestopt,ik voel me elke dag helderder, energieker worden, alsof een grijze deken weg trekt en de lust is ook weer duidelijk terug aan het komen ;-)
06-02-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik gebruikte deze pil (Mylan) de afgelopen 5 jaar zonder problemen, echt een top pil. Maar helaas moest ik in november 2018 switchen aangezien hij niet meer leverbaar was. Maar ik raad echt iedereen deze pil aan ik heb hem van mei 2014 tot november 2818 doorgeslikt (geen stopweken) zonder doorbraak bloedingen te hebben gehad. Nooit last gehad van de bijwerkingen en mijn hu[lees meer...]id was erg rustig. Ik hoop dat hij spoedig terug leverbaar wordt, want over mijn huidige pil ben ik niet te zeggen
05-02-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik lees allemaal verhalen over depressie en angst tijdens het slikken van deze pil, maar ik heb van nature een angststoornis en deze is juist grotendeels verdwenen door deze pil. Daar kwam ik achter toen ik stopte met de pil en weer mega angstig werd. Ik ben dus maar weer begonnen, voel me beter met pil. Afgezien van hoofdpijn in de stopweek. Het kan dus ook anders!
14-01-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb deze pil ongeveer 5 jaar geslikt. Eerst was ik erg tevreden, weinig bijwerkingen. sinds 1.5/2 jaar geleden begon ik me steeds meer somber te voelen, zonder specifieke reden. Misschien goed om erbij te vermelden dat dit gewoonlijk helemaal niets voor mij is. Ik wist dan ook niet waar het aan lag. Ook begon ik steeds meer last te krijgen van stemmingswisselingen en he[lees meer...]el veel paniek in mijn hoofd/lichaam om hele kleine, simpele dingen. Ik kon me letterlijk overal helemaal ziek van piekeren, terwijl ik dit nooit heb gehad. Daarnaast nam mijn zin in seks ook enorm af en was dit alleen weer normaal (net als alle bovenstaande klachten) als ik in mijn stopweek zat of mijn pil niet slikte. Hierdoor heb ik dan ook besloten over te stappen naar een Kyleena spiraal die ik over een week ga laten zetten omdat hier veel minder hormonen inzitten die alleen werken in je baarmoeder, en niet in je hele lichaam, zoals bij de anticonceptiepil.
07-01-2019

Acne/puistjes

Ik slik sinds drie weken deze pil. Ik merk dat ik sinds deze pil de hele tijd gespannen ben en mij angstig voel. Ik kan 's nachts slecht slapen en ik word in de ochtend wakker met veel angst en spanningen in mijn lichaam die door de dag heen niet weg gaan. Ik vond dit erg vreemd omdat ik zelf positief ben ingesteld en erg kan genieten van mijn leven. Ik had hiervoor ook ge[lees meer...]en last had van metalen problemen. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik een drukke periode had op school, maar nu weet ik dat het door deze pil komt. Verder had ik ook hele erge last van bloedingen. Ik ga deze pil niet meer gebruiken!
27-12-2018

Menstruatiepijn

Ik was een half jaar geleden begonnen met deze pil, heb het aantal keren doorgeslikt voor de vakantie. Afgelopen 2 weken kreeg ik opeens veel last van mijn borsten, ik voelde hier niet zoveel van en was ongeveer 3 keer per week dat mijn borsten irriteerde. Afgelopen 4 dagen heb ik echt steken in mijn borsten waardoor ik angstaanvallen krijg en vooral veel stress. De pijn k[lees meer...]omt nu steeds meer terug en vooral aan de zijkant van mijn borst en rondom. Grote kans dat dit te maken heeft met de pil, ik lees dat mensen met dit merk pil veel last hebben van hun borsten. Van geiriteerde borsten begon de pijn toe te nemen tot steken in mijn borst. Deze pil is af te raden
21-12-2018

Acne/puistjes

Een jaar geleden gestart met deze pil , omdat mijn andere pil niet meer leverbaar was volgens de apotheek. Klachten begonnen langzaam in te sluipen, eerst had ik af en toe last van hartkloppingen die vanzelf wel weer weg gingen. Totdat ik ze bijna elke dag ervaarde . Toen werd het op een dag teveel omdat de klachten er elke dag en elke minuut van de dag waren. Heb toen[lees meer...] een paniek aanval gehad in de trein en sinds dat moment ging het bergafwaarts. Huisartsen die maar zeiden dat ik een angst stoornis had en een paniek stoornis. Wou dit zelf niet geloven omdat ik dit nooit eerder heb gehad . Van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk was de definitieve uitspraak dat ik dus inderdaad nmaar een paniek stoornis had. Durfde nergens meer heen, overal waar ik was had ik een benauwd gevoel, hartkloppingen en vooral heelveel paniek in mijn lichaam. Totdat ik uiteindelijk de pil niet meer ging slikken, toen werden de klachten , minder en minder. Conclusie. Deze pil is zeker NIET aan te raden.
18-12-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb een tijd deze pil geslikt en ik voelde me ge stress depri zag dubbel erge hooft pijn ik was totaal me zelf niet Wis niet waar van het kwam ik dach ik ben gewoon te druk ik ben nu gestopt met deze pil ik voel me elke dag iets beter ik ben er erg van geschoken wat een troep Ik heb vroeger merverlon geslikt nooit ergens last van Deze pil niet gebruiken heb veel [lees meer...]invloed op je leven

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (523) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum