Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (203 meningen)
Yasmin (182 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (50 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

01-11-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Totaal geen bijwerkingen, en een van de goedkoopste pillen. Ik ben 21 jaar. Zorgen maken over slechte reviews was totaal onnodig! Eerste maand wel 2 weken lang bloedingen gehad, en na de stop week is dat helemaal over gegaan :)
24-10-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Overgezet naar deze pil omdat huidige pil niet meer voorradig was. Ervaring was exact hetzelfde als met vorige pil. Geen bijwerkingen, ongesteldheid prima timing elke keer. Geen hoofdpijn/buikpijn/angst. Prima pil.
24-10-2018

Uitstellen van menstruatie

Na al deze schrikbarende berichten gelezen te hebben wil ik ook graag mijn eigen ervaring delen met deze pil. In 2016 kreeg ik deze pil voorgeschreven van de huisarts, vooral om mijn menstruatie zelf te kunnen 'regelen' en voor mijn acne te verminderen. En sindsdien nog aan deze pil. Enkel heb ik wat meer last van hoofdpijn dan voorheen, maar mijn menstruatie periode kom i[lees meer...]k veel makkelijker door. Minder pijn en minder bloedverlies. Mijn acne is ook verminderd, niet geheel weg maar wel stukken minder geworden. Verder geen last gehad van aankomen, vochtvast houden, duizeligheid etc.
18-10-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Horror menstruaties met fors bloed (met stolsels zo groot als +/- een tennisbal) en buik pijnen zo hevig dat ik wel kon flauw vallenvan de pijn. Implanon was in mijn arm gezet maar duurt 6 maandaen voor deze het werk doet vandaar deze tijdelijke hulp
13-10-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Kreeg deze pil van de apotheker daar mijn eigen pil niet meer voorradig is en ook niet meer verkrijgbaar is. Tijdens die 3 weken van inname ben ik steeds lichtelijk ongesteld geweest, het rommelde steeds en vervelende buikpijn onderin de buik, heel onrustig slapen, lusteloos, niet lekker in mijn vel.
10-10-2018

Overgang

Heb deze pil omdat ander merk niet beschikbaar is. Enorme nare bijwerkingen. Migrainehoofdpijn, onrustig slapen, erg droge mond en tinteling in tong. Direct GESTOPT na twee dagen gebruik. Er moet snel iets veranderen aan dit medicijnbeleid in Nederland.
07-10-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben al paar maanden niet mezelf, ik zeg ook iedere keer ik voel me gewoon zo anders, depri gevoelens, angst gedachtes, hoofdpijn gewoon echt een ander mens. Ik ben het dus gaan zoeken achter de pil die ik sinds juli slik ik kreeg ineens een ander van de apotheek, en nu ik iedereen ze verhaal lees durf ik te wedden dat het door de pil komt ik ben nooooit zo geweest. Ik d[lees meer...]acht dat ik gek werd echt...
03-10-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

mentale bijwerkingen zoals: stemmingswisselingen, depressie, gevoel van eenzaamheid, snel emotioneel.
25-09-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Dochter van toen 12 op advies van huisarts begonnen met deze pil vanwege heftige menstruatie. In de maanden erna ging het steeds slechter met dochter. Depressief, moe, niet naar school willen, suïcidaal etc. Diverse ggz instellingen al geweest en sinds augustus 2017 niet meer naar school. Antidepressiva sinds dec 2017 . Deze onderdrukt wel de ergste paniekaanvallen maar[lees meer...] het rotgevoel bleef. Zelfs begonnen met Bach therapie. Totdat ik 2 maanden geleden deze berichten over deze pil las. Per direct en zonder overleg met huisarts gestopt met de pil. En nu ..6 weken later... ik zie weer mijn oude vrolijke gezellige dochter langzaam terugkomen. Ze ziet weer toekomst. Ze wil weer sporten. Ze begint met thuisonderwijs. Ze wil weer met vriendinnen afspreken. Kan het dan al die rottijd aan die verdomde pil hebben gelegen? Heeft die de pubertijd van mijn dochter kapot gemaakt? Ik ga het echt geloven. Dus bij deze een waarschuwing voor ander tienermeiden. Pas op met deze pil.
18-09-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben 18 jaar oud en begon deze pil vorig jaar te slikken als vorm van anticonceptie. Het hele jaar voelde ik me niet gelukkig. Ik was net begonnen aan mijn nieuwe studie, die ik overigens heel leuk vind, en toch voelde ik me zo. Na een leuke dag kon ik in de avond in huilen uitbarsten, ookal was daar totaal geen reden voor. Ik kon soms ontzettend boos op mijn vriend word[lees meer...]en, en ook daar zat dan geen reden achter. Ik voelde mij vaak eenzaam en heb ontzettend last van anxiety. Ik voel me over vrijwel alles heel onzeker. Vandaag ben ik deze pil gaan Googlen en ik schrok enorm van wat ik zojuist heb gelezen. Ik herken mij in alles! Morgen ga ik een afspraak met de huisarts maken om van deze afschuwelijke pil af te komen.
28-08-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

I'm not Dutch, so I'll share my experience in English. I've taken this brand for a year. There have been no serious physical side effects for me, however, I've become very moody and had my downs very often (and they're getting worse as the time passing). I didn't have an obvious PMS before taking the pill and now I have it for sure, a pretty serious one as well. Now I'm [lees meer...]about to finish my last round and changing into another one.
28-08-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Deze pil is mij door een specialist voorgeschreven om hormonale schommelingen te voorkomen, aangezien ik een instabiele suikerspiegel heb (diabetes type 1) In deze tijd gebeurde er van alles en fysiek stond alles op de kop. Herstellen van kanker, diagnose type 1 diabetes, ontstekingen in mijn hoofd, veel huidproblemen, flinke buikpijnaanvallen en op den duur dagelijkse ho[lees meer...]ofdpijn. Ding voor ding werd bekeken en heb veel behandelingen, ingrepen en revalidatie gehad. Vwb de hoofdpijn lag er bij de pijnpoli al een plan klaar om zenuwbanen te gaan platspuiten. Morfine had ik al in huis omdat niets meer hielp. Ben zelfs volledig afgekeurd. In het voorjaar de pil eens laten staan omdat ik me ineens bedacht dit het gebruik overeen kwam met de duur vd dagelijks forse hoofdpijnen. Met dat ik stopte was ik al heel snel vd forse hoofdpijn af en daarna zakte mijn bloeddruk nog s zoveel, dat ik slecht 1 medicijn per dag nodig ben ipv 3. Daarbij hoef ik veel minder insuline te spuiten want reageer daar veel beter op. Dus dat zijn al hele wezenlijke dingen. Echt te bizar!! Lees tevens dat het galstenen kan vormen. Vorige zomer is mijn galblaas verwijderd ivm meerdere maanden aan koliekaanvallen. Na een echo bleek door grote galstenen?! Toeval? Geen idee. Maar de rest is duidelijk bewijs van hoe slecht dit middel kan uitpakken
25-08-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Moest 3 maanden deze pil slikken ivm mogelijke cystes. Ben nu na anderhalf strip per direct gestopt, nadat ik al deze verhalen las en spontaan in huilen uitbarstte. Ik voel me zo vreselijk somber de laatste weken, emotioneel afgevlakt, heb nergens zin en geen gekke bui meer gehad. Mijn libido is volledig weg en heb last van zweetaanvallen. Voel me continu moe en lusteloos.[lees meer...] Ik ben nu 38, heb eerder microgynon30 geslikt vanaf mijn 16e tot en met 25 en na 2 bevallingen nog een poosje. Na mijn 30e gestopt en voelde me toen ineens weer 'gewoon' worden, mijn libido kwam weer terug. Maar het effect van deze pil is vele malen erger, heb me nog nooit zo gevoeld!! Wat een vreselijke pil is dit. Grote afraden.
22-08-2018

04-08-2018

31-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Fijn om niet ongewenst zwanger te raken, maar vervelend van de lange menstruaties.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum