Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (207 meningen)
Yasmin (185 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (51 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

12-02-2018

Zwangerschap

Pil doet goed zijn werking. Alleen de bijwerkingen zijn minder. Flinke hoofdpijn tot bijna migraine aan toe. Misschien ook wel de ziekte van crohn eraan over gehouden. Daarna overgestapt op het kyleena spiraaltje.
05-02-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds ik begonnen ben aan deze pil merk ik onwijs veel verschillen aan mezelf (zowel fysiek als mentaal) waarvan ik erg geschrokken ben. Zo had ik de eerste paar maanden extreem veel last van moeheid en neerslachtigheid. Deze twee klachten verdwenen iets op de achtergrond maar helaas merkte ik ook op dat ik ontstekingen op mijn wangen kreeg, die ik nog nooit eerder heb ge[lees meer...]had en zich nu ook lijken te vermenigvuldigen in een zeer korte tijd. Ook heb ik nu dagelijks hoofdpijn en ben ik zeer geïrriteerd en huil ik veel sneller. Waar ik ook erg van geschrokken ben, is dat mijn libido zeer laag tot bijna niet bestaand beschouwd kan worden. Dit is ontzettend naar voor zowel mezelf als mijn vriend en heb ik het gevoel dat ik een groot deel van mezelf kwijt ben sinds ik met deze pil begonnen ben. Een definitieve afrader dus!
28-01-2018

Acne/puistjes

Ongeveer een half jaar geleden begonnen aan deze pil op aanbeveling van de huisarts, omdat ik van mijn acne afwilde. Na een aantal weken begon de acne te verergeren. Ik kreeg ze voornamelijk op mijn kin en wangen (wat ik nooit eerder heb gehad). Deze waren ook erg groot. Ook een libido van 0.0 en erg snel geïrriteerd, constant nerveus en dagenlang depressief. Nooit aa[lees meer...]n deze pil beginnen!
25-12-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben op mijn 16e begonnen met de pil. Nooit klachten gehad, alles ging goed. Op mijn 21e hiermee gestopt omdat ik toch geen vriendje had, en vond het onnodig om hormonen in mijn lichaam te stoppen zonder reden. Toch begin dit jaar weer gestart ivm geslachtsgemeenschap. Ik voelde mij na 2 weken minder vrolijk, had nergens zin in en vond alles stom en negatief. Ik zat niet[lees meer...] lekker in mijn vel en vond het leven niks aan. Ook was ik heel kattig tegen mensen om mij heen en kreeg ik huilbuien zonder reden. Ik had geen zin meer in seks en had vaker hoofdpijn. Ik ben hiermee naar de huisarts gegaan en overgestapt op de orginele Microgynon 20. De klachten werden iets minder, maar gingen zeker niet weg. Nu heb ik besloten om er helemaal mee te stoppen en ben ik mezelf weer..
22-12-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Op advies van de huisarts slik ik deze pil 3 maanden aan één met 1 stop week ertussen. Geen last van bijwerkingen en mijn acné is verminderd. Alleen in de stopweek vlamt dit op. Geen last van bijwerking.
18-12-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

De prikpil maakte mij zeer onstabiel/depressief, daarom over op de gewone pil. Ik kreeg deze goedkope versie voorgeschreven. Zonder dat ik wist van de slechte verhalen, merkte ik dat ik na twee weken enorm pijnlijke opgezette borsten kreeg. Elke dag last van misselijkheid. Het gevoel alsof je een kater hebt. Extreem veel slapen, moe zijn, knikkebollen. En die hoofdpijn is [lees meer...]tevens ondraaglijk. De huisarts opgebeld en die zei heel luchtig dat dat wel vaker voorkwam en dat ik beter even de 'echte' versie kon proberen (Microngynon 30) voordat ik overstapte op een andere pil. Heb vandaag de echte gehaald en ik hoop dat dat mijn klachten wegneemt. Wat een klote pil dit..
02-12-2017

Menstruatiepijn

Ik heb al een angstoornis dus last van paniek & alles blijf ik altijd houden. 4 maanden terug ben ik begonnen met deze pil & ik heb het gevoel dat ik me niet lekker voel. Ik heb zelfs meer last van paniekaanvallen uit het niets & dat heb ik alleen meestal met een reden. Ik ben vaak heel moe & zie er wit & ziek uit. Ik vraag me af of deze extra paniek door de pil komt. Ik g[lees meer...]a wel een afspraak maken met de huisarts want je weet het maar nooit. Ik lees dat veel mensen last hebben van deze pil i.v.m de paniekaanvallen.
30-11-2017

Acne/puistjes

Ik ben begonnen met deze pil omdat ik veel last had van acne. De huisarts had mij deze voorgeschreven met de uitleg dat deze pil acne tegengaat. Later bleek het ook handig te zijn geweest toen ik een vriend kreeg. Helaas zag ik toen ik de bijsluiter las dat deze pil alleen de zwangerschap tegen ging. Nergens vond ik ook maar het woordje acne in positive en negatieve gevall[lees meer...]en. Ik kon mij vinden in een groot gedeelte van de bijwerkingen van de bijsluiter en van alle forums die ik ben afgegaan. De acne is ook niet echt vermindert. Dit maakt mij heel erg onzeker ik. Ik sta heel lang voor de spiegel om alles weg te werken met makeup waardoor ik nog onzekerder wordt. Ik maak ook ieder dag 2 keer mijn gezicht schoon met een reinigingsmelk. Ook ontsmet ik iedere dag mijn handen telefoon en computer. Hier kan de acne in ieder geval niet aan liggen. Ik wordt er hopeloos van. Ik wil graag overstappen naar een andere pil. Als mijn acne maar minder wordt. Dan heb ik veel meer zelfvertrouwen en vallen de andere bijwerkingen misschien ook minder zwaar. Tegen zwangerschap helpt deze pil wel prima maar dat is vanuit mij gezien ook het enige. Ik zou niemand deze pil niet aanraden. Ik denk dat het even zoeken is naar de goede pil. Het effect is voor iedereen anders. Voor mij is deze pil niet te doen.
27-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds ik deze pil gebruik (plm. 2 jaar), heb ik regelmatig last van doorbraakbloedingen en buikpijnen en ben ik chronisch moe (ik ben een dertiger!) , voel me emotioneel afgevlakt en heb nooit zo sterk GEEN behoefte aan sex gehad als nu. Ik schrok van de vele andere vrouwen die dit blijkbaar ook zo ervaren en ga acuut stoppen met deze pil. Ik dacht al die tijd dat het puur[lees meer...] aan stress lag! Dit alles nooit zo gehad met microgynon, maar die ging uit het zorgpakket. Fijn dat we zelf mogen kiezen welke rommel we in ons lijf stoppen, met die zorgkosten die we hebben.
26-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Weiger deze pil alsjeblieft, het is één brok ellende. Stemmingswisselingen, hoofdpijn en paniekaanvallen, die met de tijd steeds heftiger worden. Mijn relatie ging er bijna aan onderdoor, ik kreeg zéér nare bijna dwangmatige gedachten en had last van doorbraakbloedingen. Zonder pil, en nu met nuvaring (welke lokaal de hormonen afgeeft ipv door het gehele lichaam) is mijn l[lees meer...]even een stuk rustiger en mijn relatie een stuk gezonder.
23-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik schrijf nooit mijn verhaal online, maar dit wil ik wel delen. Wat een slecht product is dit. Gedurende drie maanden slikken continue bloedingen/ongesteld. Voelde me totaal niet mezelf. Had nergens zin in, voelde me neerslachtig. Voelde me continu ziek en pakte alles wat heerste mee. Leek wel of mijn hele immuunsysteem in de war was.
20-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Mijn mening is dat deze pil zeer slecht is en dus gewoon troep is! Ik ben er meteen mee gestopt. Hyperventilaite, Hoofdpijn, misselijk, Angst, buikpijn, Moe.
15-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Een paar jaar geleden (5 jaar) had ik dezelfde pil, maar dan 30. Nu slik ik de 20. Maar goed, vijf jaar geleden zat ik totaal niet goed in m’n vel. Voornamelijk m’n enthousiasme kwijt en continue moe. Huisarts kon niks vinden, dus besloot m’n moeder dat ik tijdelijk moest stoppen. De bijwerkingen waren al snel verdwenen. Uiteindelijk wilde ik toch gewoon graag weer de [lees meer...]pil. De dokter schreef me de 20 voor. Nu ook alweer een jaar of twee gok ik. Maar ik ben mezelf niet. Geen fut in leuke activiteiten, moe (slaap 10 - 12 uur per nacht), geen zin in seks en vaak stemmingswisselingen. Vandaag (15/11/2017) besluit ik te gaan stoppen, in de hoop dat ik snel weer mezelf ben.
12-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na het lezen van vele recensies van deze pil kreeg ik het idee dat ik veel van mijn klachten met het gebruik van deze pil te maken hebben. Moe, afgevlakte emoties, gewichtstoename en geen zin in sex. Ik slikte deze de laatste paar jaar van het merk Mylan en ben sinds 2 weken overgestapt op het merk Sandoz (ik kan helaas nog geen verschil merken). Volgens de Apotheek zit[lees meer...]ten er in ieder merk andere hulpstoffen waar de bijwerkingen vandaan kunnen komen. Ik ben zeer benieuwd van welk merk jullie bijwerkingen zijn!!
26-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds de inname op dag 2 een hoop vervelende klachten. Misselijk, hoofdpijn, zware benen en een zeurende pijn in benen, verminderde conditie, opgejaagd gevoel. Vroeger jarenlang microgynon gebruikt en daarvan nooit bijwerkingen gehad. Dit is echt bende.....
23-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Zeer tevreden na 6 maanden slikken. Geen bijwerkingen gemerkt, tot mijn opluchting. Ik raad deze pil aan!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum