Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (206 meningen)
Yasmin (183 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (50 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

02-12-2017

Menstruatiepijn

Ik heb al een angstoornis dus last van paniek & alles blijf ik altijd houden. 4 maanden terug ben ik begonnen met deze pil & ik heb het gevoel dat ik me niet lekker voel. Ik heb zelfs meer last van paniekaanvallen uit het niets & dat heb ik alleen meestal met een reden. Ik ben vaak heel moe & zie er wit & ziek uit. Ik vraag me af of deze extra paniek door de pil komt. Ik g[lees meer...]a wel een afspraak maken met de huisarts want je weet het maar nooit. Ik lees dat veel mensen last hebben van deze pil i.v.m de paniekaanvallen.
30-11-2017

Acne/puistjes

Ik ben begonnen met deze pil omdat ik veel last had van acne. De huisarts had mij deze voorgeschreven met de uitleg dat deze pil acne tegengaat. Later bleek het ook handig te zijn geweest toen ik een vriend kreeg. Helaas zag ik toen ik de bijsluiter las dat deze pil alleen de zwangerschap tegen ging. Nergens vond ik ook maar het woordje acne in positive en negatieve gevall[lees meer...]en. Ik kon mij vinden in een groot gedeelte van de bijwerkingen van de bijsluiter en van alle forums die ik ben afgegaan. De acne is ook niet echt vermindert. Dit maakt mij heel erg onzeker ik. Ik sta heel lang voor de spiegel om alles weg te werken met makeup waardoor ik nog onzekerder wordt. Ik maak ook ieder dag 2 keer mijn gezicht schoon met een reinigingsmelk. Ook ontsmet ik iedere dag mijn handen telefoon en computer. Hier kan de acne in ieder geval niet aan liggen. Ik wordt er hopeloos van. Ik wil graag overstappen naar een andere pil. Als mijn acne maar minder wordt. Dan heb ik veel meer zelfvertrouwen en vallen de andere bijwerkingen misschien ook minder zwaar. Tegen zwangerschap helpt deze pil wel prima maar dat is vanuit mij gezien ook het enige. Ik zou niemand deze pil niet aanraden. Ik denk dat het even zoeken is naar de goede pil. Het effect is voor iedereen anders. Voor mij is deze pil niet te doen.
27-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds ik deze pil gebruik (plm. 2 jaar), heb ik regelmatig last van doorbraakbloedingen en buikpijnen en ben ik chronisch moe (ik ben een dertiger!) , voel me emotioneel afgevlakt en heb nooit zo sterk GEEN behoefte aan sex gehad als nu. Ik schrok van de vele andere vrouwen die dit blijkbaar ook zo ervaren en ga acuut stoppen met deze pil. Ik dacht al die tijd dat het puur[lees meer...] aan stress lag! Dit alles nooit zo gehad met microgynon, maar die ging uit het zorgpakket. Fijn dat we zelf mogen kiezen welke rommel we in ons lijf stoppen, met die zorgkosten die we hebben.
26-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Weiger deze pil alsjeblieft, het is één brok ellende. Stemmingswisselingen, hoofdpijn en paniekaanvallen, die met de tijd steeds heftiger worden. Mijn relatie ging er bijna aan onderdoor, ik kreeg zéér nare bijna dwangmatige gedachten en had last van doorbraakbloedingen. Zonder pil, en nu met nuvaring (welke lokaal de hormonen afgeeft ipv door het gehele lichaam) is mijn l[lees meer...]even een stuk rustiger en mijn relatie een stuk gezonder.
23-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik schrijf nooit mijn verhaal online, maar dit wil ik wel delen. Wat een slecht product is dit. Gedurende drie maanden slikken continue bloedingen/ongesteld. Voelde me totaal niet mezelf. Had nergens zin in, voelde me neerslachtig. Voelde me continu ziek en pakte alles wat heerste mee. Leek wel of mijn hele immuunsysteem in de war was.
20-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Mijn mening is dat deze pil zeer slecht is en dus gewoon troep is! Ik ben er meteen mee gestopt. Hyperventilaite, Hoofdpijn, misselijk, Angst, buikpijn, Moe.
15-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Een paar jaar geleden (5 jaar) had ik dezelfde pil, maar dan 30. Nu slik ik de 20. Maar goed, vijf jaar geleden zat ik totaal niet goed in m’n vel. Voornamelijk m’n enthousiasme kwijt en continue moe. Huisarts kon niks vinden, dus besloot m’n moeder dat ik tijdelijk moest stoppen. De bijwerkingen waren al snel verdwenen. Uiteindelijk wilde ik toch gewoon graag weer de [lees meer...]pil. De dokter schreef me de 20 voor. Nu ook alweer een jaar of twee gok ik. Maar ik ben mezelf niet. Geen fut in leuke activiteiten, moe (slaap 10 - 12 uur per nacht), geen zin in seks en vaak stemmingswisselingen. Vandaag (15/11/2017) besluit ik te gaan stoppen, in de hoop dat ik snel weer mezelf ben.
12-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na het lezen van vele recensies van deze pil kreeg ik het idee dat ik veel van mijn klachten met het gebruik van deze pil te maken hebben. Moe, afgevlakte emoties, gewichtstoename en geen zin in sex. Ik slikte deze de laatste paar jaar van het merk Mylan en ben sinds 2 weken overgestapt op het merk Sandoz (ik kan helaas nog geen verschil merken). Volgens de Apotheek zit[lees meer...]ten er in ieder merk andere hulpstoffen waar de bijwerkingen vandaan kunnen komen. Ik ben zeer benieuwd van welk merk jullie bijwerkingen zijn!!
26-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds de inname op dag 2 een hoop vervelende klachten. Misselijk, hoofdpijn, zware benen en een zeurende pijn in benen, verminderde conditie, opgejaagd gevoel. Vroeger jarenlang microgynon gebruikt en daarvan nooit bijwerkingen gehad. Dit is echt bende.....
23-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Zeer tevreden na 6 maanden slikken. Geen bijwerkingen gemerkt, tot mijn opluchting. Ik raad deze pil aan!
16-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Wat een verschrikking! Ik gebruik deze pil nu ongeveer 1,5 jaar en sindsdien ben ik ongelukkig, afgevlakt en chagrijnig. Daarvoor heb ik enige jaren geen pil geslikt en heb qua schommelingen in gevoelens nauwelijks iets gemerkt. Voor, tijdens en na de menstruatie in deze periode ging alles prima. Sinds ik deze pil slik ben ik eigelijk de hele dag hartstikke chagrijnig, [lees meer...]vermoeid en depri. Ik kwam er pas achter toen ik afgelopen donderdag wakker werd met angstaanvallen, hyperventilatie, paniekaanvallen, huilbuien en algehele afvlakking. Wat bleek, ik ben vier dagen voor mij stopweek gestopt met de pil en het leek wel of ik een piek aan PMS had. Ik denk dat het gebruik van deze troep mijn hormoonhuishouding zodanig in de war heeft gemaakt, dat dit uiteindelijk het resultaat is. In de afgelopen maanden heb ik eerder last gehad van angstige en paniekerige gevoelens voor mijn menstruatie. Voor diegene die aan de pil willen, bespreek het goed met je arts welke pil je gaat gebruiken. En gezien niet alleen mij, maar ook vele andere negatieve reacties over deze pil, raad ik het iedereen af!
15-10-2017

Overgang

Ik slik deze pil op advies van gynaecoloog ivm mijn overgangsklachten. Ik ben 200% tevreden. De kwaliteit van mijn leven is heel erg verbeterd. Ik ben van een heleboel klachten af waarvan ik niet wist dat die ook met de overgang hebben te maken. Ik ben uitermate tevreden. Van de volgende klachten heb ik geen last meer: opvliegers (en dus slapeloosheid), gewrichtspijn, ge[lees meer...]ïrriteerde achillespezen (erg pijnlijk), ongewild urineverlies, droge vagina, verlaagd libido, stemmingswisselingen en migraine. Ik ben zelfs af van een pijnlijke heup na bekkeninstabiliteit 13 jaar geleden. Kortom: ik ben er erg gelukkig mee!! Ik was bang voor alle klachten zoals ik hier geregeld tegen kom. In het verleden is dat ook de reden geweest dat ik ooit met de pil ben gestopt.
04-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Rot medicatie! Enige reden dat ik hem slik en blijf slikken is als anticonceptie. Echter vermindert dit sterk mijn levenskwaliteit en geeft mij geen moedergevoelens. Vlakt mijn gevoelens af en maakt me depressief. Huisarts wil geen koperen spiraal inbrengen.
15-09-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb deze pil ongeveer 19 jaar ingenomen en raad hem af. Ik heb nooit in de gaten gehad dat de klachten die ik had, te wijten waren aan de anticonceptiepil. Hoofdpijn/migraine, depressiviteit (down gevoel), pijnlijke/opgezwollen borsten, hyperventilatie, duizelingen, stemmingswisselingen, gewichtstoename, opgeblazen gevoel, paniek aanvallen en moe. Sinds ik gestopt ben m[lees meer...]et deze anticonceptie ben ik een ander mens. Heb geen ene klacht meer... Natuurlijk is ieder mens anders en reageert ieder lichaam anders op een anticonceptie. Maar ik wil als tip geven als je één van de bijwerkingen zoals ik aangaf ondervind, gelijk stoppen en iets anders nemen.
22-08-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds gebruik van de pil had ik helemaal geen zin meer in seks, wat op mijn relatie en op mijn eigen welzijn toch veel invloed had. Nu ik gestopt ben voel ik me meer mezelf en heb ik weer een goed seksleven waarin ik ook zin heb. Tijdens mijn stopweek had ik erge buikkrampen waar ik nu ook geen last meer van heb. De bloeding was wel veel minder en korter toen ik de pil geb[lees meer...]ruikte en ook veel voorspelbaarder dus dat was wel een voordeel. Ik hoop dat ze in de toekomst gewoon iets verzinnen wat minder invloed heeft door de hoeveelheid hormonen want het werkt wel maar heeft voor mij ook zijn nadelen als je in een relatie zit (en dat is meestal waarom je aan de anticonceptie begint, in mijn geval tenminste).
01-08-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds ik deze pil ben gaan gebruiken kreeg ik ontzettende last van paniekaanvallen, eerst niet de link gelegd. Maar door een gesprek met iemand ben ik er toch mee gestopt en daarmee stopten ook de paniekaanvallen. Nu op zoek naar een alternatief, iemand enig idee? Een spiraal wil ik niet.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum