Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (203 meningen)
Yasmin (182 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (50 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

20-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Mijn mening is dat deze pil zeer slecht is en dus gewoon troep is! Ik ben er meteen mee gestopt. Hyperventilaite, Hoofdpijn, misselijk, Angst, buikpijn, Moe.
15-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Een paar jaar geleden (5 jaar) had ik dezelfde pil, maar dan 30. Nu slik ik de 20. Maar goed, vijf jaar geleden zat ik totaal niet goed in m’n vel. Voornamelijk m’n enthousiasme kwijt en continue moe. Huisarts kon niks vinden, dus besloot m’n moeder dat ik tijdelijk moest stoppen. De bijwerkingen waren al snel verdwenen. Uiteindelijk wilde ik toch gewoon graag weer de [lees meer...]pil. De dokter schreef me de 20 voor. Nu ook alweer een jaar of twee gok ik. Maar ik ben mezelf niet. Geen fut in leuke activiteiten, moe (slaap 10 - 12 uur per nacht), geen zin in seks en vaak stemmingswisselingen. Vandaag (15/11/2017) besluit ik te gaan stoppen, in de hoop dat ik snel weer mezelf ben.
12-11-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na het lezen van vele recensies van deze pil kreeg ik het idee dat ik veel van mijn klachten met het gebruik van deze pil te maken hebben. Moe, afgevlakte emoties, gewichtstoename en geen zin in sex. Ik slikte deze de laatste paar jaar van het merk Mylan en ben sinds 2 weken overgestapt op het merk Sandoz (ik kan helaas nog geen verschil merken). Volgens de Apotheek zit[lees meer...]ten er in ieder merk andere hulpstoffen waar de bijwerkingen vandaan kunnen komen. Ik ben zeer benieuwd van welk merk jullie bijwerkingen zijn!!
26-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds de inname op dag 2 een hoop vervelende klachten. Misselijk, hoofdpijn, zware benen en een zeurende pijn in benen, verminderde conditie, opgejaagd gevoel. Vroeger jarenlang microgynon gebruikt en daarvan nooit bijwerkingen gehad. Dit is echt bende.....
23-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Zeer tevreden na 6 maanden slikken. Geen bijwerkingen gemerkt, tot mijn opluchting. Ik raad deze pil aan!
16-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Wat een verschrikking! Ik gebruik deze pil nu ongeveer 1,5 jaar en sindsdien ben ik ongelukkig, afgevlakt en chagrijnig. Daarvoor heb ik enige jaren geen pil geslikt en heb qua schommelingen in gevoelens nauwelijks iets gemerkt. Voor, tijdens en na de menstruatie in deze periode ging alles prima. Sinds ik deze pil slik ben ik eigelijk de hele dag hartstikke chagrijnig, [lees meer...]vermoeid en depri. Ik kwam er pas achter toen ik afgelopen donderdag wakker werd met angstaanvallen, hyperventilatie, paniekaanvallen, huilbuien en algehele afvlakking. Wat bleek, ik ben vier dagen voor mij stopweek gestopt met de pil en het leek wel of ik een piek aan PMS had. Ik denk dat het gebruik van deze troep mijn hormoonhuishouding zodanig in de war heeft gemaakt, dat dit uiteindelijk het resultaat is. In de afgelopen maanden heb ik eerder last gehad van angstige en paniekerige gevoelens voor mijn menstruatie. Voor diegene die aan de pil willen, bespreek het goed met je arts welke pil je gaat gebruiken. En gezien niet alleen mij, maar ook vele andere negatieve reacties over deze pil, raad ik het iedereen af!
15-10-2017

Overgang

Ik slik deze pil op advies van gynaecoloog ivm mijn overgangsklachten. Ik ben 200% tevreden. De kwaliteit van mijn leven is heel erg verbeterd. Ik ben van een heleboel klachten af waarvan ik niet wist dat die ook met de overgang hebben te maken. Ik ben uitermate tevreden. Van de volgende klachten heb ik geen last meer: opvliegers (en dus slapeloosheid), gewrichtspijn, ge[lees meer...]ïrriteerde achillespezen (erg pijnlijk), ongewild urineverlies, droge vagina, verlaagd libido, stemmingswisselingen en migraine. Ik ben zelfs af van een pijnlijke heup na bekkeninstabiliteit 13 jaar geleden. Kortom: ik ben er erg gelukkig mee!! Ik was bang voor alle klachten zoals ik hier geregeld tegen kom. In het verleden is dat ook de reden geweest dat ik ooit met de pil ben gestopt.
04-10-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Rot medicatie! Enige reden dat ik hem slik en blijf slikken is als anticonceptie. Echter vermindert dit sterk mijn levenskwaliteit en geeft mij geen moedergevoelens. Vlakt mijn gevoelens af en maakt me depressief. Huisarts wil geen koperen spiraal inbrengen.
15-09-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb deze pil ongeveer 19 jaar ingenomen en raad hem af. Ik heb nooit in de gaten gehad dat de klachten die ik had, te wijten waren aan de anticonceptiepil. Hoofdpijn/migraine, depressiviteit (down gevoel), pijnlijke/opgezwollen borsten, hyperventilatie, duizelingen, stemmingswisselingen, gewichtstoename, opgeblazen gevoel, paniek aanvallen en moe. Sinds ik gestopt ben m[lees meer...]et deze anticonceptie ben ik een ander mens. Heb geen ene klacht meer... Natuurlijk is ieder mens anders en reageert ieder lichaam anders op een anticonceptie. Maar ik wil als tip geven als je één van de bijwerkingen zoals ik aangaf ondervind, gelijk stoppen en iets anders nemen.
22-08-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds gebruik van de pil had ik helemaal geen zin meer in seks, wat op mijn relatie en op mijn eigen welzijn toch veel invloed had. Nu ik gestopt ben voel ik me meer mezelf en heb ik weer een goed seksleven waarin ik ook zin heb. Tijdens mijn stopweek had ik erge buikkrampen waar ik nu ook geen last meer van heb. De bloeding was wel veel minder en korter toen ik de pil geb[lees meer...]ruikte en ook veel voorspelbaarder dus dat was wel een voordeel. Ik hoop dat ze in de toekomst gewoon iets verzinnen wat minder invloed heeft door de hoeveelheid hormonen want het werkt wel maar heeft voor mij ook zijn nadelen als je in een relatie zit (en dat is meestal waarom je aan de anticonceptie begint, in mijn geval tenminste).
01-08-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Sinds ik deze pil ben gaan gebruiken kreeg ik ontzettende last van paniekaanvallen, eerst niet de link gelegd. Maar door een gesprek met iemand ben ik er toch mee gestopt en daarmee stopten ook de paniekaanvallen. Nu op zoek naar een alternatief, iemand enig idee? Een spiraal wil ik niet.
31-07-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik gebruik deze pil al 5 jaar en ik loop al lang met klachten rond, maar wist niet dat het door de pil kwam. Ik ben bijna altijd humeurig, heb nergens zin in, ook geen zin in seks. Heb vaak hoofdpijn en ik ben vrijwel altijd moe. Ik ga deze week naar de huisarts om te bespreken of ik een andere pil kan uitproberen.
29-07-2017

Menstruatiepijn

Heb 10 jaar geleden ook een tijdlang microgynon geslikt. Kampte toen ook met depressiviteit, maar kan me niet meer herinneren of dat inderdaad direct met de start van mijn pilgebruik samenhing. Vorig jaar na een stop periode van 2-3 jaar weer met de pil begonnen omdat ik zware menstruatiekrampen kreeg. Daartegen hielp de pil goed. Maar tegelijkertijd begon ik me erg angsti[lees meer...]g, opgejaagd en down te voelen met vaak spanningshoofdpijn. Dacht dat het vooral door werk stress kwam en heb zelfs mijn baan opgezegd. Ik bleef me echter onrustig, opgejaagd en angstig voelen. Toen kwam ineens het inzicht, dat deze gevoelens begonnen vlak nadat ik ook begonnen was microgynon te nemen. Gelijk gestopt en de week erop voelde ik me weer 'normaal'. Wat een impact zo'n klein pilletje op je leven kan hebben!
23-07-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Wegens wens naar anticonceptie deze pil van de huisarts vorogeschreven gekregen. 'Goedkope' versie van de Microgynon. De pil bevalt prima. Als je hem een keer vergeet, duidelijk instructies opvolgen en dan gaat alles alsnog goed. Ik las normaalgezien altijd een stopweek in, hierin heb ik dan vanaf donderdag een bloeding. De bloeding is iets langer dan zonder anticonceptie,[lees meer...] maar ik heb minder last van bijvoorbeeld krampen en prikkelbaarheid. Dit had ik voorheen licht, met de anticonceptiepil nauwelijks. Ook de pil doorslikken voor bijvoorbeeld vakantie gaat goed, geen doorbraakbloedingen of iets dergelijks. Verder wil ik nog even iets duidelijk maken voor de mensen die overwegen deze pil te gaan slikken en angstig zijn door de vele negatieve reacties over deze pil. Mensen laten sneller een reactie achter wanneer zij een negatieve ervaring hebben. Mensen met positieve ervaringen denken vaak van 'het is wel prima zo' en voelen geen behoefte iets achter te laten. Laat u dus niet teveel afschrikken door negatieve reacties, positieve ervaringen laten gewoonweg minder weten. Vandaar dat ik graag mijn positieve mening wilde achterlaten. Verder is het zo dat mensen die gevoelig zijn voor een depressie (door nog vele andere factoren, niet alleen de pil dus!) extra geprikkeld kunnen worden door de anticonceptiepil. Wees dus niet bang dat u door deze pil zomaar depressief raakt.
28-06-2017

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Op mijn 14e begonnen met deze pil omdat ik heel veel bloed verloor en onregelmatig ongesteld was. Nu 21 jaar. Na deze pil kwamen de bijwerkingen langzaam, en wist ik niet dat het door het gebruik van de pil kon komen. Heb enorm libido verlies, ben 10+ kilo aangekomen en heb vaak depressieve gedachten. Zit er zeker aan te denken om over te stappen op de mirena.
24-06-2017

Acne/puistjes

Na mijn bevalling overgestapt naar deze anticonceptiepil ivm acne klachten. Geleidelijk aan kreeg ik last van diverse klachten; ik had zware, vermoeide en pijnlijke benen, wist soms niet hoe ik zitten of liggen moest. Ik kreeg met regelmaat last van zeer pijnlijke steken bij het hart waardoor de pijn soms zo hevig was dat ik er naar van werd en weg viel. Ik heb zelf een ha[lees meer...]rtafwijking en daarom maakt deze klacht die een aantal keer per week de kop opsteekt mij bang. De pijn is zo hevig dat het moeilijk is om door te ademen en op zo'n moment brak het zweet mij uit, na een paar minuten ebt het langzaam weer weg en val ik uiteindelijk in slaap. Voordat ik met deze pil begon had ik vrijwel nooit last van hoofdpijn. Maar eenmaal begonnen met de pil namen de hoofdpijnen steeds frequenter toe. Ook nam mijn gewicht toe. Ik raakte vaker in een dip, ik wilde zoveel op een dag maar er kwam niets uit mijn handen. Na een tijdje bleef dit gevoel iedere dag aanwezig. Ik ben enorm moe, gaap veel en kan niet tot laat opblijven. Omdat ik zelf het idee heb dat al deze klachten door deze pil veroorzaakt worden, ben ik sinds vandaag gestopt met het gebruik van deze pil. Ik hoop dat de klachten snel zullen afnemen en ik meer energie krijg om zoveel mogelijk uit mijn dag te kunnen halen met mijn kinderen.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum