Ervaringen met Ethinylestradiol / Levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

chronische vermoeidheid depressief borst voelt zwaar aan vaginale droogheid haaruitval puistjes gewichtstoename borst doet pijn

Microgynon '30' (228 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)
Marvelon (52 meningen)

16-07-2021 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Sinds gebruik deze pil last van zware depressies, enorme bulten als puisten, contactbloedingen en overbeharing. Met het merk WEC had ik hier veel minder last van maar deze bestaat helaas niet meer. Ik raad deze pil sterk af.

13-03-2021 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/50ug)
Ik gebruik deze pil al ruim 10 jaar en ben er helemaal tevreden over. Ik schrik nogal van de recensies die ik hieronder lees, daarom hoop ik met mijn recensie de burger weer wat moed te geven. Ik heb geen last van bijwerkingen, de pil doet gewoon wat hij moet doen. Een prima aanrader!

07-09-2020 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ik heb een leveradenoom van 5 bij 5 cm gekregen door het gebruik van deze pil. Gestopt en 6 maanden later is het gelukkig kleiner geworden en nu nog 2 bij 2 cm. Mag dit nooit weer gebruiken van mijn arts.

05-10-2019 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/50ug)
Ik ben nu al een tijdje bezig met deze pil. Soms ook tussen door gestopt om dat ik dacht dat het aan de pil lag dat ik zoveel lichamelijke klachten heb. Nu weer een week begonnen. En weer verschillende klachten.. enorm veel afscheiding (schimmelinfectie) hormonaal veel pukkels. Buikpijn hoofdpijn.. vind het echt een flut pil..

01-12-2022 | Vrouw | 29
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik ben 29 jaar oud en heb deze pil voorgeschreven gekregen omdat ik last heb van PMS. Ik voelde me vanaf het moment van de ovulatie tot aan de eerste dag van de ongesteldheid niet stabiel (chagrijnig, negatief en down) met daarbij krampen en extreem pijnlijke borsten. Zodra ik ongesteld werd voelde ik me weer mezelf en zo licht als een veertje. Ik dacht dat deze pil de op[lees meer...]lossing kon zijn, wat het enigszins ook misschien is maar toch ben ik niet tevreden. Hiervoor had ik een koperspiraal maar eruit laten halen omdat ik dacht dat de krampen hier aan verbonden zaten. Ik ben nu sinds twee maanden bezig met deze pil. Het enige positieve eraan is dat mijn krampen helemaal weg zijn en de pijnlijke borsten zijn verplaatst naar de eerste week of twee weken van de nieuwe cyclus. Wellicht zijn de krampen weg door het eruit halen van de spiraal. Qua invloed op mijn psyche doet deze pil niet veel goeds. Ik voel me veel down, paniekerig en op veel dagen heb ik nergens zin in en kan ik mijn emoties niet onder controle houden. Iedereen voelt zich wel eens down maar ik ben meer down en lusteloos dan ooit met deze pil. Verder heb ik last van extreme misselijkheid die echt uren aanhoud of soms bijna de hele dag en last van hoge ademhaling die dan gelukkig niet uitbreekt in hyperventilatie of een paniekaanval. In de bijsluiter staat dat deze symptomen normaal zijn in de eerste maanden maar als dit nog een maand zo blijft (3e maand) dan stop ik ermee. Qua huid/haar merk ik geen verschil.

25-10-2021 | Vrouw | 29
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Na jaren van pilgebruik heb ik een trombose gekregen in mijn arm. Artsen wijtten het aan de pil. Ik moest ermee stoppen en ik voelde me daarna vrolijker en emotioneel stabieler. Alsof er een negatieve sluier van me gelicht werd.

08-11-2023 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Ik had tweepersoonlijkheid na het gebruiken van de pił vanwege de stemmingswisselingen. Ik raad niet aan, niet geschikt voor elke lichaam.

18-08-2023 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Nooit meer, 6 weken deze pil geslikt, 6 weken lang depressief geweest en 6 weken lang ongesteld geweest. Het hielp wel tegen menstruatiepijn, maar liever 3 dagen doodziek dan elke dag ongesteld.

29-03-2021 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel (0.15/0.03mg)
Ik slik deze pil nu bin a 3 weken. Heb hem omdat ik nu sinds kort een vriend heb en nog niet zwanger wil worden. Maar ik ben nu al een paar dagen duizelig misselijk en snauw iedereen af gisteren was me vriend hier en die maakte zich druk om me omdat ik al 3 dagen slecht eet omdat ik misselijk ben. Ik snauwde hem zo af en zei woorden die ik normaal nooit zeg. Huil ook v[lees meer...]eel meer dan ik ervoor deed en ik word er gek van. Als dit zo doorgaat stop ik ermee want het maakt alles kapot

27-07-2020 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Ondertussen ben ik nu 3 maanden gestopt met de Focus, het haarverlies is iets geminderd nog wel aanwezig maar niet meer in extreme mate. Mijn haar groeit terug (vele kleine haartjes op de hoofdhuid te zien) maar voordat deze allemaal op gelijke lengte van mijn huidige haar zijn, zijn we wel ruim een jaar verder met als gevolg een jaar lang een dunnere bos haar:( Ik moet we[lees meer...]l bekennen dat ik nu Esthecin op mijn hoofdhuid ben gaan gebruiken (dit stimuleert de haargroei op natuurlijke basis..)

12-07-2020 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Ik heb jaren lang deze pil geslikt. Een jaar geleden ben ik gestopt met de pil, want ik was na jaren lang depressief te zijn nog steeds niet de oude. Iemand zei mij dat toen ze stopte haar depressieve gevoelens weg waren. Toen ik een jaar geleden stopte merkte ik na een week al een groot verschil! Het klopt! Al mijn vage klachten stopten en ik kon weer genieten van het lev[lees meer...]en! Ik hoefde niet meer naar de psycholoog en voelde me weer gelukkig! Ik kon niet geloven dat deze pil zo’n invloed had op mijn gemoedstoestand. Afgelopen week heb ik de meest domme beslissing ooit gemaakt. Ik koos (omdat het gemakkelijk was) weer met de pil te beginnen. Nu (5dagen later) heb ik ongelooflijke spijt!! Al mijn klachten zijn weer teruggekomen! Ik ben depressief, heb huilbuien, vreselijke hoofdpijnen, moe en nog eens moe! Ik wil per direct stoppen, maar de huisarts heeft aangegeven dat ik de strip moet afmaken vanwege een verstoorde cylcus, maar ik kan niet meer! Mensen! Pas alsjeblieft op met deze troep! Ik ben er 2 keer in getrapt.. :(

12-05-2020 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Sinds de switch vorig jaar juni naar de anticonceptie pil met het merk Focus, aanhoudend extreem haarverlies waardoor nu de helft van mijn haar verloren met zichtbare hoofdhuid, de huisarts heeft onderzoeken ingezet en kwam zelf tot de conclusie dat het aan dit merk van de pil kon liggen, nu acuut gestopt en een halfjaar eens niets gebruiken en kijken waar dit toe leidt

18-10-2023 | Vrouw | 31
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
3 dagen nadat ik ben begonnen met deze pil verschenen de onderhuidse ontstekingen al. Gigantische rode, pijnlijke bulten verspreid over mijn gezicht. Mijn hele huid ligt zo erg overhoop dat ik dit niet nog even aan ga kijken. Ik ben dan ook na 2 weken al gestopt met deze pil. Dosering is Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0,02/0,10 van het merk ‘Focus’.

09-10-2020 | Vrouw | 31
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Mijn ervaring wisselt heel erg van welk merk pil. Eerst het standaard doosje van PCH. Heel fijn. Eindelijk weer regelmaat en kon mijn menstruatie ook eindelijk weer eens een weekje uitstellen indien nodig. Sinds een half jaar niet meer verkrijgbaar en nu Focus. Wat een enorme troep. Een pil vergeten of stopweek zorgt voor ondragelijke hoofdpijn en sinds gebruik heel veel[lees meer...] last van puistjes. Constant moe. Zusje heeft helaas dezelfde klachten maar huisarts wil niet meewerken aan een ander merk, want het is hetzelfde medicijn. Ik wil mensen echt waarschuwen voor als je Focus (roze doosje) voorgeschreven krijgt. Let goed op, als je extra klachten hebt, direct de huisarts bellen. Geen idee wat deze fabrikant in de pil stopt want in PCH niet zit, maar voor mij echt afschuwelijk.

29-04-2020 | Vrouw | 31
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Vrijen met een condoom is fijn. Maar ongewenste zwangerschap niet. Met mirena spiraal doet het vrijen pijn en verdwijnt het libido. Met de pil allerlei vervelende bijwerkingen. Ik ga toch maar over op ovulatie planning, voor het zingen de kerk uit, condooms en een Ella pil om de zoveel tijd. Want deze bijwerkingen lijken wel erger dan het krijgen van een ongepland kind. Ma[lees meer...]nnen! Weet waar je aan begint voor gij u bezint.

11-11-2023 | Vrouw | 32
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ik moet deze pil door slikken vanwege zware menstruatie’s en anders heb ik binnen een half jaar zware bloedarmoede. De voordelen van deze pil is dat ik geen menstruatie meer heb, een betere huid en geen last van schommelingen in mijn emotie’s. Ze zijn goed onder controle te houden (ik slik ze al 13 maanden door zonder pauze) De Nadelen is erg vaak hoofdpijn en droge [lees meer...]ogen,En wat gewichtstoename. Ik heb 1x in het half jaar een aura in mijn oog die maximaal 30min duurt (zonder hoofdpijn) maar doordat ik pas ben gaan kijken in de bijsluiter zou ik deze combi pil niet mogen hebben, aura’s zijn dan ook toegenomen. Hopelijk word de hoofdpijn minder na het stoppen.