Ervaringen met Mirena

levonorgestrel

buikkrampen somber voelen neerslachtig voelen pijn bij zitten negatieve gedachten stekend gevoel in de onderbuik bloedverlies acute hoofdpijn

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1221 meningen)
Menstruatiepijn (225 meningen)
Plaatsen spiraal (96 meningen)

17-02-2024 | Vrouw | 23
Plaatsen spiraal
voor het plaatsen van de Mirena spiraal werd ik elke 3 weken hevig ongesteld. ik bloede 3x meer dan gemiddeld. niks hielp en bij elke ongesteld heid waren er meerdere ongelukjes. na het plaatsen van de spiraal werd het eindelijk minder. na 3 maanden stoptw het helemaal. heel af en toe heb ik een beetje roze afscheiding en ik ben in de afgelopen 4 jaar dat ik het spiraaltje[lees meer...] heb, 3 keer deciduaal weefsel tegengekomen als ik naar het toilet ging

01-11-2023 | Vrouw | 35
Plaatsen spiraal
Ik heb jaren getwijfeld uit angst na alle ellendige verhalen van iedereen. Nu heb ik al 20 jaar hevige migraine aanvallen rond mijn menstruatie en met de pil werd dit er niet beter op (bij doorslikken leken de migraine aanvallen zelfs heftiger). Voorgenomen om toch 1x spiraaltje te proberen. Na 4 bevallingen nog bang kunnen zijn voor zo'n ingreep...ik vond het gewoon gên[lees meer...]ant. Maar heel eerlijk, wat is dit me mee gevallen! Ik had 1 uur vooraf 600 mg Ibuprofen genomen en tijdens de ingreep goed op mijn ademhaling gelet en ik dacht steeds "wanneer komt dat echt nare gevoel waarover ze het dan hebben"?! Ofwel: laat je niet gek maken! Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen verhaal, maar door alle nare ervaringen (en die hoor je sneller dan de positieve) heb ik het lang niet aangedurfd. Nu denk ik: had ik dit maar eerder gedaan!

28-06-2023 | Vrouw | 41
Onregelmatige menstruatiecyclus
Mirenaspiraal laten plaatsen bij mijn vertrouwde huisarts. 2 weken geleden had ik de Levosert spiraal laten plaatsen (goedkope versie van Mirena, is door zorgverzekering gekozen) dit was echt verschrikkelijk, het plaatsen was erg pijnlijk, omdat de inbrenghuls ook lastiger en moeilijker werkt dan van de Mirenaspiraal, dus pijnlijke ervaring en daarna was het ook niet prett[lees meer...]ig, ik bleef buikkrampen houden ook snachts en moest vaak plassen en voelde constant druk op mijn blaas en ik voelde die spiraal ook zitten, ook veel bloedingen. Na 2 weken laten verwijderen. Ik heb mijn baarmoeder een week rust gegeven en daarna de Mirenaspiraal laten plaatsen. Het plaatsen zelf ging heel goed, niet pijnlijk, wel heel even vervelend tijdens het opmeten van baarmoeder, de rest ging super goed. Ben blij dat ik de Levosert spiraal heb laten verwijderen en de Mirenaspiraal heb laten plaatsen, echt een verademing, verder geen klachten meer. Heel tevreden over de Mirenaspiraal! Kies NOOIT voor de Levosertspiraal, dat is goedkope troep!!!

20-05-2023 | Vrouw | 51
Menstruatiepijn
Al jaren erge menstruatie met heftige buikpijn en ook Adenomyose Menstruatie werd erger vloeien stopte niet meer Was als de dood voor een spiraal maar uiteindelijk toch laten zetten met een roesje ivm gekantelde baarmoeder Heb moeten doorbijten was na het plaatsen bijna altijd ongesteld Maar eindelijk na 6 mnd niks meer af en toe een druppeltje maar dat is te verwaar[lees meer...]lozen Conclusie had het jaren eerder moeten doen

25-04-2023 | Vrouw | 50
Plaatsen spiraal
Voor nu de 5de keer een spiraal. En ik ben zeer tevreden. Ben er 25 jaar geleden mee begonnen ivm heftig bloedverlies. Nu nog 1 keer en dan hopen dat ik zo de overgang door fiets.

27-03-2023 | Vrouw | 46
levonorgestrel (19,5mg)
Voor de tweede keer 5 jr lang Mirena gebruikt, ben nu 46. Volgend jaar weer een nieuwe ivm tegengaan overgangsklachten. Nooit ergens last van gehad en al jaren niet meer ongesteld (in het begin wel wat onregelmatig bloedverlies). Heerlijk. Voor mij niks anders.

06-03-2023 | Vrouw | 54
Menstruatiepijn
Ik had vreselijk last van menstruatie pijnen, lag ziek in bed elke maand weer, had zware bloedingen met doorlekken, en ook emotionele schommelingen en depressies. Mirena spiraal genomen op advies van de huisarts. De eerst dagen waren niet best, veel kramp en bloedingen. Dit werd steeds minder, en na drie of vier weken was het over en was het effect geweldig! Amper bloedv[lees meer...]erlies, nauwelijks pijn, ik kon gewoon doorwerken, en ook mijn depressie verminderde. Ik wou dat ik dit jaren eerder had ontdekt.

26-02-2023 | Vrouw | 44
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb na mijn eerste bevalling een mirena laten plaatsen. Wilde de pil niet meer ivm stemmingswissingen. De mirena heeft 8 jaar gezeten. Nul bij werkingen gehad. Nu twee weken de spiraal eruit. Ik wil even kijken wat het doet om zonder spiraal te zijn. Was gelijk de dag erna een beetje ongesteld. Mijn ervaring is alleen maar positief iig.

12-02-2023 | Vrouw | 58
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik was 40 jaar Na een lange periode van heel veel en lang bloedverlies tijdens menstruaties, het proberen van De Pil en Nuvaring die beiden enorme depressieve gevoelens veroorzaakten was mijn laatste mogelijkheid (voor de keuze tot verwijdering van m'n baarmoeder) het Mirena spiraal. Na een paar maanden nam het bloedverlies af tot 0. Na 7,5 jaar heb ik em laten verwisselen[lees meer...] voor een nieuwe en ben daarna ook menstruatieloos gebleven. Ik ben er zelfs de overgang mee ingerold. Na het verwijderen van de laatste Mirena die ook 7,5 jaar heeft gezeten ben ik nooit meer ongesteld geworden. Prima!!

05-01-2023 | Man | 30
levonorgestrel (52mg)
Eerste keer laten plaatsen. En ik dacht dit nooit weer. Na twee bevallingen toch weer gekozen voor de mirena. Het viel me 100% mee niks van gevoeld. Dag zelf lichte kramp. Dagen erna ook heel licht niet storend. Net als de vorige keer vind ik hem prima nu die zit. Geen bijwerkingen.

20-11-2022 | Vrouw | 35
levonorgestrel (19,5mg)
Ook vanuit mij een positief verhaal. Mirena 2 jaar geleden laten zetten en ik vond het eigenlijk heel prettig bij mijn huisarts. Ik heb 1 seconde gevloekt en toen zat ie er al in. 'Was dat het nou?' - dacht ik toen. Jaren de pil geslikt en het hormoonstaafje uitgeprobeerd: niet mijn ding. Een tijdje zonder anti-conceptie gezeten omdat ik het zonder hormonen wilde proberen.[lees meer...] Vanaf dat moment kreeg ik heftige PMS-klachten: 1 week voordat ik ongesteld moest worden moodswings, doodmoe, janken om van alles etc. Ik heb het vaak op de bank onder een kleedje uit moeten zitten. Zodra ik ongesteld werd, leek de wolk en mijn wattenhoofd verdwenen. Uiteraard helpen de classics: voldoende slaap, beweging (yoga/wandelen/rustige beweging..), emotionele verbinding met de mensen waar je blij van wordt en misschien wel de belangrijkste 2: gezonde voeding en zo min mogelijk stress. Kan echt voor iedereen verschillen maar het past bij mijn lichaam (en geest..). Kortom: ik ben zeer tevreden over Mirena!

17-10-2022 | Vrouw | 26
levonorgestrel (19,5mg)
Ik denk dat veel mensen zich gek laten maken door verhalen van anderen over het plaatsen van de spiraal. Het is inderdaad geen prettig gevoel maar het is van korte duur! Ik vond het al met al heel erg meevallen. Geen last van bijwerkingen en menstruatie blijft vanaf het begin uit. Ik kan het iedereen aanraden!

13-10-2022 | Vrouw | 44
Plaatsen spiraal
Het plaatsen van de Mirena (inmiddels de 3e) is met een pijnstiller een fluitje van een cent gebeurd bij de huisarts. Mirena ivm migraine 2 x 3 dagen per maand. Hormoon gerelateerd: eisprong en menstruatie. Helaas best veel afscheiding maar dit is een bekende bijwerking, maar daarbij geen bloeding meer. Nu 3 jaar later komen de de hormoon gerelateerde klachten langzaam wee[lees meer...]r terug. Zoals migraine maar ook stemmingswisselingen en opgeblazen gevoel voor menstruatie. Als dit doorzet laat ik de huisarts een nieuwe zetten. Het ongemak van plaatsen en verwijderen en de lichte krampjes in het begin wegen niet op tegen de migraine die dan weg is. Daarnaast gebruik ik nog wel op advies van de neuroloog een bèta-blokker (propanolol). Dit zou ook helpen bij de migraines. Maar mijn ervaring leert dat de combi het beste werkt voor mij.

08-10-2022 | Vrouw | 53
levonorgestrel (19,5mg)
Dacht dat mijn depressieve gedachten en stemmingsschommelingen een gevolg waren v mijn psychoses. Heb gedurende al die tijd medicatie hiervoor ingenomen en ermee leren leven en omgaan. Nu ben ik 53 jaar en heb ik een maand geleden mijn mirena spiraal definitief laten verwijderen omdat ik in de menopauze ben. En de dag na de verwijdering was ik herboren. Een heel ander men[lees meer...]s, opgewekt,energiek ,vrolijk. Kan t nog steeds nie vatten.

06-07-2022 | Vrouw | 35
Menstruatiepijn
Na langdurig gebruik van de pil ben ik overgestapt op het spiraal. Ik had altijd hele zware menstruatie's waar ik elke maand ziek van was. Door de spiraal wordt ik niet meer ongesteld. Een keer in de 4 maanden een beetje bloedverlies 1 dag dat is alles. Ik ben heel tevreden!

04-07-2022 | Vrouw | 48
levonorgestrel (52mg)
Nu al derde Mirena laten plaatsen en super tevreden. Naast alle negatieve reacties dus ook een zeer positieve. Bij eerste spiraal werd ik nog wel ongesteld, bij tweede en derde niet meer. Heel fijn. Weinig last van andere maandelijkse hormonale ongemakken. Minder stemmingswisselingen en nauwelijks/geen hoofdpijn meer. En nooit meer aan een pil hoeven denken... ook fijn!