Astma (95 meningen)

Trimbow (26 meningen)
Relvar (18 meningen)

17-06-2017 | Vrouw | 61
COPD
Foster is wel degelijk anders dan Seretide. Foster is fijner dus het komt dieper in de longen. Ik heb er veel meer baad bij dan Seretide. Plus Seretide kan juist longontsteking veroorzaken.

14-04-2017 | Man | 48

18-01-2017 | Vrouw | 49
formoterol/beclometason (100mg)
Astma
De eerste vier weken moest ik wennen aan de Foster Nexthaler. Die eerste weken moest ik wel tot 4 keer per dag nemen. Daarna heb ik het kunnen afbouwen naar 1 tot 2 maal per dag met uitstekend effect.

22-06-2016 | Man | 71
formoterol/beclometason (6)

22-02-2016 | Vrouw | 45
Astma
Minder inhalaties per puffer dan de 180 die op de verpakking vermeld staan. Gemiddeld zo'n 100 inhalaties per puffer, maar heb er nu één die de 30 niet eens haalt! Hartkloppingen, trillen, onrust. Met name in combinatie met gebruik van methylfenidaat. Ook koffie geeft soms meer van bovengenoemde bijwerkingen. Positieve bijwerking: veel minder ziekenhuis!!!

20-11-2015 | Vrouw | 52
formoterol/beclometason (6)

28-10-2015 | Man | 74
COPD
Zeer tevreden na jarenlang gebruik.

05-05-2015 | Vrouw | 67
Astma
De huisarts schreef eerst slijmophoester op. Fluimicil. Dat hielp niet. Tenslotte schreef hij dan maar een keer Salbutamol voor, een luchtwegverwijder. Wat een heerljkheid! Ik had direkt weer lucht! Toen stuurde de huisarts me door naar de longarts waar de diagnose a-specifieke astma werd gesteld. Ik krijg het benauwd van diverse prikkels zoals sigarettenrook en open haa[lees meer...]rden. Na eerst Symbicort gebruikt te hebben, waarbij ik toch regelmatig onderweg extra in moest nemen, zodra er maar een roker in de buurt kwam, schreef de longarts me Foster voor. De deeltjes in Foster zijn kleiner en door het gebruik van de aerochamber adem ik ze diep mijn longen in. Hierdoor komt het geneesmiddel beter waar het zijn moet en ben ik inderdaad minder benauwd. Als iemand naast me een sigaret of sigaar opsteekt gaat het uiteraard wel mis.

14-04-2015 | Man | 66
formoterol/beclometason (125/5ug/do)
COPD
de foster heb ik altijd gehad en minder gebruik dan nu met de alvesco. heel goed medicijn en weinig bijwerkingen

25-03-2015 | Man | 40
Astma
Jarenlang was mijn astma onder controle met zo nu en dan een pufje ventolin. Tot 2013 toen ik steeds vaker ventolin moest gaan gebruiken, soms wel 3x per dag. Uiteindelijk toch naar de HA gegaan. Die heeft me doorgestuurd voor een longfoto en een spirometrie test. Daaruit bleek dat ik astma heb met een COPD component die reversibel is. Sinds die tijd gebruik ik Foster en C[lees meer...]etirizine voor mijn allergie. Nergens meer last van.

25-03-2015 | Vrouw | 56
Astma
Ik heb wat gezocht naar het meest geschikte medicijn. Sinds ik Foster gebruik minder last van trillen, niet lekker voelen, minder uitgeput, meer energie, kan langer doorgaan met activiteiten, gebruik tussenduur 'noodmedicatie' minder vaak.

25-03-2015 | Man | 58

21-03-2015 | Man | 74
COPD
Ik ben in januari 2015 gestopt met betablokker: Metoprolol en met Cyress. Afgelopen week 19 maart 2015 blaastest gedaan ivm COPD en het resultaat was dat er een grote verbetering is. Ik gebruik de Foster sinds 2 jaar en INEENS NU na het stoppen met de blokker is het resultaat beter dan bij de eerste meting...toeval? Er wordt geadviseerd door de fabrikant om geen Bétabl[lees meer...]okker samen met Foster te gebruiken desondanks heeft zowel de huisarts alsmede de Apotheker mij daar niet op gewezen!!! Ook het gebruik van een voorzetkamer wordt afgeraden!! Dit artikel heb ik op internet gevonden: Gebruik van Foster met andere geneesmiddelen: Vertel uw arts of apotheker als u andere geneesmiddelen gebruikt of kort geleden hebt gebruikt, waaronder andere inhalatoren. Dit geldt ook voor geneesmiddelen die u zonder voorschrift kunt krijgen. Gebruik geen bètablokkers met dit geneesmiddel. Als u een bètablokker (waaronder oogdruppels) moet gebruiken, kan het effect van formoterol minder zijn of zal formoterol misschien helemaal niet werkzaam zijn. Anderzijds kan het gebruik van andere bèta-adrenerge geneesmiddelen (geneesmiddelen die op dezelfde manier werken als formoterol) de effecten van formoterol juist versterken. Wat is nu waarheid ? ik heb zo mijn twijfels.

13-10-2014 | Vrouw | 31
Astma
Veel bijwerkingen gehad bij gebruik zonder voorzetkamer zoals pijn op borst. Na gebruik bij vzt kamer nergens last meer van

12-06-2013 | Vrouw | 30
Astma
in het begin waren de bijwerkingen best sterk. rusteloos. trillen, druk op de borst. omdat ik erg veel last had van astma heb ik wel volgehouden. na een maand of 3 zwakte de bijwerkingen af ik gebruik het nu ruim een jaar en zou niet meer zonder willen. alleen het trillen van de de handen is wel wat gebleven maar ik heb lucht voor 10!

04-02-2013 | Man | 71
COPD
Als copd patient heb ik bijna geen benauwdheids-aanvallen meer. Ik was vaak te einde raad en moest accuut in het ziekenhuis behandeld worden. Na het gebruik van Foster inhaler ben ik wonderbaarlijk niet meer accuut behadeld hoeven worden.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum