metoprolol

Hartklachten (22 meningen)

10-05-2022 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Dit medicijn eerder gehad ook toen misselijk geen eetlust duizelig en erg moe. Hoop op andere medicatie. Weet niet wat ze nog kunnen geven

07-05-2022 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Heb ruim 25 jaar sotalol geslikt...geen bijwerkingen. op advies van cardioloog naar metoprolol 50. Zeer lage bloeddruk...104/61 .... duizeligheid ...hartkloppingen... overslagen...trillende handen..opvliegers....gejaagdheid....misselijk...etc..

28-03-2022 | Vrouw | 67
Hartritmestoornissen
Eerste dagen dacht ik, voel me beter maar daarna ging het bergafwaarts en kwamen de hartkloppingen weer terug en bleef zo, gestopt met dit medicijn.

10-02-2022 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Kreeg dit middel in de 1e plaats voorgeschreven wegens hartritmestoornissen. Het zou tevens een positief effect op migraine hebben. De aanvallen worden erdoor inderdaad gedeeltelijk onderdrukt maar duren ook veel langer, met name de voorfase. Ze komen ook veel vaker terug. Het schijnt dat dit wel vaker zo is bij migraine met aura. Ben het dus aan het afbouwen, ook vanwege [lees meer...]de andere bijwerkingen. Heb eerder dezelfde ervaring gehad met dit medicijn.

24-09-2021 | Vrouw | 87
metoprolol (200mg)
Na ingenomen na ongeveer 1 uur diaree

18-08-2021 | Man | 61
Hartritmestoornissen
Mijn ervaring? Vanwege constante hart vibreren in het ziekenhuis terecht gekomen. Aan het infuus gelegen en dat hielp niet, vervolgens na enige tijd ECV. Uiteraard geen dag of 2 oid ter observatie gelegen, maar meteen in de middag met medicatie naar huis gestuurd, medicatie oa bloedverdunners en maagbeschermer. Twee weken later geen effect medicatie, terug naar het zi[lees meer...]ekenhuis, diverse onderzoeken, oa hartfilmpje Echo en al wat er bij hoort, ook nog holteronderzoek gehad, vonden er niks op, ja, zo nu en dan overslag rikketik . Maar toch last van de rikketik, nu komt het, in 4 maand tijd door verschillende cardiologen gezien en verschillende hartmedicaties gekregen, let wel, bij geen 1 zat er een maagbeschermer bij. Gevolgen, je bent gewoon ene wrak geworden, constant moe ,misselijk en oplopende hartslag, last van de maag en eetlust nagenoeg 0 en er niet op gewezen geworden dat je maagbeschermers er bij zou moeten/kunnen gebruiken. Nu ben ik , door dat ik mij al zo,n beetje 4 maand, door diverse harttabletten, hondsberoerd voel met de laatste hart medicatie Metoprolol 50 mg, gestopt. Elke keer als ik een cardioloog om raad vroeg, en ik daarbij de kwalen aan hem/haar voorlegde kreeg ik gewoon een andere hartpil voorgeschreven, kwaal bleef gewoon doorgaan. Waarom wijst er dan niemand van artsen en of specialisten op de oplossing . Nu uiteindelijk word er bij mij een algehele bloedonderzoek gedaan, kijken wat voor schade ik, vanwege al die verschillende hartmedicaties zonder maagbeschermers opgelopen heb. In die tijd , eigenlijk nu nog steeds,zat ik ook nog eens met een hele boel stress. Vertrouwen in de medische wereld is dan ook bij mij al aardig geslonken, of komt dat soms door Corona dat dat veel belangrijker geworden is, de rest is bijzaak geworden, of heb ik het mis.

15-08-2021 | Vrouw | 59
Hartritmestoornissen
Sinds 1 1/2 jaar gebruikte ik metoprolol.Ik had boezemfibrileren gehad en zat in zware burnout.Al snel,kreeg ik veel pijn op de borst,uitval en hoofdpijn,pijn in armen,kaken,na het innemen van metoprol.Mijn cardioloog zei dat het niet kon dat ik van dit middel zo,n pijn kreeg;"zal vast wel aan de burnout liggen en het feit dat ik te dik ben."Ik heb al deze tijd in een vres[lees meer...]elijke hel geleefd,zoveel pijn,dat ik soms dacht dat euthanasie beter zou zijn als het niet over ging.Ik werd niet geloofd,want ik had toch immers een "burnout"!Ik kreeg zelfs een medisch psychologe, die me daarin begeleidde.Ik ben vele malen gestopt met metoprolol,maar moest weer beginnen omdat ik weer hartritmestoornissen kreeg.Het was inmiddels corona tijd en ben letterlijk onder een steen gekropen om de coronapatienten niet te hinderen en heb dus zo 1 1\2 jaar vreselijke pijnen geleden.Toen het coronavirus afnam,kreeg ik op verzoek een andere cardioloog en deze dank ik op mijn blote knieën dat hij een hartcatherisatie bij me liet uitvoeren,want toen moest ik 5 dagen stoppen met bloedverdunners en heb toen ook de metoprolol niet meer genomen.En tadaaa ik was pijnvrij.Op de laatste dag zonder bloedverdunners heb ik metoprolol genomen en die vreselijke pijn was terug.Bij de catherisatie is mijn kransslagader goed gebleken,-waar ik inmiddels ook niet meer aan twijfelde-maar nu was het bewijs daar.Ik heb vanaf de dag dat ik stopte met metoprolol geen pijn meer gehad,wel nog een week hartkloppingen die zachtjesaan ook verdwenen.Moraal van dit verhaal:blijf bij je gevoel!Als 20 mensen zeggen dat het komt door je burnout,want daar "kun je alles "van krijgen,en jij voelt dat het niet zo is,blijf bij je gevoel.Elk mens is anders,elk medicijn werkt bij iedereen anders.Bij mij was overgevoeligheid voor bepaalde medicijnen bekend,had ook al ooit een anaflaktische reactie gehad,maar er werd niet naar me geluisterd.Het is te triest voor woorden dat ik bijna 2 jaar zoveel pijn geleden heb,terwijl dit niet nodig was.

31-10-2020 | Man | 65
Hartritmestoornis
De hartritmestoornis werd verholpen maar de bijwerkingen werden ondragelijk.

13-07-2020 | Man | 73

25-05-2020 | Man | 76
metoprolol
Hartritmestoornissen
voorgeschreven na algemene screening op 70 jarige leeftijd en 24 uurs onderzoek met een kastje. Voor de inname in de ochtend voelde ik me goed na de inname ontstonden gedurende de dag steeds meer bijwerkingen. Ik raakte dan langzamerhand ook versuft en gedesorienteerd. Autorijden werd gevaarlijk en zelfs lopen en de straat oversteken werd riskant.

14-10-2021 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
Ik slik ze tegen hartritmestoornissen. Daar helpt het wel tegen al is het niet 100%. Nadeel is wel dat als je van te voren geen hoge bloeddruk hebt die erg gaat zakken met duizeligheid tot gevolg. Deze medicijnen zouden ook tegen migraine helpen maar daar merk ik niks van. In tegendeel: het aantal migraines is hetzelfde maar de aanvallen duren langer omdat je al dagen van[lees meer...] te voren last krijgt van voorverschijnselen. Ook de aurafase duurt langer. Ik heb ergens gelezen dat dit middel niet geschikt is voor migraines met aura, kan daar helaas nergens meer informatie over vinden maar dat is dus wel ook mijn ervaring.

07-07-2020 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Ik heb nu vrijwel elke dag buikpijn en ga ook vaak naar het toilet. Soms zijn de pijnen zo erg dat ik nog nauwelijks kan lopen. Ontlasting slijmerig. Het heeft een negatieve invloed op mijn leven. Lijkt me beter om te stoppen en maar te kijken hoe het verder gaat met eventuele hart ritme stoornissen. Zo is het helemaal geen leven.

22-03-2022 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Dit medicijn gekregen tegen extrasystolen, vooral in de nacht bij platliggen. Helpt zeer goed, maar ben nu totaal uitgeput. Ik hoop dat dit voorbij gaat, want ik heb er wel baat bij. Heb ook de laagste dosering, 25 mg 2 keer per dag. Hart klopt nu lekker rustig, bloeddruk is nog nooit zo mooi geweest. Alleen die vermoeidheid......

06-12-2021 | Vrouw | 97
Hartritmestoornissen
Sinds een week over van 2x 75 mg zonder retard naar 100 mg 1 x daags retard want bloeddruk was te laag. En hartslag eigenlijk ook (52) nu ben ik elke keer draaierig.Kun je van retard meer bijwerkingen hebben dan van niet retard?wie herkent dit

20-11-2021 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Matig effectief. Verlaagd de hartslag en bloeddruk maar voorkomt geen hartritmestoornissen. Zelf oplossingen gevonden die enigszins helpen: ademhaling, rugslapen met vrij hard kussen (wel effectief) en bij aanval van HRS paar keer flink op de grond stampen. Ook helpt bij mij een rustige wandeling maken. Tips over hoe om te gaan met HRS zijn zeer welkom.

13-09-2021 | Vrouw | 19
Hartritmestoornissen
Ik slik nu ongeveer 2 jaar metroprolol . De laatste tijd begin ik steeds meer bijwerkingen te krijgen. Ik slik dr metroprolol omdat mijn hart ‘te snel’ klopt. Uiteraard moet het medicijn dit verhelpen en de hartslag laten zakken. Helaas heb ik nu nog steeds we eens een hartslag van 190 (zowel in rust als bij inspanning). Laatst hierover contact gehad met de cardioloog en [lees meer...]die zei dat ik dan maar een hogere dosis zou moeten nemen, ik heb er voor gekozen dit niet te doen omdat ik soms al enorm wordt geremd door alle bijwerkingen. Ik heb ondanks het medicijn nog steeds vaak last van hartkloppingen en een te hoge hartslag, maar mijn cardioloog ziet hier niet zo de ernst van in omdat ik nog jong ben.