propranolol

Tremor (27 meningen)
Hartritmestoornissen (17 meningen)
Verhoogde hartslag (3 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

11-01-2017 | Vrouw | 22
propranolol (10mg)
Heerlijk!! Zou het iedereen aanraden!!

31-07-2016 | Vrouw | 28
Tremor
Ik gebruik propranolol, omdat ik zonder niet kan werken ivm een te hevige tremor in mijn handen (gezondheidszorg). Ik kan dus wel zeggen dat ik tevreden ben over het resultaat. Al blijft de tremor nog wel in een lichte vorm aanwezig.

12-04-2016 | Man | 28
propranolol (80mg)
Sinds kort slik ik deze hoeveelheid medicatie. Voorheen had ik een lagere dosering, met weinig tot geen bijwerkingen. Nu ik per dag 80mg slik, merk ik dat ik erg vermoeid ben, regelmatig in slaap val tijdens momenten dat het echt niet kan. Zoals autorijden en op het werk.

05-04-2016 | Vrouw | 26
propranolol (10mg)
Minder opgejaagd gevoel, al bleef de druk/knellend gevoel op mijn borst wel aanwezig. Eigenlijk merkte ik weinig verschil en had geen last van bijwerkingen. Na 2 maanden gestopt vanwege weinig effectiviteit. Huisarts nam me niet serieus en dacht dat ik wel last van stress moest hebben en raadde een maatschappelijk werkster aan.. Bloedddruk van 168/113 pols 120 was geen uit[lees meer...]zondering. Meerdere malen aangekaart, maar HA bleef erbij dat ik mij veel te druk maakte. Hypertensie en arterosclerose bekend in familie, waaraan meerdere familieleden aan zijn overleden, maar alsnog niet serieus genomen! Ik voel me afgescheept als een zeurpiet en durf niet meer naar de dokter te gaan, omdat ik bang ben dat hij weer denkt "komt ze weer..)

05-01-2016 | Man | 22
Tremor
geeft redelijk wat bijwerkingen, zoals lichte bloeddruk, duizelig, droge ogen, heel levendig dromen, maar doet zijn werk verder prima!

06-12-2014 | Man | 42
propranolol (40mg)
Behandeling migraine/vestibulaire migraine (enorme draaiingen/ijlhoofdig): Gedurende vele weken 10mg/dag INDERAL gebruikt samen met 5mg/dag Flunatop (Flunarizine). Combinatie verminderde enigszins de ernst en frequentie van de draaiingen, maar de algemene narigheid bleef aanhouden. Elke blootstelling aan fel licht, geluid of drukte lokte een migraine-aanval uit. Uiteindeli[lees meer...]jk gestopt met Flunatop en de dosis INDERAL verhoogd naar 40mg/dag. Migraine was sinds toen minder ernstig, draaiingen bijna onder 100% onder controle,...

25-07-2014 | Vrouw | 53
propranolol
Propranolol helpt voor mij heel goed om migraineaanvallen te voorkomen. Nadeel is wel de vermoeidheid en af en toe duizelingen. Maar ik neem dit graag voor lief. Het is in elk geval stukken beter dan wekelijkse aanvallen!

31-05-2022 | Man | 55
Tremor
Heb essentiële tremor , mijn trillingen zijn weliswaar voor ongeveer 30% minder geworden sinds ik propranolol 80mg gebruik. Maar wel met div bijwerkingen, snachts slecht slapen, overdag vermoeid en lusteloos, en regelmatig hoofdpijn. Ik gebruik dit medicijn pas 1 maand , ik weet nog niet wat ik hiervan moet denken, veel vraagtekens???

19-02-2021 | Vrouw | 62
propranolol (80mg)
Een paar jaar geslikt in het begin hielp het wel , maar naar een tijdje had ik het gewoon weer iedere maand wel in mindere mate. Ik ben het nu aan het afbouwen. Wat een drama. Ben twee weken bezig. eerste week om de dag 1 nu om de twee dagen 1. Voel mij heel onrustig en opgejaagd. Heeft iemand hier ook ervaring mee. Ga het nooit meer slikken.

11-10-2020 | Vrouw | 52
propranolol (160mg)
Hartritmestoornissen

20-05-2020 | Man | 20
Hypertensie

09-02-2020 | Vrouw | 48
propranolol (80mg)
Ernstige haaruitval eerste paar maanden daarna minder erg. Erg opgeblazen gevoel ook 3 kilo in gewicht toegenomen. Eerste 4 maanden geen migraine, maar daarna kwam het terug. Niet in de mate dat ik het had, maar toch heel vervelend.

13-01-2020 | Man | 63
propranolol (40mg)
Hartkloppingen
Ik heb slechts 1 vervelende bij werking en dat is een koud gevoel soms grieperig. kan dit echter nergens terug vinden wel koude handen ,voeten maar niet hele lichaam?

06-01-2020 | Vrouw | 37
propranolol (80mg)
Als 20er had ik elke 2 weken 2 a 3 dagen hevige migraine. Met P verminderde met de tijd naar 1x per maand. Ik stond regelmatig slapend op mijn bed te gillen. Had elke dag stevig buikkrampen. Mijn conditie was helemaal weg en opbouwen lukte niet. 500 meter lopen en ik was bek af en voelde het bloed kloppen in m’n benen alsof ik een marathon had gelopen. Heb het 7 a 9 jaar[lees meer...] ingenomen en heeft ervoor gezorgd dat ik weinig heb kunnen doen als 20er, ik had de energie er niet voor. Voelde mij een omaatje. Na het stoppen ivm gewenste zwangerschap in een emotionele rollercoaster gekomen. Had binnen 4 weken afgebouwd op advies huisarts. Jaren later ben ik er achter gekomen dat het ook gevoelens afvlakt dus dat verklaart de rollercoaster. Kan mij niet herinneren of deze werking toen al bekent was (2003). Ik heb nog altijd last hiervan, ook na jaren hulp gehad te hebben. Zijn er meer mensen die lang zo’n hoge dosis hebben genomen en na het stoppen hiermee kampen? Zijn er onderzoeken gedaan naar de effecten hiervan?

14-05-2019 | Vrouw | 51

29-01-2019 | Vrouw | 57
propranolol (10mg)
Nadat ik eerst metropolol voorgeschreven kreeg, maar daar niet goed op reageerde (erge druk op de borst) nu dus propranolol, een kindermiddel volgens de dokter.... (nou ja...) ;p Dit omdat ik nogal heftig op medicijnen kan reageren. Ben begonnen met 10 mg, daar kon ik vrij snel beter door slapen, maar na enkele weken had ik er niet meer genoeg aan en begon het hartbonke[lees meer...]n weer 's nachts. Dus 10 mg erbij, gaat redelijk nu, word alleen regelmatig wakker 's nachts en voel me dan onrustig. Dan ga ik er even uit, drink iets of neem valeriaandruppels, vannacht ben ik met een halve paracetamol weer in slaap gevallen. Hoop dat ik niet weer hoef te verhogen, want ben wel minstens 3 kilo aangekomen, niet leuk... 😛

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum