Tremor (25 meningen)
Hartritmestoornissen (16 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

12-12-2013 | Vrouw | 34
propranolol
Ik slik dit nu inmiddels meer dan een jaar, en in het begin was ik heel tevrede. Helemaal geen migraine aanvallen meer. wel af en toe hoofdpijn met het gevoel dat de medicijnen een ergere aanval konden onderdrukken. Ik heb een tijdje geprbeerd een halve te slikken, maar ik werd daar heel duizlig van, als of de afgifte spiegel niet voldoende was. Nu alweer heel lang een hel[lees meer...]e. Helaas breekt er sinds een maand of twee steeds vaker de aanval doorheen. En dan ook meteen weer goed, braken, geen licht en geluid verdragen. Wat wel nieuw is, is dat ik van te voren flikeringen en zwarte vlekker voor mijn ogen krijg. dat trekt weg en maakt plaats voor de migraine. Helaas ook moeite met afvallen en vervelende pukkels op mijn hoofdhuid. ik sta nu wel op het punt eens naar de HA te gaan om dit te bespreken en te kijken naar andere opties.

04-10-2013 | Vrouw | 57
Verhoogde hartslag
In eerste instantie heb ik andere medicijnen gekregen tegen hoge bloeddruk die elke keer bij de huisarts gemeten werd. Uit een 24-uurs controle bleek mijn bloeddruk normaal te zijn, maar wel met een verhoogde hartslag. Daarom heeft de huisarts mij propranolol voorgeschreven om mijn hartslag rustiger te krijgen, omdat dit medicijn ook tegen hoge bloeddruk zou moeten werken[lees meer...]. Ik kreeg eerst 80 mg retard en ben daar heel snel mee gestopt omdat zoveel bijwerkingen kreeg (duizelig, onwerkelijk, onvast op de benen, gejaagd etc) dat ik er helemaal raar van werd. Toen teruggegaan naar 2x 10 mg propranolol. Mijn hartslag is rustiger geworden, maar dit middel gaat niet helemaal samen met astma. (staat ook in de bijsluiter) Dus van 2 kwaaien de minst kwaaie kiezen. Ik 'piep' nu wel meer met de ademhaling sinds ik propranolol gebruik, maar mijn hartslag is rustiger. (Van 100 naar 75 slagen per minuut)

12-09-2013 | Vrouw | 20
propranolol
Ik ben dit middel 3 maanden geleden gaan gebruiken voor migraine. Sindsdien geen aanval meer gehad, voorheen had ik er 3 per week. Wel heb ik last van bijwerkingen als; duizelig, vermoeidheid, bizarre dromen het gevoel dat ik in een bubbel zit en alles langs me heen gaat. Het effect van het medicijn is voor mij zo goed dat ik de bijwerkingen voor lief neem.

03-07-2013 | Vrouw | 33
propranolol
Sinds mijn 16e heb ik last migraine, Het werd o erg dat ik 2-3 keer per week zomig 2,5 mg moest slikken. Ik heb eerst metropolol geslikt, dat ging goed maar na enkele maanden zat ik alweer op 2-3 keer per week een migraine aanval. Sinds ik propranolol 80mg slik ben ik nagenoeg aanval vrij. Er gaat een wereld voor me open! Het enige nadeel is de extreme moeheid. Maar liever[lees meer...] de vermoeidheid dan de migraine.

19-02-2021 | Vrouw | 62
propranolol (80mg)
Een paar jaar geslikt in het begin hielp het wel , maar naar een tijdje had ik het gewoon weer iedere maand wel in mindere mate. Ik ben het nu aan het afbouwen. Wat een drama. Ben twee weken bezig. eerste week om de dag 1 nu om de twee dagen 1. Voel mij heel onrustig en opgejaagd. Heeft iemand hier ook ervaring mee. Ga het nooit meer slikken.

11-10-2020 | Vrouw | 52
propranolol (160mg)
Hartritmestoornissen

20-05-2020 | Man | 20
Hypertensie

09-02-2020 | Vrouw | 48
propranolol (80mg)
Ernstige haaruitval eerste paar maanden daarna minder erg. Erg opgeblazen gevoel ook 3 kilo in gewicht toegenomen. Eerste 4 maanden geen migraine, maar daarna kwam het terug. Niet in de mate dat ik het had, maar toch heel vervelend.

13-01-2020 | Man | 63
propranolol (40mg)
Hartkloppingen
Ik heb slechts 1 vervelende bij werking en dat is een koud gevoel soms grieperig. kan dit echter nergens terug vinden wel koude handen ,voeten maar niet hele lichaam?

06-01-2020 | Vrouw | 37
propranolol (80mg)
Als 20er had ik elke 2 weken 2 a 3 dagen hevige migraine. Met P verminderde met de tijd naar 1x per maand. Ik stond regelmatig slapend op mijn bed te gillen. Had elke dag stevig buikkrampen. Mijn conditie was helemaal weg en opbouwen lukte niet. 500 meter lopen en ik was bek af en voelde het bloed kloppen in m’n benen alsof ik een marathon had gelopen. Heb het 7 a 9 jaar[lees meer...] ingenomen en heeft ervoor gezorgd dat ik weinig heb kunnen doen als 20er, ik had de energie er niet voor. Voelde mij een omaatje. Na het stoppen ivm gewenste zwangerschap in een emotionele rollercoaster gekomen. Had binnen 4 weken afgebouwd op advies huisarts. Jaren later ben ik er achter gekomen dat het ook gevoelens afvlakt dus dat verklaart de rollercoaster. Kan mij niet herinneren of deze werking toen al bekent was (2003). Ik heb nog altijd last hiervan, ook na jaren hulp gehad te hebben. Zijn er meer mensen die lang zo’n hoge dosis hebben genomen en na het stoppen hiermee kampen? Zijn er onderzoeken gedaan naar de effecten hiervan?

14-05-2019 | Vrouw | 51

29-01-2019 | Vrouw | 57
propranolol (10mg)
Nadat ik eerst metropolol voorgeschreven kreeg, maar daar niet goed op reageerde (erge druk op de borst) nu dus propranolol, een kindermiddel volgens de dokter.... (nou ja...) ;p Dit omdat ik nogal heftig op medicijnen kan reageren. Ben begonnen met 10 mg, daar kon ik vrij snel beter door slapen, maar na enkele weken had ik er niet meer genoeg aan en begon het hartbonke[lees meer...]n weer 's nachts. Dus 10 mg erbij, gaat redelijk nu, word alleen regelmatig wakker 's nachts en voel me dan onrustig. Dan ga ik er even uit, drink iets of neem valeriaandruppels, vannacht ben ik met een halve paracetamol weer in slaap gevallen. Hoop dat ik niet weer hoef te verhogen, want ben wel minstens 3 kilo aangekomen, niet leuk... 😛

09-01-2019 | Vrouw | 70
propranolol (40mg)
Hypertensie
eerst gebruikte ik Metoprolol maar door een hele nare bijwerking waar ik nooit meer vanaf kom, te weten oorsuizen, deze voorgeschreven gekregen. Al eerder had ik allergische reactie op Renitec en Diovan. Allebei veroorzaakten gezwollen oogleden en lippen. Dit medicijn gebruik ik nog maar kort dus hoe het zich op de langere termijn ontwikkeld weet ik nog niet maar ik houd[lees meer...] mijn hart vast.

16-12-2018 | Vrouw | 15

07-11-2018 | Vrouw | 52
Aangezichtspijn
Ik ben S. gebruik medikament omdat ik lichamelijk nodig heb . maar heb er veel last van hoofpijn rood aangezicht worden mottigheid zweten . VOOR MIJ IS DEZE MEDIKAMENT STOPPEN WEGENS ER IETS INZIT WAAR IK NIET TEGENKAN . dat kan zeg dokter wegens medisch gezondheid en zef kennis .

16-07-2018 | Man | 79
Tremor
Trillende handen zijn kennelijk blijvend,( erfelijk via moeder's kant) maar na het dagelijks gebruik van propranolol wel iets minder (1 x per dag 160 mg). Ik heb het meeste last tijdens warmte of hitte en na inspanning van de armen, zoals vuil uit de tuin trekken of bijvoorbeeld enig spitwerk of timmerwerk. Na verloop van een uur of een paar uur rust is dat weer verdwenen[lees meer...]. Ben wegens essentiele tremor al jaren niet meer in een restaurant geweest voor een etentje o.i.d. Daarbij moet worden gezegd dat een immuunziekte van mijn in januari 2018 overleden echtgenote ook een belangrijke rol heeft gespeeld (bang voor bacterieoverdracht). Ben nu ook gestopt met koffie drinken ofschoon ik geen overmatige koffiedrinker ben/was. Misschien helpt dat iets in positieve zin. Ben bang dat anderen mijn bevende handen opmerken !!!

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum