Ervaringen met Propranolol

propranolol

Tremor (30 meningen)
Hartritmestoornissen (21 meningen)
Hoge bloeddruk (21 meningen)
Verhoogde hartslag (5 meningen)
Ziekte van Graves (2 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Angina pectoris (0 meningen)

Propranolol bij migraine

20-05-2020 | Man | 20
Hypertensie

09-02-2020 | Vrouw | 48
propranolol (80mg)
Ernstige haaruitval eerste paar maanden daarna minder erg. Erg opgeblazen gevoel ook 3 kilo in gewicht toegenomen. Eerste 4 maanden geen migraine, maar daarna kwam het terug. Niet in de mate dat ik het had, maar toch heel vervelend.

13-01-2020 | Man | 63
propranolol (40mg)
Hartkloppingen
Ik heb slechts 1 vervelende bij werking en dat is een koud gevoel soms grieperig. kan dit echter nergens terug vinden wel koude handen ,voeten maar niet hele lichaam?

06-01-2020 | Vrouw | 37
propranolol (80mg)
Als 20er had ik elke 2 weken 2 a 3 dagen hevige migraine. Met P verminderde met de tijd naar 1x per maand. Ik stond regelmatig slapend op mijn bed te gillen. Had elke dag stevig buikkrampen. Mijn conditie was helemaal weg en opbouwen lukte niet. 500 meter lopen en ik was bek af en voelde het bloed kloppen in m’n benen alsof ik een marathon had gelopen. Heb het 7 a 9 jaar[lees meer...] ingenomen en heeft ervoor gezorgd dat ik weinig heb kunnen doen als 20er, ik had de energie er niet voor. Voelde mij een omaatje. Na het stoppen ivm gewenste zwangerschap in een emotionele rollercoaster gekomen. Had binnen 4 weken afgebouwd op advies huisarts. Jaren later ben ik er achter gekomen dat het ook gevoelens afvlakt dus dat verklaart de rollercoaster. Kan mij niet herinneren of deze werking toen al bekent was (2003). Ik heb nog altijd last hiervan, ook na jaren hulp gehad te hebben. Zijn er meer mensen die lang zo’n hoge dosis hebben genomen en na het stoppen hiermee kampen? Zijn er onderzoeken gedaan naar de effecten hiervan?

14-05-2019 | Vrouw | 51

29-01-2019 | Vrouw | 57
Hoge bloeddruk
Nadat ik eerst metropolol voorgeschreven kreeg, maar daar niet goed op reageerde (erge druk op de borst) nu dus propranolol, een kindermiddel volgens de dokter.... (nou ja...) ;p Dit omdat ik nogal heftig op medicijnen kan reageren. Ben begonnen met 10 mg, daar kon ik vrij snel beter door slapen, maar na enkele weken had ik er niet meer genoeg aan en begon het hartbonke[lees meer...]n weer 's nachts. Dus 10 mg erbij, gaat redelijk nu, word alleen regelmatig wakker 's nachts en voel me dan onrustig. Dan ga ik er even uit, drink iets of neem valeriaandruppels, vannacht ben ik met een halve paracetamol weer in slaap gevallen. Hoop dat ik niet weer hoef te verhogen, want ben wel minstens 3 kilo aangekomen, niet leuk... 😛

09-01-2019 | Vrouw | 70
propranolol (40mg)
Hypertensie
eerst gebruikte ik Metoprolol maar door een hele nare bijwerking waar ik nooit meer vanaf kom, te weten oorsuizen, deze voorgeschreven gekregen. Al eerder had ik allergische reactie op Renitec en Diovan. Allebei veroorzaakten gezwollen oogleden en lippen. Dit medicijn gebruik ik nog maar kort dus hoe het zich op de langere termijn ontwikkeld weet ik nog niet maar ik houd[lees meer...] mijn hart vast.

16-12-2018 | Vrouw | 15

07-11-2018 | Vrouw | 52
Aangezichtspijn
Ik ben S. gebruik medikament omdat ik lichamelijk nodig heb . maar heb er veel last van hoofpijn rood aangezicht worden mottigheid zweten . VOOR MIJ IS DEZE MEDIKAMENT STOPPEN WEGENS ER IETS INZIT WAAR IK NIET TEGENKAN . dat kan zeg dokter wegens medisch gezondheid en zef kennis .

16-07-2018 | Man | 79
Tremor
Trillende handen zijn kennelijk blijvend,( erfelijk via moeder's kant) maar na het dagelijks gebruik van propranolol wel iets minder (1 x per dag 160 mg). Ik heb het meeste last tijdens warmte of hitte en na inspanning van de armen, zoals vuil uit de tuin trekken of bijvoorbeeld enig spitwerk of timmerwerk. Na verloop van een uur of een paar uur rust is dat weer verdwenen[lees meer...]. Ben wegens essentiele tremor al jaren niet meer in een restaurant geweest voor een etentje o.i.d. Daarbij moet worden gezegd dat een immuunziekte van mijn in januari 2018 overleden echtgenote ook een belangrijke rol heeft gespeeld (bang voor bacterieoverdracht). Ben nu ook gestopt met koffie drinken ofschoon ik geen overmatige koffiedrinker ben/was. Misschien helpt dat iets in positieve zin. Ben bang dat anderen mijn bevende handen opmerken !!!

05-12-2017 | Man | 52
propranolol (80mg)
Ik kreeg propanolol voorgeschreven vanwege het feit dat ik al vanaf mijn tienerjaren migraine had en ik het zat was dat niks hielp. Het middel werkte gelukkig vrij snel, dat wel. Echter na nog geen 3 weken kreeg ik het extreem benauwd, hartslag zakte tot 47 en moest er gelijk weer mee stoppen. Aan de ene kant jammer want het deed wel zijn werk, aan de andere kant... Ik[lees meer...] had deze keer bewust de bijsluiter niet gelezen, nu echter kan ik de klachten die ik erbij had wel verklaren... idiote dromen, constant koude handen en voeten, oververmoeid, en onder het lopen in één keer zo´n evenwichtsstoornissen dat ik geluk had dat er een muur naast me was omdat ik anders zó op de grond terecht gekomen was. Dus werkzaam, absoluut. Echter deze bijwerkingen, daar bedank ik voor.

20-07-2017 | Vrouw | 21
propranolol (10mg)
Vijf jaar geleden ben ik begonnen met het slikken van dit medicijn. Ik had een angststoornis en door medicijn werd ik een stuk rustiger. Nu, viuf jaar later slik ik het nog steeds. Het belemmerd mij steeds meer in het dagelijks leven. Sporten gaat bijna niet, ik kom steeds meer aan, ben vaak moe en heb altijd kwaaltjes, zoals; misselijkheid, hoofdpijn, buikpijn of pijn [lees meer...]in mijn lijf. Ik wil graag stoppen met de Propranolol. Ik heb dit al eens eerder geprobeerd, maar toen is het helaas niet gelukt. Nu ben ik er meer klaar voor. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

06-08-2023 | Man | 55
Tremor
Helpt niet zoals ik zou wensen. Gekregen om bijverschijnselen afkicken benzo's te beteugelen. Bijwerkingen zijn te nadrukkelijk aanwezig

11-02-2023 | Vrouw | 41
Verhoogde hartslag
Dit middel gekregen voor verhoogde hartslag. Na inname van 3 dagen slaap ik wel in maar wordt ik vaak wakker in de nacht. Ook ben ik erg moe overdag. Overgegaan naar metoprolol.

18-07-2021 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Vanaf dag van inname elke nacht benauwdheid met kriebelhoest. Na enkele dagen kreeg ik er een inhalator met Ventalin bij, dat hielp een beetje, maar toch bleef ik wakker worden door kriebelhoest. Na een week ontstonden jeukende galbulten op mijn buik. Mijn bloeddruk was wel meteen gedaald en had normale waarde, ook hart was rustig door dit medicijn. Ben gestopt door bijwe[lees meer...]rkingen.