Tremor (25 meningen)
Hartritmestoornissen (15 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

04-12-2017 | Vrouw | 56
propranolol (40mg)
Door de neuroloog is vestibulaire migraine vast gesteld. Derhalve deze medicijnen. Ik plaats van beter werd ik alsmaar zieker. Hebben totaal niet beholpen om de duizelingen hoofdpijn en oorsuizen te verminderen. Vanwege hartoverslagen uiteindelijk gestopt.

04-12-2017 | Vrouw | 56
propranolol (40mg)
Voor vestibulaire migraine gebruikte ik 40 mg propranolol 2 keep per dag. Bijwerkingen slap op de benen, oorsuizen nog luider. Lage hartslag geen energie slap en futloos. Hevige hart overslagen die toenamen hoe langer het medicijn gebruikt werd.

08-08-2017 | Vrouw | 39
Snel werkende schildklier
In eerste instantie kreeg ik een dosering van 1 x per dag 10 mg. Dat hielp tegen mijn versnelde hartslag, trilhanden, nerveus gevoel. Van andere arts moest ik naar 2 x per dag 40 mg. Na 5 dagen begon ik me steeds slechter te voelen, tot het punt dat ik me niet meer mezelf voelde, alsof ik in een ander lichaam zat. In overleg toen snel afgebouwd. Maar tijdens afbouwen en z[lees meer...]elfs na stoppen voelde ik me nog enkele dagen slecht. Na een dikke week voel ik me nu weer helemaal goed. Las pas later de ernstige bijwerkingen in de bijsluiter en dat andere mensen dezelfde klachten hadden van dit medicijn. Ben me rotgeschrokken. Ik vind het puur vergif. Heb ook melding bij lareb gedaan. Artsen zouden beter moeten wijzen op de bijwerkingen.

11-06-2017 | Man | 65
Tremor
Neuroloog schreef deze medicatie en dosering voor tegen tremor. Ik heb hem verteld dat ik deze medicatie eerder had gebruikt en dat ik daar slechte ervaring mee had. Sinds ik gestopt was, voelde ik me veel beter en voor de bloeddruk regulatie was het absoluut niet meer nodig. Advies gekregen om toch maar eens te proberen. Hartslag tijdens wekelijkse sporten was dramat[lees meer...]isch gedaald t.o.v. natuurlijke hartslag. Normaal tijdens inspanning 125, nu rond de 80. NA cooling down normaal in 5 minuten terug naar 85, nu snel naar 65. Allemaal misschien niet erg maar ik voelde me beroerd (Hondsberoerd, vlekken voor de ogen, piep in het oor, duizelig, geen fut). Na drie dagen naar de huisarts geweest om de bloeddruk te laten controleren. Deze was niet alarmerend laag maar in plaats van 80 mg retard stelde hij voor om nu 2 maal daags 2 tabletten van 10 milligram te nemen.

11-06-2017 | Man | 65
Tremor
Huisarts schreef deze dosering voor nadat de neuroloog eerder propranolol retard 80 mg had voorgeschreven, Hierover apart een mening gegeven. Had al eerder slechte ervaring met deze dosering tegen hoge bloeddruk. Na veel klachten moest de huisarts opgetrommeld worden omdat ik een black out had gehad na opstaan van het toilet. Medicijn toen afgebouwd, bloeddruk prima in [lees meer...]orde en ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Na korte tijd bleek dat ik dezelfde nare bijwerkingen kreeg. In overleg met neuroloog gestopt en over gestapt op primidon.

19-09-2016 | Man | 63
propranolol (10mg)
Ben op 08-03-1016 geholpen aan poliepen in Maastricht. Ze hebben daar 3 poliepen in de darmen verwijderd. Toch ben ik nog steeds Propranolol 10 mg in aan het nemen 2x per dag 1 tablet. Het is nu 19-09-2016 en ik vraag mij af of dit nog wel nodig is. Ik heb de indruk dat mijn huisarts het ook niet weet en de mening van mijn specialist te Venlo afwacht. Maar daar heb ik pa[lees meer...]s een consult over een half jaar. Kan iemand mij vertellen of ik met deze rotzooi kan stoppen? B.v.d.

14-06-2016 | Man | 63
Polyurie
Het is nu nog de enigste van 12 tabletten die ik nu nog gebruik. Maar ik krijg iedere keer weer een warrig verhaal waarom dat ik ze in moet nemen.o.a. spataderen op de longen. Ze hebben in Maastricht wel drie poliepen weggehaald op de longen en ik voel mij nu oke. Voor mij is het een plastablet.

30-05-2016 | Vrouw | 41
Stress
Voorgeschreven ivm waarschijnlijk te veel aanmaak van adrenaline. Nu een jaar van de prednisolon af 60 tot 25 mg daarna afgebouwd. Nog steeds veel klachten. Onrustig gevoel, zenuwachtig, hoofdpijn, spierpijn, extreem vermoeid enz. De huisarts denkt dat de prednisolon heeft veroorzaakt dat mn lichaam van slag is. Prednisolon is een aanjager waar je oa heel hyper van kunt [lees meer...]worden. Mn lichaam maakt waarschijnlijk te veel adrenaline aan waardoor ik steeds onder spanning sta. Nu propranolol gekregen om alles een beetje te resetten. Eerste dagen merkte ik al een zeer lage hartslag 56 in rust en na het sporten 72. Normaal zit ik in rust tussen de 70 en 80. Bloeddruk gaat erg omlaag 107/72 normaal zit ik hoger. Nu na 6 dagen ben ik uitgeput, voel me extreem moe, slap, duf, slappe benen, wazig zicht, keelpijn, oorpijn. Vandaag gestopt, morgen overleg met huisarts.

18-05-2016 | Vrouw | 22
propranolol (80mg)
Een langere periode veel last van migraine gehad, zo'n 3 à 4 keer per week met meerdere aura-aanvallen. Eerst lichtere dosissen geprobeerd, maar dit werkte onvoldoende, huisarts ging al snel naar een hoge dosis (160 mg). Migraine werd wel minder, maar de bijwerkingen waren niet mals. Verschikkelijke dromen en onrustige nachten gehad, daarnaast nog meer bijwerkingen als kou[lees meer...]de tenen en depressieve gevoelens. Huisarts vond het hierna tijd om naar de neuroloog gegaan en die haalde me meteen van de propranolol af. Klachten verdwenen, maar de migraine niet, dus naast een klein dieet ook candesartan geprobeerd en nu al in 7 maand 1 of 2 keer lichte migraine gekregen.

16-02-2016 | Vrouw | 22
propranolol (40mg)
Ik kreeg propranolol voorgeschreven i.v.m. migraine en na jaren gebruiken ben ik via een homeopathisch arts erachter gekomen dat al mijn klachten, namelijk overweldigende vermoeidheid, energiegebrek, hoofdpijn, buikpijn, duizeligheid en depressie worden veroorzaakt door dit medicijn. Mijn bloeddruk was nog geen 50 hierdoor. Het heeft wel enigszins geholpen bij mijn migrain[lees meer...]eaanvallen, maar dit is het echt niet waard. Pas heel goed op met dit medicijn, want ook bij sporten kan je hart niet goed genoeg werken! Ik haalde geen hartslag boven de 140 hierdoor, terwijl dit wel nodig is. Ook word ik duizelig bij het sporten door dit geneesmiddel. Ben er onmiddellijk mee gestopt, nadat ik hoorde dat ik bradycardie hierdoor heb gekregen.

18-10-2015 | Vrouw | 27
propranolol (80mg)
Ik had zoveel last van migraine, na het sporten en ook op dagen dat ik niet aan het sporten was. Gemiddeld zo'n 3x in de week migraine wat soms dagen aanhield. Op een gegeven moment begonnen met propanolol. Ik voelde me vreselijk. Het leek wel of mijn gevoel werd uitgeschakeld, was neerslachtig en droomde allerlei verschrikkelijke dingen. Op vakantie ben ik toen weer gesto[lees meer...]pt met propanolol en op aanraden van iemand begonnen met sportmassages van mijn nek en rug. Dit doe ik nu 1x in de 4 weken en het is echt waar mijn aanvallen zijn stukken minder en nu kan ik zelfs als ik het voel opkomen het onderdrukken met 2 ibruprofen wat vroeger echt absoluut niet mogelijk was.

07-08-2015 | Man | 52
propranolol (80mg)
jaren geslikt om migraine aanvallen tegen te gaan! Deze aanvallen van kinds af aan. De bijwerkingen nam ik voor lief zoals, zweten, hartkloppingen, duizelig en nog vele andere bijwerkingen zoals al eerder benoemd. In 2013 kreeg ik astmaklachten. In de loop de jaren verergerde de klachten. Vele malen in het ziekenhuis geweest voor onderzoek ed. Diverse spray's gekregen teg[lees meer...]en benauwdheid, Ventolin, Foster. op een gegeven moment kon ik na het opgaan van één trap alleen maar bijkomen van benauwdheid/hartkloppingen en stevig transpireren. Tot april 2015 mee gelopen. Onderzocht huisarts stelde voor om de Propra af te gaan bouwen. deze konden benauwdheidsklacht verergeren. Nu ik geen gebruik maak van deze medicijnen, ben ik veel minder benauwd en heb veel meer energie. De migraine aanvallen zijn ook minder geworden. Ben blij dat ik gestopt ben nooit verwacht dat het zo'n impact zou hebben.

13-07-2015 | Vrouw | 48
propranolol (80mg)
Vanwege mijn ADHD gebruik ik Concerta. Bijwerking hoge bloeddruk en hoge hartslag (110). Bij de huisarts geweest voor deze klachten en Propranolol 80 mg gekregen. Na eerste inname alleen wat duizelig en een afwezig gevoel. Na een paar dagen steeds meer bijwerkingen. Heel erg moe, heel duizelig, sta te zwaaien op mijn benen, hartkloppingen, oorsuizen, tintelingen in mijn ge[lees meer...]zicht, opvliegers, koude handen en voeten, slecht slapen met nachtmerries, gedesoriënteerd wakker worden, heel vol hoofd met rare verwarrende gedachten, misselijk, maagzuur, pijn op de borst en in linkerschouder en nu zo ernstige duizeligheid dat ik niet meer op mijn benen kan staan en gevoel van flauwvallen en dat ik dood neerval. Contact gehad met de huisarts en onmiddellijk stoppen. Had ook al Metaprolol 25 mg geprobeerd maar helaas met dezelfde bijwerkingen. Advies stoppen met de Concerta en over op de Methylfenidaat kort werkend. De bijwerkingen die ik heb ervaren zijn helaas niet allemaal terug te vinden waardoor een vervangend huisarts ze niet als bijwerkingen omschreef van de Propranolol. Het resultaat waar ik het voor in nam was positief en alleen de bijwerkingen zijn verschrikkelijk.

25-01-2014 | Vrouw | 28
Hartritmestoornis
Ontzettend vel last van bijwerkingen. Angstig, nachtmerries, hallicunaties, hartkloppingen, uitgeput, emotioneel, kortademig, hoofdpijn, duizelig etc etc.

11-12-2013 | Man | 67
Hartkloppingen
Ik ben lusteloos, erg duizelig en depressief en prikkelbaar, voortdurend behoefte aan slaap. 's nachts slaap ik slecht. Reuma; meer pijn en en pijnstillers (indometaciene) werken minder goed. Bij sotalol is het nog erger.

02-09-2013 | Vrouw | 49
propranolol
Ik gebruikte Propranolol 80mg Retairvoor mijn tremor en daar werkte het uitstekend voor. Alleen de bijwerkingen zijn heftig. Ik heb nu diabetes, vitiligo, spierklachten en eczeem. Over deze bijwerkingen bij langdurig gebruik lees je weinig in nederlandse rapportages, maar wel veel in Americaanse onderzoeken.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum