atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (187 meningen)
Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

14-07-2017 | Vrouw | 55
atorvastatine (10mg)
Hoog cholesterol
Bij mijn al huidige klachten van o.a. Fibromyalgie kwamen met dit medicijn nog meer klachten.

09-07-2017 | Vrouw | 49
Hartinfarct
Ik heb vorig jaar een hart infarct gehad en sinds een paar maanden gebruik ik deze pillen een maal per dag, sinds het gebruik van deze pil ben ik overmatig tot 24 uur per dag gaan zweten meer las normaal wie heeft er nog meer last van en koppijn zeurend. Ik voel me niet meer hetzelfde en schaam me diep. Help me, ik wil van het zweten af.

26-06-2017 | Man | 49
Hoog cholesterol
Werking medicijn Simvastatine werd steeds minder effectief. Toen ben ik Atorvastatine gaan gebruiken. Waardes zijn nu zeer goed te noemen.

21-06-2017 | Man | 68
Hartklachten
Mijn bijwerkingen zijn aan reuma gerelateerde pijnen.

31-05-2017 | Man | 80
atorvastatine (10mg)
Hoog cholesterol
Heb al jaren last van enig oorsuizen, doch daar is mee te leven. Maar nu, na circa 5 weken gebruik van dit medicijn, is het suizen toegenomen tot een onacceptabel niveau. Ik ben dan ook onmiddellijk gestopt met innemen en hoop dat het geluidsniveau weer gaat zakken. Als 80-jarige wil ook best 85 of ouder worden, maar dan wel leefbaar. Nu is elke dag er een teveel.

28-04-2017 | Man | 63
Aderverkalking
Voorgeschreven door de vaatspecialist, geen slechte ervaring. Bij lezen bijsluiter zijn alle bijwerkingen aanwezig. Zit tussen de oren!!

15-04-2017 | Man | 63
Beroerte
Na een herseninfarct vorig jaar, heb ik Atorvastatine voorgeschreven gekregen. Ik kreeg na een tijd gebruiken last van spierpijnen, gevoelloze plekken, duizeligheid en hoofdpijnen. ik dacht dat het nog een nawee van het infarct was. Twee weken geleden ben ik, op verzoek van mijn huisarts, gestopt met Atorvastatine. Na vier dagen waren de bijwerkingen verdwenen. Ik voel me [lees meer...]prima, maar de huisarts wil om zeker te weten dat Atorvastatine de oorzaak is, dat ik weer begin met innemen. Ik voel mij een beetje proefkonijn. Even afwachten wat er gaat gebeuren.

14-04-2017 | Vrouw | 50
Hoog cholesterol
Ik weet niet welk merk Atorvastatine t was, rood met wit doosje. Nu is de hoofdpijn weg, maar van de Atorvastatine van Pfizer kreeg ik spierpijnen en spierafbraak.

14-04-2017 | Vrouw | 50
Hoog cholesterol
Huisarts schreef met medische noodzaak Lipitor van Pfizer voor, maar apotheek weigerde dit. Atorvastatine van Pfizer gekregen met zeer nare gevolgen. Bloedwaarden verkeerd: spierafbraak, nierstreek en flank deed pijn. Na 3 maanden adviseerde de huisarts per direkt te stoppen met deze medicijnen. Nogmaals met medische noodzaak Lipitor voorgeschreven, waarop apotheek antwoor[lees meer...]dde dat de zorgverzekering een schriftelijke bevestiging voor de algehele vergoeding moet afgeven alvorens ze deze gaan verstrekken.

13-04-2017 | Man | 65
Hoog cholesterol
Door specialist lipitor voorgeschreven, krijg echter elke keer een ander merk sinds de vrijgave van lipitor. Heb tussendoor weer atorvastatine van pfizer gekregen en geven meteen weer minder bijwerkingen (Spieren, gemoedstoestand, alles is te veel!).

03-04-2017 | Vrouw | 60
Hoog cholesterol
Gebruik ivm hartinfarct en iets te hoog cholesterol. In het begin geen problemen. Maar zeer langzaam steeds meer bijwerkingen. Vooral pijn in voeten en gevoelloosheid in voeten. Blijk nu polyneuropathie te hebben. Dit is een bijwerking. Staat nota bene in de bijsluiter,maar niet heel duidelijk omschreven. Arts onderkende de ernst niet. Polyneuropathie is blijvend. Dus de[lees meer...] rest van mijn leven pijnlijke voeten en onderbenen.

05-03-2017 | Man | 57
Hartinfarct
Na hartinfarct in juni 2016 eerst Creston gebruikt. De bij werkingen waren extreem. Nu 60 mg Atorvastatine. Ook veel bijwerkingen. Huisarts zegt dat ik allergisch ben voor de afvalstoffen van statine. Wie heeft nog meer deze ervaring. Wie kan mij meer vertellen over het gebruik van rode gistrijst?

03-03-2017 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Voorheen gebruikte ik Crestor 20mg, dit ging prima, totdat bleek dat het cholesterol 7.6 was. Ik moet de dosering verhogen naar 40mg, toen kreeg ik dezelfde klachten en ben daarmee gestopt en ben terug gegaan naar 20mg. Toen ben ik in aanraking gekomen met voedingssupplementen gemaakt uit zaden. Hier ben ik een half jaar geleden mee begonnen en mijn cholesterol is nu 6.1 T[lees meer...]oen werd er besloten, via de zorgverzekeraar dat ik een goedkoper medicijn moest, vandaar de Atorvastatine. Ik heb gelijk contact opgenomen met mijn huisarts en het is nu teruggedraaid naar de Crestor 20mg en samen met mijn voedingssupplent ben ik helemaal happy.

01-03-2017 | Man | 51

23-02-2017 | Vrouw | 58
Cholesterol
na hartinfarct direct deze medicatie gekregen.

22-02-2017 | Man | 45
Hoog cholesterol
na eerst simvastatine te hebben gebruikt met heel veel klachten nu atorvastatine voorgeschreven gekregen. nog steeds veel klachten en ik overweeg om er mee te stoppen. moet met 2 weken terug komen voor controle dus ik zet nog even door.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum