atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (184 meningen)
Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

14-04-2017 | Vrouw | 50
Hoog cholesterol
Ik weet niet welk merk Atorvastatine t was, rood met wit doosje. Nu is de hoofdpijn weg, maar van de Atorvastatine van Pfizer kreeg ik spierpijnen en spierafbraak.

14-04-2017 | Vrouw | 50
Hoog cholesterol
Huisarts schreef met medische noodzaak Lipitor van Pfizer voor, maar apotheek weigerde dit. Atorvastatine van Pfizer gekregen met zeer nare gevolgen. Bloedwaarden verkeerd: spierafbraak, nierstreek en flank deed pijn. Na 3 maanden adviseerde de huisarts per direkt te stoppen met deze medicijnen. Nogmaals met medische noodzaak Lipitor voorgeschreven, waarop apotheek antwoor[lees meer...]dde dat de zorgverzekering een schriftelijke bevestiging voor de algehele vergoeding moet afgeven alvorens ze deze gaan verstrekken.

13-04-2017 | Man | 65
Hoog cholesterol
Door specialist lipitor voorgeschreven, krijg echter elke keer een ander merk sinds de vrijgave van lipitor. Heb tussendoor weer atorvastatine van pfizer gekregen en geven meteen weer minder bijwerkingen (Spieren, gemoedstoestand, alles is te veel!).

03-04-2017 | Vrouw | 60
Hoog cholesterol
Gebruik ivm hartinfarct en iets te hoog cholesterol. In het begin geen problemen. Maar zeer langzaam steeds meer bijwerkingen. Vooral pijn in voeten en gevoelloosheid in voeten. Blijk nu polyneuropathie te hebben. Dit is een bijwerking. Staat nota bene in de bijsluiter,maar niet heel duidelijk omschreven. Arts onderkende de ernst niet. Polyneuropathie is blijvend. Dus de[lees meer...] rest van mijn leven pijnlijke voeten en onderbenen.

05-03-2017 | Man | 57
Hartinfarct
Na hartinfarct in juni 2016 eerst Creston gebruikt. De bij werkingen waren extreem. Nu 60 mg Atorvastatine. Ook veel bijwerkingen. Huisarts zegt dat ik allergisch ben voor de afvalstoffen van statine. Wie heeft nog meer deze ervaring. Wie kan mij meer vertellen over het gebruik van rode gistrijst?

03-03-2017 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Voorheen gebruikte ik Crestor 20mg, dit ging prima, totdat bleek dat het cholesterol 7.6 was. Ik moet de dosering verhogen naar 40mg, toen kreeg ik dezelfde klachten en ben daarmee gestopt en ben terug gegaan naar 20mg. Toen ben ik in aanraking gekomen met voedingssupplementen gemaakt uit zaden. Hier ben ik een half jaar geleden mee begonnen en mijn cholesterol is nu 6.1 T[lees meer...]oen werd er besloten, via de zorgverzekeraar dat ik een goedkoper medicijn moest, vandaar de Atorvastatine. Ik heb gelijk contact opgenomen met mijn huisarts en het is nu teruggedraaid naar de Crestor 20mg en samen met mijn voedingssupplent ben ik helemaal happy.

01-03-2017 | Man | 51

23-02-2017 | Vrouw | 58
Cholesterol
na hartinfarct direct deze medicatie gekregen.

22-02-2017 | Man | 45
Hoog cholesterol
na eerst simvastatine te hebben gebruikt met heel veel klachten nu atorvastatine voorgeschreven gekregen. nog steeds veel klachten en ik overweeg om er mee te stoppen. moet met 2 weken terug komen voor controle dus ik zet nog even door.

07-02-2017 | Man | 80
Artrose

07-02-2017 | Vrouw | 27
Hoog cholesterol
Sinds gebruik van dit medicijn is mijn cholesterolwaarde zeer goed. Als sporter gelukkig ook geen last van spierpijn. Ik ben nu 27 en slik dit medicijn nu 2,5 jaar.

25-01-2017 | Man | 74
Aortaklep aandoening
Na hartoperatie deze cholesterol verlagende pil gekregen, bijwerkingen niet zeker.

19-01-2017 | Man | 66
Hartinfarct
Na acute heropname bleken bloeduitslagen goed te zijn. Oorzaak wees zeer duidelijk naar bijverschijnselen van Atorvastatine. Cardioloog en huisarts stelden voor om een andere statine te gebruiken. Ben een eigenwijze oud verpleegkundige en heb dit geweigerd. Cholesterol steeg echter wel, in juni 2016 was dit 6.2 en LDL-chol 4.3. Ben toen begonnen met innemen van rode gist r[lees meer...]ijst en me in dec. opnieuw laten prikken. Resultaat: chol. 4.8 LDL 2.8 en HDL-chol 1.5 !!! Bij mij lijkt dit middel dus goed te werken.

11-01-2017 | Man | 71
Beroerte
Had eerst simvastatine na een beroerte, veel spierpijn gestopt op advies neuroloog. kreeg na ongeveer 4 jaar weer een beroerte, kreeg atorvastatine en heb prompt weer bijverschijnselen (misselijk, duizelig, winderig, verstoppingen, buikpijn, rugpijn).

09-01-2017 | Man | 59
Hoog cholesterol
Na enige tijd (2 weken) gestopt te zijn met simvastatine waren alle klachten weg. Wandeling gedaan van 100 km binnen 20 uur was geen probleem. Na deze wandeling, 1 week later, ben ik atorvastatine gaan gebruiken. Binnen een week weer dezelfde klachten als met simvastatine. Dus weer maar naar de huisarts.

08-01-2017 | Man | 56
Hoog cholesterol
Atorvastatine: werkt bij mij beter dan Simvastatine

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum