atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (184 meningen)
Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

04-08-2017 | Man | 52
Hoog cholesterol
Heel veel spier en gewrichtspijn, wegvallen conditie. Tot voor kort liep ik 2x per week 5km in een uur. Nu de trap op thuis 1 verdieping ben ik op. Mijn lichaam doet overal onverklaarbaar zeer. Volgens de assistente kan het niet aan het medicijn liggen daar ik het al ruim 6 maanden slik. Maar wel raar dat de klachten begonnen zijn na het starten van het medicijn. Choleste[lees meer...]rol wel omlaag van 7 naar 3.8.

16-02-2020 | Vrouw | 53
Cholesterol
Na 6 jaar! Prednison geslikt te hebben, kwamen de bijwerkingen van de Atovastatine aan het licht. Ik was op het zelfde moment met de Atorvastatine begonnen als met de prednison , en dus werden bijwerkingen onderdrukt. Een jaar na het stoppen met de prednison, kan ik me niet omdraaien in bed, slaap zittend, kan mijn armen bijna niet bewegen, schouders, heupen en benen z[lees meer...]ijn ontzettend pijnlijk. Kramp, alsof er steeds heel hard in de spieren word geknepen. Een jaar lang hele gemene pijn, foute diagnoses, je voelt je ongeloofwaardig. Nu gestopt met de atorvastatine. Als deze werkelijk mijn klachten heeft veroorzaakt, slik ik nooit meer zo maar een middel!

08-05-2019 | Man | 53
Hoog cholesterol
Het middel is effectief in die zin dat ik normaalwaardes heb van cholesterol en aanverwanten doch dagelijks het gevoel heb dat ik een marathon heb gelopen. ( spierpijn). na stoppen statines verdwijnt dit telkens maar schieten de chol. waardes weer omhoog

21-04-2019 | Man | 53
Hoog cholesterol
Sinds ik enkele maanden Alvastatine gebruik heb ik last van pijn in de heupen, draai 'snachts van de ene zij op de andere. Gewichtstoename door vochtvasthouden, spierpijnen, voel me een man van 70 in plaats van 53. Totaal geen uithoudingsvermogen meer. Piep in oren is luider geworden, word er gewoon gek van! Ik ga nu stoppen met deze troep en zal dan zien of de bijwerki[lees meer...]ngen verdwijnen en dan als controle nogmaals enkele tijd Alvastatine gebruiken. Komen de klachten terug is het voor mij duidelijk! Ik heb een slechte chollesterol van 4 dus niet zo hoog, maar alles wordt je dan maar preventief voorgeschreven. Ik neem vandaag toch geen paracetanol omdat ik denk over een week hoofdpijn te krijgen????? Preventief kan je dan alles wel slikken. Ik stop er mee, dan maar iets korter levensduur, maar dan wel zonder pijnen etc... kwaliteit van leven staat bij mij voor kwantiteit!

25-10-2018 | Vrouw | 53
Hartinfarct
Ik ben begonnen in 2008 met de simvastatine. Daar had ik al spierijn bij, dus ben ik over gegaan naar Lipior. (atorvastatine van Pfyzer is exact dezelfde, heb ik uitgezocht) Eerst ging het wat beter, maar de laatste maanden kwam ik kreupel uit bed, kon op de crosstrainer niet meer een uurtje staan zonder 3 keer af te stappen. En mijn cholesterol was goed. Ik heb dus beslot[lees meer...]en om er mee te stoppen en heb gisteren de laatste genomen. Er werd mij wel verteld dat ik nog een andere statine kon proberen, maar ik wil nu eerst kijken hoe het zonder gaat. Ik heb zelf een apparaatje aangeschaft, waar ik af en toe zelf mijn cholesterol kan meten. Ik hoop dat het snel beter gaat en dat ik weer normaal kan gaan lopen :)

10-01-2020 | Vrouw | 54
Hartklachten
Bij lage dosering 20mg matige spierklachten. Dosering initieel hoger, echter toen zware bijwerkingen! Cholesterol was heel licht verhoogd, maar protocol zegt dat......was een medicijn vroeger niet ooit bedoeld om genezen??? Welk nut heeft het om mijn lichaam zieker te maken, preventief? Voeding is naar mijn idee het beste medicijn. Echter zit er wel een positieve bijwerkin[lees meer...]g aan deze statinen. Mijn chronisch eczeem op de hoofd verdween binnen 2 weken, ook de cellulitis verdwijnt. Dus in die zin denk ik wel het goed is voor de huidcellen van de aderen. Het is denk ik zoeken naar de juiste dosering. Zelf wil ik niet de norm van een zo laag mogelijk cholesterol, daar kleven namelijk ook risico's aan.....en om dan preventief aan de chemo te gaan is

11-07-2019 | Vrouw | 54
atorvastatine (40mg)
Ik gebruikte 6 mnd atorvastatine en sinds die tijd heb ik 5 maal een spierscheuring gehad in beide kuiten Ben sinds 7 weken gestopt, nog steeds last maar minder heftige scheuringen Wie herkend dit, ben doorgestuurd naar een reumatoloog om dat uit te sluiten

29-12-2019 | Vrouw | 55
Cholesterol
April 2016 begonnen met 20 mg, vanaf april 2017 tot 25 december 2019 gebruikte ik (vrouw 55 jaar) 40 mg en ondervond veel nare bijwerkingen vanaf begin 2019. Na en bezoek aan de huisarts onmiddellijk inname van Atorvastine gestaakt, klachten pijn in de schouderspieren, pijn in linkerarm die ik vrijwel niet meer kon gebruiken, altijd honger en altijd slaperig en een afgeno[lees meer...]men nierfunctie. 3 dagen na het stoppen GEEN hongergevoel meer, geen pijnlijke schouderspieren meer en geen last van linkerarm. Ben niet van plan nog ooit medicijnen te slikken in 40 mg, ik heb geen enkel vertrouwen meer in de farmaceutische industrie en denk dat veel medicijnen op de markt zijn door de enorme financiele macht van de farmaceutische industrie

01-06-2019 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Ik gebruik t sinds 2004, maar verander door aphotheek van merk, pijn de laatste 3 jaar ongelooflijk, sinds 1 jaar doodmoe. Vorige week door sportinstructeur erop gewezen, dat t door de atorvastatine kan komen. Ik was voor t 1st in 5 jr wezen sporten en 1 wk later nog steeds zo’n pijn. Dus gister bloed laten prikken op spierafbraak en gelijk gestopt. Je leven is ellendig, j[lees meer...]e kunt niets meer, wil ook niet door zoveel pijn en als je wat doet moet je naar bed om uit te rusten. Ik ben 55 en klaar voor een verzorgingstehuis met rolstoel. Je wordt gewoon gek van de pijn, krampen, moeheid geen lust meer in wat dan ook.

10-12-2018 | Vrouw | 55
Hartklachten

18-01-2018 | Man | 55
Hoog cholesterol
vergeetachtig, concentratie problemen en moe gevoel, vooral in mijn hoofd. langzaam aan ingeslopen, even gestopt om te zien of het aan het medicijn lag. na anderhalve week klacht weg, medicijnen weer ingenomen in korte tijd klachten terug. dit nogmaals herhaald voor de zekerheid, zelfde resultaat! wel resultaat op ldl, maar hdl stijgt bij dit middel ook niet.

14-07-2017 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Bij mijn al huidige klachten van o.a. Fibromyalgie kwamen met dit medicijn nog meer klachten.

19-05-2020 | Vrouw | 56

19-12-2018 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
ik stop er een poos mee kijken als de pijnen minder worden heb atrose iets van pijn heb ik a;tijd maar het lijkt net dat sinds ik deze med gebruik tien keer erger geworden is daarom kijken hoe het dan gaat

08-01-2017 | Man | 56
Hoog cholesterol
Atorvastatine: werkt bij mij beter dan Simvastatine

04-03-2019 | Vrouw | 57
atorvastatine (40mg)
geen goed gevoel en erg veel pijn

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum