atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (189 meningen)
Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

25-11-2018 | Man | 71
atorvastatine (40mg)
Lopen gaat slecht door pijn in de heupen Ik word vroeg wakker door de pijn in de heupen

18-07-2018 | Vrouw | 71

22-11-2017 | Man | 71
Hoog cholesterol
Ik gebruik medicijnen i.v.m.hartritmestoornissen. Heb een ICD (pacemaker). Om te hoog cholesterol (nu nog niet aan de orde) te voorkomen, werd mij dit medicijn voorgeschreven. Na regelmatig door kramp geplaagd te zijn, overdag 's en 's nachts, ben ik een maand geleden gestopt met inname. Heb nadien geen kramp meer gehad.

14-05-2019 | Vrouw | 72
Cholesterol
kwam er kortgeleden achter dat haaruitval een bij werking van cholesterol medicijnen is.

24-10-2018 | Man | 72
Hartinfarct

28-07-2017 | Man | 72
atorvastatine (40mg)
hoog cholesterol, gebruik gestart na cva

09-02-2018 | Man | 75
atorvastatine (20mg)
verschillende fabrikanten geprobeerd. De meeste hebben hulpstoffen gebruikt die bijwerking veroorzaken van met name ernstige jeuk aan de benen. atorvastatine van de firma Pfyzer heeft kennelijk ander hulpstoffen, want dan zijn de bijverschijnselen niet aanwezig. Helaas mogen die dan weer niet geleverd worden van de verzekeraars. Komen niet voor in het basis pakket.

01-06-2020 | Man | 76
AANGEBOREN ERFELIJKE HOGE CHOLESTEROL

26-01-2020 | Man | 76
Angina pectoris
Bij simvastine veel spierpijn en ook bij ENGIE Nu na 4 weken geen last.

26-03-2019 | Man | 77
Angina pectoris
Bij een nacontrole in het ziekenhuis bleek dat mijn cholesterol gehalte wel omlaag was gegaan maar de norm was verlaagd en kreeg dus weer statines voorgeschreven. 10 jaar geleden was ik ook al gestopt vanwege de klachten maar ik wilde het weer een kans geven. Eerst begon ik last van stijfheid te krijgen maar toen die rugpijn weer begon herinnerde me dat dit precies dezelfd[lees meer...]e klachten waren als 10 jaar geleden. Ik ben weer gestopt en de klachten zijn weer verdwenen.

11-01-2019 | Man | 77
Cholesterol

12-12-2017 | Man | 77
geen bijwerkingen

24-05-2019 | Man | 79
Hartinfarct
cardioloog. weet de krampen niet op te lossen. mede patiënt. Atorvastatine werkt bij mij 90%. heb wel zo nu en dan, soms elke nacht, 10% krampen in de tenen en voeten.

31-05-2017 | Man | 80
Hoog cholesterol
Heb al jaren last van enig oorsuizen, doch daar is mee te leven. Maar nu, na circa 5 weken gebruik van dit medicijn, is het suizen toegenomen tot een onacceptabel niveau. Ik ben dan ook onmiddellijk gestopt met innemen en hoop dat het geluidsniveau weer gaat zakken. Als 80-jarige wil ook best 85 of ouder worden, maar dan wel leefbaar. Nu is elke dag er een teveel.

24-09-2018 | Vrouw | 82
Hoog cholesterol
gebruik het niet indien het nog zonder kan . pijn kan heel erg zijn en heel slecht voor de spieren

17-04-2018 | Man | 82
Aderverkalking
telkens krijg ik van de apotheek een ander merk. hier reageert mijn lichaam dan weer anders op. de reden van de verandering is: het oude word niet meer gemaakt. (wat mij hoogst vreemd lijkt aangezien via de internetapotheek het middel gewoon verkrijgbaar is). Waarschijnlijk is dit een goedkopere vorm van het middel en zijn de extra bestanddelen die het een pil moeten make[lees meer...]n verschillend aan de oude medicijnen.