atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (188 meningen)
Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

04-03-2019 | Vrouw | 57
atorvastatine (40mg)
geen goed gevoel en erg veel pijn

07-03-2018 | Man | 57

05-03-2017 | Man | 57
Hartinfarct
Na hartinfarct in juni 2016 eerst Creston gebruikt. De bij werkingen waren extreem. Nu 60 mg Atorvastatine. Ook veel bijwerkingen. Huisarts zegt dat ik allergisch ben voor de afvalstoffen van statine. Wie heeft nog meer deze ervaring. Wie kan mij meer vertellen over het gebruik van rode gistrijst?

08-04-2021 | Man | 58
atorvastatine (20mg)
Ik heb deze gekregen nadat er kalkvorming werd geconstateerd, zij het minuscuul. Daar het een erfelijke aandoening is deze tabletjes gekregen. Ik kreeg zoveel spierklachten dat ik vaak moest gaan liggen. Nadat ik hoorde van andeten dat dit wel eens door de statines kon komen ben ik in overleg met de huisarts gestopt. Nu bijna 2 weken later gaat het langzaam beter. Dus maar[lees meer...] eens kijken of er geen alternatieven zij zijn.

06-10-2020 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
Na een paar keer zonder reden flauw gevallen te zijn door de mangel gehaald. Kwam niks uit behalve te hoog cholesterol. Waarschijnlijk stress gerelateerd.

30-04-2020 | Man | 58
Hartinfarct
Heb veel last van borstspier problemen, alleen als ik zit of lig. Bij inspanning , sport, geen last. Zijn er mensen met dezelfde, ervaringen

28-02-2020 | Man | 58
Aneurysma
Statines 27 jaar lang ellende, atorvastatine ook veel bijwerkingen !!!

02-12-2019 | Vrouw | 58
Herseninfarct
Ik had eerst geen idee waar die toenemende duizeligheid vandaan kwam en werd steeds ongeruster. Ik had steeds spierpijn in mijn armen en kreeg krachtvermindering in de benen. Ik heb een herseninfarct gehad en was bang dat het die kant weer op ging tot ik ineens dacht aan die nieuwe medicijnen. Dus gelijk laten staan. Wat een vreselijk medicijn. De fabrikant is medical vall[lees meer...]ey invest.

16-03-2019 | Vrouw | 58
Hartinfarct
Ben opgenomen met hartinfarct , kreeg ter plekke alle medicijnen toegediend. Zou dezelfde dag gedotterd worden had geen verstopping in de aders, mijn hart zag waanzinnig goed uit. Blijkt dat ik Scad ziekte heb maar word wel behandeld als patiënt met een hartinfarct . Momenteel voel ik me vreselijk, heb veel pijn in mijn lichaam. Word hierdoor ook behoorlijk vervelend. Vana[lees meer...]f heden denk ik erover om te stoppen met de cholesterol medicijnen. Niemand controleerde momenteel je cholesterol. Er wordt nu van mij verwacht dat ik deze medicijnen maar 1 jaar ga slikken zonder controlen.

31-08-2018 | Man | 58
Trombose

31-08-2018 | Man | 58
Aneurysma
ik heb het middel slechts enkele dagen gebruikt. Ik kreeg meteen last van spierpijn

17-08-2018 | Man | 58
Cholesterol
Ik gebruikte het slechts enkele dagen. Kreeg gelijk last van spierpijn en daarom ben ik er ook weer mee gestopt.

22-01-2019 | Man | 59
Hoog cholesterol
Na wat zoekwerk met verscheidene medicijnen, nu de juiste gevonden, Cholesterol blijft keurig 'binnen de bandbreedte'.

14-04-2018 | Man | 59
Hoog cholesterol
Gestopt met simvastatine en overgestapt op atorvastatine, toen het slechte cholesterol niet meer voldoende laag was. Na start atorvastatine kwamen direct klachten: spierpijn, pijn op de borst en oorpijn. Eerst nog maanden op advies van de huisarts met een neusspray gewerkt om de oorinfectie aan te pakken, maar stoppen van atorvastatine bleek effectiever.

13-04-2018 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Ik heb zeer nare bijwerkingen en moet er gewoon mee stoppen ! Meerdere statinus geprobeerd maar de reacties zijn allemaal zeer heftig !

06-01-2020 | Man | 60
Hoog cholesterol
Na een paar jaar gestopt te zijn met simvastatine toch maar weer Mijn bloed laten controleren op te hoog cholesterolgehalte. De uitslag was 5,92. Nu Atorvastatine gekregen voor 3 maanden. In het begin nog niet zo,n last van bijwerkingen. Vanaf half November tot eind December last van spierpijn en kramp. Ook opgezwollen rode benen. Net het gevoel of die verbrand zijn door d[lees meer...]e zon. De huid is ontzettend dun zodat er soms vocht uitkomt. De benen voelen ook zwaar aan.Vorige week weer bloed laten prikken. De uitslag was nu 5,0. Geen echte verbetering dus. Er zijn ook natuurlijke wegen om het cholesterolgehalte te verlagen. Kijk eens op Internet bij gezonder leven. Drink s,morgens een glas citroensap. Wel Verdunnen met water en lauw drinken. Voor Mij geen statine meer.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum