atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (189 meningen)
Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

29-11-2019 | Vrouw | 67
Aderverkalking
Voor mij is dit medicijn niet goed kreeg last van krampen bij de borststreek teveel bijwerking

01-07-2018 | Man | 67
Cholesterol
Geen bijwerkingen

14-12-2017 | Man | 67
Hartinfarct
direct na katheterisatie hart begonnen met Atorvastatine. Na kleine 2 jaar gestopt. Bijverschijnselen heel langzaam ingeslopen. Duurde even voor erkenning. Na stoppen binnen drie weken klachten weg.

16-08-2021 | Man | 68

09-08-2020 | Man | 68
atorvastatine (20mg)
Dit medicijn geeft veel bijwerkingen zodat ik mij afvraag of het een voordeel geeft. Ik vind het erg nadelig.

29-11-2019 | Man | 68
Aderverkalking
voorschrift cardioloog, bij onderzoek werd lichte verkalking op kransslagader waargenomen.

27-05-2019 | Man | 68
Hoog cholesterol
Toen ik hoorde dat het oude medicijn eigenlijk niet zoveel meer doet door gewenning overgehaald naar het nieuwe medicijn. Effet over verlaging kan pas gezien worden half juni 2019 na gebruik van 2 mnd. ( langzame overstap van 20 naar 40 mg ) Het geeft weinig echt direct voelbare bijwerkingen gelukkig maar. Toch iets zoals stoelgang en stijfheid en iets minder smaak en eet[lees meer...]lust.

21-01-2019 | Vrouw | 68
Aderverkalking
Heb jaren op simvastatine gezeten na een operatie tegen vaatlijden. Heb een aortareconstructie gehad en een gehele broekprothese. Hierna moest ik simvastatine gebruiken voor m'n cholesterol (die overigens niet te hoog was). Na een aantal jaren kon ik de armen bijna niet omhoog krijgen van de spierpijn, lopen werd moeilijk door pijn in de heupen en beenspieren. Daarna overg[lees meer...]ezet op atorvastatine. Leek in beginsel goed te gaan, maar zit nu weer met exact dezelfde problemen. Morgen overleg met huisarts.

20-04-2018 | Man | 68
Hoog cholesterol
ik gebruik het in combinatie met metformine. Ik gebruik al lang medicijnen voor verhoogd cholestrol. Ik heb sinds een half jaar heftige pijnen in spieren vooral schouders en armen. Sinds kort besef ik dat ik rond die tijd een andere verpakking/fabrikant van de medicijnen heb en dat de oorzaak van de spierpijnen hier mogelijk relatie mee heeft

27-02-2018 | Man | 68
Hartinfarct
metropolol en atorvastatine werken bij mij niet samen wordt er heel moe van ! en veel spierpijn ben met metropolol gestopt en nu is het uit te houden

29-12-2017 | Man | 68
Hartklachten
Slik nu paar maanden atorvastatine 40 mgr. Ivm hartklachten. Cholesterol was normaal. Puur toeval na 1 maand slikken bij GGD cholesterol niveau laten prikken. Was behoorlijk gedaald. Klachten van steeds terugkerende pijn links op de borst nu verdwenen. Ook bijzonder dat chronische ontsteking haarzakjes (folliculitis) op het achterhoofd waar ik jarenlang last van heb nu plo[lees meer...]ts is verdwenen. Tot nu toe gelukkig geen bijverschijnselen van deze statine.

21-06-2017 | Man | 68
Hartklachten
Mijn bijwerkingen zijn aan reuma gerelateerde pijnen.

06-10-2021 | Man | 70
atorvastatine (80mg)
Hoog cholesterol
Werd geholpen door 4 bypasses aan hartkransaders. Zes weken na operatie kreeg ik cholesterol verlagen totalip 80 mg voorgeschreven. De aanvankelijke lichamelijke conditie verbetering verslechterde meteen toen ik de atorvastine 80 mg begon in te nemen. Na twee weken voelde ik me zo slecht dat ik gestopt ben. De bloedwaarden zijn toen onderzocht daarbij bleken de leverwaard[lees meer...]en schrikbarend hoog. Na het stoppen zijn de waarden na 3 weken opnieuw bepaald en bleken die weer gestabiliseerd te zijn.

15-08-2019 | Vrouw | 70
Spierpijn
Na jaren gebruik nu last van vervelende spierpijn in benen, arts zei dat het normaal was maar nu het verergert ga ik toch terug aar huisarts

29-07-2017 | Man | 70
Hartinfarct
In 2014 hartinfarct gekregen. Gedotterd en twee stents. Daarna statines voorgeschreven gekregen ondanks normaal cholesterol. Slik het tabletje in de avond samen met 100 mg q10. Soms spierpijn romp en rond schouders. Middel is effectief want cholesterol is flink verlaagd met name ldl. Zal er mee door moeten tot ontmoeting met Petrus.

07-04-2021 | Vrouw | 71
Hoog cholesterol
De apotheker is overgestapt naar bovenstaand merk. Al snel kreeg ik vervelende bijverschijnselen. Nu ben ik weer overgestapt naar een ander merk en hoop dat dit minder bijverschijnselen heeft. Effectiviteit, ik heb het medicijn ruim 2 weken gebruikt dus de effectiviteit hiervan weet ik niet. Moest iets invullen 😌