atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (189 meningen)
Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

30-05-2019 | Man | 65
Hartinfarct
Neusproblemen, borstvorming, krampen, spierpijn door hele lichaam. Ga nu met een halve avocado per dag het "hoge cholesterol" regelen. Gebruik tevens zwarte komijnzaadolie. Ik heb rond de 4 indicatie, dus niet erg hoog en kreeg in het begin 40mg als aanvangdosering zonder eerder op cholesterolgehalte gecontroleerd te zijn. Protocol noemen zij het. Te gek voor woorden. In l[lees meer...]anden om ons heen word er met met cholesterol waarden heel wat realistischer gewerkt. Lees het boek "de cholesterol leugen". Maakt het duidelijk!!

27-05-2019 | Man | 68
Hoog cholesterol
Toen ik hoorde dat het oude medicijn eigenlijk niet zoveel meer doet door gewenning overgehaald naar het nieuwe medicijn. Effet over verlaging kan pas gezien worden half juni 2019 na gebruik van 2 mnd. ( langzame overstap van 20 naar 40 mg ) Het geeft weinig echt direct voelbare bijwerkingen gelukkig maar. Toch iets zoals stoelgang en stijfheid en iets minder smaak en eet[lees meer...]lust.

14-05-2019 | Vrouw | 72
Cholesterol
kwam er kortgeleden achter dat haaruitval een bij werking van cholesterol medicijnen is.

08-05-2019 | Man | 53
Hoog cholesterol
Het middel is effectief in die zin dat ik normaalwaardes heb van cholesterol en aanverwanten doch dagelijks het gevoel heb dat ik een marathon heb gelopen. ( spierpijn). na stoppen statines verdwijnt dit telkens maar schieten de chol. waardes weer omhoog

07-05-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
gebruik tegen hoge cholesterol, probeer hiermee door te gaan en te kijken of ik kan leven met de bijwerkingen en of er geen verdere bijwerkingen komen, anders verander ik weer van medicijn.

07-05-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Bij de simvastatine waren bijwerkingen erger, met dit medicijn zijn de bijwerkingen er ook nog maar iets minder. dus probeer hiermee door te gaan, met deze atorvastatine......

17-01-2019 | Vrouw | 46
Hoog cholesterol
Te hoog cholesterol familiair. Mijn kinderen zijn ook al in ziekenhuis geweest om bloed te prikken. Van onze jongste dochter (15 jaar)weten we de uitslag al, bij haar is helaas ook FH ontdekt de uitslag van onze oudste dochter (bijna 18 jaar) wachten we nog op. Mijn broers hebben het ook beide en slikken ook al jaren medicijnen, ook hun kinderen moeten een keer getest word[lees meer...]en. Omdat ik vorig jaar in het ziekenhuis heb gelegen doordat ik een herseninfarct kreeg, ben ik in aanmerking gekomen voor repatha. Dit medicijn zorgt er echt voor dat mijn cholesterol waardes naar beneden zijn gegaan.

31-08-2018 | Man | 58
Trombose

31-08-2018 | Man | 58
Aneurysma
ik heb het middel slechts enkele dagen gebruikt. Ik kreeg meteen last van spierpijn

27-02-2018 | Man | 68
Hartinfarct
metropolol en atorvastatine werken bij mij niet samen wordt er heel moe van ! en veel spierpijn ben met metropolol gestopt en nu is het uit te houden

09-02-2018 | Man | 75
atorvastatine (20mg)
verschillende fabrikanten geprobeerd. De meeste hebben hulpstoffen gebruikt die bijwerking veroorzaken van met name ernstige jeuk aan de benen. atorvastatine van de firma Pfyzer heeft kennelijk ander hulpstoffen, want dan zijn de bijverschijnselen niet aanwezig. Helaas mogen die dan weer niet geleverd worden van de verzekeraars. Komen niet voor in het basis pakket.

04-01-2018 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Had eerst simvastatine, nu Atorvastatine Ik heb constant zwaar gevoel in mijn armen en ik ben erg moe!

12-12-2017 | Man | 77
geen bijwerkingen

11-05-2021 | Man | 50
Afslanken - overgewicht
Ik heb een te hoog 6,8lld en kreeg dit niet omlaag door af te vallen 30 kg , nu dit medicijn proberen. ik las veel bijwerkingen; echter ik heb totaal nergens last van geen hoofdpijn geen spierpijn niet veel plassen ….. geen bijwerkingen in totaliteit.

08-08-2020 | Vrouw | 66
Herseninfarct
Vroeger Simvastatine gebruikt na diabetes 2 indicatie. Door de vele bijwerkingen gestopt. Over Statines ging toen het verhaal " Baat het niet, het schaadt wel". Na herseninfarct in sept.2019 op advies van neuroloog gestart met Atorvastatine 20 mg. In overleg met intenist toch doorgegaan met Atorvastatine omdat mijn cholestorol naar de gewenste hoogte was gedaald. Door h[lees meer...]erseninfarct heb ik nu Niet Aangeboren Hersenletsel (nah) wat ook invloed heeft op mijn dagelijks doen en laten. Snel moe, slechte wandelaar

19-05-2020 | Vrouw | 56