Simvastatine

simvastatine

Hoog cholesterol (685 meningen)
Diabetes type 2 (44 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Simvastatine

Arjen Walstra (26-04-2013)

26-03-2018

Cholesterol

Mijn cholesterol was niet stabiel, maar dan weer te hoog, dan weer te laag. Binnen twee weken na gebruik, last gekregen van serieuse opzwellingen in het gezicht, die aan de bloeddruk medicijnen werd verweten. Later concentratie problemen, stress, depressie, de hele riedel die in de bijwerkingen stond. Zelfs naar de psycholoog doorverwezen, want het kon niet aan de med[lees meer...]icijnen liggen. Op eigen initatief gestopt, binnen twee weken klachtenvrij en niet meer depressief.
01-03-2018

Diabetes type 1

14-02-2018

Hoog cholesterol

Omdat het cholesterol gehalte te hoog was heeft de huisarts mij dit voorgeschreven. Na 3 maanden was het cholesterol gehalte voldoende vermindert doch de huisarts meent dat ik nooit meer kan stoppen met dit medicijn. Mijn ervaring is dat ik nu pas dagelijks problemen ondervindt van spierpijnen en verminderde spierkracht vooral in de bovenbenen.
02-02-2018

Cholesterol

Na bloedcontrole bleek de cholesterol te hoog te zijn. De huisarts schreef Simvastatine voor (is een familiekwaal). Zonder het aan de medicijnen te wijten slopen er een heleboel klachten in. Vooral pijn in de nek bij het draaien van mijn hoofd, 12 keer therapie hielp totaal niet. Ook mijn neus was continue verstopt dus slecht slapen en benauwd. Verschillende keren de kla[lees meer...]chten bij de dokter aangekaart en neussprays en antibiotica gehad maar niets hielp. Dit kwam ter sprake bij de praktijk ondersteuner van de huisarts. Zij gaf het advies om een week of 6 te stoppen met de Simvastatine en na 3 dagen begon mijn neus open te komen en de pijn in mijn nek werd minder. Na 3 maanden zijn de klachten bijna helemaal weg.
31-01-2018

Angina pectoris

Veel last van spierpijn
27-01-2018

Hoog cholesterol

Alle merken statines gebruikt allemaal ontlokten ze jichtaanvallen.
21-01-2018

Hartklachten

Na het plaatsen van 3 stands kreeg ik verschillende medicijnen voorgeschreven. Ik voelde me goed, na 3 keer revalidatie ben ik gestopt omdat ik al regelmatig fietste en een paar uur liep. Weken later werd dat steeds minder, duizelig, zwak, spierpijn,druk op mijn hoofd, kortademig. Dacht dat ik gek werd! Heb steeds gevraagd of het aan de medicijnen kon liggen, antwoord [lees meer...]negatief. Werd doorgestuurd naar de kno arts, niets aan de hand. Ik gebruik ook brillique 80mg 2 x per dag en acetyls card 80 Mg 1 x per dag. Ben op eigen initiatief gestopt met brillique maar dat gaf geen verschil. Ben toen ook gestopt met simvastatine. En zie, na 2 dagen was ik klachtenvrij. Na overleg met huisarts 14 dagen gestopt en toen weer opnieuw ingenomen. Na 5 dagen weer dezelfde klachten. Nu gestopt!
19-01-2018

CVA (cerebrovasculair accident)

Mijn ervaring: na cva en 24 uurs opname in ziekenhuis kreeg ik door neuroloog dit middel voorgeschreven, ik kreeg steeds meer last van kortademigheid, duizeligheid, jeuk, wiebelbenen, op geblazen gevoel, pijn in heupen en knieën, geheugenproblemen en daardoor weer paniek aanvallen vooral buitens huis heel vervelend. Huisarts gebeld en gestopt met deze medicatie. Overle[lees meer...]g met huisarts ander middel.
18-01-2018

Hoog cholesterol

last van gewrichtspijnen en vermoeidheid, ldl daalde wel maar hdl steeg niet
10-01-2018

Nog geen resultaat
04-01-2018

Hoog cholesterol

Gekregen na cva en verhoogd cholesterol, Na tweede cva en ziekenhuisopname veranderd van medicijn, had het eerlijk gezegdniet in de gaten, bijwerking waaronder pijn weet ik aan gevolg van cva, na googelen blijkt , zowel simvastatine als atorvastatine spierpijn te geven als bijwerking Hetnadeelvan Atorvastatine vind ikdat ik die ' s avonds moet slikken vergeet ik vaak!
03-01-2018

02-01-2018

Hartklachten

Wakker worden omdat mijn hart is gestopt met kloppen. En dan na een hele tijd een harde klap en dan loopt het weer. Dat waren de bijverschijnselen bij mij. Ik had er geen idee van dat het van de simvastatines zou kunnen komen tot ik een verpleegster sprak. Van heel veel verschillende mensen hoor ik nu uiteenlopende rare klachten door dit middel, tot zelfs verlammingsver[lees meer...]schijnselen toe. Vraag dus om een ander medicijn. Meld uw klachten s.v.p. ook bij Bijwerkingencentrum Lareb - www.lareb.nl -, dan is de kans ietsje groter dat de fabrikant er wat aan gaan doen.
24-12-2017

Aderverkalking

na een hartinfarct door aderverklaring , door Cardioloog simvayine , crestor en nu asimvastine voorgeschreven en geslikt. Ben er totaal van van de wap. Ik verdraag deze medicatie echt niet . Het is net of ik in een slechte film van mezelf zit en daar naar kijk. Het is een middel dat zo veel bijwerkingen voor mij heeft . Het gekke is dat wanneer ik stopte nadat ik het een w[lees meer...]eek geslikt had deze bijwerkingen bij alle drie de middelen ook weer verdwenen. Je kunt zeggen dat het tussen mijn oren zit maar als dat zo is dan is het maar zo. Zonder dit middel zit er niet zoveel shit tussen mijn oren en dat is beter dat weer een tabletje valium of iets van dien aard. En weet je er is een medicijn dat deze bijwerkingen niet heeft en dat mag niet van de zorgverzekeraar omdat he te duur is. Dan maar een hoog cholesterol.
16-12-2017

Simvastatine (simvastatine)

Ik heb na mijn hartkatheterisatie simvastine voor geschreven gekregen voor te hoge cholesterol. maar ik heb daar dus erg veel problemen door gehad. heel veel pijn. en erg ziek. alle bijwerkingen die dit middel geeft had ik. dan ga je naar je huisarts en beschrijf je, je klachten en deze zegt. Mevrouw denkt dat dit van de medicijnen kan komen? op een erg manachtige toon.[lees meer...] u ziet er wel wat gestrest uit. nog een keer aan gegeven wat mijn klachten waren. en dat ik echt ziek was. uiteindelijk zegt hij dan maar even bloed laten prikken. Beld u om 3 uur maar. na drie keer bellen om het uur kreeg ik te horen ja we kunnen de uitslag niet eerder verwachten dan maandag. dan kunt u deze krijgen van u eigen huisarts. Toen was mijn geduld echt op. ik zeg tegen de assistente dat ik erg ontevreden ben over de manier waarop ik behandeld wordt en gewoon erg ziek ben. ja ik kan niks er aan veranderen. dus ik weer dus als ik weer in het ziekenhuis kom kan ik u verantwoordelijk houden. fijne avond. en zowaar wordt ik terug gebeld laat ze toch opeens de uitslag te hebben. ik bleek spiercellen af te breken en alle klachten waren dus wel terecht. gelijk stoppen met dit middel. zou erg fijn zijn als een arts je serieus neemt met je kent je eigen lichaam toch het beste. en wat als ik het middel nog twee dagen had in genomen. ik hoop dat artsen en apothekers eens echt naar dit middel gaan kijken. en mensen serieus nemen met pijnklachten na in name van dit rot medicijn. Mijn man vond het erg naar om mij alleen thuis achter te laten zeker nadat ik een hartkaternatie had gehad. en hij er van uit ging dat het juist beter met me zou gaan. ik was een hoop ellende. Hij was erg ongerust en erg boos op de manier waarop ik behandeld ben.
16-12-2017

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum