Simvastatine

simvastatine

Hoog cholesterol (688 meningen)
Diabetes type 2 (44 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Simvastatine

Arjen Walstra (26-04-2013)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

06-06-2018

Cholesterol

Binnen 5dagen vreselijke spierpijn in armen benen en rug Heb osteoporose dus pijn werd onhoudbaar. Ben gestopt met dit middel
18-05-2018

Simvastatine (simvastatine)

sinds enige tijd ervaar ik druk op de hartstreek en spanning op beide armen
09-05-2018

Hoog cholesterol

Het is niet bewezen dat verhoogd cholesterol altijd hart en vaatziekten veroorzaakt. Integendeel , wijzen sommige statistieken aan. Het is te gek dat het grootste deel van de bevolking statines slikt, daar varen de farmaco producenten wel bij! Op mijn leeftijd, 76, vond ik het niet meer logisch om te slikken, ben dus gestopt.
28-04-2018

Hoog cholesterol

Ik heb een verhoogde cholesterol en een iets hogere bloeddruk. Sinds een maand of 4 1/2 medicatie voor de bloeddruk maar ook cholersterol van het merk Sandoz en dan simvastatine van 40 mg. Ik kreeg na een paar dagen spierpijn of spier problemen in mijn benen. De ene keer iets meer dan de andere keer. Maar sinds een week soms het gevoel dat je bij bepaalde bewegingen door [lees meer...]je benen zakt, dit door de spierpijnen en steken. Dit aangegeven bij de huisarts maar moet blijven door gaan. Afgelopen dagen zonder overleg gestopt want het is niet te doen. Ik zoek dan ook een andere medicatie voor cholesterol te verlagen
17-04-2018

Hoog cholesterol

Door reumatische klachten al veel spier- en gewrichtspijn. Met het innemen van Simvastatine (40 mg uit noodzaak vanwege een erg hoge cholesterolwaarde), heb ik maanden verkeerd in een staat van zware griepverschijnselen (spierpijn). Zo erg dat normaal functioneren niet meer mogelijk was en ik op het laatst er zelfs zeer depressief van werd. Daarna overgestapt op Ezetrol 10[lees meer...] mg, een onderzoek naar familiare cholesterol en vervolgens het volgen van een dieet of aandacht voor wat er gegeten wordt en zoveel mogelijk bewegen. Het lijkt zijn vruchten af te werpen. De extreme spierpijn van de cholesterolverlagers lijkt tot het verleden te behoren. Ik ben blij :-)
26-03-2018

Cholesterol

Mijn cholesterol was niet stabiel, maar dan weer te hoog, dan weer te laag. Binnen twee weken na gebruik, last gekregen van serieuse opzwellingen in het gezicht, die aan de bloeddruk medicijnen werd verweten. Later concentratie problemen, stress, depressie, de hele riedel die in de bijwerkingen stond. Zelfs naar de psycholoog doorverwezen, want het kon niet aan de med[lees meer...]icijnen liggen. Op eigen initatief gestopt, binnen twee weken klachtenvrij en niet meer depressief.
01-03-2018

Diabetes type 1

14-02-2018

Hoog cholesterol

Omdat het cholesterol gehalte te hoog was heeft de huisarts mij dit voorgeschreven. Na 3 maanden was het cholesterol gehalte voldoende vermindert doch de huisarts meent dat ik nooit meer kan stoppen met dit medicijn. Mijn ervaring is dat ik nu pas dagelijks problemen ondervindt van spierpijnen en verminderde spierkracht vooral in de bovenbenen.
02-02-2018

Cholesterol

Na bloedcontrole bleek de cholesterol te hoog te zijn. De huisarts schreef Simvastatine voor (is een familiekwaal). Zonder het aan de medicijnen te wijten slopen er een heleboel klachten in. Vooral pijn in de nek bij het draaien van mijn hoofd, 12 keer therapie hielp totaal niet. Ook mijn neus was continue verstopt dus slecht slapen en benauwd. Verschillende keren de kla[lees meer...]chten bij de dokter aangekaart en neussprays en antibiotica gehad maar niets hielp. Dit kwam ter sprake bij de praktijk ondersteuner van de huisarts. Zij gaf het advies om een week of 6 te stoppen met de Simvastatine en na 3 dagen begon mijn neus open te komen en de pijn in mijn nek werd minder. Na 3 maanden zijn de klachten bijna helemaal weg.
31-01-2018

Angina pectoris

Veel last van spierpijn
27-01-2018

Hoog cholesterol

Alle merken statines gebruikt allemaal ontlokten ze jichtaanvallen.
21-01-2018

Hartklachten

Na het plaatsen van 3 stands kreeg ik verschillende medicijnen voorgeschreven. Ik voelde me goed, na 3 keer revalidatie ben ik gestopt omdat ik al regelmatig fietste en een paar uur liep. Weken later werd dat steeds minder, duizelig, zwak, spierpijn,druk op mijn hoofd, kortademig. Dacht dat ik gek werd! Heb steeds gevraagd of het aan de medicijnen kon liggen, antwoord [lees meer...]negatief. Werd doorgestuurd naar de kno arts, niets aan de hand. Ik gebruik ook brillique 80mg 2 x per dag en acetyls card 80 Mg 1 x per dag. Ben op eigen initiatief gestopt met brillique maar dat gaf geen verschil. Ben toen ook gestopt met simvastatine. En zie, na 2 dagen was ik klachtenvrij. Na overleg met huisarts 14 dagen gestopt en toen weer opnieuw ingenomen. Na 5 dagen weer dezelfde klachten. Nu gestopt!
19-01-2018

CVA (cerebrovasculair accident)

Mijn ervaring: na cva en 24 uurs opname in ziekenhuis kreeg ik door neuroloog dit middel voorgeschreven, ik kreeg steeds meer last van kortademigheid, duizeligheid, jeuk, wiebelbenen, op geblazen gevoel, pijn in heupen en knieën, geheugenproblemen en daardoor weer paniek aanvallen vooral buitens huis heel vervelend. Huisarts gebeld en gestopt met deze medicatie. Overle[lees meer...]g met huisarts ander middel.
18-01-2018

Hoog cholesterol

last van gewrichtspijnen en vermoeidheid, ldl daalde wel maar hdl steeg niet
10-01-2018

Nog geen resultaat
04-01-2018

Hoog cholesterol

Gekregen na cva en verhoogd cholesterol, Na tweede cva en ziekenhuisopname veranderd van medicijn, had het eerlijk gezegdniet in de gaten, bijwerking waaronder pijn weet ik aan gevolg van cva, na googelen blijkt , zowel simvastatine als atorvastatine spierpijn te geven als bijwerking Hetnadeelvan Atorvastatine vind ikdat ik die ' s avonds moet slikken vergeet ik vaak!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum