Simvastatine

simvastatine

Hoog cholesterol (688 meningen)
Diabetes type 2 (44 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Simvastatine

Arjen Walstra (26-04-2013)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

01-06-2019

Cholesterol

Mijn huisarts vond cholesterolverlagers nodig, de praktijkbegeleider niet. Ik ben ‘81 jaar. Van de pillen kreeg ik veel last.Simvastatine 40mg. Het geheugen werd slecht. Kon zelfs de kopjes in mijn keuken niet vinden. Ook postcode,banknummers e.d. wist ik niet. Na 2 maanden gestopt. Nu ,na 5 weken zonder de pillen) , nog steeds wat duizelig en zwak geheugen.Ook heb ik nu [lees meer...]last van droge ogen.
20-05-2019

Beroerte

Kreeg het middel in LUMC (leiden) na CVA. Na een week kreeg ik zware kramp in mijn bovenbeen en onder rug. Lopen werd een marteling, bewegen, opstaan, alles deed onnoemelijk veel pijn. Op advies van de dokter gestopt, kijken of de kram voorbij ging. En dat ging voorbij. Wat een troep is dat zeg! Van een normaal lopend e man naar een met kleine pasjes strompelende kneus. Be[lees meer...]dankt Sandoz! Een onderzoek van de Nijmeegse Radboud Universtiteit laat zien dat de hulpstoffen in statines de boosdoenders zijn. Die vernietigen de wanden van de cellen die zuurstof moeten vasthouden, die cellen gaan kapot. Met als gevolg dat je spieren te weinig zuurstof krijgen en daardoor die krampen en pijnen. Lacton is de boosdoener. Onderzoek lezen? LEES EN HUIVER.
20-05-2019

CVA (cerebrovasculair accident)

Kreeg dit medicijn in LUMC (Leiden) na een hersen infact. Eerste week geen probleem maar toen kwamen de krampen. Te erg! Echt onleefbare pijnen. Van mijn bil tot mijn knieholte. En mijn onder rug. Opstaan, bewegen, lopen was een te pijnlijke ervaring. Gestopt met die rommel.(Advies huisarts) Een onderzoek van de radboud universiteit liet zien dat de hulpstoffen in dit midd[lees meer...]el tot ernstige schade aan de cellen kunnen leiden. Het zuurstof absorberend vermogen van de cellen wordt gestopt en dit kan zelfs onherstelbaar zijn. Mijn cholesterol is niet te hoog, ik kreeg het middel preventief.
17-05-2019

Hoog cholesterol

Bij een reguliere onderzoek werd mij verteld dat mijn cholesterol hoog was, en kreeg ik simvastatine voorgeschreven. In het bgein was er niets aan de hand, maar nu na ong. 3-maanden ontzettende pijn in mijn rug, bovenbenen, knieholte, en kuiten. Slapeloosheid, moe, koud. Het is nu zo erg dat ik zittend de trap op en af moet. Ben gestopt daarmee. Fysio helpt niet, massage v[lees meer...]erlicht enigszins de pijn. Kan niet slapen van de pijn, het is erg moeilijk om te draaien in ben. In de ochtend verga ik van de pijn, en dan maar weer Naproxen met maagbeschermers voor de pijn. Op mijn verzoek en aandringen vandaag foto's laten maken. Na alle reviews te hebben gelezen ben ik ervan overtuigd dat simvastatine de boosdoener is.
16-05-2019

Hoog cholesterol

Jarenlag dit geslikt. Na langzame verlaging dosering blef de cholesterol op een acceptabel niveau. Spierafbraak schade heeft mij nog jaren geduurd om die verminderd te krijgen. Mijn mening: een arts moet al een top argumentatie hebben om deze levensgevaarlijke middelen te slikken. Vraag maar aan Bayer die honderden doden in de USA met statine heeft veroorzaakt. Samengev[lees meer...]at: ik nooit meer.
15-05-2019

Hoog cholesterol

Mijn CK waarde is 390 , je mag maar max 190 hebben. Ik voelde me al jaren zo zonder te weten wat en hoe. Tot ik per toeval hoorde (in de turnclub) dat mijn spierpijn en stramheid enz kwam door cholesterol verlagende pil. Ik sprak hier voor de eerste keer over met mijn arts en die zei dat het een heel gekend euvel was. Ze trok bloed en zag dat mij ck veel te hoog was. [lees meer...]Zodat er bij mij al jaren een te hoge spierafbraak gaande was. Ben direct verandert naar pravastatine , kans op beterschap was 40 procent zei de dr. Ik neem nu de helft in dus 1/2 pil pravastatine. Normaal moet ik 1 pil maar mijn cholesterol staat heel laag en opteer voor een balans tussen cholestero en ck. We zijn nu 3 weken zo bezig en ik voel ME VEEL VEEL BETER. Mijn nek was vroeger stram en kraakte , is volledig weg nu. Mijn heupen en bekken zaten ook heel vast, nu al veel beterschap merkbaar. Spijtig dat ik 6 jaar eigenlijk verspild heb en nooit heb geweten wat ik had.
13-05-2019

maagklachten bij inname
12-05-2019

Cholesterol

Eerst slikte in Crestor omdat de huisarts ze niet meer voor mocht schrijven kreeg ik simvastatine na 2 maanden kon ik niet meer lopen van kramp in mijn bovenbenen,Dokter zei in de eerste instantie dat dit niet kon, maar later gaf hij mij gelijk dus even zitten kijken op internet en er waren zelfs mensen die in een rolstoel terecht waren gekomen. Terug bij de huisarts en ge[lees meer...]vraagd of ik weer Crestor kon krijgen, dit kon hij weer voorschrijven, omdat mijn cholesterol verhoogd was. Nu slik alweer een hele tijd mijn oude medicijn en nergens meer last van. Dokter zei in de eerste instantie dat dit niet kon, maar later gaf hij mij gelijk
11-05-2019

Hoog cholesterol

Ik gebruik simvastine 40mgnu heb ik sinds een week of 6 veel pijn in boven benen zou dat daar door kúnnen komen
07-05-2019

Simvastatine (simvastatine)

Ging elke maand wat achteruit in gezondheid vooral spiersterkte en totale ontwrichting van het lichaam ziek zwak en misselijk diverse onderzoeken gehad maar (gelukkig) alles was goed toch steeds verdere afname spiersterkte en voor de 6e keer ziek in een tijdsbestek van 4 maanden. Al wel eens gehoord van iemand anders die ook klachten ondervond bij de inname van dit medicij[lees meer...]nen. Na enkele reviews gelezen te hebben kwam ik tot de conclusie dat het hopelijk door dit medicijn komt. Een dag later contact gehad met mijn huisdokter over het besluit van mijn zijde over 3 maanden samen bekijken als die nare bijwerkingen weg zijn
07-05-2019

Hoog cholesterol

Bij de simvastatine waren bijwerkingen erger, nu nieuw medicijn, atorvastatine en de bijwerkingen zijn er ook nog maar iets minder. dus probeer hiermee door te gaan, met deze atorvastatine......
05-05-2019

Herseninfarct

Na herseninfarct in maart 2013, begonnen met dit medicijn. Hoort dan standaard in jouw medicijnpakket, samen met bloeddrukverlagers enz.
05-05-2019

Cholesterol

Op onverklaarde wijze veel pijnen en vermoeidheid in lichaam, al aanleg voor depressie had dit zonder medicatie goed onder controle, nu dus niet meer. Heb mij ziek moeten melden zowel geestelijk door vermoeidheid en pijn in lichaam. Het erge vind ik dat ik het moest horen van een ander en niet van huisarts, dit terwijl het bekend is . word nu doorgestuurd naar reumatolo[lees meer...]og voor verder onderzoek, na bloedonderzoek huisarts . Hier kwam niks bezonder uit dan dat mijn lever geen goede waarde had maar word verder niet onderzocht,terwijl ik hier op deze site lees dat lever ook /kan aangetast worden door dit medicijn. Het gaat de artsen dus niet meer om onze gezondheid maar echt om het geld,wat voor maatschappij leven wij artsen die toekijken hoe de mensen ziek worden en hoe oudere door mogen werken tot hen dood. ga nu op zoek naar een huisarts die er nog wel is voor de mensen en niet voor het geld.
03-05-2019

Cholesterol

2 jaar simvastanie teva gebruikt zonder enige bijwerkingen. Moest nu van de zorgverzekering overstappen naar sandoz. Heb duidelijk aangegeven dat ik dit niet wilde omdat ik al eerder bijwerkingen had bij andere medecijnen ( niet simvastatine) Maar hun beleid is nu zo dat ik eerst sandoz moet innemen en als deze niet gaat, dan zou ik eerst nog 2 andere merken moeten probere[lees meer...]n. Pas daarna kan ik weer teva krijgen. Geld is belangrijker dan gezondheid bij de verzekeraar. Maar ik zit nu met de klachten. Slik nu niets meer. En nu maar afwachten hoelang dit nog duurt
18-04-2019

Afslanken - overgewicht

ik ben gestopt er mee daar ik bloed verlies had en maagbloeding en spierpijn ben nu zins 1 jaar gestopt en voel mij nu heel goed led op mijn eten en mijn colostol is nu ok
17-04-2019

Hoog cholesterol

spierpijn zonder oorzaak, vlug moe , begint meestal al in de namiddag , veel slaap en dutjes tussendoor ben nu gepensioneerd maar zou waarschijnlijk niet meer kunnen 8h werken voelt aan alsof ik 8 uren heb gesport of keihard gewerkt , maar is niet zo neem dit nu zo een 6 tal jaar denk ik en nu weet ik voor het eerst de oorzaak van mijn klachten volgende week ga ik b[lees meer...]loed laten trekken en dan gaat de huisarts kijken voor een andere statine ? Ben wel blij dat ik oorzaak ken , had geen idee wat er met mij aan de hand was.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum