This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Pagina 2 van 7

30-06-2015
Vrouw, 60 jaar

Hoog cholesterol

Omdat mijn cholesterol te hoog was (7.7) moest ik het slikken. Mijn beide ouders hebben op latere leeftijd een herseninfarct gehad. De eerste 10 dagen ging nog wel, maar ik werd steeds zwakker, misselijk. Erge buikpijn en op het laatst kon ik alleen nog maar op de bank liggen. Heel erge pijn aan de kant van mijn lever en erge pijn aan mijn nieren. Na 5 weken ben ik gestop[lees meer...]t. Het duurde 5 weken voor ik weer enigszins normaal was. Nog steeds weinig uithoudingsvermogen. Negen weken na het begin bloed getest en de cholesterol was wel gezakt tot 6.5. Ook de triglyceriden waren gehalveerd. Ik moet nu Ezetrol gaan proberen. Maar liever ga ik Rode gist rijst extract proberen. Dat schijnt goed te werken en je wordt er niet ziek van. Als ik naar de bijwerkingen van Ezetrol kijk zie ik precies de verschijnselen die ik van Simvastatine ook kreeg! Heel opbeurend allemaal. Ik zal verslag uitbrengen van de Rode gist rijst extract. Ook de cholesterolhoogte zal ik over 3 maanden laten testen.
27-06-2015
Man, 59 jaar

Hoog cholesterol

De grootste troep die er bestaat. Benauwdheid, duizelingen, depressiviteit, spierpijn en zelfs zelfmoordgedachten. Ik slik het nooit meer.
25-06-2015
Man, 55 jaar

Hoog cholesterol

Er gaat mij een lichtje branden.. ik doe al weken door fietsen / lopen / zwemmen om mijn spierpijn te versoepelen maar het wil niet weg trekken. Inmiddels 22 graden buiten en nog heb ik spierpijn. Maar eens stoppen met die simvastatine.
22-06-2015
Man, 63 jaar

Simvastatine (simvastatine)

ik heb dit middel 3 jaar geslikt, alleen maar spierpijn, neerslachtig, alle griepen gehad die er zijn, moe, geen fut, ik vind het de grootste bagger die er is. Ben er een jaar geleden mee gestopt op eigen beweging, omdat ik de ellende zat was en op aanraden van mijn fysiotherapeut, na 7 maanden begon ik me beter te voelen. ik fietste er voor 10.000 km per jaar met dit midd[lees meer...]el nog geen 1000 km per jaar door alle ellende mijn huisarts zegt dat hij dit middel elke dag voor schrijft, maar nooit geen klachten hoort. ben nu op een dieet met veel vette vis en minder eten en andere vetten vermijden, negatieve waarden in het bloed met een kwart gedaald. Fiets weer, loop weer fluitend rond en kan weer van mijn kleinkinderen genieten en dat alleen omdat ik die bagger heb moeten slikken om niet over 10 jaar de kans had om hartproblemen te krijgen.
20-06-2015
Man, 71 jaar

Hoog cholesterol

door huisarts voorgeschreven als preventief middel tegen verhoogd cholestorol. het begon bij kramp in bilspier en kuit. later werd het erger en kreeg af en toe uitval tot ik een artikel in een weekblad las over bijwerkingen van medicatie waaronder simvastatine, toen ging een lichtje branden,en las de originele bijsluiter. ben daarna direkt gestopt.
10-06-2015
Man, 68 jaar

Hoog cholesterol

Voorheen ander merk, nu het nieuwe merk voorgeschreven door verzekering. Echter was van het andere merk ook wel wat merkbaar zoals spierpijn maar nu met het nieuwe zijn de klachten erger zoals : spierpijn zodra ik even heb gezeten, rugpijn( had ik nooit, stijven handen en ontzettend moei. ik ga dit op nemen met de huisarts om te mogen stoppen of een ander merk. Het is [lees meer...]mij veel waard om weer alles te doen zonder bijwerkingen.
01-06-2015
Man, 65 jaar

Hartinfarct

Na een hartstilstand slik ik sinds februari 2014 Simvastatine, omdat ook mijn cholesterol erg hoog was( 6.6). Binnen een aantal weken daalde het cholestorol inderdaad tot aanvaardbare waarden van 2.1, al wil de cardioloog het nog lager naar 1.8. Maar nu verdenk ik deze pil van een aantal bijwerkingen en ik word hierin gesteund na het lezen van ervaringen van mede medicijn[lees meer...]gebruikers. Wat mij al een aantal keren na het innemen van de pillen overkomt, is dat een uur na inname mijn bovenlip doof wordt en daarna begint te zwellen, ben voor onderzoek naar het ziekenhuis geweest en daar geeft men aan een allergie, maar niet van de medicijnen, want het moet dan onmiddellijk optreden en hier zit even tijd tussen, echter gisteravond overkwam het me weer, een uurtje na het innemen van het medicijn weer een dikke lip. Ik gebruik dan een anti allergie pil en dan slinkt het weer ( duurt wel een uur of 8). Dus ik deel de mening van de deskundigen niet helaas. De laatste tijd kan ik bijna niet meer overeind komen en lopen, ik ben wel rugpatiënt, maar zo hevig als nu heb ik het nog nooit meegemaakt, nu ik reacties lees over erge spierpijn door het gebruik van dit medicijn twijfel ik echt en zou het liefst direct stoppen, ik maak direct een afspraak met mijn huisarts om e.e.a. te bespreken. Het is niet zo dat ik geen vertrouwen heb in de specialisten, maar praktijkgevallen geven vaak meer zekerheid dan de wijsheid uit het boekje. Ik ben benieuwd of er meer gebruikers zijn met deze klacht, ik lees uw ervaring graag.
30-05-2015
Vrouw, 64 jaar

Hoog cholesterol

Na 2 x gebruikt: enorme rugpijn, kon bed niet meer uitkomen en later na elke 3 stappen blokkade en uitval door rugpijn. Zelf gestopt. Cholesterol 7,9. Ga nu proberen met alternatieven.
<< < vorige
volgende > >>
Pagina 2 van 7

Thyrax Duotab (671) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (335) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely