lees de ervaringen

volgende > >>
Pagina 2 van 7

21-12-2015

Hartinfarct

kan een apotheek de simvastatine 10 mg veranderen als de cardioloog die op medisch noodzakelijk voorschrijft? Kan dit ze zeggen dan wel we hebben de simvastatine 20mg wel die anderen worden niet meer gemaakt. Wie kan mij daar een antwoord op geven? Dank je in voorbaat, verblijf ik met vriendelijke groeten.
19-12-2015

Hartfalen

Ik was 58 jaar en heb over een tijdsbestek van 10 jaar +/_ 6 verschillende cholesterolverlagers van alle merken gebruikt en 10 jaar in beide benen ontstoken achillespezen gehad, wat zeer pijnlijk was, elke stap was een steek in mijn hiel. Na 3 jaar ben ik 3 maanden gestopt en na 1 maand was ik pijnloos. Moest van de cardioloog toch weer beginnen,mijn cholesterol was 8,5 [lees meer...]en daarna weer 7 jaar pijn gehad. Een jaar geleden ben ik gestopt op eigen verantwoordelijkheid, maar toch in overleg met de cardioloog. Beter kwaliteit van leven en dan maar iets korter, dan pijn. Nu ben ik pijnloos en loop als een haas. Conclusie; Mijn pezen en spieren zijn zeer gevoelig voor statines en die zitten in alle cholesterol medicijnen. Luister naar je lichaam en ben een tikje eigenwijs, de medische wereld doet ontzettend zijn best, maar ziet soms de relatie niet tussen het gebruik van medicijnen en andere klachten. Ik heb deze klacht gemeld bij Lareb, het instituut voor medicijnklachten en hoop dat ze er iets mee doen.
17-12-2015

Hoog cholesterol

door de medicatie die ik in moet nemen na een herseninfarct, word ik steeds dikker en gaat t irriteren in mijn houding. Ben inmiddels al 10 kg aangekomen. Hoe kom ik hier vanaf... ik sport 2x per week (med. fittnes).
10-12-2015

Hartinfarct

Sinds 17 mei gebruik ik simvastatine en denk zo'n 2 weken na het infarct begonnen mijn slaapproblemen. Dan wijt je het nog aan het hartinfarct en de gevolgen, maar een maand verder ben ik naar de huisarts gegaan (de cardioloog zijn reactie was simpelweg: nee dat kan niet door de medicijnen komen). Huisarts keek me op zelfde manier aan en zei onomwonden dat ik wsl psychisch[lees meer...]e verwerkingsproblemen had etc. Enfin, diverse kuurtjes met slaappillen verder (en die hielpen me zelfs niet om in slaap te vallen) halverwege november na lezen van informatie op internet met het medicijn gaan proberen. Eerst eerder op de dag, geen effect. Vervolgens in de ochtend. Geen effect. Slapeloosheid bleef. Dik een week geleden uit wanhoop gestopt met het medicijn en de 4e nacht na het stoppen was mijn eerste normale nacht slapen sinds juni. En inmiddels ben ik een aantal probleemloze nachten verder al. Vandaag bij de huisarts geweest en nog steeds kijken ze je aan alsof ze het in keulen horen donderen. Bijwerkingen als slapeloosheid. Neeee, dat kan niet. Nou trust me, ik heb van andere cardiologen begrepen dat dit wel degelijk een probleem is en geen haar op mijn hoofd die er over peinst die rotzooi nog te gebruiken.
04-12-2015

Hoog cholesterol

Simvastatine geslikt al enige jaren, verplicht door de huisarts. Kreeg jeuk, ging krabben en krabte mijn hele handen kapot, tot bloedens toe, kon het niet laten. Naar huisarts, die dacht dat ik te droge handen had, dus smeren smeren en smeren en 's nachts handschoentjes er over heen. Toen toch weer jeuk op een nieuwe plek, bijsluiter nog eens opgezocht: overgevoeligheid: h[lees meer...]uid laat los alsof het een blaar is. Meteen gestopt, nu afwachten.
02-12-2015

Hoog cholesterol

Ik ben 3 weken geleden opgenomen op de afdeling hartbewaking i.v.m een lichte hartaanval. Op dat moment slikte ik Crestor, waarmee ik niet zo tevreden was, en kreeg toen simvastatine voorgeschreven. Daarna 2 weken geleden ben ik geprobeerd aan mijn rug i.v.m een hernia en kanaalstenose (best zware ingreep) met de bedoeling dat mijn rugklachten, spierkrampen in de benen, o[lees meer...]nstabiliteit, niet kunnen staan op een plek, over zouden zijn. Niets is minder waar. Afgelopen weekeinde met meer oefeningen en meer proberen te lopen, kreeg ik hartkloppingen, spierkrampen in de benen, zodat ik heel moeilijk kon lopen. Ik moet weer iedere keer zo snel mogelijk gaan zitten. Gisteren geen simvastatine ingenomen en vandaag geen last van deze klachten. Dus conclusie?
29-11-2015

Hoog cholesterol

Mijn moeder krijgt sinds 2011 simvastatine voorgeschreven, na diffuse klachten die lijken op epileptie. Cholesterol was in 2011 6.5 . Geen idee of dat hoog of laag is, ik dacht dat je tussen 5 en 8 moet hebben. Nu kampt ze al langer met depressieve klachten, slecht lopen en futloosheid. Geheugenpoli bezoek leidde onlangs tot de conclusie dat ze inderdaad aan geheugenstoorn[lees meer...]issen leidt (begin van dementie?). De huisarts besloot vorige week de Simvastatine uit de medicatiemix te halen, die ook Valstartan en Levertiracetam bevat. Dit nadat mn moeder wederom stond te tollen op de benen. Kan bijna niet meer lopen. Nu lees ik allerlei berichten over dit medicijn, lijkt me inderdaad een goede zet om het te laten staan, maar ze moet het nu 3 weken aanzien, dan bloedprikken, en dan weer terug komen. Ik denk (na googelen) zelf dat het ook nog wel eens een tekort aan B12 kan zijn. Wat denken jullie?
23-11-2015

Angina pectoris

Deze simvastatine heeft bij mij heel veel ellende aangebracht, door in eerste instantie heel veel spierkramp te geven, ook op de borst waarbij de dokter dacht een hartaanval en dit 2x, daarna heb ik een soort van kramp in mijn nek/borst gehad met als gevolg hevig oorsuizen en dat gaat nooit meer weg. Ik had aan mijn huisarts gevraagd of het soms aan deze medicijnen zou kun[lees meer...]nen liggen, daarop kreeg ik een negatief antwoord, hij wordt bedankt. Ik ben blij dat die nu met pensioen is, kan die bij een ander geen fouten meer maken. Nu heb ik rosuvastatine, deze moedigt het oorsuizen ook wel wat aan, maar dit is een veel lagere dosering en geeft een prima cholesterol beeld.
<< < vorige
volgende > >>
Pagina 2 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (272) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.