lees de ervaringen

Cholesterol
Simvastatine
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Hoog cholesterol (468 meningen)
  • Diabetes type 2 (36 meningen)
  • Beroerte (32 meningen)

Pagina 2 van 2

03-02-2014
Vrouw (69) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
Sinds 13-11-2013 overgestapt op rode gist rijst caps. + Q-10 caps. Zie mijn bevindingen over Simvastatines op 30-12-2013. De resultaten zijn bemoedigend: de chol. waarden zijn in 2,5 maanden iets omhoog gegaan, maar wel binnen de marges gebleven: HDL van 1,57 naar 1,38 en LDL van 2,4 naar 2,5. Ik voel me echt veel beter, heb geen pijn meer en hogere scores bij fitness! De[lees meer...] huisarts vindt dat ik hiermee door kan gaan, wel onder 3-maandelijkse controle blijven.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

01-02-2014
Vrouw (67) - Diabetes type 2

Tevredenheid over:
Eind december 2013 werd de diagnose hoog cholesterol (9.7) en diabetes 2 (20.9) gesteld. Ik ben dun en heb een lage bloeddruk . Kort na het gebruik van simvastatine kreeg ik ontlastingsincontinentie. Ben nu twee dagen gestopt, en het lijkt weer normaal te worden. Stopen met Metformine, dus méér insuline spuiten, had geen invloed op de ontlastingsincontinentie. Herkent ie[lees meer...]mand dit (onoverkomelijke) probleem met Simvastatine?

30-01-2014
Man (67)

veel last van spierpijnen

30-01-2014
Man (67) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
ik gebruik dit nu op verandering VGZ, goedkopere medicijnen, is al eens eerder geweest. Toen op doktersadvies terug naar Zocor, toen was alles normaal. Heb nu veel maagklachten, gebruik daar ook medicijnen voor, met Zocor geen last van gehad en nu ook regelmatig krampen 's nachts. Dus mij lijkt besten terug naar Zocor, mijn vrouw gebruikt 20 mg, heel veel pijn in haar bot[lees meer...]ten, moet ook naar andere van huisarts.

28-01-2014
Man (68) - Cholesterol

Tevredenheid over:
kreeg er uiteindelijk steeds duidelijker moeite met fietsen van wegens spierpijn in de bovenbenen

26-01-2014
Man (72) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
Ik gebruik de simvastatine al meer dan 15 jaar, het is wel de lage dosering 10mg. Ik heb geen enkele bijwerking, de verhoogde cholesterol waarde was/ is genetisch verkregen.

15-01-2014
Man (37) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
ik slik simvastine nu 1 maand ik heb nergens last van tot nu toe en ik kan wel veel beter slapen als eerder ik ben tot nu toe super tevreden daarover ik hoop dat het zo blijft

12-01-2014
Man (68) - Aderverkalking

Tevredenheid over:
na jaren simvastatine enorme pijnen, in spanje in ziekenhuis gekomen. Simvastatine niet goed voor u, kreeg livazo pitavastatina voorgeschreven. binnen een week kon ik weer normaal lopen en mijn armen weer boven mijn hoofd uitsteken. 18/12 pillen vergeten uit spanje, in ned niet te krijgen, een week simvastatine weer heel veel pijn. 8/1 in spanje weer pitavastatina na 3 dag[lees meer...]en pijn weg, dus er zijn wel degelijk manieren om geen bijwerkingen te moeten hebben, maar de wil bij de verzekeringen is er niet. aan de bijwerkingen is meer te verdienen is mijn idee.

11-01-2014
Man (49) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
Sinds twee weken begonnen met Simvastatine 40 Mg, nu veel last van spierpijn benen en onderrug Hier veel ongemak van, stop per direct, zal met huisarts kort sluiten over een andere optie. Heb mijn twijfels bij de statines, gezien alle neg. reacties. Homeopathische middeltjes ??

09-01-2014
Vrouw (67) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
In begin veel last van krampen. Ben gestopt, dacht dat ik gek werd van de krampen, vooral in de nacht. maar toen ging de cholesterol weer omhoog en ben na gesprek met mijn arts toch weer dit medicijn gaan gebruiken en tavonin 40 mg gaan slikken die zijn voor de krampen, ik moet zeggen die helpen bij mij goed. nog maar een enkele keer krampen, dat gaat redelijk goed.

30-12-2013
Vrouw (69) - Cholesterol

Tevredenheid over:
Veel last van kramp en benen en rug. Toch blijven gebruiken en na een poosje raak ik er aan gewend. Niet meer elke nacht kramp. Andere pijnen treden op: Pijn in rechter schouder (slijmbeursontsteking?) Arm moet worden ondersteund om iets te pakken. Pijn in linker-arm, denkend aan RSI. Veel pijn in linker voetzool, een stijve harde plaat. Veel pijn in de enkels en heupen.[lees meer...] 's Ochtends verkrampte handen, moeilijk te strekken. Ik denk: "Het zal wel aan de leeftijd liggen." Voor rechter schouder naar fysiotherapeut. Moeilijk oorzaak te ontdekken. Na 3 behandelingen ben ik gestopt. Heeft weinig nut. Later zakt de pijn, maar de arm moet ondersteund blijven. Voor de linker voet en enkels naar de podotherapeut. Krijg nieuwe steunzolen, maar meer omdat de oude al 5 jaar oud zijn. Ook naar de neuroloog voor de pijn in de voet en benen. Zal een MRI scan krijgen en er zal een foto worden gemaakt. De uitslag is: niks te vinden. De kramp keert heviger weer terug in de benen Ik heb de dokter gebeld op 31 oktober '13 en in overleg met haar (tijdelijk) gestopt met Simvastatine 40 mg. Na 2 dagen minderen de pijnen overal in mijn lichaam. Na 5 dagen nergens meer last van. Na 2 weken, 13 november '13, opnieuw begonnen met Simvastatine, 20 mg. Meteen de eerste nacht weer kramp in de benen. Ook de tweede nacht. Hierna ben ik gestopt met innemen en ben begonnen met rode gist rijst tabletten in combinatie met co-enzym capsules .Hier heb ik tot nu toe geen enkele bijwerking van. Ik moet nu begin febr. 2014 mijn cholesterol laten meten. Ben benieuwd wat het zal zijn. Ik zal het resultaat meedelen.

29-12-2013
Man (62) - Hoog cholesterol

Tevredenheid over:
Na een aantal jaren ingenomen te hebben, eigenlijk geen klachten gehad. Doordat de verzekering alleen nog de goedkoopste medicijn vergoed, kreeg in elke 3 maanden met een herhaal recept een ander merk medicijn. In november 2012 kreeg ik vage gewrichtspijnen. Door de huisarts niet te verklaren. Fysiotherapeut wist niet wat ermee te doen. Bij de othopeed foto's gemaakt, en d[lees meer...]ie wist ook geen raad. Stuurde mij naar een andere fysio. Moest er maar mee leren leven. Kortom, ik kreeg het gevoel niet serieus genomen te worden. Inmiddels had ik spierpijn en gewrichtspijnen in beide armen en schouders. Een neef van mij, ook fysiotherapeut vertelde mij toen dat hij veel patienten had met vage klachten die te herleiden waren naar medicijnbijwerkingen van cholestrorol verlagers. Ik ben toen in novenber 2013 gestopt hiermee. Reeds na 1 week kon ik merken dat de klachten minder werden. Nu 6 weken verder ben ik zo goed als van de klachten af.

Reactie:

Hallo Bent U gestopt in overleg met de arts of gewoon zelf gestopt. Wat doet U nu? Helemaal niet meer gebruiken? Wat gebeurt er nu met het cholesterolgehalte? mvg teunis

Datum 07-03-2014 11:05

07-12-2013
Vrouw (45)

Tevredenheid over:
PAS OP EN LET OP!. naturrlijk heeft niet iedereen last van bijwerkingen, maar bij mij zijn de bijwerkingen sluipend erbij gekomen, zodat je haast niet in de gaten hebt dat het door dit medicijn komt. ik kreeg dit medicijn omdat ik suikerziekte kreeg, en ter voorkoming van een te hoog cholesterolgehalte. ongeveer een half jaar later kreeg ik last van hoge bloeddruk, terwi[lees meer...]jl deze altijd goed was. nou dan krijg je daar ook weer medicatie voor. door de fybromyalgie had ik altijd al wel wat pijntjes her en der, en ook had ik wel eens last van rugpijn en ischias. langzamerhand kreeg ik steeds meer last van de rug en pijn in de heupen. op een gegeven moment kon in niet meer fietsen en traplopen, want daarna verging ik van de pijn. omdat ik ook hooggevoelig ben moest ik extra zware pijnmedicatie nemen. ik gebruikte 24 uur per dag idometacine (pijnstiller). ik kreeg ook inspanningshoofdpijn, dus werd ik doorverwezen naar een specialist. die kon verder niets vinden alleen dat mijn bloedwaarden niet goed waren. het bloed was te dik. toen moest ik naar de internist. daar is alles gecontroleerd, maar kon verder niets vinden dan die bloedwaarden die niet goed waren. op een gegeven moment dacht ze aan een of andere ziekte die daar ook mee te maken heeft, en ik zou of bloed moeten laten af lopen, of een beenmergfunctie test. naar mijn gevoel klopte dit alles niet, en heb het ook niet laten doen. in die tijd ging ook verhuizen dus alles is op de lange baan gekomen. na een jaar werd bij de nieuwe huisarts de simvastatine verhoogd, want dat was landelijk een nieuwe norm, omdat hij anders onvoldoende zou werken. ongeveer een week later werd de pijn in de heupen steeds erger. ik kon haast niet meet zitten , lopen of liggen. alles deed me pijn. ik begon ook meer vocht vast te houden. toen ben ik een gaan surfen op internet, en kwam ook op deze pagina. ik was verbaasd wat ik hier allemaal las, en bij mij vielen er heel wat puzzelstukjes op de plek. ik ben zonder overleg met de huisart gestopt, omdat ik dacht dat die het niet zouden geloven. veertien dagen later werd alles beter, niet ineens, maar langzamerhand. nog steeds heb ik wel wat pijn in de rug en heupen maar ik kan wel weer traplopen en fietsen, en ik gebruik geen pijnstillers meer. ik heb deze medicatie ongeveer 5 jaar geslikt. wat een ellende, en dat je er zelf achter moet komen.

Reactie:

Heel fijn om te lezen. Ik heb sinds februari het medicijn (mogelijk recentelijk omgezet naar een 'white label' versie) en heb ook sinds 2-3 maanden enorme spierpijn. Vandaag bij de huisarts geweest en morgen bloedcontrole, eind van de week uitslag. Nou, ik heb gisteravond de laatste simvastatine op, stop er meteen mee, dan zal het wel snel weer beter gaan!

Datum 17-12-2013 14:30

05-12-2013
Vrouw (54) - Cholesterol
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
Ik ben tevreden over de symvastatine actavis, de werking is goed, cholestorol verlaagd. Ineens wordt het niet meer vergoed, krijg je een ander merk accord. Heel veel ernstige bijwerkingen, alles spieren doen pijn, misselijk en onrustig. Na vele telefoontjes gebruik ik nu weer de actavis. Wat kan de ene medicijn verschillen van de andere. Ik vind dit wel kwalijk, ook dat d[lees meer...]e verzekering hier zoveel macht mee uitoefent!

Reactie:

krijg het gewoon vergoed hoor bij Unive zorgzaam, maar is troep, ik heb dezelfde verschijnselen en ben er mee gestopt, mijn huisarts zegt gewoon stoppen dan maar.

Datum 06-12-2013 09:39

02-12-2013
Man (80) - Cholesterol

Tevredenheid over:
Heb al jaren een veel te hoog cholesterolgehalte. Wordt goed onderdrukt met Simvastatine 40 mg. Heb weinig tot geen bijwerkingen

28-11-2013
Man (67) - Hoog cholesterol

<< < vorige
Pagina 2 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum