This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Man, 67 jaar

Angina pectoris

Man, 44 jaar

Beroerte

Gekregen na een tia 1 jaar geleden. Bij diverse metingen cholesterolgehalte enorm naar beneden gegaan van 6 naar 3 in 1 jaar tijd. Ook mij bloedvet is veel beter. Ik zou zeggen gebruik dit maar ook preventief voor de toekomst tegen ernstige gevolgen bv hartaanval en beroerte reduceren met 40%.
Man, 56 jaar

Aderverkalking

ik moest die dingen slikken, net als die een man snachts uit bed 3a4 keer van te voor nooit sporten. gaat steeds slechter, spierpijn, pijn im mn botten. ik word er gek van.
03-02-2015
Man, 45 jaar

Hoog cholesterol

Mijn cholesterolgehalte werd te hoog. Na dik een jaar aan cholesteroltests heeft mijn huisarts geadviseerd om te starten met het gebruik van simvastatine. Nu ben ik niet iemand die gelijk in de bijsluiter duikt om te zoeken naar de eventuele bijwerkingen. Tot voor mijn medicijngebruik was ik een levenslustig iemand, vol met ambities en deed met regelmaat aan sport. Ik moet[lees meer...] wel zeggen dat ik bourgondisch leef (nog steeds). Ik had niet gelijk door dat ik passiever werd, moest er meerdere malen per nacht uit om naar het toilet te gaan. Sporten lukte niet meer (iedere keer blessures) en kreeg steeds meer last van algehele moeheid. Onlangs heb ik dit met mijn huisarts besproken, met de vraag of het aan de simvastatine kon liggen. Verder heb ik hem verteld dat ik binnen een jaar 4 andere merken van mijn apotheek heb ontvangen. De reden zal wel een verzekeringskwestie zijn of zo. Mijn huisarts stelde een proefperiode voor van 3 weken. Wat een verschil!!! Na drie dagen voelde ik mij al een stuk sterker, kan weer sporten en heb weer zin om van alles te ondernemen. Ik kan wel stellen dat mijn energie met 20% is toegenomen. Morgen ga ik naar mij huisarts toe om mijn bevindingen te bespreken. Waarschijnlijk gaat hij mij een ander medicijn voorschrijven. Maar ik weet het nog niet. Ik ben erg geschrokken wat dit medicijn als een soort van insluiper beetje bij beetje de kwaliteit van mijn leven heeft weggenomen. Dat ik minder bourgondisch moet leven is natuurlijk gewoon een feit.
02-02-2015
Vrouw, 57 jaar

Hoog cholesterol

Ik slikte simvastatine sinds 31 december 2014 vanwege verhoogd cholesterol, 6.4. Moet naar beneden ivm minder werkende nierfunctie. Nu na een maand hevige spierpijn, spierkramp, stekende gewrichten door heel mijn lichaam, vermoeidheid, eind van de dag opgebrand etc. Etc. Via mijnmedicijn.nl herkende ik de klachten, ik schreef ze weg onder her mom van overgangskl[lees meer...]achten. Vandaag huisarts gesproken. Nu 2 weken niets slikken, over 2 weken starten met prevastatine 20 Mg. Ook hiervan heb ik de bijwerkingen gelezen ....... Wordt er niet vrolijk van. Maar eerst eens afwachten. Ik heb/ga dit gebruikt/gebruiken icm hydrochloorthiazide 12.5 Mg. Via een apotheker het advies gekregen om prevastatine icm een ace remmer te gebruiken, omdat dit de bijwerkingen zou verminderen en de nieren meer zou beschermen. Heb dit aan de huisarts voorgelegd, begreep van haar dat dit inmiddels achterhaald is en ik maar een lage dosis hydrochloortherazide slik. Misschien iemand ervaringen hiermee ?
02-02-2015
Man, 44 jaar

Hoog cholesterol

Na circa 4 maanden kreeg ik veel last van mijn darmen, krampen en buikpijn in die mate dat ik er mee gestopt ben.
25-01-2015
Man, 79 jaar

Hoog cholesterol

Ik gebruik simvastatine nog te kort om "mijn mening" te bepalen; de positie van de sterren is dus nergens op gebaseerd. Ik vraag me alleen het volgende af. Sinds half december is krimpt mijn voorhuid; bovendien onstaan er kleine kloofjes in en bij de voorhuid. Kan dit een bijwerking zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?
23-01-2015
Vrouw, 64 jaar

Hoog cholesterol

Spier pijn, hoofdpijn, droge keel, opgezwollen maag, kort van adem, dikker geworden, de lever weet er ook van.
<< < vorige
volgende > >>
Pagina 2 van 7

Thyrax Duotab (598) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (314) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica