lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 2 van 7

06-10-2016

Hoog cholesterol

Ik heb dit gelezen en ga er gelijk mee stoppen, dat verklaard een hoop van mijn klachten en de hel waar ik de afgelopen jaren doorheen ben gegaan. Mijn bijwerkingen: diarree, spierkrampen, vermoeid, krampen in kuiten, misselijk, last van darmen, vocht vasthouden. Zeer zwaar geshokt.
29-09-2016

Hoog cholesterol

Vernauwing van kransslagaders door cholesterol, na plaatsen van 3 stents, verplicht te nemen door hartspecialist! Weet niet of ik bijwerkingen heb.....neem verschillende medicijnen na plaatsing stents! Voel me min of meer goed! Ik weet niet of ik me beter of slechter zou voelen zonder!
25-09-2016

Hoog cholesterol

Ik kreeg dit middel voorgeschreven vanwege verhoogd cholesterol. In de eerste 2 maanden was er weinig aan de hand en cholesterol was prima. Ik kreeg last van lage rugpijn welke klachten langzaam verergeren. Dit werd op een gegeven moment ondraaglijk. Hevige pijnen in onderrug, uitstraling naar liezen, benen en linker teelbal. De pin werde zo erg dat ik bijna niet meer kon[lees meer...] lopen. Fysiotherapie, röntgenfoto's, MRI, pijnbestrijding en vele andere onderzoeken. Alles mocht niet baten. Mijn levensvreugde was totaal weg. Ik werd er depressief van en wanhopig. Tot er kennelijk een lampje bij mezelf ging branden en zeker niet bij de artsen en specialisten. Na vier dagen stoppen met simvastatine waren alle klachten weg. Niet een beetje maar helemaal weg. Puur vergif is het. Ik ben erg boos maar op wie? O ja, libido vermindert ook ernstig van dit middel en dat is nog steeds niet echt terug. Ik snap niet dat dit middel zo makkelijk wordt voorgeschreven. Mij is zeker een half jaar van mijn leven ontnomen en dan dramatiseer ik niet. Het waren helse pijnen.
19-09-2016

Hartinfarct

Na een hartinfarct in 2011 voorgeschreven door cardioloog. In maart 2016 kreeg ik fors last van continue diarree. Simvastatine leek de veroorzaker van de diarree omdat de diarree uitsluitend s'ochtends optrad, ik slikte Simvastine voor het naar bed gaan. Daarom in overleg met huisarts gestopt met Simvastatine. Enkele weken na het stoppen viel het me op dat een aantal kwale[lees meer...]n waar ik al enkele jaren last van had, waaronder vergeetachtigheid, spierpijn, moe, lusteloosheid, hoofdpijn en kramp in de voeten, zich niet meer manifesteerde. Helaas ging het cholestrol-peil weer omhoog, reden voor de huisarts om mij op andere statine te zetten. Toen kwamen de genoemde kwalen binnen twee dagen weer terug. Voor mij geen statines meer.
07-09-2016

Hoog cholesterol

Stijve spieren, vervelend gevoel in de voeten, krampachtige pijn in de voeten en benen, pijn in de gewrichten vooral bij het bekken. Lastig en vervelend.
30-08-2016

Cholesterol

Lieve mensen allemaal, mijn ervaring met simvastatine zijn verschrikkelijk. Ik had de uitzending van Radar nog vers in het geheugen zitten toen ik bij mijn Arts op controle moest. Ook mijn cholesterol was verhoogd, niet erg hoog maar toch. Meteen medicijnen gekregen met alle gevolgen van dien. Spierverzwakking en alle nadelige gevolgen. Voor mij nooit meer simvastatine!
29-08-2016

Hypertensie

Mijn ervaringen met dit medicijn zijn bijzonder negatief. Ik hoop dat anderen er wat aan hebben wanneer zij eveneens last hebben van de spieren ten gevolge van inname van dit medicijn. Preventief voorgeschreven. Na gebruik van het medicijn kreeg ik langzaamaan steeds meer spierpijn. Na een maand kreeg ik steeds meer moeite met lopen, na 2 maanden ging het lopen over in "hi[lees meer...]nkelen". De oorzaak werd niet meteen onderkend en ik kreeg ontstekingsremmers voorgeschreven. Deze boden geen uitkomst. Na 3 maanden de bijsluiter van het medicijn opnieuw "doorgespit" en n.a.v. de omschreven bijwerkingen acuut gestopt. De spierpijn in mijn armen is inmiddels grotendeels verdwenen, de spieren in mijn rechterbeen functioneren nog steeds niet naar behoren waardoor ik behoorlijk mank loop. Begrijp niet dat er niet meer aandacht voor de bijwerkingen van een dergelijk medicijn is. Bij mij werd het te laat (al lijkt 3 maanden kort) onderkend en zit ik met hele nare gevolgen, nl. het niet meer goed kunnen lopen. Hoop dat er op termijn nog verbetering komt. Erg negatief ook dat een behandelend specialist hier niet beter mee omgaat. Ik moest er zelf via de bijsluiter en de huisarts achter komen.
26-08-2016

Hoog cholesterol

Voorgeschreven wegens torenhoog cholesterol (8.0); één keer ingenomen voor het slapen gaan. Volgende dag loop ochtend al gemerkt dat ik er "niet bij" was; na de middag werd ik een wrak: overal spierpijn, hoge koorts, hoofdpijn, misselijkheid, spierslapte. De dagtemperatuur van 34 graden hielp natuurlijk ook niet echt. Direct gestopt met innemen; ga vandaag dokter bellen vo[lees meer...]or alternatief, want dit gaat niet.
Pagina 2 van 7

Mirena (1929) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (768) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (389) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (388) - Antibiotica - penicillines breedspectrum