Simvastatine

simvastatine

Hoog cholesterol (688 meningen)
Diabetes type 2 (44 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Simvastatine

Arjen Walstra (26-04-2013)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

03-01-2018

02-01-2018

Hartklachten

Wakker worden omdat mijn hart is gestopt met kloppen. En dan na een hele tijd een harde klap en dan loopt het weer. Dat waren de bijverschijnselen bij mij. Ik had er geen idee van dat het van de simvastatines zou kunnen komen tot ik een verpleegster sprak. Van heel veel verschillende mensen hoor ik nu uiteenlopende rare klachten door dit middel, tot zelfs verlammingsver[lees meer...]schijnselen toe. Vraag dus om een ander medicijn. Meld uw klachten s.v.p. ook bij Bijwerkingencentrum Lareb - www.lareb.nl -, dan is de kans ietsje groter dat de fabrikant er wat aan gaan doen.
24-12-2017

Aderverkalking

na een hartinfarct door aderverklaring , door Cardioloog simvayine , crestor en nu asimvastine voorgeschreven en geslikt. Ben er totaal van van de wap. Ik verdraag deze medicatie echt niet . Het is net of ik in een slechte film van mezelf zit en daar naar kijk. Het is een middel dat zo veel bijwerkingen voor mij heeft . Het gekke is dat wanneer ik stopte nadat ik het een w[lees meer...]eek geslikt had deze bijwerkingen bij alle drie de middelen ook weer verdwenen. Je kunt zeggen dat het tussen mijn oren zit maar als dat zo is dan is het maar zo. Zonder dit middel zit er niet zoveel shit tussen mijn oren en dat is beter dat weer een tabletje valium of iets van dien aard. En weet je er is een medicijn dat deze bijwerkingen niet heeft en dat mag niet van de zorgverzekeraar omdat he te duur is. Dan maar een hoog cholesterol.
16-12-2017

Simvastatine (simvastatine)

Ik heb na mijn hartkatheterisatie simvastine voor geschreven gekregen voor te hoge cholesterol. maar ik heb daar dus erg veel problemen door gehad. heel veel pijn. en erg ziek. alle bijwerkingen die dit middel geeft had ik. dan ga je naar je huisarts en beschrijf je, je klachten en deze zegt. Mevrouw denkt dat dit van de medicijnen kan komen? op een erg manachtige toon.[lees meer...] u ziet er wel wat gestrest uit. nog een keer aan gegeven wat mijn klachten waren. en dat ik echt ziek was. uiteindelijk zegt hij dan maar even bloed laten prikken. Beld u om 3 uur maar. na drie keer bellen om het uur kreeg ik te horen ja we kunnen de uitslag niet eerder verwachten dan maandag. dan kunt u deze krijgen van u eigen huisarts. Toen was mijn geduld echt op. ik zeg tegen de assistente dat ik erg ontevreden ben over de manier waarop ik behandeld wordt en gewoon erg ziek ben. ja ik kan niks er aan veranderen. dus ik weer dus als ik weer in het ziekenhuis kom kan ik u verantwoordelijk houden. fijne avond. en zowaar wordt ik terug gebeld laat ze toch opeens de uitslag te hebben. ik bleek spiercellen af te breken en alle klachten waren dus wel terecht. gelijk stoppen met dit middel. zou erg fijn zijn als een arts je serieus neemt met je kent je eigen lichaam toch het beste. en wat als ik het middel nog twee dagen had in genomen. ik hoop dat artsen en apothekers eens echt naar dit middel gaan kijken. en mensen serieus nemen met pijnklachten na in name van dit rot medicijn. Mijn man vond het erg naar om mij alleen thuis achter te laten zeker nadat ik een hartkaternatie had gehad. en hij er van uit ging dat het juist beter met me zou gaan. ik was een hoop ellende. Hij was erg ongerust en erg boos op de manier waarop ik behandeld ben.
16-12-2017

13-12-2017

Hoog cholesterol

Zelf heb ik geen of nauwelijks bijwerkingen ondervonden.Maar iedereen reageert daar anders op. Voor de arts en patient is dat dus een beetje zoeken. In de jaren 90 ben ik begonnen met cholestorolremmers. Sinds die tijd heeft men de toegelaten hoeveelheid cholestorol steeds verminderd. Van 250 stapsgewijs naar 190. Misschien zal dat nog wel dalen zoals met o.a. medicijnen[lees meer...] voor te hoge bloeddruk, van13/9 naar 12/8. Als de dokter het echt aanraadt kan je beter zijn advies volgen. Maar opteer altijd voor een merkproduct. Wat men ook beweert een generiek is nooit hetzelfde als het origineel.Dokters en apothekers weten dat maar zullen het steeds ontkennen.In een generiek zit dezelfde hoeveelheid werkzame stof als in het origineel maar de vulstoffen in een generiek zijn waardeloos o.a. lactose.Nu gebruik ik rode rijst. Het klopt dat rode rijst wordt gebruikt voor het medicijn lavastine. Maar beide producten zijn niet vergelijkbaar.
26-11-2017

Hartinfarct

In 1999 een hartinfarct gehad. Dat hartinfarct heeft ook mijn nieren en stembanden aangetast. Ik had ook hartfalen diverse pillen voorgeschreven gekregen waaronder Simvastatine. De Simvastatine. brak sinds het begin mijn spieren af. Andere pillen voorgeschreven gekregen, ook weer een aantal Simvastatine onder een andere naam ik gebruik nu al jaren Ezetrol en geen probleme[lees meer...]n meer
18-11-2017

Hoog cholesterol

er was geen verbetering in de meetresultaten maar dat kwam door het geneesmiddel zei de arts. Als ik het niet nam, zou mijn cholesterolgehalte toe nemen. Onzin. Ik ben zelf gestopt met dit geneesmiddel.
15-11-2017

Hoog cholesterol

Stop met simvastine, ga rodegist rijst, een supplement, gebruiken. Zonder medeweten van de dokter gestopt met simvastatine, rode gist rijst gaan gebruiken, 3 maanden later, perfect cholesterol , na 1,5 jaar nog steeds, mijn dokter raad me om het te blijven gebruiken. Ik heb reeds een aantal mensen over gehaald om het te gaan gebruiken, het werkt echt. Je moet er q10 bi[lees meer...]j slikken. Het kost me per kwartaal 45,00 EUR, maar mijn medicijnen moet ik ook van mijn eigen risico betalen, dus dat blijft gelijk.
03-11-2017

Hoog cholesterol

Sinds jaren, ik denk ongeveer 5 jaar, slik ik dus op aanraden van de huisarts Simvastatine tabletten. Maar het middels is erger dan de kwaal. Naast de steeds erger worden hoofdpijn, stonk mijn urine als een bunzing. Pijn in de benen zodat traplopen moeilijk was en pijn deed. Daarnaast was er een constante diarree substantie bij ontlasting. Op het laastst ontstond er een sl[lees meer...]ikprobleem. Ook ontstonden er korsten op mijn kalende hoofd. Door toeval, door op reis te zijn, een lang weekend dat betreffende medicijn niet genomen. Daar kwam er veel aan het licht en vielen er wat problemen weg. Mijn urine is weer helder, slikproblemen zijn bijna verdwenen, Hoofdpijn is veel minder, ik kan weer wat beter slapen. Mijn hoofdhuid is weer gladder aan het worden. Mijn ontlasting is weer consistent aan het worden, ongeachte wat ik eet, en dat alles na iets meer dan twee weken geen gebruik. Ik ga natuurlijk een afspraak maken met de huisarts. Maar ik ga toch liever wat eerder dood dan dit medicijn verder gebruiken. Het is eigenlijk verschrikkelijke rommel om te gebruiken!
29-10-2017

Hoog cholesterol

Sinds het gebruik van dit middel heb ik last van spierpijn, met name in mijn kuitspieren. Sinds enige tijd heb ik nu ook last van mijn rug en heupen. Ik gebruik het middel sedert enige maanden, maar denk er nu over om in overleg met mijn huisarts te gaan stoppen.
21-10-2017

Hoog cholesterol

Gestopt met dit medicijn en overgegaan op Arkosterol rode gist capsules. Klachten waren binnen een week verdwenen! Klachten waren stijfheid met name bij het opstaan, beperkingen met trap aflopen. Hoofdpijn, vergeetachtigheid, niet meer op woorden kunnen komen en wazig zien. Ik neem nooit meer statines. Ik denk dat een groot deel van de bevolking dement is geraakt door stat[lees meer...]ines!
06-10-2017

Hoog cholesterol

Op voorschrijven van huisarts gestart met simvastatine. Na enige dagen begonnen 's avonds maagzuuroprispingen. Later merkte ik dat ik sombere gedachten kreeg, lopen op het station kwam het idee op dat ik voor een trein kon springen. Geen neiging tot suïcide, maar wel een vreemd gedachte. Ben er mee opgehouden en overgegaan op een andere statine.
05-10-2017

Hoog cholesterol

Ik neem dit medicijn sinds ik in 2010 een hartinfarct heb gehad. Het blijkt goed te voldoen volgens de cardioloog. Verder merk ik er zelf niets van.
05-10-2017

Herseninfarct

vrijwel direct begon de spierstijfheid. Moeilijk het bed uit kunnen komen en anderszins kunnen bewegen. Coördinatie van de voeten en bewegen van voeten gaf problemen.
01-10-2017

Hypertensie

Steeds als ik met deze medicatie begin, heb ik 's morgens veel last van stijve gewrichten, met name in de benen: de enkels en knieën.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum