Simvastatine

simvastatine

Hoog cholesterol (684 meningen)
Diabetes type 2 (44 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Simvastatine

Arjen Walstra (26-04-2013)

18-08-2017

Angina pectoris

Ivm artrose en hartkrampjes naar specialist. Geen afwijkingen aan hart geconstateerd maar specialist adviseerde om preventief Simvastatine te gaan gebruiken. Vanaf eerste dag tot op heden nooit enig aanwijsbare bijwerking geconstateerd. Klein tabletje bij avond eten is. voldoende.
09-08-2017

Beroerte

Na herseninfarct in januari 2017 kreeg ik Simvastatine voorgeschreven, 1 x per dag 40 mg. Hevige pijn in schouder als bijwerking. Pijn in arm, in hand, niet slapen etc. Ben nu gestopt.
07-08-2017

Hoog cholesterol

Veel last van spierpijnen. Mijn artrose speelt extra op. Ik ben er mee gestopt.
08-07-2017

Cholesterol

Sinds 31 mei 2017 gebruik ik Simvastatine 40 mgr tabletten vanwege een te hoog slecht Cholesterol (bij toeval ontdekt bij check Nierfunctie). Ik neem deze tablet 's avonds tussen 21-22 uur in op aanraden van mijn apotheker. Sinds de start ben ik ook begonnen met Q10 en een dubbele dosis Vitamine D dagelijks na het opstaan te nemen. Vitamine D is op aanraden van mijn apothe[lees meer...]ker en aangezien dit wetenschappelijk bewezen is leek het mij prima om alle eventuele bijwerkingen te voorkomen. Ik ben nu 5 weken verder en had geen last van bijwerkingen tot gisteren 7 juli. Ik begon last te krijgen van een stijve nekspieren (bij roteren hoor ik het 'kraken') en ineens een zeer gevoelige/pijnlijk deel van de huid halverwege linker bovenbeen (zelfs als ik over de huid aai doet dat extreem veel pijn). Nu -de volgende morgen- is dat pijnlijke gevoel bovenbeen bijna weg. Ik schrijf deze reactie om de lezers hier te laten weten, dat het nemen van Vitamine D (boven de 50 jaar een dubbele dosis) spierkrampen kan voorkomen. Bij effectiviteit etc heb ik maar iets ingevuld, want anders kan ik dit bericht niet verzenden.
02-07-2017

Hoog cholesterol

Reeds eerder beschreven, echter nu wat anders !! Lees het !!! OK bij digid , sms controle gevraagd en zodoende kon ik op ziekenhuis uitslagen terecht. Man o man wat ben ik blij !! De een na laatste meting stond triglyceriden op 7.7 , dus te hoog . Geloof dat ik ooit eens op 10 stond bij huisarts. En schijnt daarom te gaan. De laatste van 22-05 een triglyceride gehalte [lees meer...]van 2.65 !!!!!!!!!! nog net iets te hoog, moet tussen 0-2 liggen. Dus dan maar nog een capsule erbij in de avond !! Bij Kruidvat het goedkoopst !! Dat is dus het innemen van kurkuma ?!!! Natuur produkt !! Elke dag 1 in de morgen !!! Geen bijwerkingen? Immers Indiase mensen eten veel curry, dat is kurkuma !! Wellicht nu toevoegen rode rijst gist? Schijnt ook bevorderlijk te zijn tegen hoog cholesterol. Geen nut bij verzekeraar te vragen, daar je dan bij elk herhaal recept 6,85 moet betalen en daar haal je 2 potjes voor bij kruidvat. Nu nog even met die droeftoeter van een internist over hebben !!
29-06-2017

Hoog cholesterol

Vanaf een aantal dagen na start kreeg ik buikpijnen. Eerst vervelend zeurderig na een aantal weken echt pijnlijk. Zere plekken in de buik bij aanraking. Totaal door de molen gegaan en geen afwijkingen gevonden ook niet bij het darmonderzoek. Gestopt half juni en na een aantal dagen verdwenen de klachten. Nu weer over op mijn oude merk en klachten zijn weg. Vervelend al die[lees meer...] onderzoeken en ongerustheid of het geen darmkanker zou kunnen zijn zoals een arts mij doodleuk vertelde.
27-06-2017

Hoog cholesterol

Op een relatief jonge leeftijd mijzelf laten testen op verhoogd cholesterol (triglyceriden) aangezien er een erfelijke variant in mijn familie zit (vader en opa). Na diagnose direct begonnen met dit medicijn, 40mg. Geen enkele bijwerking gehad en sindsdien zijn mijn cholesterolwaarde op het juiste niveau.
18-06-2017

Simvastatine (simvastatine)

Deze pillen kreeg ik zonder vaststelling, recent cholesterolgehalte (was 4,4 totaal in 2013), onder het mom dat het het bloed iets zou verdunnen. Ik kreeg er als ergste symptoom hoofdpijn (voor mijn gevoel ook uitpuilende ogen), zichtverlies en geheugenverlies bij, zodat ik veel doodgewone woorden niet meer wist. Even los gezien van de spierpijn, het gevoel geen kracht mee[lees meer...]r te hebben, door de benen zakken etc. Ik vind dit vergif, ben gestopt . Helaas heb ik een ha die het liefst zoveel mogelijk pillen in je lijf stopt (voor elke bijwerking is wel weer een pilletje) en in het ziekenhuis kreeg ik meteen te horen dat ik '' levenslang' heb met deze rommel. Voor mij nooit enige vorm van statines meer, de juiste voeding doet wonderen.
13-06-2017

01-06-2017

17-05-2017

Hoog cholesterol

Ik heb jarenlang ernstige lage rugpijn gehad. Liep gewoon krom. Na 2 meter lopen moest ik zitten. De pijn trok door mijn benen heen. Cholesterol bleef heel hoog, 8,5. Ik las online dat het door deze pillen kon komen, dus ben ze gaan halveren en iedere dag omega capsules en boter en vloeibaar vet met omega gaan gebruiken. De rugpijn is over en mijn cholesterol was zelfs de [lees meer...]helft gedaald. Ik mag nu 20mg gebruiken van de dokter.
01-05-2017

Hoog cholesterol

Van crestor overgestapt naar simvastatine ivm kosten. Nu 4 maanden bezig, maar stop nu 2 weken om te zien of klachten afnemen: pijn in bovenbenen, moeilijke lopen en zwak gevoel in de benen. Zo ja, dan over op andere medicijnen!
28-04-2017

Aderverkalking

Voor verlagen cholesterol, heeft weinig effect.
12-04-2017

Hartinfarct

Ik krijg erg veel krampaanvallen van dit medicijn en daar ben ik pas door een ander op gewezen en nou ben ik gestopt met dit medicijn en de kramp aan vallen zijn minder geworden.
11-04-2017

Angina pectoris

Dit medicijn werkte prima en had bij mij geen bijwerkingen. Voor die tijd had ik enkele cholesterolverlagers gehad die spier- en gewrichtspijn veroorzaakten. Nu zegt de apotheker dat ik Simvastatine Aurobindo krijg, omdat de leverancier gestopt zou zijn. Ik overweeg maar te stoppen met Simvastatine. Ben nu 84 jaar en wil niet dat ik weer bijwerkingen krijg.
10-04-2017

Hoog cholesterol

In mijn bloedtest van het hospitaal hoge cholesterolgehalte gevonden. Als bijwerking opgezwollen vingers en rode plekken op de handen, heel lelijke bijwerkingen en kan geen vuist maken door de opzwelling

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum