lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 7 van 7

10-07-2016

Hoog cholesterol

Dit medicijn is voor mij ongeschikt. blauwe plekken, spierzwakte. misselijkheid, geheugen verlies ,niet scherp, suf,
06-07-2016

Hoog cholesterol

Simvastatine was ik ook niet tevreden over. Krampen in mijn kuit vooral in de nacht en spierpijn
29-06-2016

Artrose

last van papbenen,gauw last van lamme benen.
29-06-2016

TIA

Na 3,5 jaar dit medicijn genomen te hebben (reden TIA), om cholesterol te verlagen kreeg ik aanvankelijk allerlei bijwerkingen, en heeft het even geduurd voor ik de juiste medicatie had.Op enkele lichte bijwerking na waar ik mee moest leren leven dacht ik eindelijk een einde aan het sleutelen van een juiste gecombineerde medicijnen kwam. Echter nu na 3,5 jaar kreeg ik ste[lees meer...]eds meer kwaaltjes, waar ik geen antwoord op had, en kennelijk de huisarts en specialisten ook niet, terwijl ik mijn kwalen goed beschreef,kwam niet op het idee om de bijwerkingen van Simvastatine Sandoz 40 mg eens na te kijken. Zelf had ik dit al achter me gelaten,had genoeg gesleuteld en de kwalen kwamen na verloop van tijd ook niet allemaal tegelijk,dacht ligt aan mijn leeftijd ouder worden lichamelijke beweging was ook minder geworden, juist door de niet wetende bijwerkingen. Uiteindelijk gaf mijn bedrijfsarts mij de tip nadat ik hem had uitgelegd wat mijn kwalen waren,om de Simvastatine Sandoz 40mg eens na te lezen op mogelijke bijwerkingen. Heb dit gelijk dezelfde dag nog gedaan, en kwam tot mijn verbijstering erachter dat al mijn klachten te maken hadden, met de Simvastatine Sandoz 40mg. Ben geen ziekmaker en ga dus ook niet googlen, (kan ook ziek maken!!!) maar in dit geval ben ik blij dat ik dit gedaan heb, kijk maar eens naar ervaringen van mensen die ook de Simvastatine gebruikt hebben , kan u vertellen deze hebben zelfde klachten gehad en zijn gestopt met het gebruik van dit medicijn. Ben gestopt met dit medicijn, en geloof me na 4 dagen ging het al bergopwaarts, en na 2 weken heb ik geen klachten meer. Ga over naar gezonder eten en natuurlijke producten om het cholesterol op een goed pijl te houden. Mijn ervaring met Simvastatine Sandoz 40 mg.
15-06-2016

TIA

Na een Tia in 2013 simvastatine sandoz 40 mg voorgeschreven. In de loop van de jaren tot heden juni 2016 verschillende malen last gehad van diverse bijwerkingen door Simvastatine sandoz 40. Diverse onderzoeken gehad van longen nieren en blaas en darm, die allen geen nagatieve uitslag hadden. Mocht je last hebben van de volgende klachten zoals, spierpijn, spierkramp,verkram[lees meer...]ping bij geslachtverkeer, onderbuik pijn gepaard met rugklachten, roodheid, vergeetachtig, netteligheid bij geslachtorgaan ,misselijkheid, schouder en nek pijn. Nou dan zou je er goed aan doen om de bijwerkingen Van Simvastatine eens na te gaan. Al de hierboven genoemde bijwerkingen hebben betrekking op mijn klachten. Door alle bijwerkingen in beginstadium en afstemming ben je blij als je uiteindelijk een draagbare combinatie hebt. Kleine kwaaltjes kun je mee leven denk je, echter na verstrijken van de jaren worden kleine kwaaltjes steeds grotere kwalen. Wie denkt er nog aan om eens in de bijwerkingen van simvastatine sandoz te kijken, als geen arts je hierop attendeert bij bezoek na allerlei kwaaltjes. Bij toeval bij bedrijfsarts hierover gesproken, wat de oorzaak kan zijn. Tip gekregen om de mogelijke bijwerkingen eens na te gaan van de simvastatine. Nou dat is schrikken, alle kwaaltjes waar ik mee kamp, staan hier vermeld. Ben momenteel gestopt met gebruik van de simvastatine sandoz 40mg. Ga op zoek naar een ander middel voor cholesterol te verlagen. Hopende dat iemand hiermee geholpen kan worden? gr Hwm
09-06-2016

Angina pectoris

Omdat ik verdacht word Angina Pectoris te hebben (onderzoeken gaan nog plaatsvinden volgende week), heb ik op voorhand dit middel voorgeschreven gekregen en ik ben vanaf dag 1 erg misselijk en bij vlagen duizelig en licht in het hoofd. Ik voel me gewoon niet erg lekker. En ik slik ze nog maar 2 weken...maar mag niet stoppen van de arts.
06-06-2016

Hoog cholesterol

Aangezien ik al bijna 20 jaar artrose heb en ik door TIA in 2008 simvastatine voor geschreven kreeg, heb ik nooit erg gehad dat de pijnklachten die sinds 2008 veel erger waren NIET van de artrose waren!! Aangezien ik doordat ik geopereerd moest worden j.l. februari met andere medicijnen moest stoppen (ascal en andere bloedverdunners) stopte ik ook maar even met de simvasta[lees meer...]tine en wat een verschil!!! Geen vreselijke krampen meer 's nachts, veel minder pijn in heupen, knieen, handen polsen en ellebogen en nek en rug, waar ik zoveel last van had gekregen, ook mijn voeten, soms kon ik amper lopen zo zeer deden ze. Dat alles merkte ik al aan het eind van de eerste week dat ik gestopt was! Gelijk naar de huisarts en na 2 maanden moest ik bloed gaan prikken. Helaas mijn cholesterol was 100% gestegen! Het helpt dus wel erg goed, maar toch wil ik het niet meer slikken! Nu krijg ik 15 dagen prava...... en moet ik kijken hoe dat gaat. Ik had de eerste jaren 50 mg per dag en de laatste 2 jaar maar 10 mg, maar de ellende bleef hetzelfde.
02-06-2016

Hoog cholesterol

ongelofelijke goede vetwaarden na ruim 2 maanden gebruik, geen bijwerkingen ondervonden
Pagina 7 van 7

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!