Simvastatine

simvastatine

Hoog cholesterol (692 meningen)
Diabetes type 2 (45 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

03-11-2017

Hoog cholesterol

Sinds jaren, ik denk ongeveer 5 jaar, slik ik dus op aanraden van de huisarts Simvastatine tabletten. Maar het middels is erger dan de kwaal. Naast de steeds erger worden hoofdpijn, stonk mijn urine als een bunzing. Pijn in de benen zodat traplopen moeilijk was en pijn deed. Daarnaast was er een constante diarree substantie bij ontlasting. Op het laastst ontstond er een sl[lees meer...]ikprobleem. Ook ontstonden er korsten op mijn kalende hoofd. Door toeval, door op reis te zijn, een lang weekend dat betreffende medicijn niet genomen. Daar kwam er veel aan het licht en vielen er wat problemen weg. Mijn urine is weer helder, slikproblemen zijn bijna verdwenen, Hoofdpijn is veel minder, ik kan weer wat beter slapen. Mijn hoofdhuid is weer gladder aan het worden. Mijn ontlasting is weer consistent aan het worden, ongeachte wat ik eet, en dat alles na iets meer dan twee weken geen gebruik. Ik ga natuurlijk een afspraak maken met de huisarts. Maar ik ga toch liever wat eerder dood dan dit medicijn verder gebruiken. Het is eigenlijk verschrikkelijke rommel om te gebruiken!
29-10-2017

Hoog cholesterol

Sinds het gebruik van dit middel heb ik last van spierpijn, met name in mijn kuitspieren. Sinds enige tijd heb ik nu ook last van mijn rug en heupen. Ik gebruik het middel sedert enige maanden, maar denk er nu over om in overleg met mijn huisarts te gaan stoppen.
21-10-2017

Hoog cholesterol

Gestopt met dit medicijn en overgegaan op Arkosterol rode gist capsules. Klachten waren binnen een week verdwenen! Klachten waren stijfheid met name bij het opstaan, beperkingen met trap aflopen. Hoofdpijn, vergeetachtigheid, niet meer op woorden kunnen komen en wazig zien. Ik neem nooit meer statines. Ik denk dat een groot deel van de bevolking dement is geraakt door stat[lees meer...]ines!
06-10-2017

Hoog cholesterol

Op voorschrijven van huisarts gestart met simvastatine. Na enige dagen begonnen 's avonds maagzuuroprispingen. Later merkte ik dat ik sombere gedachten kreeg, lopen op het station kwam het idee op dat ik voor een trein kon springen. Geen neiging tot suïcide, maar wel een vreemd gedachte. Ben er mee opgehouden en overgegaan op een andere statine.
05-10-2017

Hoog cholesterol

Ik neem dit medicijn sinds ik in 2010 een hartinfarct heb gehad. Het blijkt goed te voldoen volgens de cardioloog. Verder merk ik er zelf niets van.
05-10-2017

Herseninfarct

vrijwel direct begon de spierstijfheid. Moeilijk het bed uit kunnen komen en anderszins kunnen bewegen. Coördinatie van de voeten en bewegen van voeten gaf problemen.
01-10-2017

Hypertensie

Steeds als ik met deze medicatie begin, heb ik 's morgens veel last van stijve gewrichten, met name in de benen: de enkels en knieën.
30-09-2017

Hoog cholesterol

In een periode van een half jaar verschillende statines geprobeerd, maar ze hadden allemaal dezelfde uitwerking; ernstige gewrichtspijn en ernstige spierpijn. Gewrichtspijn was zo erg dat het leek alsof ik jicht had.
12-09-2017

Hoog cholesterol

Ik had eerst 20mg en die ervaring was redelijk. Lichte vermoeidheid in spieren. Met 40 Mg werden de spierklachten heftiger, zodanig dat ik niet meer kan sporten, omdat mijn spieren dat niet kunnen. Terwijl ik altijd 2x in de week probleemloos sportte. Een grote teleurstelling en ik heb niet t idee dat er naar mij geluisterd wordt.
10-09-2017

Hoog cholesterol

Simvastatine is ook in kleine hoeveelheden gif voor mijn lichaam! Eerst op doktersadvies 40 mg gebruikt. Gevolg na enige weken: spierpijn op vreemde plaatsen: voet, schouders, doch vooral nekspieren. Ik kon 's nachts mijn hoofd niet meer draaien en optillen, gepaard gaande met flinke pijn. Dus met dit medicijn gestopt. Later in buitenland 10 mg simvastatine gekocht en gepr[lees meer...]obeerd. Immers 10 mg is 'maar 25 % van de 40 mg, dus zou m.i. geen probleem geven'. Echter na 3 maanden precies dezelfde symptomen. Dus weer gestopt en ik gebruikt deze troep nooit meer!
30-08-2017

Hoog cholesterol

Na verschillende, Atorvastatine en Simvastatine, geprobeerd te hebben, en een heel scala aan dosis verhogingen/verlagingen en de verschillende merken geprobeerd te hebben, kreeg ik deze. De eerste 3 à 4 weken een weeig gevoel en daarna nooit meer klachten gehad. Eenmaal een verkeerd doosje (nieuw huismerk) van de apotheek gehad te hebben na 2 dagen klachten. En weer omgeru[lees meer...]ild voor Accord.
21-08-2017

Hoog cholesterol

Toenemende klachten van ernstige spierpijn. Spierkrampen voornamelijk snachts. Chagrijnig ontevreden gevoel. Middel lijkt erger dan de kwaal.
18-08-2017

Angina pectoris

Ivm artrose en hartkrampjes naar specialist. Geen afwijkingen aan hart geconstateerd maar specialist adviseerde om preventief Simvastatine te gaan gebruiken. Vanaf eerste dag tot op heden nooit enig aanwijsbare bijwerking geconstateerd. Klein tabletje bij avond eten is. voldoende.
09-08-2017

Beroerte

Na herseninfarct in januari 2017 kreeg ik Simvastatine voorgeschreven, 1 x per dag 40 mg. Hevige pijn in schouder als bijwerking. Pijn in arm, in hand, niet slapen etc. Ben nu gestopt.
07-08-2017

Hoog cholesterol

Veel last van spierpijnen. Mijn artrose speelt extra op. Ik ben er mee gestopt.
08-07-2017

Cholesterol

Sinds 31 mei 2017 gebruik ik Simvastatine 40 mgr tabletten vanwege een te hoog slecht Cholesterol (bij toeval ontdekt bij check Nierfunctie). Ik neem deze tablet 's avonds tussen 21-22 uur in op aanraden van mijn apotheker. Sinds de start ben ik ook begonnen met Q10 en een dubbele dosis Vitamine D dagelijks na het opstaan te nemen. Vitamine D is op aanraden van mijn apothe[lees meer...]ker en aangezien dit wetenschappelijk bewezen is leek het mij prima om alle eventuele bijwerkingen te voorkomen. Ik ben nu 5 weken verder en had geen last van bijwerkingen tot gisteren 7 juli. Ik begon last te krijgen van een stijve nekspieren (bij roteren hoor ik het 'kraken') en ineens een zeer gevoelige/pijnlijk deel van de huid halverwege linker bovenbeen (zelfs als ik over de huid aai doet dat extreem veel pijn). Nu -de volgende morgen- is dat pijnlijke gevoel bovenbeen bijna weg. Ik schrijf deze reactie om de lezers hier te laten weten, dat het nemen van Vitamine D (boven de 50 jaar een dubbele dosis) spierkrampen kan voorkomen. Bij effectiviteit etc heb ik maar iets ingevuld, want anders kan ik dit bericht niet verzenden.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum