Simvastatine

simvastatine

Hoog cholesterol (688 meningen)
Diabetes type 2 (44 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Simvastatine

Arjen Walstra (26-04-2013)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

30-09-2017

Hoog cholesterol

In een periode van een half jaar verschillende statines geprobeerd, maar ze hadden allemaal dezelfde uitwerking; ernstige gewrichtspijn en ernstige spierpijn. Gewrichtspijn was zo erg dat het leek alsof ik jicht had.
12-09-2017

Hoog cholesterol

Ik had eerst 20mg en die ervaring was redelijk. Lichte vermoeidheid in spieren. Met 40 Mg werden de spierklachten heftiger, zodanig dat ik niet meer kan sporten, omdat mijn spieren dat niet kunnen. Terwijl ik altijd 2x in de week probleemloos sportte. Een grote teleurstelling en ik heb niet t idee dat er naar mij geluisterd wordt.
10-09-2017

Hoog cholesterol

Simvastatine is ook in kleine hoeveelheden gif voor mijn lichaam! Eerst op doktersadvies 40 mg gebruikt. Gevolg na enige weken: spierpijn op vreemde plaatsen: voet, schouders, doch vooral nekspieren. Ik kon 's nachts mijn hoofd niet meer draaien en optillen, gepaard gaande met flinke pijn. Dus met dit medicijn gestopt. Later in buitenland 10 mg simvastatine gekocht en gepr[lees meer...]obeerd. Immers 10 mg is 'maar 25 % van de 40 mg, dus zou m.i. geen probleem geven'. Echter na 3 maanden precies dezelfde symptomen. Dus weer gestopt en ik gebruikt deze troep nooit meer!
30-08-2017

Hoog cholesterol

Na verschillende, Atorvastatine en Simvastatine, geprobeerd te hebben, en een heel scala aan dosis verhogingen/verlagingen en de verschillende merken geprobeerd te hebben, kreeg ik deze. De eerste 3 à 4 weken een weeig gevoel en daarna nooit meer klachten gehad. Eenmaal een verkeerd doosje (nieuw huismerk) van de apotheek gehad te hebben na 2 dagen klachten. En weer omgeru[lees meer...]ild voor Accord.
21-08-2017

Hoog cholesterol

Toenemende klachten van ernstige spierpijn. Spierkrampen voornamelijk snachts. Chagrijnig ontevreden gevoel. Middel lijkt erger dan de kwaal.
18-08-2017

Angina pectoris

Ivm artrose en hartkrampjes naar specialist. Geen afwijkingen aan hart geconstateerd maar specialist adviseerde om preventief Simvastatine te gaan gebruiken. Vanaf eerste dag tot op heden nooit enig aanwijsbare bijwerking geconstateerd. Klein tabletje bij avond eten is. voldoende.
09-08-2017

Beroerte

Na herseninfarct in januari 2017 kreeg ik Simvastatine voorgeschreven, 1 x per dag 40 mg. Hevige pijn in schouder als bijwerking. Pijn in arm, in hand, niet slapen etc. Ben nu gestopt.
07-08-2017

Hoog cholesterol

Veel last van spierpijnen. Mijn artrose speelt extra op. Ik ben er mee gestopt.
08-07-2017

Cholesterol

Sinds 31 mei 2017 gebruik ik Simvastatine 40 mgr tabletten vanwege een te hoog slecht Cholesterol (bij toeval ontdekt bij check Nierfunctie). Ik neem deze tablet 's avonds tussen 21-22 uur in op aanraden van mijn apotheker. Sinds de start ben ik ook begonnen met Q10 en een dubbele dosis Vitamine D dagelijks na het opstaan te nemen. Vitamine D is op aanraden van mijn apothe[lees meer...]ker en aangezien dit wetenschappelijk bewezen is leek het mij prima om alle eventuele bijwerkingen te voorkomen. Ik ben nu 5 weken verder en had geen last van bijwerkingen tot gisteren 7 juli. Ik begon last te krijgen van een stijve nekspieren (bij roteren hoor ik het 'kraken') en ineens een zeer gevoelige/pijnlijk deel van de huid halverwege linker bovenbeen (zelfs als ik over de huid aai doet dat extreem veel pijn). Nu -de volgende morgen- is dat pijnlijke gevoel bovenbeen bijna weg. Ik schrijf deze reactie om de lezers hier te laten weten, dat het nemen van Vitamine D (boven de 50 jaar een dubbele dosis) spierkrampen kan voorkomen. Bij effectiviteit etc heb ik maar iets ingevuld, want anders kan ik dit bericht niet verzenden.
02-07-2017

Hoog cholesterol

Reeds eerder beschreven, echter nu wat anders !! Lees het !!! OK bij digid , sms controle gevraagd en zodoende kon ik op ziekenhuis uitslagen terecht. Man o man wat ben ik blij !! De een na laatste meting stond triglyceriden op 7.7 , dus te hoog . Geloof dat ik ooit eens op 10 stond bij huisarts. En schijnt daarom te gaan. De laatste van 22-05 een triglyceride gehalte [lees meer...]van 2.65 !!!!!!!!!! nog net iets te hoog, moet tussen 0-2 liggen. Dus dan maar nog een capsule erbij in de avond !! Bij Kruidvat het goedkoopst !! Dat is dus het innemen van kurkuma ?!!! Natuur produkt !! Elke dag 1 in de morgen !!! Geen bijwerkingen? Immers Indiase mensen eten veel curry, dat is kurkuma !! Wellicht nu toevoegen rode rijst gist? Schijnt ook bevorderlijk te zijn tegen hoog cholesterol. Geen nut bij verzekeraar te vragen, daar je dan bij elk herhaal recept 6,85 moet betalen en daar haal je 2 potjes voor bij kruidvat. Nu nog even met die droeftoeter van een internist over hebben !!
29-06-2017

Hoog cholesterol

Vanaf een aantal dagen na start kreeg ik buikpijnen. Eerst vervelend zeurderig na een aantal weken echt pijnlijk. Zere plekken in de buik bij aanraking. Totaal door de molen gegaan en geen afwijkingen gevonden ook niet bij het darmonderzoek. Gestopt half juni en na een aantal dagen verdwenen de klachten. Nu weer over op mijn oude merk en klachten zijn weg. Vervelend al die[lees meer...] onderzoeken en ongerustheid of het geen darmkanker zou kunnen zijn zoals een arts mij doodleuk vertelde.
27-06-2017

Hoog cholesterol

Op een relatief jonge leeftijd mijzelf laten testen op verhoogd cholesterol (triglyceriden) aangezien er een erfelijke variant in mijn familie zit (vader en opa). Na diagnose direct begonnen met dit medicijn, 40mg. Geen enkele bijwerking gehad en sindsdien zijn mijn cholesterolwaarde op het juiste niveau.
18-06-2017

Simvastatine (simvastatine)

Deze pillen kreeg ik zonder vaststelling, recent cholesterolgehalte (was 4,4 totaal in 2013), onder het mom dat het het bloed iets zou verdunnen. Ik kreeg er als ergste symptoom hoofdpijn (voor mijn gevoel ook uitpuilende ogen), zichtverlies en geheugenverlies bij, zodat ik veel doodgewone woorden niet meer wist. Even los gezien van de spierpijn, het gevoel geen kracht mee[lees meer...]r te hebben, door de benen zakken etc. Ik vind dit vergif, ben gestopt . Helaas heb ik een ha die het liefst zoveel mogelijk pillen in je lijf stopt (voor elke bijwerking is wel weer een pilletje) en in het ziekenhuis kreeg ik meteen te horen dat ik '' levenslang' heb met deze rommel. Voor mij nooit enige vorm van statines meer, de juiste voeding doet wonderen.
13-06-2017

01-06-2017

17-05-2017

Hoog cholesterol

Ik heb jarenlang ernstige lage rugpijn gehad. Liep gewoon krom. Na 2 meter lopen moest ik zitten. De pijn trok door mijn benen heen. Cholesterol bleef heel hoog, 8,5. Ik las online dat het door deze pillen kon komen, dus ben ze gaan halveren en iedere dag omega capsules en boter en vloeibaar vet met omega gaan gebruiken. De rugpijn is over en mijn cholesterol was zelfs de [lees meer...]helft gedaald. Ik mag nu 20mg gebruiken van de dokter.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum