lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 7 van 7

02-06-2016

Hoog cholesterol

ongelofelijke goede vetwaarden na ruim 2 maanden gebruik, geen bijwerkingen ondervonden
31-05-2016

Hartinfarct

Ervaringen zijn dat ik ca. 30 jaar artrose heb, het is alleen maar erger geworden, daarbij heb ik geregeld last van keelpijn en seksuele problemen.
26-05-2016

Hoog cholesterol

Ik had met mijn huisarts afgesproken dat ik over een paar weken bloed ga prikken om het resultaat te bezien. Dat wacht ik nog af, maar dan wil ik echt een andere statine proberen en hopen dat die minder klachten geeft.
25-05-2016

Hersenbloeding

ik ben een man van 71 jaar, (en geen zeurkous), en heb op 1 mei 2009 een c.v.a. gehad en ben rechtzijdig verlamd. Al deze tijd heb ik Simvastatine van de neuroloog voorgeschreven gekregen. Evenals Persantin bloedverdunners en bloeddrukverlagers en plaspillen. Al gauw kreeg ik last van spierkrampen in mijn onderrug en beide benen. Daarna trad een slechte nierwerking op en[lees meer...] plaste ik troebel of had ik wisselend donkere urine. Ik geloofde de doktoren dat ik Simvastatine nodig had en deed er het zwijgen toe. Na een gesprek met mijn huisdokter en een omschrijving van de klachten ben ik in overleg met haar gestopt met de Simvastatine. Ik eet normaal en houd mij aan de schijf van vijf er is geen sprake van cholesterol toename. Momenteel nemen de spierpijn klachten af.
24-05-2016

Hoog cholesterol

kreeg ze na vaststellen diabetes 2 standaard voorgeschreven, mijn goeie cholesterol was te laag? mijn slechte gewoon normaal... naast de metformine waar ik dus 5 jaar zware diarree van had, kreeg ik dus ook simvastatine. Ik word 's morgens wakker met hele stijve vingers, knieeen, polsen en nek... kreeg dus vandaag toevallig van iemand te horen dat dit kan komen door de si[lees meer...]mvastatine. Zou heel goed kunnen dus, want alle fysio en reuma onderzoeken kwamen nergens op uit... er is al fibro genoemd, maar dat is het ook niet. Ben al eens eigenhandig gestopt, werd mijn waarde weer te hoog (4), geen idee wat normaal is, want dat vertellen ze er niet bij... ben met de metformine io met huisarts ook gestopt, heb iets anders gehad. mijn suiker blijft te hoog (9), maar voel me qua darmen stukken beter. dus ik neem dat hogere op de koop toe. Beter dan dagelijks amper de deur uit durven uit angst het in je broek te doen... en de nodige aanvallen te hebben steeds. De simvastatine ga ik zeker bespreken met de huisarts en eens kijken hoe rode rijst tabletten het doen. Deze zelfde tabletten (statines) hebben bij mijn moeder voor ernstige longproblemen gezorgd.... litteken weefsel in haar longen dus. ik geloof dat ik maar helemaal ga stoppen met al die pillentroep en overga op natuurlijke middelen.
24-05-2016

Hoog cholesterol

Zowel mijn man als ik gebruiken dit medicijn en het bevalt prima. Niks geen bijwerkingen en mijn cholesterol is voor meer dan de helft lager geworden.
20-05-2016

Hoog cholesterol

Hartkloppingen gekregen sinds ik ze gebruik nooit eerder gehad, en spierkrampen in nek en benen. Klopt dat van die kloppingen, zijn er meer mensen die dat hebben?!!!
13-05-2016

Hoog cholesterol

De begindatum heb ik moeten schatten dat weet ik dus niet meer precies. Ik ben begonnen met Zocor, maar dat is dus jaren geleden veranderd in Simvastatine. Eerst had ik 20mg. en heb toen geen klachten gehad, maar een aantal jaren geleden is dat veranderd in 40mg. waarom geen idee, want mijn cholesterol was niet hoger dan anders maar volgens mijn huisarts moest iedereen d[lees meer...]ie 20mg. gebruikte over naar 40mg. Volgens mij zijn daarna bij mij de klachten begonnen, eerst had ik zo af en toe maar eens kramp 's nachts, maar dat is gaanderweg erger geworden, de laatste paar jaar had ik er nachten bij dat ik 12 tot 13 keer uit m'n bed moest van de kramp in m'n kuiten en onder m'n voeten, wel zo erg dat ik een bloeduitstorting op de wreef had en ook had ik last van een branderig gevoel in m'n scheenbeen en vlak boven m'n knie, met lopen had ik nergens last van, ik loop als een kieviet. Ik had al eens aan de huisarts gevraagd of er geen medicijn voor was, maar dat schijnt er niet te zijn. Wel ben ik op aanraden van haar toen magnesium gaan slikken, maar dat hielp dus ook niet. Vorige week ben ik ten einde raad toch weer naar de huisarts gegaan, omdat ik het dus echt niet meer aan kon. Ik was 's morgens dikwijls moeier als ik uit bed kwam dan dat ik 's avonds was, als ik er naar toe ging. Na mijn verhaal dus weer eens goed verteld te hebben, kwam ze met het idee om eens een maand te stoppen met Simvastatine dat was dus 4 mei!!! Ik ben nog 2 nachten een paar keer uit bed gemoeten, maar daarna geen kramp meer gehad en ook het gloeien in m'n benen is weg!!! Ik heb weer normale benen, nu dus op zoek naar een ander medicijn, want ik zal toch wel iets moeten blijven slikken, aan de assistente van de dokter gevraagd of er het merk Zocor nog was, dat schijnt er nog wel te zijn, maar wordt nog door weinig zorgverzekeraars meer vergoed volgens haar. Wie heeft er ondervindingen met een ander medicijn?
Pagina 7 van 7

Mirena (1937) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (398) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!