simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (709 meningen)
Diabetes type 2 (47 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

10-06-2018 | Man | 70
Cholesterol
na jaren ingenomen te hebben kreeg ik half jaar geleden last van mijn spieren in elleboog en al veel eerder last van rechter schouder Veel pijn en liet steeds iets vallen.Had ook veel minder kracht in armen. Nu 6 weken zelf gestopt met medicijn en geen enkele last meer !!!!! Op advies van mijn buurman had dit ook meegemaakt. Kwam afgelopen week oude kennis tegen en vroeg[lees meer...] hoe gaat het hij stond te dansen voor me ik verbaasde me daar over omdat hij altijd pijn had tot mijn grote verrassing vertelde hij dat hij gestopt was met het zelfde medicijn.

06-06-2018 | Vrouw | 54
Hoog cholesterol
Ben begonnen met simvastatine voor te hoog cholesterol .vanaf dag 1 hoofdpijn. Na ca 5 dagen begon de spierpijnen in rug benen en armen die steeds erger werd. Ben ermee gestopt en na 1 dag voelen mijn benen al wat beter. Binnenkort naar internist voor de osteoporose dan vraag ik daar wel of er andere middelen zijn.deze gebruik ik niet meer.

06-06-2018 | Vrouw | 54
Cholesterol
Binnen 5dagen vreselijke spierpijn in armen benen en rug Heb osteoporose dus pijn werd onhoudbaar. Ben gestopt met dit middel

18-05-2018 | Man | 81
simvastatine (20mg)
sinds enige tijd ervaar ik druk op de hartstreek en spanning op beide armen

09-05-2018 | Vrouw | 76
simvastatine (10mg)
Hoog cholesterol
Het is niet bewezen dat verhoogd cholesterol altijd hart en vaatziekten veroorzaakt. Integendeel , wijzen sommige statistieken aan. Het is te gek dat het grootste deel van de bevolking statines slikt, daar varen de farmaco producenten wel bij! Op mijn leeftijd, 76, vond ik het niet meer logisch om te slikken, ben dus gestopt.

28-04-2018 | Man | 53
Hoog cholesterol
Ik heb een verhoogde cholesterol en een iets hogere bloeddruk. Sinds een maand of 4 1/2 medicatie voor de bloeddruk maar ook cholersterol van het merk Sandoz en dan simvastatine van 40 mg. Ik kreeg na een paar dagen spierpijn of spier problemen in mijn benen. De ene keer iets meer dan de andere keer. Maar sinds een week soms het gevoel dat je bij bepaalde bewegingen door [lees meer...]je benen zakt, dit door de spierpijnen en steken. Dit aangegeven bij de huisarts maar moet blijven door gaan. Afgelopen dagen zonder overleg gestopt want het is niet te doen. Ik zoek dan ook een andere medicatie voor cholesterol te verlagen

17-04-2018 | Vrouw | 64
Hoog cholesterol
Door reumatische klachten al veel spier- en gewrichtspijn. Met het innemen van Simvastatine (40 mg uit noodzaak vanwege een erg hoge cholesterolwaarde), heb ik maanden verkeerd in een staat van zware griepverschijnselen (spierpijn). Zo erg dat normaal functioneren niet meer mogelijk was en ik op het laatst er zelfs zeer depressief van werd. Daarna overgestapt op Ezetrol 10[lees meer...] mg, een onderzoek naar familiare cholesterol en vervolgens het volgen van een dieet of aandacht voor wat er gegeten wordt en zoveel mogelijk bewegen. Het lijkt zijn vruchten af te werpen. De extreme spierpijn van de cholesterolverlagers lijkt tot het verleden te behoren. Ik ben blij :-)

26-03-2018 | Vrouw | 41
simvastatine (5mg)
Cholesterol
Mijn cholesterol was niet stabiel, maar dan weer te hoog, dan weer te laag. Binnen twee weken na gebruik, last gekregen van serieuse opzwellingen in het gezicht, die aan de bloeddruk medicijnen werd verweten. Later concentratie problemen, stress, depressie, de hele riedel die in de bijwerkingen stond. Zelfs naar de psycholoog doorverwezen, want het kon niet aan de med[lees meer...]icijnen liggen. Op eigen initatief gestopt, binnen twee weken klachtenvrij en niet meer depressief.

01-03-2018 | Man | 52
simvastatine (10mg)
Diabetes type 1

14-02-2018 | Man | 67
Hoog cholesterol
Omdat het cholesterol gehalte te hoog was heeft de huisarts mij dit voorgeschreven. Na 3 maanden was het cholesterol gehalte voldoende vermindert doch de huisarts meent dat ik nooit meer kan stoppen met dit medicijn. Mijn ervaring is dat ik nu pas dagelijks problemen ondervindt van spierpijnen en verminderde spierkracht vooral in de bovenbenen.

02-02-2018 | Vrouw | 58
Cholesterol
Na bloedcontrole bleek de cholesterol te hoog te zijn. De huisarts schreef Simvastatine voor (is een familiekwaal). Zonder het aan de medicijnen te wijten slopen er een heleboel klachten in. Vooral pijn in de nek bij het draaien van mijn hoofd, 12 keer therapie hielp totaal niet. Ook mijn neus was continue verstopt dus slecht slapen en benauwd. Verschillende keren de kla[lees meer...]chten bij de dokter aangekaart en neussprays en antibiotica gehad maar niets hielp. Dit kwam ter sprake bij de praktijk ondersteuner van de huisarts. Zij gaf het advies om een week of 6 te stoppen met de Simvastatine en na 3 dagen begon mijn neus open te komen en de pijn in mijn nek werd minder. Na 3 maanden zijn de klachten bijna helemaal weg.

31-01-2018 | Man | 69
Angina pectoris
Veel last van spierpijn

27-01-2018 | Man | 71
Hoog cholesterol
Alle merken statines gebruikt allemaal ontlokten ze jichtaanvallen.

21-01-2018 | Vrouw | 79
Hartklachten
Na het plaatsen van 3 stands kreeg ik verschillende medicijnen voorgeschreven. Ik voelde me goed, na 3 keer revalidatie ben ik gestopt omdat ik al regelmatig fietste en een paar uur liep. Weken later werd dat steeds minder, duizelig, zwak, spierpijn,druk op mijn hoofd, kortademig. Dacht dat ik gek werd! Heb steeds gevraagd of het aan de medicijnen kon liggen, antwoord [lees meer...]negatief. Werd doorgestuurd naar de kno arts, niets aan de hand. Ik gebruik ook brillique 80mg 2 x per dag en acetyls card 80 Mg 1 x per dag. Ben op eigen initiatief gestopt met brillique maar dat gaf geen verschil. Ben toen ook gestopt met simvastatine. En zie, na 2 dagen was ik klachtenvrij. Na overleg met huisarts 14 dagen gestopt en toen weer opnieuw ingenomen. Na 5 dagen weer dezelfde klachten. Nu gestopt!

19-01-2018 | Vrouw | 58
CVA (cerebrovasculair accident)
Mijn ervaring: na cva en 24 uurs opname in ziekenhuis kreeg ik door neuroloog dit middel voorgeschreven, ik kreeg steeds meer last van kortademigheid, duizeligheid, jeuk, wiebelbenen, op geblazen gevoel, pijn in heupen en knieën, geheugenproblemen en daardoor weer paniek aanvallen vooral buitens huis heel vervelend. Huisarts gebeld en gestopt met deze medicatie. Overle[lees meer...]g met huisarts ander middel.

18-01-2018 | Man | 55
Hoog cholesterol
last van gewrichtspijnen en vermoeidheid, ldl daalde wel maar hdl steeg niet

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum