simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (716 meningen)
Diabetes type 2 (52 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

26-10-2018 | Man | 68
Cholesterol
Ratio 5,8 streefwaarde zou moeten zijn tussen 5-6. Toch al jaren aangedrongen op verlagers. Op 10 okt uiteindelijk gestart met Simvastatine Teva 40 mg. Na 2 dagen begon ellende. Uitputting nauwelijks nog tot iets in staat. Spierpijn in heupen, knieën, kuiten, armen en nek. Ben redelijk sportief maar ben op een paar dagen 10 jaar ouder geworden. Na 10 pillen zelf gestop[lees meer...]t. En nu 26 oktober heb ik nog steeds last van moeheid en spierpijnen voornamelijk knieën en heupen. Wat een vreselijke troep!

15-10-2018 | Man | 41
Hoog cholesterol
Of de medicijnen werken, weet ik nog niet. Over 2 maanden pas weer een bloedtest en dan zal het blijken. Verder lichte bijwerkingen, vooral spierpijn, maar niets ernstigs.

10-10-2018 | Man | 78

10-09-2018 | Vrouw | 61
simvastatine (40mg)
was een vreselijke ervaring,de klachten werden heviger plaats van minder.

07-09-2018 | Vrouw | 65
simvastatine (10mg)
Hartinfarct
Ik heb dit middel een poos door gebruikt tot ik echt zo veel pijn had dat ik er gewoon uit mijzelf mee gestopt ben. Gelukkig begreep de Cardioloog dit en toen kreeg ik rosuvastatine en sinds dien heb ik die pijn niet meer en heb ik een mooie lage cholesterol.

07-09-2018 | Man | 63
Hoog cholesterol
Het middel is schadelijker dan waar voor het dient , het verstoord verschillende functie's en andere organen, kans op kanker vooral in de lever, hartfalen, hartkloppingen, maagzuur, heftige spierpijn, gewrichtspijn, schandelijk dat deze produkten op de markt komen alleen om de fabrikant te spekken, levensbedreigend niet aan te raden, en er zijn andere manieren om je chole[lees meer...]sterol te verlagen Heb mijn huisarts ingelicht over de symptomen en ben gestopt wil nog langer leven dit middel kan je leven verkorten.

31-07-2018 | Vrouw | 50
Hoog cholesterol
Pijn! Niet meer uit bed kunnen komen! Depressief! Algeheeel rotgevoel Crestor geen problemen maar verplicht een ander. Nu al vijfde merkloze Een brok ellende. Wil graag crestor weer maar krijg het niet

25-07-2018 | Man | 54
Hoog cholesterol
Statines zijn gif voor de mens; zie mijn bijwerkingslijst. Begonnen met 40 mg ivm "hoog cholesterol", na 3 maanden gestopt door bijwerkingen, bijwerkingen bijna onmiddellijk verdwenen. Huisarts verlaagt dosering naar 20 mg; binnen ee week begonnen de bijwerkingen langzaam terug te komen. Na 1 maand zonder overleg gestopt. Ben me in gaan lezen over zogenaamde "te hoge chole[lees meer...]sterol" - het is een schande dat die troep aan mensen wordt voorgeschreven. Leef gezonder door betere voeding en beweging iedere dag. Cholesterol is een bouwstof die lichaam nodig heeft, je hersenen (witte materie) bestaan voor 75% uit cholesterol, die scheurtjes in je slagadders worden door cholesterol juist gerepareerd. Sinds jaren 50tig leven we in een groot leugen vwb cholesterol. Check even YouTube.

23-06-2018 | Man | 55
Hoog cholesterol
Heel veel jaren simvastatine gebruikt op aanraden van huisarts. Nu na veel lezen en zoeken direct gestopt na vele jaren. Nu na 1 week stoppen voel ik me al veel beter en ook de suiker ging drastisch omlaag van 13 naar rond de 7,5 a 8. Had veel pijn in nierstreek en sufheid alsook spier en botpijn op de lange duur wat nu al veel beter gaat. Zelfs een keer tijd terug inw[lees meer...]endige bloeding gehad rechts in buik. Pijn bleef daar aanwezig en nu weg evenals de ontstane zwelling in dat gebied.

21-06-2018 | Vrouw | 61

18-06-2018 | Man | 53
Hoog cholesterol
IK gebruik nu ruim tien jaar Simvastatine. Het helpt behoorlijk goed. Ik heb nu gezonde cholesterolwaarden. Nadeel is dat de lever geprikkeld raakt van het gebruik van simvastatine. Onlangs ben ik drie maanden gestopt met de medicatie en de ALAT-waarde (lever) kreeg toen weer een normale waarde. De prikkeling van de lever door de medicatie lijkt geen onomkeerbare gevolgen [lees meer...]te hebben.

15-06-2018 | Man | 69
Hoog cholesterol
Na jaren slikken van simvastatine zonder enige bijwerkingen heb ik plotseling ontzettend last van pijnlijke spieren. Voornamelijk in de schouders, nek, boven- en onderarmen. De pijn komt op als de spieren in ruststand zijn. Soms word ik tijdens mijn slaap wakker van de pijn. Ik ga nog met mijn huisarts overleggen om te stoppen met deze medicijn.

10-06-2018 | Man | 70
Cholesterol
na jaren ingenomen te hebben kreeg ik half jaar geleden last van mijn spieren in elleboog en al veel eerder last van rechter schouder Veel pijn en liet steeds iets vallen.Had ook veel minder kracht in armen. Nu 6 weken zelf gestopt met medicijn en geen enkele last meer !!!!! Op advies van mijn buurman had dit ook meegemaakt. Kwam afgelopen week oude kennis tegen en vroeg[lees meer...] hoe gaat het hij stond te dansen voor me ik verbaasde me daar over omdat hij altijd pijn had tot mijn grote verrassing vertelde hij dat hij gestopt was met het zelfde medicijn.

06-06-2018 | Vrouw | 54
Hoog cholesterol
Ben begonnen met simvastatine voor te hoog cholesterol .vanaf dag 1 hoofdpijn. Na ca 5 dagen begon de spierpijnen in rug benen en armen die steeds erger werd. Ben ermee gestopt en na 1 dag voelen mijn benen al wat beter. Binnenkort naar internist voor de osteoporose dan vraag ik daar wel of er andere middelen zijn.deze gebruik ik niet meer.

06-06-2018 | Vrouw | 54
Cholesterol
Binnen 5dagen vreselijke spierpijn in armen benen en rug Heb osteoporose dus pijn werd onhoudbaar. Ben gestopt met dit middel

18-05-2018 | Man | 81
simvastatine (20mg)
sinds enige tijd ervaar ik druk op de hartstreek en spanning op beide armen