Simvastatine

simvastatine

Hoog cholesterol (682 meningen)
Diabetes type 2 (44 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Simvastatine

Arjen Walstra (26-04-2013)

18-06-2017

Simvastatine (simvastatine)

Deze pillen kreeg ik zonder vaststelling, recent cholesterolgehalte (was 4,4 totaal in 2013), onder het mom dat het het bloed iets zou verdunnen. Ik kreeg er als ergste symptoom hoofdpijn (voor mijn gevoel ook uitpuilende ogen), zichtverlies en geheugenverlies bij, zodat ik veel doodgewone woorden niet meer wist. Even los gezien van de spierpijn, het gevoel geen kracht mee[lees meer...]r te hebben, door de benen zakken etc. Ik vind dit vergif, ben gestopt . Helaas heb ik een ha die het liefst zoveel mogelijk pillen in je lijf stopt (voor elke bijwerking is wel weer een pilletje) en in het ziekenhuis kreeg ik meteen te horen dat ik '' levenslang' heb met deze rommel. Voor mij nooit enige vorm van statines meer, de juiste voeding doet wonderen.
13-06-2017

01-06-2017

17-05-2017

Hoog cholesterol

Ik heb jarenlang ernstige lage rugpijn gehad. Liep gewoon krom. Na 2 meter lopen moest ik zitten. De pijn trok door mijn benen heen. Cholesterol bleef heel hoog, 8,5. Ik las online dat het door deze pillen kon komen, dus ben ze gaan halveren en iedere dag omega capsules en boter en vloeibaar vet met omega gaan gebruiken. De rugpijn is over en mijn cholesterol was zelfs de [lees meer...]helft gedaald. Ik mag nu 20mg gebruiken van de dokter.
01-05-2017

Hoog cholesterol

Van crestor overgestapt naar simvastatine ivm kosten. Nu 4 maanden bezig, maar stop nu 2 weken om te zien of klachten afnemen: pijn in bovenbenen, moeilijke lopen en zwak gevoel in de benen. Zo ja, dan over op andere medicijnen!
28-04-2017

Aderverkalking

Voor verlagen cholesterol, heeft weinig effect.
12-04-2017

Hartinfarct

Ik krijg erg veel krampaanvallen van dit medicijn en daar ben ik pas door een ander op gewezen en nou ben ik gestopt met dit medicijn en de kramp aan vallen zijn minder geworden.
11-04-2017

Angina pectoris

Dit medicijn werkte prima en had bij mij geen bijwerkingen. Voor die tijd had ik enkele cholesterolverlagers gehad die spier- en gewrichtspijn veroorzaakten. Nu zegt de apotheker dat ik Simvastatine Aurobindo krijg, omdat de leverancier gestopt zou zijn. Ik overweeg maar te stoppen met Simvastatine. Ben nu 84 jaar en wil niet dat ik weer bijwerkingen krijg.
10-04-2017

Hoog cholesterol

In mijn bloedtest van het hospitaal hoge cholesterolgehalte gevonden. Als bijwerking opgezwollen vingers en rode plekken op de handen, heel lelijke bijwerkingen en kan geen vuist maken door de opzwelling
26-03-2017

26-03-2017

Aderverkalking

ik heb een ernstige vorm van aderverkalking, 3 keer een hartinfarct gehad, misschien wel meer, en ik heb momenteel een aneurysma in de buik die is nu ongeveer 5 cm.
25-02-2017

Aderverkalking

Mijn cholesterol gehalte is van 270 naar 175 gedaald ,ik neem het nu reeds 13 jaar na dat ik op 54 jarige leeftijd een infarct had gemaakt door verkeerde diagnose van dokter en voel mij nu supergoed, maar zeker Q10 bij nemen. Zoniet veel spierpijnen en na lange tijd kon ik niet meer lopen; Zonder Q10 was het voor mij een ramp om Simvastatine EG te nemen . Ik heb dat m[lees meer...]eermaals vernoemd aan de huisarts en van deze kreeg ik steeds hetzelfde antwoord, beter spierpijnen dan nogmaals een infarct te krijgen. Ik had nl in 2004 op 54 jarige leeftijd een infarct gekregen. Ik heb dus jaren met spierpijn gelopen. Maar toevallig kom ik in een andere apotheek en ik vertel mijn ervaring met deze Simvastatine, deze meld mij dat toch elke dokter weet dat bij inname van deze medicatie men er Q10 moet bij nemen, was mij nooit gezegd. Ik neem nu reeds 5 jaar Q10 in combinatie van deze Simvastatine en heb nooit geen bijwerkingen meer gehad van spiepijnen, heb dit al aan enkele mensen doorverteld en deze delen ook mijn mening . Dus besluit Simvastatine EG in combinatie van Q10 supergoed en gedaan met spierpijnen of ik en enkele vrienden hebben toevallig allen geluk gehad. Maar menige dokters geloven hier niet in .
22-02-2017

Hoog cholesterol

tijdens het gebruik heel veel klachten aan mijn gewrichten, ik kon amper lopen vooral 's morgens. ben er ook mee gestopt en over gegaan op atorvastatine.
13-02-2017

Hoog cholesterol

Verschrikkelijke spierpijn in benen, schouders en nek. Zo erg dat ik regelmatig 's avonds paracetamol / ibuprofen moest nemen. Ik kon ook niet meer rennen en voelde me alleen maar slechter worden. Heb nu een andere statine.
08-02-2017

Simvastatine (simvastatine)

Ik kreeg simvastatine voorgeschreven omdat ik in de risicogroep voor hart en vaatziekten val. Nam het 's avonds in en kreeg veel last van een vol gevoel, oprispingen en me niet lekker voelen. Ben ermee gestopt. (Mijn cholesterolcontrole was altijd goed)
08-02-2017

Hartinfarct

Tijdens mijn infarct in april 2012 had ik een cholesterolgehalte van 6,4 waarvan men zei dat dat veel te hoog was. Nu, 5 jaar later en trouw Simvastatine slikkend, schommelt mijn cholesterol rond de 3,6, ligt het LDL-gehalte tussen de 1,5 en 2, het HDL tegen de 1 en triglyceride tussen 2 en 2,5. Ik vraag me af of het nog wel nodig is om Simvastatine te blijven slikken of t[lees meer...]e verminderen. Wanneer is een cholesterol te laag?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum