ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 7 van 7

04-08-2016

Aderverkalking

Beste mensen, stop onmiddellijk met statines, ik vind het de meest gore troep uitgevonden. Heb zelfs berichten gelezen dat de FDA maatregelingen wil treffen. Ik kreeg zeer sterke spierpijn in nek, benen en heup, kom bijna de auto niet meer uit. Naast de vervelende bijwerkingen heb ik ook vernomen dat bij lang gebruik van dit middel het de zenuwstelstel aantast. Dus acu[lees meer...]ut stoppen met deze rotzooi! Artsen schrijven het maar al te graag voor, en ja het verlaagt de cholerestol, maar vraag even niet wat de gevolgen zijn. Zeker niet op langer termijn. Eet bewust en maak je juiste keuzes dit werkt veel beter, via dietist.
04-08-2016

Cholesterol

24-07-2016

Hoog cholesterol

voor mij is het een ramp. Zeer veel spierpijn, kan niet blijven staan en daarbij ook vallen.
20-07-2016

Angina pectoris

mijn man heeft ze gekregen voor een kleine verstopping in de kransslagader. wat ik trouwens wel vindt dat daar door erg makkelijk mee om gesprongen wordt. Het is ontdekt door dat hij een tia kreeg. maar de bijwerkingen die hij heeft is kramp in zijn benen, kromme vingers, niet prettig voor hem. Ik gebruik Crestor, geen bijwerkingen. dat is ook een cholesterol verlager.
16-07-2016

Hoog cholesterol

hoge bloeddruk, dus hct en enalaprilmaleaat (enal) bovendien simvastine(sim) voor cholesterol, ging goed bloeddruk naar in de 120. Zelf check met bloeddruk meter. Leek me wijs aan te kopen om wat te zien. Alles prima tot 2015, daarna knetterende koppijn aanvallen. Dokter geweest, zonder blikken of verblozen stelde migraine. Dacht zal wel. Kon hoofdpijn opwekken met hobby e[lees meer...]lect. gitaar spelen, wat dus geen lol meer was. Tijd later kreeg ik het idee medicijnen te checken, wat dokter dus niet deed en migraine had gediagnosticeerd. Zowel sim als enal konden hoofdpijn geven, 2 dagen gestopt met beide, een verlichting. Sim zou minder kans op hoofdpijn geven, dus wederom ingenomen, na half uur knetterende koppijn. Hier weer mee gestopt en enal weer ingenomen, wel echter nog steeds de hct. Bijsluiters hct gelezen, werd afgeraden in combinatie met cholesterol medicatie. Naar dokter geweest en verteld, dokter zegt: ze zetten alles op bijsluiter om zich in te dekken, lekker!! Langer gestopt met sim, voor cholesterol test. Bleek weer hoog en hij gaf me Pravavastin, en... je raadt het al weer een statine met hct, dus na 3 dagen weer knallende koppijn. STOP dus, al duurde het langer (dagen)voor hoofd weer echt tot rust was. Ook maar eens gaan checken wat bloeddruk deed bij hoofdpijn, deze was dus dan hoog 160. Ook normaliter was bloeddruk weer gestegen, ook maar gecheckt in normale situatie. Van dokter 24 uur bloeddruk meter gekregen. Moet daarvoor nog terug. Dus ging mijn bloeddruk zomaar omhoog, resulterend in hoofdpijn of kreeg ik hoofdpijn en ging daardoor bloeddruk omhoog? Weet ik nog niet. Intussen kwam ik een verhaal tegen over Linus Pauling, waarin werd verteld dat hoge doseringen vitamine C met Lysine een positieve werking zou hebben hoge bloeddruk en plaque in aderen zou oplossen! Voorlopig neem ik nu 2x daags een 1000mg vitamine C en 1000 mg lysine, bloeddruk lijkt weer lager te worden. Ik neem echter nog wel steeds hct en enal. Voor verdere discussie moet ik terug naar dokter. Als dit echt zo werkt, dan maakt cholesterol level ook niet meer uit. Moet alleen dan zien wat als hoge dosering van beide in houdt en wellicht weet hij dat wel? Anders maar weer naar specialist en het daar mee bespreken. En anders zelf dan maar proberen, want in deze tijd lijkt het erop dat je eigen dokter moet zijn en de arts kritisch moet beschouwen. Immers stelde hij migraine, terwijl het duidelijk vanuit de statines komt met of zonder hct. Wel begrepen dat statines geen echt medicijn zijn en jezelfs zieker kunnen maken. Men spreekt over q10 afbraak, krijgen van Parkinson, afbraak van spiermassa, diabetes krijgen en nog vele andere nare bijwerkingen. Daar ga ik dus niet meer naar terug. En wellicht stop ik ook een poos met de hct!!
10-07-2016

Hoog cholesterol

Ik heb 9 jaar naar tevredenheid dit medicijn geslikt. Langzaam aan jreeg ik vage klachten aan mijn benen en naarmate de tijd verstreek werden de klachten ernstiger. Het begon met onrustige benen en uiteindelijk kon ik bijna niet meer lopen. Niet direct de link gelegd met de Simvastatine. Door een uitzending van Kassa kwam ik erachter dat het aan de Simvastatine kon liggen.[lees meer...] Ik ben er direct mee gestopt en na anderhalve week was ik klachten vrij. Tot op heden gebruik ik geen cholesterolverlagers meer.
10-07-2016

Hoog cholesterol

Dit medicijn is voor mij ongeschikt. blauwe plekken, spierzwakte. misselijkheid, geheugen verlies ,niet scherp, suf,
06-07-2016

Hoog cholesterol

Simvastatine was ik ook niet tevreden over. Krampen in mijn kuit vooral in de nacht en spierpijn
Pagina 7 van 7

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (797) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (409) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (343) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!